بهترین بازی های مبارزه ای PS5
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های مبارزه ای پلی استیشن 5

ارحام ادبخواه 15 آبان 1401 1 دیدگاه
5,577 بازدید

نبرد مستقیم، مشت‌های گره شده و شخصیت‌هایی که هدفی جز خرد کردن فک حریف خود ندارند؛ بازی‌ های مبارزه‌ ای فرآینده از آشوب خالص هستند که می‌توانید با تجربه آن‌ها حس پوشیدن کفش‌های یک مبارزه واقعی را درک کنید. اما پلی استیشن 5 هم به عنوان کنسول جدید سونی، از منظر بازی‌های مبارزه‌ای یا Fighting فقیر و کم بضاعت نیست. در ادامه به معرفی بهترین بازی های مبارزه ای PS5 می‌پردازیم تا بتوانید در دل کنسول جدید خود، خاک و خون بزرگی به پا کنید.

بهترین بازی های فایتینگ PS5 که باید تجربه کنید

هنوز هم بخش بزرگی از گیمرها وجود دارند که روح ویدیو گیم را در بازی‌های آرکید قدیمی می‌بینند؛ آثاری که فارغ از هر گونه اضافه کاری صرفا به سرگرم کردن مخاطب خود و تداعی یک محیط جذاب می‌پرداختند. در همان زمان و با شروع کار بازی‌های Fighting، روح رقابت و مبارزه‌گری در ویدیو گیم پیکر جدیدتر و جدی‌تر به خود گرفت تا افرادی که روحیه رقابتی دارند، بیش‌تر به سمت این صنعت کشیده شوند. اما موضوعی که وجود دارد این است که در دوران صدر بازی‌های ویدیویی، بازی‌های مبارزه‌ای جزو معدود گزینه‌هایی بودند که روحیه رقابتی بالایی داشتند. در واقع هنگامی که خبری از بازی‌های آنلاین و Multiplayer مدرن نبود، مردم در مغازه‌های آرکید جمع می‌شدند و خیلی جدی به رقابت در بازی‌های مبارزه‌ای می‌پرداختند.

اما حالا مدت زمان زیادی از آن دوران گذشته و با شرایط به شدت متفاوتی روبرو هستیم؛ ولی این باعث نشده که بازی‌های مبارزه‌ای یا Fighting فلسفه وجودی خود را از دست بدهند. این سبک از بازی‌های ویدیویی هنوز هم در مرکز توجه قرار دارند و نگاه کردن به آمار ارقام آثاری مانند Mortal Kombat 11 و Tekken 7 مهر تاییدی بر این بحث است. حال سوالی که ممکن است برای برخی از افراد پیش آید این است که با ظهور نسل جدید کنسول‌های خانگی، عاشقان Fightingها باید سراغ چه عنوان‌هایی بروند؟ چه بازی‌های فایتینگی هنوز می‌توانند سرگرمی خالص سالیان دور را تکرار کنند و در میان بهترین بازی های PS5 قرار بگیرند؟ در ادامه و در طی مقاله بهترین بازی های مبارزه ای PS5 به این سوالات و جزئیات آن‌ها خواهیم پرداخت.

1) بازی Guilty Gear: Strive

بازی Guilty Gear Strive

بگذارید لیست بهترین بازی های مبارزه ای PS5 را با اثری شروع کنیم که حسابی به مذاق ژاپنی‌بازها و طرفداران ویدیو گیم‌های شرقی خوش می‌آید. بازی Guilty Gear: Strive که جدیدترین نسخه این فرنچایز محسوب می‌شود، یک بار دیگر نام Underrated مجموعه مذکور را بر سر زبان‌ها انداخت. اما چرا از واژه Underrated یا همان دست کم گرفته شده استفاده کردیم؟ پاسخ ساده است. سری Guilty Gear همیشه زیر سایه مجموعه‌هایی مانند Tekken، Mortal Kombat و Street Fighter بوده و هیچ وقت موفق به کسب اعتباری که لیاقتش را دارد، نرسیده است. با این حال طرفداران قدیمی‌تر همواره به تحسین آن پرداخته‌اند و Guilty Gear را همیشه در گوشه‌ای از قلب خود نگه داشته‌اند.

اما چرا باید با این اندازه از تحسین در مورد Strive صحبت کنیم؟ سازندگان این بازی در Arc System Works بالاخره مکانیک‌های سنتی خود را کنار گذاشتند تا Guilty Gear: Strive به یک بازی جریان اصلی و پرفروش تبدیل شود. علاوه بر این، آن‌ها از حالت هنر طراحی مجموعه Dragon Ball الهام گرفتند تا ساخته خود را از لحاظ بصری یک پله رو به جلو ببرند. Strive حالت بصری جذابی دارد و شامل گرافیک دو نیم بُعدی می‌شود؛ به گونه‌ای که شما مبارزات را از کنار دنبال می‌کنید ولی متوجه حجم و حضور پررنگ شخصیت‌ها خواهید شد.

