بهترین بازی های زامبی کامپیوتر
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های زامبی کامپیوتر

ارحام ادبخواه 16 دی 1401 12 دیدگاه
19,072 بازدید

مرده متحرک، زامبی، فریکر یا هر چیزی که می‌خواهید آن را صدا بزنید؛ این موجودات عجیب و غریب که در برزخ میان زندگی و مرگ گیر کرده‌اند باعث به وجود آمدن چند عدد از بهترین سرگرمی‌های مدرن تاریخ بشریت شده‌اند. یکی از این سرگرمی‌های مدرن که بهانه خوبی برای سلاخی زامبی‌ها به دست ما می‌دهد بازی‌های ویدیویی هستند. اما کدام اثری بهترین عملکرد را حول محور زامبی‌ها دارد؟ در ادامه مقاله بهترین بازی های زامبی کامپیوتر شما را با بهترین گزینه‌های موجود برای عاشق‌های زامبی‌ها آشنا خواهیم کرد.

بهترین بازی های زامبی PC

اگر بخواهیم با نگاهی عامیه و کلر نگر به قضیه فکر کنیم، زامبی‌ها به بخش از فرهنگ عامه تبدیل شده‌اند. موجوداتی که از نسل بشر فقط بدن وی را به ارث می‌برند و رفتارشان، مانند هیولاهای خونخواری می‌ماند که هدفی جز تکه پاره کردن گوشت موجودات زنده ندارند. البته که این موجودات کریح ظاهر مناسبی هم ندارند و به وسیله زخم‌ها و بدن‌های تکه تکه شده‌شان قابل شناسایی هستند. این زامبی‌های بی‌عقل و تهی از هر گونه تفکر، باعث به وجود آمدن سرگرمی‌های متعددی شده‌اند که اگر بخواهیم لیستی از تمام آن‌ها به عمل آوریم، با تعداد غیرقابل شمارشی از آن‌ها روبرو می‌شویم. جادوی خاصی در زندگی کنار زامبی‌ها وجود دارد که دنیای ویدیو گیم به خوبی آن را شناخته و بهترین نحو ممکن از آن بهره می‌برد.

حال این نحوه می‌تواند مربوط به اکشن و سلاخی موجودات مورد بحث باشد یا داستانی عمیق که از زندگی دردناک میان آن‌ها به عنوان یک انسان نشأت می‌گیرد. زامبی‌ها سوژه‌های مختلفی برای سازندگان بازی‌های ویدیویی به وجود می‌آورند که ظاهرا قصد تمام شدن هم ندارند. همین باعث به وجود آمدن آثار متعددی شده که حداقل نیمی از آن‌ها، از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند. به همین دلیل اگر می‌خواهید به سراغ یکی از آن‌ها در میان بهترین بازی های کامپیوتر بروید بهتر است کمی مطالعه در موردشان داشته باشید و با آگاهی بیش‌تری به سراغ آن‌ها بروید. ما در مقاله بهترین بازی های زامبی کامپیوتر شما را در این مسیر یاری می‌کنیم تا بتوانید اثر زامبی محور باب میل خود را پیدا کنید.

1) بازی Dead Island

بازی Dead Island

اجازه دهید لیست بهترین بازی های زامبی PC را با Dead Island شروع کنیم؛ اثری که با گذشت حدود 11 سال از عرضه اولیه‌اش هنوز هم جذاب و تازه به نظر می‌رسد. این بازی توسط استودیو Techland ساخته شده که گیمرهای تازه‌کارتر آن را به خاطر ساخت مجموعه Dying Light می‌شناسند (که در ادامه به آن اشاره بیش‌تری خواهید داشت). در بازی Dead Island شما کنترل یکی از چهار شخصیت موجود را به دست می‌گیرید که هر کدام قابلیت‌ها و توانایی‌های خاص خود را دارند. در صورت انتخاب هر یک از این شخصیت‌ها، شما متوجه می‌شوید که نسبت به ویروس زامبی‌ها مصون هستید و هیچ وقت به یکی از این موجودات بدترکیب تبدیل نمی‌شوید. حال در شرایطی که سطح شهر توسط زامبی‌ها پر شده و هیچ انسانی در میان آن‌ها امنیت ندارد، شما به تنها امید بازماندگان برای خارج از جزیره و نجات پیدا کردن تبدیل شده‌اید.

گیم‌پلی بازی Dead Island از ترکیب مبارزات Melee و اسلحه‌های گرم تشکیل می‌شود که می‌توانید از طریق آن‌ها از خود دفاع کنید و در سطح جزیره بچرخید. البته که گشت و گذار در سطح جزیره ذکر شده چندان هم بی‌هدف نیست و می‌توانید در حرکت‌هایی مفید، خواسته‌های بازماندگان را به انجام برسانید. اما این گشت و گذار به شدت خطرناک است که در طی آن، هر دفعه با زامبی‌ها و دستان آغشته به خون‌شان ملاقات می‌کنید. اما این زامبی‌ها از تنوع بالایی برخوردار هستند تا در حین مبارزه و مقابله حس تکرار پیدا نکنید. به هر حال اگر خواستید به سراغ بازی مورد بحث بروید و دنیا غنی آن غرق شوید بهتر است نسخه Definitive Edition آن را تهیه کنید که شامل تمام DLCهای عرضه شده و به روز رسانی گرافیکی هم می‌شود. اگر شما هم مثل ما منتظر نسخه دوم هستید، بهتر است تا زمان Dead Island 2 خود را با شماره اول سرگرم کنید.

