محبوب ترین بازی های توییچ (GTA 5)
محمد صادق شجاعی

محبوب ترین بازی های توییچ در دسامبر 2022 اعلام شد

محمد صادق شجاعی 2 بهمن 1401 بدون دیدگاه
678 بازدید

پلتفرم‌های StreamElements و Rainmaker آمار و ارقام جالبی از توییچ منتشر کرده‌اند که به واسطه آن‌ها محبوب ترین بازی های این سرویس از جمله بازی GTA 5 معرفی شده‌اند.

Twitch یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های استریم است که تمرکز اصلی آن روی بازی‌های ویدیویی است. به این واسطه رویداد‌ها و مسابقات بسیاری از این طریق ارائه شده و بسیاری از بازیکنان مطرح از پلتفرم مذکور برای استریم بهره می‌برند. با پایان سال 2022 میلادی، پلتفرم‌های StreamElements و Rainmaker اقدام به انتشار آمار سرویس‌های استریم از جمله توییچ کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، توییچ توانسته عملکرد خود در ماه نوامبر را تکرار کرده و در ماه دسامبر سال گذشته کاربران آن در مجموع 1.6 میلیارد ساعت از وقت خود را به تماشای استریم‌ها اختصاص داده‌اند. این در حالی است که Twitch موفق نشد رکورد دو میلیارد ساعت تماشا در ماه ژانویه را بشکند.

محبوب ترین بازی های توییچ در ماه دسامبر، آثار آشنایی هستند که حضور آن‌ها غیر‌منتظره نیست. همان‌طور که قابل پیش‌بینی است، بازی‌های GTA 5 ،World of Warcraft و League of Legends سه اثر پر‌بازدید Twitch در آخرین ماه از سال گذشته میلادی هستند.

محبوب ترین بازی های توییچ (Escape from Tarkov)

رشد بینندگان Escape from Tarkov در توییچ

این در حالی بوده که بازی Escape from Tarkov با رشد 455 درصدی بینندگان، به مجموع 39 میلیون ساعت بازدید رسیده است. لیست محبوب ترین بازی های توییچ در ماه دسامبر سال 2022 به شرح زیر است:

  1. Grand Theft Auto V – میزان بازدید: 95 میلیون ساعت
  2. World of Warcraft – میزان بازدید: 74 میلیون ساعت
  3. League of Legends – میزان بازدید: 68 میلیون ساعت
  4. Valorant – میزان بازدید: 60 میلیون ساعت
  5. Call of Duty: Warzone – میزان بازدید: 49 میلیون ساعت
  6. Fortnite – میزان بازدید: 42 میلیون ساعت
  7. Overwatch 2 – میزان بازدید: 41 میلیون ساعت
  8. Escape from Tarkov – میزان بازدید: 39 میلیون ساعت
  9. Minecraft – میزان بازدید: 32 میلیون ساعت

گیل هیرش، مدیر‌عامل StreamElements در این باره گفته است: «زمانی که آمار توییچ مربوط به پیش از پاندمی کرونا را با ساعت‌های بازدید فعلی مقایسه می‌کنید، شکی باقی نمی‌ماند که این پلتفرم رشد زیادی تجربه کرده است. در حالی که توییچ همچنان در فضای استریم بازی‌ها تسلط خود را حفظ کرده، اما خیلی زود است که نتیجه بگیریم روند صعودی آن ادامه پیدا کند. این احتمال وجود که پلتفرم‌های دیگری مثل TikTok روی رشد توییچ تاثیر‌گذار باشند.»

در رابطه با سایر پلتفرم‌های استریم می‌توان به Facebook Gaming اشاره کرد که با دو درصد افت، به 405 میلیون ساعت تماشا رسیده است. YouTube Gaming تنها پلتفرم استریم بوده که در ماه دسامبر رشد داشته است. میزان بازدید این پلتفرم با 25 درصد افزایش به 305 میلیون ساعت در طول ماه دسامبر رسیده است.

منبع: GamesIndustry.biz

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.