  • سال عرضه: 2021
  • توسعه دهنده: استودیو Arc System Works

2) بازی Street Fighter V: Champions Edition

بازی Street Fighter V Champions Edition

مگر می‌شود در مورد بازی های مبارزه ای PS5 صحبت کنیم و نامی از مجموعه کلاسیکی مانند Street Fighter نبریم؟ شماره دوم استریت فایتر در سالیان پیش استاندارد جدیدی برای سبک Fighting تعریف کرد و در ادامه این نوآوری، به یکی از نمادین‌ترین ویدیو گیم‌های تاریخ تبدیل شد. اما روزهای طلایی Street Fighter هم پس از یک دوره مشخص به سر رسید و وارد غیبتی به نسبت طولانی شد. ولی توجه داشته باشید که معنی دو واژه غیبت و فراموشی کاملا متفاوت است و استریت فایتر هیچ وفت فراموش نشد. شرکت Capcom با عرضه نسخه چهارم جان تازه‌ای به فرنچایز کهنه کار خود بخشید تا بتواند به روزهای اوج بازگردد.

اما متاسفانه این روند رو به بالا زیاد ثبات نداشت و با نشر بازی Street Fighter 5 به گِل نشست. شماره پنجم مجموعه مورد بحث در حین انتشار اولیه شخصیت‌های زیادی نداشت، محتوای تک نفره زیادی را شامل نمی‌شد و با مشکلات مختلف دیگری دست و پنجه نرم می‌کرد. پس با توجه به این صحبت‌ها چرا باید نام Street Fighter V: Champions Edition در چنین لیستی آورده شود؟ پس از یک عرضه ناامید کننده شرکت Capcom بی‌خیال ساخته خود نشد و آن را با به روز رسانی‌های مختلف تقویت کرد. بازی Street Fighter 5 در حال حاضر مانند قبل از نظر محتویات عریان نیست و شامل شخصیت‌های متعددی می‌شود. علاوه بر این چندین بخش داستانی هم به آن اضافه شده تا طرفداران آثار Single-Player نسبت به آن تمایل بیش‌تری نشان دهند. به طور کلی شماره پنجم استریت فایتر راه رستگاری را پیدا کرد تا از «فرش» راه خود را به سمت «عرش» پیدا کند.

  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: شرکت Capcom

3) بازی Tekken 7

بازی Tekken 7

اگر جزو طرفداران قدیمی سبک Fighting باشید، احتمالا تا اینجای مقاله بهترین بازی های مبارزه ای پلی استیشن 5 به دنبال اسم تِکِن (که در کشور ما با نام تیکن شناخته می‌شود) می‌گشتید. سری Tekken (و به خصوص Tekken 7) حال و هوای متفاوتی دارد که در حین ترکیب شدن با گیم پلی، فرآیند به شدت اعتیادآوری به وجود می‌آورد. حال این حالت اعتیادآور با گذر زمان، یاد گرفتن مکانیک‌های بیش‌تر و پیشرفت در مبارزات به یک نقطه می‌رسد تا عاملا نتوانید از شخصیت‌ها و مشت‌های گره شده‌شان دست بردارید. بازی Tekken 7 یک بار دیگر به داستان خانواده عجیب میشیما (Mishima) می‌پردازد که اگر راستش را بخواهید، یک حالت تک نفره جذاب را به وجود می‌آورد.

این حالت تک نفره شما را با بهانه‌های داستانی مختلف میان شخصیت‌های مختلف جدا کرده و گیمر را به مناطق متفاوتی می‌رسد تا بتوانید علاوه بر تجربه یک حالت Story Mode خوب، با شخصیت‌ها و مکانیک‌های مبارزه بیش‌تر آشنا شوید. اما کمپین داستانی بازی Tekken 7 آنقدرها هم خوب نیست که بخواهیم با واژه‌ها و عبارت‌های مختلف به تحسین آن بپردازیم. با این حال، این بخش می‌تواند طرفداران آثار داستانی را به خود جذب کرده و جامعه کاربری خود را به شکل فزاینده‌ای ارتقا دهد. اما بخش داستانی مورد بحث پایان کار نبوده و پس از اتمام آن، تازه وارد فاز اصلی می‌شوید. حالا که با شخصیت‌ها یک آشنایی نسبی پیدا کردید و از نحوه مکانیک‌های مبارزه آگاه شدید، نوبت به ورود به حالت‌های دیگر و شروع مبارزات نفس‌گیر جدید است. اطمینان حاصل کنید چیزهای زیادی در جهان وجود ندارند که از تجربه بخش چندنفره Tekken 7 لذت‌بخش‌تر جلوه کنند.