  • سال عرضه: 2011
  • توسعه دهنده: استودیو Techland

2) مجموعه The Evil Within

بازی The Evil Within

بازی The Evil Within که برای اولین بار در سال 2014 منتشر شد، توسط سازنده سری Resident Evil یا همان شینجی میکامی توسعه داده شده بود. این بازی که نسبت به رزیدنت ایول بی‌شباهت هم نبود، راه مخصوص خود را در پیش گرفت و یک هویت مستقل در ژانر Survival-Horror کسب کرد. داستان این بازی در مورد شخصیتی با نام سباستین کاستیانوس (Sebastian Castellanos) است؛ یک کارآگاه خبره که در طی یکی از پرونده‌های خود وارد دنیایی پیچیده و عجیب می‌شود. اما همان‌طور که می‌توان حدس زد این دنیای پیچیده اصلا خوب نیست و توسط موجودات کریه المنظر زامبی مانند پر شده است. حال شما وظیفه دارید با گشت و گذار در محیط و مقابله با دشمنان، راهی برای فرار از این محیط بد شگون پیدا کنید.

اما همه چیز در نسخه سال 2014 خلاصه نشد و مجموعه مورد بحث در سال 2017 میزبان اثر جدیدی با نام The Evil Within 2 شد. داستان این بازی حدود سه سال پس از نسخه اول جریان دارد و دوباره داستان سباستین را دنبال می‌کند. شخصیت اصلی یک بار دیگر پرونده عجیبی را به دست می‌گیرد که با دختر گمشده‌اش (که او فکر می‌کند مرده است) در ارتباط است. با وجود اینکه بازی The Evil Within 2 نسبت به شماره اول از کیفیت کم‌تری برخوردار بود، اما باز هم می‌توانیم از آن در لیست بهترین بازی های زامبی کامپیوتر یاد کنیم.

  • سال عرضه: 2014 (نسخه دوم در سال 2017 منتشر شد)
  • توسعه دهنده: استودیو Rango Gameworks

3) بازی Project Zomboid

بازی Project Zomboid

بازی Project Zomboid که می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، بدون شک به منبع الهام بسیاری از آثار پس از خود تبدیل شد. اثری که شما را در یک شهر پر از زامبی رها می‌کند و درست مانند بسیاری از گزینه‌های این لیست، زنده ماندن را در اولویت‌های گیمر قرار می‌دهد. شما در بازی Project Zomboid وظیفه دارید به گشت و گذار در جهان بازی بپردازید و محیط‌ها و آیتم‌های جدیدی پیدا کنید. اما نکته جالب این جا است که شما باید برای هر یک از کارهای خود برنامه بریزید و در ادامه ریسک آن را به جان بخرید. حال اگر این ریسک جوابگو باشد می‌توانید آیتم‌های مختلفی پیدا کنید و با استفاده از آن‌ها، به برطرف کردن نیازهایتان بپردازید.

بازی Project Zomboid به عنوان یک ویدیو گیم سندباکس و یکی از بهترین بازی های زامبی کامپیوتر دست شما را به شدت باز می‌گذارد تا بتوانید هر کاری که دوست دارید را در حالتی ایده آل انجام دهید؛ حال این حالت ایده آل می‌تواند یک تجربه سرگرم کننده و آرامش بخش باشد یا زنده ماندن در محیطی چالش برانگیز و خطرناک. بازی مورد بحث با اینکه برای اولین بار در سال 2013 منتشر شد، هنوز هم محتویات جدیدی دریافت می‌کند و ظاهرا این روند تا چند سال دیگر هم ادامه خواهد داشت. اگر مشکلی با دوربین آیزومتریک Project Zomboid پیدا نکنید، می‌توانید به تجربه یکی از غنی‌ترین آثار Survival دنیا بپردازید.

  • سال عرضه: 2013
  • توسعه دهنده: استودیو The Indie Stone

4) بازی Days Gone

بازی Days Gone

در این نقطه از لیست بهترین بازی های زامبی کامپیوتر به اثری می‌رسیم که در ابتدا جزو انحصاری‌های پلی استیشن به شمار می‌رفت اما پس از مدتی، راه خود را به سمت رایانه‌های شخصی پیدا کرد. بازی Days Gone پیش از عرضه توجهات زیادی به خود جلب کرده ولی به هر دلیلی، موفق به برآورده کردن خواسته‌ها نشد. این بازی که توسط استودیو Bend ساخته شده، در یک دنیای پسا آخرالزمانی جریان دارد که موجودات زامبی مانندی به نام فریکر سطح آن را پوشانده‌اند. حال شما در این بین کنترل یک موتور سوار جذاب با نام دیکن سنت جان (Deacon St. John) به دست می‌گیرید که در دنیای خطرناک به وجود آمده برای چند گروه مختلف کار می‌کند.

