بریتانیا Modern Warfare 2 کالاف دیوتی مدرن وارفر 2
علیرضا نظری

پرفروش‌ترین بازی‌های هفته گذشته بریتانیا: صدر‌نشینی Call of Duty: Modern Warfare 2

علیرضا نظری 11 آبان 1401 بدون دیدگاه
684 بازدید

همان‌طور که انتظار می‌رفت، بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 در هفته اول انتشار خود توانست در صدر جدول فروش فیزیکی هفتگی بریتانیا قرار بگیرد و در کنار آن چندین نسخه جدید در نمودارهای این هفته در بالاترین سطح قرار گرفته‌اند. کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 پس از FIFA 23 و Pokémon Legends: Arceus به عنوان سومین عرضه بزرگ پرفروش‌ترین‌های سال 2022 محسوب می‌شود.

جای تعجب نیست که بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 که هفته گذشته در سراسر جهان عرضه شد، در جایگاه اول پرفروش‌ترین بازی‌های این هفته بریتانیا قرار گرفته است. با این حال گفته می‌شود، اثر مذکور بزرگترین عرضه سری کالاف دیوتی در بریتانیا از زمان انتشار بازی Call of Duty: Modern Warfare در سال 2019 است. اگرچه این فقط فروش فیزیکی را شامل می‌شود و با احتساب فروش دیجیتالی، احتمالاً این میزان همچنان به‌طور قابل توجهی بالاتر خواهد بود.

فروش جدیدترین نسخه کالاف دیوتی در مقایسه با نسخه ناامید کننده سال گذشته یعنی Call of Duty: Vanguard به میزان 43 درصد رشد کرده و از سال 2020 نزدیک به 9 درصد نسبت به Call of Duty: Black Ops Cold War افزایش داشته است. همچنین میزان فروش در مقایسه با Modern Warfare منتشر شده در سال 2019، 61 درصد کاهش یافته است؛ به طوری که فروش این بازی روی پلی استیشن 5 برابر با 53 درصد، در ایکس باکس 29 درصد و 18 درصد در پلی استیشن 4 بوده است. لازم به ذکر است که بازی های ایکس باکس معمولا در بازار دیجیتال عملکرد بهتری دارند.

فیفا 23 FIFA 23

Modern Warfare 2 پرفروش‌ترین بازی هفته گذشته انگلستان

در همین حال، بازی FIFA 23 پس از گذراندن چهار هفته در صدر به رتبه دوم رضایت داده است. میزان فروش با کمی بیش از 7000 نسخه نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. همچنین انحصاری نینتندو سوییچ یعنی بازی Bayonetta 3 از پلاتینیوم گیمز با افزایش فروش 4 درصدی نسبت به Bayonetta 2 در سال 2018 در جایگاه سوم قرار گرفت. سری Bayonetta که اغلب یک عنوان نسبتاً جذاب در بریتانیا بوده است، به نظر می‌رسد فروش نسخه سوییچ آن به کندی پیش می‌رود؛ زیرا میزان فروش آن با کاهش 9 درصدی مواجه شده است.

در همین حال، Gotham Knights و Mario + Rabbids Sparks of Hope، که هر دو در هفته گذشته در چارت‌های فروش بازی‌های بریتانیا ظاهر شدند، به ترتیب به رتبه‌های 5 و 7 سقوط کردند. همچنین بازی Horizon: Forbidden West به دلیل ارائه تعداد بیشتری از کنسول پلی استیشن 5 از رتبه هشتم به چهارم صعود کرد و بازی Gotham Knights با کاهش فروش 72 درصدی در هفته دوم عرضه خود، از رتبه دوم به پنجم سقوط کرد و در نهایت Mario + Rabbids: Sparks of Hope در دومین هفته انتشار با کاهش 52 درصدی فروش خود، از جایگاه سوم به هفتم نزول کرد. در ادامه می‌توانید نگاهی به 10 بازی پرفروش هفته گذشته‌ی انگلستان (منتهی به 29 اکتبر) بیندازید.

  1. Call of Duty: Modern Warfare 2
  2. FIFA 23
  3. Bayonetta 3
  4. Horizon Forbidden West
  5. Gotham Knights
  6. Mario Kart 8 Deluxe
  7. Mario + Rabbids Sparks of Hope
  8. Nintendo Switch Sports
  9. Splatoon 3
  10. LEGO Star Wars: The Skywalker Saga

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.