اما بهتر است کلمه «دنیای خطرناک» را حسابی جدی بگیرید. بازی Days Gone شامل عنصر جالبی می‌شود که در طی آن، گروه بزرگی از زامبی‌ها به طور دسته جمعی به سمت شما حمله می‌کنند. علاوه بر این‌ها باید بدانید که بازی مورد بحث با وجود عدم یک روایت مناسب، داستانی جمع و جور و شخصی را دنبال می‌کند. دیکن که در طی وقایع آخر الزمانی به یک پوچگرا تبدیل شده، نشانه‌های از زنده بودن همسرش پیدا می‌کند. همین روزنه امید زنده بودن همسرش روحیه مضاعفی به دیکن می‌دهد تا او وارد یک ماجراجویی جذاب شود. با وجود اینکه Days Gone پس از دریافت به روز رسانی‌ها به ویدیو گیم خوبی تبدیل شد و طرفداران زیادی پیدا کرد، اما برخلاف خواسته مردم خبری از شماره دوم آن در دسترس نیست و ظاهرا نباید به این موضوع امید داشته باشیم.

  • سال عرضه: 2019 (نسخه پی سی در سال 2021 عرضه شد)
  • توسعه دهنده: استودیو Bend

5) بازی Dead Space

بازی Dead Space

مجموعه Dead Space به عنوان یک کالت کلاسیک معروف، از همان سال 2008 و با عرضه شماره اول به محبوبیت بالایی نزد طرفداران سبک وحشت رسید و به یکی از بهترین بازی های زامبی کامپیوتر تبدیل شد. با توجه به گفته‌ها سه‌گانه Dead Space با الهام گیری از آثاری نظیر Resident Evil 4 و Silent Hill ساخته شده؛ تنها با این تفاوت که خبری از روستاهای متروکه و ترسناک نیست و داستان در فضا و ایستگاه‌های فضایی متروکه تعریف می‌شود.

بازی Dead Space گیمر را به قرن 26 می‌برد و کنترل یک مهندس با نام آیزاک کلارک (Isaac Clark) را به دست او می‌سپرد. آیزاک کلارک که جزو بدشانس‌ترین چهره‌های تمام دوران محسوب می‌شود، باید در طی ماجراجویی خود با موجودات فضایی عجیبی مبارزه کند که می‌توانیم از آن‌ها با نام «زامبی فضایی» کنیم. به طور کلی هر سه نسخه Dead Space تجربه ترسناک فوق‌العاده‌ای ار ارائه می‌دهند که مبارزه با بیگانه‌های فضایی عضوی از ارکان اصلی آن است. راستی اگر عجله ندارید بهتر است تا اواخر ژانویه 2023 صبر کنید تا بازی Dead Space Remake منتشر شود. این نسخه بازسازی از بازی گرافیک به روز شده‌ای دارد که با توجه به نمایش‌ها خیلی هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

  • سال عرضه: 2008
  • توسعه دهنده: استودیو EA Redwood Shores (که بعدها به Visceral Games تغییر اسم داد)

6) بازی Resident Evil 7

بازی Resident Evil 7

دشمنانی که در بازی Resident Evil 7 با آن‌ها روبرو می‌شوید دقیقا زامبی نیستند؛ اما شباهتی که بین رفتار آن‌ها وجود دارد غیرقابل انکار است. شماره هفتم Resident Evil که توسط شرکت Capcom ساخته و منتشر شده، مجموعه مورد بحث را احیا کرد و با وجود تغییرات فراوان، به ریشه‌های Survival-Horror خود بازگشت. سری رزیدنت ایول در سال‌های اخیر راه‌های مختلفی را تجربه کرده که اکثر آن‌ها موفق بودند و با تحسین طرفداران روبرو شدند. یکی از این راه‌ها تغییر زاویه دوربین از سوم شخص به اول شخص بود که بازی Resident Evil 8 هم آن را ادامه داد.

Resident Evil 7 یک بازی Survival-Horror با زاویه دید اول شخص است که به همین دلیل، نسبت به سایر نسخه‌های سری متفاوت به نظر می‌رسد. شما در این بازی کنترل یک چهره تازه با نام ایتن وینترز (Ethan Winters) را به دست می‌گیرید که برای پیدا کردن نامزدش راهی یک ماجراجویی ترسناک می‌شود. اما چرا ترسناک؟ خانواده Baker که ساکنین عمارت Baker هستند، جزو دهشتناک‌ترین و عجیب‌ترین آدم‌هایی هستند که می‌توانید ببینید. یک مشت مریض روانی که هدفی به غیر از ارضا حس سادیسم خود ندارند. حال شما باید به دل این خانواده نفرین شده بزنید و در یکی از بهترین بازی های زامبی pc، از رمز و رازهای موجود در عمارت بیکر پرده بردارید.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: شرکت Capcom

7) بازی Plants vs. Zombies

بازی Planet vs. Zombies

در این نقطه از لیست بهترین بازی های زامبی کامپیوتر به اثری می‌رسیم که با وجود ایده اولیه به شدت ساده و پیش پا افتاده، به شکلی باورنکردنی اعتیادآور است. بازی Plants vs. Zombies در حین انتشار اولیه محبوبیت زیادی به دست آورد و خیلی سریع، روی پلتفرم‌های متعددی در دسترس قرار گرفت. اما آنچه که بازی مورد بحث را متفاوت می‌کند هویت آرام آن است. شاید با خود بپرسید که چگونه می‌توان از دو کلمه «زامبی» و «آرام» در یک جمله استفاده کرد؟ پاسخ ساده است. زامبی‌های موجود در Plants vs. Zombies سرعت عمل بالایی ندارند و با گرافیک کارتونی خود جنبه بامزه‌ای به خود می‌گیرند.

اما شما در طی این بازی کنترل یک سری گیاه را به دست می‌گیرید که باید با استفاده از قابلیت‌هایشان، زامبی‌ها را بکشید و اجازه رسیدن آن‌ها به خانه را ندهید. همین موضوع بازی Plants vs. Zombies را به یک Tower Defense خوش ساخت تبدیل می‌کند که رفته رفته گسترده‌تر می‌شود و گیاهان بیش‌تری را در اختیارتان قرار می‌دهد. البته که تنوع زامبی‌ها به موازای گیاه‌ها افزایش پیدا می‌کند تا از مبارزه با دشمن‌های تکراری خسته نشوید. پس از عرضه نسخه اولیه، بازی مورد بحث میزبان دنباله‌های و نسخه‌های فرعی زیادی شد که یکی از آن‌ها یک شوتر سوم شخص با نام Plants vs. Zombies: Garden Warfare نام داشت. با این حال پیشنهاد ما این است که در ابتدا نسخه اولیه را تجربه کنید و در صورت رضایت، به سراغ سایر نسخه‌های فرنچایز بروید.

  • سال عرضه: 2009
  • توسعه دهنده: استودیو PopCap Games

8) بخش زامبی مجموعه Call of Duty

بازی Call of Duty

مجموعه Call of Duty آنقدری معروف و همه گیر است که نیازی به معرفی آن نداریم. اما سوال این است که چرا باید از یک فرنچایز شوتر اول شخص در چنین لیستی یاد کنیم؟ برخی از نسخه‌های کالاف دیوتی شامل حالت Zombie می‌شوند که می‌توانید در طی آن‌ها، با گروه‌های بزرگی از زامبی‌ها مبارزه کنید. اولین حالت زامبی سری در بازی Call of Duty: World at War دیده شد و بعدها در برخی از شماره‌های فرنچایز نظیر مجموعه Black Ops حضور پیدا کرد. این بخش زامبی در حین ترکیب شدن با گان پلی ناب COD به ویدیو گیم هیجان انگیزی تبدیل می‌شود که در حین تجربه‌اش از تیراندازی به مردگان متحرک خسته نخواهید شد.

اما بیش‌تر زنده ماندن و کشتن تعداد بیش‌تر از زامبی‌ها کلید موفقیت در بخش زامبی است. در واقع شما باید با کشتن زامبی‌ها و زنده خارج شدن از مبارزه با ایشان، به قسمت‌های بعدی نقشه رفته و راه خود را ادامه دهید. حال آنچه که تنوع را در حین تیراندازی به زامبی‌ها نگه می‌دارد قابلیت خرید اسلحه‌ها است. به عبارتی دیگر شما می‌توانید با جمع کردن پول‌های خود و مراجعه به صندوقچه‌ها، اسلحه جدید و قوی‌تری بخرید تا در مقابل زامبی‌ها از قدرت بیش‌تری برخوردار باشید.

  • سال عرضه: 2008 (اولین حضور بخش زامبی به COD: World at War باز می‌گردد که در 2008 منتشر شد)
  • توسعه دهنده: Treyarch به همراه سایر استودیوهای شرکت Activsion

9) بازی Resident Evil 4

بازی Resident Evil 4

در این نقطه از لیست بهترین بازی های زامبی PC به اثری می‌رسیم که از دید بسیاری از طرفداران، بهترین شماره سری رزیدنت ایول محسوب می‌شود. بازی Resident Evil 4 که اولین بار در سال 2005 منتشر شد، کمی از حالت کلاسیک فرنچایز فاصله گرفت و گیمرها را وارد جریان اکشن‌ و پر زد و برخوردتری کرد. اما این تغییر رویه آنقدری استاندارد بود که نه تنها مخالفت طرفداران قدیمی مجموعه را به همراه نداشت، بلکه باعث سرازیر شدن خیل عظیمی از گیمرهای جدید به سمت سری مورد بحث شد. دوربین بازی Resident Evil 4 دیگر ثابت نبود و با قرار گرفتن روی شانه شخصیت اصلی، وقایع ترسناک داستان را از زاویه سوم شخص به تصویر کشید. علاوه بر این، بازی مذکور با تغییر زاویه دوربین سیستم تیراندازی دقیق‌تر و ملموس‌تری را معرفی کرد که همه چیز را یک پله رو به جلو برد.

اما داستان رزیدنت ایول 4 در مورد شخصیتی با نام لئون اس کندی (Leon S. Kennedy) است؛ یکی از مامورهای ویژه ایالات متحده که وظیفه انجام یک ماموریت خاص را برعهده می‌گیرد. در واقع لئون باید برای نجات دختر رئیس جمهور پا به یک روستای نفرین شده اسپانیایی بگذارد که توسط یک فرقه مرموز و ترسناک تسخیر شده است. اعضای این فرقه در واقع همان ساکنین روستا هستند که به موجودات زامبی مانندی تبدیل شده‌اند و دیگر مانند انسان خردمند عمل نمی‌کنند. شرکت Capcom تمرکز زیادی را نسبت به بازی Resident Evil 4 اختصاص داد و حتی برای رسیدن به بهترین نتیجه، کار خود را چهار بار از صفر شروع کرد. اما این تلاش‌ها به ثمر رسید تا امروز از بازی مورد بحث با این حد از تحسین صحبت کنیم. راستی اگر عجله‌ای برای تجربه رزیدنت ایول 4 ندارید بهتر است چند وقتی صبر کنید و در مارس 2023 به تجربه نسخه Remake شده بپردازید.

  • سال عرضه: 2005
  • توسعه دهنده: شرکت Capcom

10) بازی Dying Light 2

بازی Dying Light 2

حالا که به بازی Dead Island و استودیو Techland اشاره کردیم، نباید بزرگ‌ترین و جاه طلبانه‌ترین ساخته این استودیو را فراموش کنیم. بازی Dying Light 2 که یکی از مورد انتظارترین آثار سال 2022 محسوب می‌شد، یک سرگرمی سرگرمی خالص زامبی محور بود که برای لذت بردن از آن نیازی به تجربه نسخه اول ندارید. داستان این بازی سال‌ها پس از جریانات شماره اول جریان دارد که در طی آن کنترل یک مرد جوان با نام ایدن (Aiden) را به دست می‌گیرید؛ شخصی که برای پیدا کردن خواهر گمشده‌اش وارد یک ماجراجویی عظیم می‌شود. ایدن و خواهرش در برهه کودکی برای آزمایش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفتند و در ادامه به خاطر پاره‌ای از دلایل از همدیگر جدا می‌شوند. پس از گذشت سال‌ها ایدن تصمیم می‌گیرد به دنبال خواهرش برود و یک بار دیگر او را از نزدیک ببیند؛ اما نه روند پیدا کردن خواهر شخصیت اصلی راحت است و نه قدم زدن در دنیای خطرناک Dying Light 2.

شما در دنیای بازی مورد بحث باید به صورت همزمان با انسان‌های باقی مانده و زامبی‌های متعدد مبارزه کنید. اما بازی Dying Light 2 تنوع خوبی میان این زامبی‌ها ایجاد می‌کند تا شما در طول تجربه خود انواع مختلفی از آن‌ها را ببینید. برای مثال یک سری از زامبی‌ها به تازگی تبدیل شده‌اند و به همین دلیل از سرعت بالایی برخوردار هستند. یا در مثالی دیگر شما با Howlerها روبرو می‌شوید که به محض دیدن‌تان شروع به سر و صدا کردن می‌کند و سایر زامبی‌ها را فرا می‌خواند. همین موضوع مبارزه و رد شدن از هر دشمن را خاص می‌کند که باید برنامه خاصی برای آن بریزید. به طور کلی بازی Dying Light 2 یک زمین بازی بزرگ است که می‌توانید در سطح آن به سلاخی زامبی‌ها بپردازید، از در و دیوار بالا بروید و به دنبال خواهر گمشده شخصیت اصلی بگردید.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: استودیو Techland

11) بازی The Walking Dead

بازی The Walking Dead

فرنچایز Walking Dead یا به قولی مردگان متحرک به مرور زمان بزرگ‌تر شده و مدیوم‌های مختلفی را در بر گرفته است. این مجموعه در ابتدا صرفا یک کمیک بوک ماهیانه بود که پس از استقبال مردم، یک سریال بزرگ و یک مجموعه ویدیو گیم هم با الهام گیری از آن ساخته شد. اما آنچه که در مقاله بهترین بازی های زامبی کامپیوتر به آن اشاره می‌کنیم، بازی‌های Walking Dead است که استودیو Telltale به عنوان سازنده آن شناخته می‌شود. استودیو مذکور در این بازی تمام جادوی خود را به کار می‌گیرد تا داستانی عمیق، احساسی و فراموش نشدنی را تعریف کند؛ روایتی که بارها اشک شما را در موقعیت‌های مختلفی در می‌آورد.

مجموعه بازی Walking Dead می‌تواند برای طرفداران سریال و کمیک بوک‌های این فرنچایز تجربه‌ای تازه باشد که مانند آن را نمی‌توان در مدیوم دیگری پیدا کرد. استودیو Telltale بازی مورد بحث را به گونه‌ای توسعه داده که وقایع آن با توجه به تصمیم‌های گیمر شکل می‌گیرد. در واقع شما باید در موقعیت‌های مختلف راه‌های متفاوتی را انتخاب کنید که ممکن است مسیر داستان را به کلی تغییر دهند. از آنجایی هم که استودیو مورد بحث گیم‌پلی ساده‌ای را برای بازی خود در نظر گرفته، گیمرهای تازه‌کارتر هم می‌توانند بدون مشکل خاصی به شنیدن یک داستان زیبا و تاثیرگذر بنشینند.

  • سال عرضه: 2012 (فصل اول در سال 2012 منتشر شد و فصل‌های بعدی به تدریج در دسترس قرار گرفتند)
  • توسعه دهنده: استودیو Telltale Games

12) بازی Left 4 Dead

بازی Left 4 Dead

اگر جزو گیمرهای قدیمی‌تر باشید به احتمال زیاد یکی از دو نسخه مجموعه Left 4 Dead را تجربه کرده‌اید. فرنچایزی که توسط استودیو Valve ساخته شد و در تجربه‌ای Co-op، گیمرها را برای سلاخی گروه بزرگ زامبی‌ها در کنار هم قرار می‌دهد. بازی Left 4 Dead یک شوتر اول شخص و هیجان انگیز است که باید برای کشتن هر نوع از زامبی‌های آن، روش خاصی را در پیش بگیرید. البته که مراحل موجود در این بازی به نسبت کوتاه هستند و تنها وظیفه شما جا به جایی بین نقاط مختلف و فرار از شهر محسوب می‌شود. اما توسط واژه کوتاه فریب نخورید؛ چرا که بازی مورد بحث تجربه‌ای غنی را ارائه می‌دهد که اگر از آن لذت ببرید برای ساعت‌های متمادی به تیراندازی و کشتن زامبی‌ها خواهید پرداخت.

در حال حاضر دو نسخه مختلف از سری Left 4 Dead وجود دارد که هنوز هم بازیکنان فعال زیادی در سرورهای خود دارند. این دو بازی به لطف مراحلی که توسط خود گیمرها ساخته می‌شوند زنده مانده‌اند تا حتی در سال 2022 هم تجربه فوق‌العاده‌ای از کشتن زامبی‌ها در اختیارتان قرار دهند. اما اگر گرافیک این دو بازی کمی تاریخ مصرف گذشته به نظر می‌رسند و قدیمی شده‌اند بهتر است به سراغ بازی Back 4 Blood بروید. این بازی به نحوی دنباله معنوی Left 4 Dead است که سازندگان مشترکی پشت آن‌ها قرار می‌گیرند.

  • سال عرضه: 2008 (شماره دوم در سال 2009 منتشر شد)
  • توسعه دهنده: شرکت Valve Corporation

13) بازی Minecraft

بازی Minecraft

شما به احتمال زیاد بازی Minecraft را می‌شناسید یا حداقل یک بار هم که شده نام آن را شنیده‌اید؛ یک Sandbox عظیم که انتهایی ندارد و می‌توانید تا جایی که می‌خواهید ساخت و ساز کنید و ایده‌های خود را به سرانجام برسانید. ایده اصلی ماینکرفت ساخت و ساز، گشت و گذار، تعامل با NPCها و مبارزه با دشمنان است که به شکل عجیبی آرامش بخش و سرگرم کننده هستند. در هنگام شروع بازی وظیفه دارید برای خود یک سرپناه بسازید، غذا درست کنید و شب هنگام از دسترس موجودات خطرناک به دور باشید. اما منظور از موجودات خطرناک چیست؟ همان‌طور که به احتمال زیاد متوجه شده‌اید به زامبی‌های بازی مورد بحث اشاره کردیم.

بازی Minecraft در هسته خود یک ویدیو گیم زامبی محور نیست و ساخت و ساز و زنده ماندن را در اولویت‌ قرار می‌دهد. در واقع شما باید منابع مختلف جمع کنید، به ساخت و ساز بپردازید، ابزار بهتری به دست آورید و به طور کلی عمارت یا قلعه رویایی خود را به واقعیت پیوند بزنید. حال در این میان باید با یک سری موجودات زامبی گونه هم وارد مبارزه شوید و از خود در مقابل آن‌ها دفاع کنید. اگر هم از جنبه بقا یا Survival ماینکرفت خوش‌تان نیامد و فقط به دنبال ساخت سازه‌ها هستید، می‌توانید به سراغ بخش Creative بروید و بدون محدودیت به درست کردن سازه‌های مدنظر خود بپردازید. اگر هم فکر کردید که می‌توانید از حضور دوستان خود لذت بیش‌تری ببرید می‌توانید از قابلیت Co-op آنلاین بازی Minecraft استفاده کنید.

  • سال عرضه: 2011
  • توسعه دهنده: استودیو Mojang

14) بازی Resident Evil Village

بازی Resident Evil Village

در این بخش از لیست بهترین بازی های زامبی کامپیوتر یک بار دیگر به نام Resident Evil می‌رسیم. شماره هفتم و تغییر زاویه دوربین به اول شخص که پیش از این به آن اشاره کردیم را به یاد دارید؟ بازی Resident Evil Village به عنوان شماره هشتم و جدیدترین نسخه فرنچایز راه Biohazard را ادامه می‌دهد و یک تجربه ترسناک اول شخص بزرگ‌تر، غنی‌تر و جاه طلبانه‌تر ارائه می‌دهد. شما در این بازی هم مانند شماره هشتم کنترل شخصیت ایتن وینترز را به دست می‌گیرید و این دفعه به جای نامزد وی، باید به دنبال دخترش بروید. او برای پیدا کردن دخترش وارد یک روستا نفرین شده و ترسناک می‌شود که سطح آن از موجودات شرور مختلف پر شده است؛ حال این موجودات می‌توانند خون آشام‌های مونث باشند یا هیولاهای بی‌تفکری که شبیه زامبی‌ها هستند.

اما بازی Resident Evil Village نسبت به نسخه قبلی روند اکشن‌تری را در پیش می‌گیرد و مخاطب خود را بیش‌تر درگیر روند کشت و کشتار می‌کند. ایتن حالا از اسلحه‌ها و تیرهای بیش‌تری بهره می‌برد تا بتواند افرادی که بر سر راهش قرار می‌گیرند را از بین ببرد. البته که همه چیز در گیم پلی بازی در مورد زد و خورد نیست و حل کردن پازل‌ها هم قسمت مهمی از تجربه Village را به خود اختصاص می‌دهند. اما فضای نمور و خفقان آور بازی مورد بحث به شدت ترسناک است تا تک تک تیرها را با وحشت شلیک کنید و همه پازل‌ها را با ضربان قلب بالا پشت سر بگذارید. من حیث المجموع بازی Resident Evil Village یک Survival-Horror خوش ساخت و بزرگ است که بارها مخاطب خود را وارد درگیری‌های تن به تن می‌کند.

  • سال عرضه: 2021
  • توسعه دهنده: شرکت Capcom

15) بازی State of Decay 2

بازی State of Decay 2

بازی State of Decay 2 تمام چیزهایی که در مورد بازی‌های Survival دوست داریم را کنار هم جمع کرده و شما را مجبور به زندگی با یک سری افراد مختلف می‌کند که کنترل کردن‌شان به شدت سخت است. این بازی در یک دنیای پسا آخرالزمانی و Open-World جریان دارد که می‌توانید در حین تجربه آن کنترل شخصیت‌های متفاوتی را به دست بگیرید. هر یک از این کاراکترها قابلیت‌ها و توانایی‌های منحصر به فرد خود را دارد که می‌توانید از تک تک آن‌ها به نفع خود برای زنده ماندن کمک بگیرید.

با وجود اینکه بازی 2 State of Decay را نمی‌توانیم بهترین ویدیو گیم لیست بهترین بازی های زامبی pc معرفی کنیم، اما قادر هستیم در برخی موارد نمره قبولی را به آن بدهیم. جمع کردن منابع، درست کردن اقامتگاه، کنترل مردم و مبارزه با زامبی‌ها در یک دنیای زیبا تجربه معمولی و لذت بخشی را به وجود می‌آورد که می‌توانید تا ساعت‌ها در ژرفای آن غرق شوید. گرافیک خاص و متفاوت بازی State of Decay 2 هم زامبی‌ها را به شکل بامزه‌ای به تصویر می‌کشد که در تضاد با این موضوع، امکان سلاخی آن‌ها به خشن‌ترین حالت ممکن وجود دارد.

  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده: استودیو Undead Labs

ورای تمامی آثاری که به آن‌ها اشاره کردیم، یک سری از بازی‌های زامبی محور هم وجود دارند که بهتر است حداقل از نام آن‌ها یاد کنیم. شما می‌توانید در ادامه لیستی کوتاه از این ویدیو گیم‌های قابل احترام را مشاهده کنید:

جمع بندی

زامبی‌ها در طی سال‌های اخیر به عضوی جدانشدنی از دنیای سرگرمی تبدیل شده‌اند و آن طور که به نظر می‌رسد، قصد کم رنگ شدن و فاصله گرفتن از آن را ندارند. دنیای بازی‌های ویدیویی هم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های سرگرمی، آثار زامبی محور متعددی دارد که در لیست بهترین بازی های Zombie کامپیوتر به آن اشاره کردیم. ماحصل این لیست به بازی‌هایی نظیر Resident Evil Village، Dying Light 2، Dead Island و The Evil Within ختم شد که هر کدام در نوع خود تجربه فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند.

نظر شما در مورد بهترین بازی های زامبی کامپیوتر چیست؟ شما با کدام یک از عنوان‌های ذکر شده ارتباط بیش‌تری برقرار می‌کنید؟ جای خالی چه آثاری بیش‌تر از سایرین حس می‌شود؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: GameRanx

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی های زامبی محور کامپیوتر چه آثاری هستند؟

از جمله بهترین بازی های زامبی کامپیوتر می‌توانیم به Dying Light 2، Resident Evil Village و Minecraft اشاره کنیم

۱
بهترین بازی های شوتر زامبی محور PC چه عنوان‌هایی هستند؟

از بخش زامبی سری Call of Duty و سری Left 4 Dead می‌توانیم با عنوان بهترین شوترهای زامبی محور پی سی یاد کنیم

۲
آیا بازی Resident Evil 4 بازسازی می‌شود؟

بله، اگر می‌خواهید به تجربه نسخه ریمیک بازی Resident Evil 4 بپردازید، بهتر است تا مارس 2023 صبر پیشه کنید

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 12 دیدگاه
  • Avatar

    فرشاد

    مهمان

    پس Zombie Army کجاست؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Abdulrahman

    مهمان

    Resident Evil 4 از نظر من بهترینه

    پاسخ دهید
  • Avatar

    مهمان

    بازی Days gone ی شاهکاره
    واقعا بهترین بازی بود که تو عمرم دیدمش و چندین باز به پایان رسوندمش…
    ولی متاسفانه بازی نصفه موند و دیگه بقیشو نساختن… امیدوارم ی روزی بسازنش تا بقیه داستانشو بفهمیم

    پاسخ دهید
    • Avatar

      Amir wanted در پاسخ به ...

      مهمان

      موافقم منم خیلی میخواستم بفهمم نست بود چی بود اون سازمان که اوبرایان توش کار میکردی و برای دیکن هلیکوپتر فرستاد، کجا بود و چه سیستم و قاونین و پناهگاهی و تجهیزاتی داشتن ولی واقعا بازی زیبایی بود یک عشق پاک و بی آلایش که بین & ثافت دنیایی بیرون که مرده و زنده رو الوده کرده بود، تو قلب دیکن سنت جان تمیز و بکر مونده بود و بهترین شکل اروم ارو پلیر رو تو عمق این عشق غرق میکرد

  • Avatar

    MosiLand

    مهمان

    Resident Evil 4

    پاسخ دهید
  • Avatar

    امیر

    مهمان

    بازی days gone و evil within که عالی بودن. اما از سبک زامبی خیلی خسته شدیم. من این اواخر بازی uncharted رو انجام دادم واقعا عالی بود. قست ماشینش که اصلا رانندگی جایی در این بازی نداشت اینقدر خوب طراحی شده بود که رو دست gta زده بود به نظرم. جای بازی های سبک red read و جهان باز های این شکلی خیلی خالیه. متاسفانه days gone اگر زامبی محور نبود به نظرم خیلی خیلی بهتر میشد و رو دست فار کرای می زد. سبک uncharted اگر با سبک dayes gone ترکیب بشه میتونه بازی های داستانی و بدون انتهای خوبی رو خلق کنه

    پاسخ دهید
  • Avatar

    سینا

    مهمان

    به نظر من ماینکرافت در این لیست جایی نداشت

    پاسخ دهید
    • ارحام ادبخواه

      ارحام ادبخواه در پاسخ به سینا

      نویسنده

      اشاره هم شد که کلیت ماجرا در مورد زامبی‌ها نیست، ولی به هر حال زامبی‌ها (یا حداقل موجودات زامبی مانند) شب‌ها اذیت می‌کنن آدم رو 🙂

  • Avatar

    مسعود روشن

    مهمان

    سلام. ممنون بابت این مقاله، دوستان بازی Days Gone معرکه‌ست و با زیرنویس فارسی که سایت پارسی گیمز بزرگ ارائه کرده یه تجربه بی‌نظیر می‌سازه، حتما تجربه کنید ❤️

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Sali

    مهمان

    Days gone از نظر من جز بهترین بازیهای تاریخ صنعت گیمه درکنار red dead 2

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Danial

    مهمان

    بنظرم هرکی این دسته از بازی هارو دوست داره حتما بازی Days Gone رو تجربه کنه هم گیم پلی خیلی خوبی داره هم داستان بسیار زیبایی داره شک نکنید لذت میبرید. امیدوارم یه روزی نسخه دومش هم ساخته بشه …

    پاسخ دهید
    • Avatar

      milad در پاسخ به Danial

      مهمان

      باهاتون موافقم . ایم بازی محشره