  • سال عرضه: 2015
  • توسعه دهنده: شرکت Bandai Namco Entertainment

4) بازی Mortal Kombat 11: Ultimate Edition

بازی Mortal Kombat 11 Ultimate Edition

سری مورتال کومبت هم درست مانند برخی از گزینه‌های موجود در لیست بهترین بازی های مبارزه ای پلی استیشن 5، کار خود را از دوران طلایی آرکیدها شروع کرد و به مرور زمان، به پرفروش‌ترین مجموعه Fighting تمام دوران تبدیل شد. آخر مگر می‌شود از مبارزات خشن، پرتنش و پر از دل و روده Mortal Kombat لذت نبرد و آن را فراموش کرد؟ اما با وجود این موضوع، سری مذکور پستی و بلندی‌های متعددی را تجربه کرده و در برخی از دوره‌های زمانی به ناامیدی بزرگی بدل شده است. شاید چشم‌گیرترین وهله این دوران به زمانی بازگردد که سری مورتال کومبت سعی کرد وارد جریان آثار سه بُعدی شود. ولی همان‌طور که به احتمال زیاد می‌دانید این دوره سیاه ابدی نبود و هنگامی که استودیو NetherReal سکان این کشتی را به دست گرفت، وضعیت از زمین تا آسمان تغییر کرد.

استارت این دوره مدرن که با بازی Mortal Kombat 9 خورده شد، تا همین روز هم ادامه دارد که نتیجه آن را در قالب بازی Mortal Kombat 11 )به خصوص نسخه Ultimate Edition) می‌بینیم. استودیو NetherRealm با این برداشت جدید نسبت به بازی‌های مبارزه‌ای، استانداردهای داستانی و گیم پلی جدیدی را برای آن‌ها تعریف کرد تا باعث سرگرمی بیش‌تری برای علاقه مندان شود. بازی Mortal Kombat 11: Ultimate Edition که نقطه تکامل و بلوغ این روند مدرن به حساب می‌رود، تجربه‌ای به شدت خشن و هیجان‌انگیز است که از خونریزی شخصیت‌های آن خسته نمی‌شوید. سیستم گیم‌پلی خشن مورتال کومبت در نسخه یازدهم به نهایت رسیده و پاره کردن شکم دشمنان از همیشه واقع گرایانه‌تر به نظر می‌رسد.

  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: استودیو NetherRealm

5) بازی Soulcalibur VI

بازی Soulcalibur VI

اگر در لیست بهترین بازی های مبارزه ای PS5 به دنبال اثری می‌گردید که تمرکز بیش‌تری روی اسلحه‌ها داشته باشد و آلت رزم خود را به مشت شخصیت‌های موجود محدود نکند، بازی SoulCalibur 6 شما را ناامید نخواهد کرد. این بازی با وجود یک گیم‌پلی جذاب که بعدا به آن اشاره می‌کنیم، سیستم ساخت و شخصی‌سازی منحصر به فردی دارد که سایر بازی‌های Fighting از آن بهره نمی‌برند. بازی SoulsCalibur 6 نه تنها قابلیت شخصی‌سازی کاراکترها را در اختیار شما قرار می‌دهد، بلکه می‌گذارد اسلحه‌ها و شیوه مبارزه آن‌ها را هم دست خوش تغییرات مختلفی کنید. در واقع این چرخه آنقدری آزادی عمل در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید افکار و شیوه مبارزه خاص خود را روی هر شخصیتی پیاده کنید.

اما جدا از بحث Customization آنچه که بازی Soulcalibur 6 را بیش از پیش خاص می‌کند، محتوای تک نفره جذاب و غنی آن است. این بازی نه تنها شامل یک سیستم پیشرفت عمیق و استاندارد می‌شود، بلکه داستان خود را به گونه‌ای تعریف می‌کند که بیش‌تر شخصیت‌ها در رویدادها و پیامدهای آن تاثیرگذار باشند. اما آن بخشی که احتمالا زمان بیش‌تری در آن صرف می‌کنید، Versus Mode به شمار می‌رود که مانند سایر نسخه‌های مجموعه منسجم و یکپارچه است. تمرکز روی استفاده از اسلحه‌ها که پیش از این به آن اشاره کردیم، حس متفاوت و بدیعی به هر مبارزه تزریق می‌کند و استفاده کاملی از میدان‌های نبرد سه بُعدی موجود می‌برد. اما آنچه که بازی SoulsCalibur VI را کمی پایین می‌آورد، تعداد کم شخصیت‌های مبارز آن است. با این حال، حضور چهره‌های آشنایی مانند گرالت از مجموعه ویچر و 2B از بازی Nier: Automata باعث کم رنگ‌تر شدن حس کمبود کاراکترها می‌شود.

  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده: Bandai Namco Studios

6) بازی MultiVersus

بازی MultiVersus

در این نقطه از لیست بهترین بازی های مبارزه ای PS5 به اثری می‌رسیم که این روزها از محبوبیت به شدت بالایی برخوردار است و خیل عظیمی از گیمرها به طور روزانه به تجربه آن می‌پردازند. بازی MultiVersus که با الهام گرفتن از سری Super Smash Bros. توسعه یافته، یک فایتینگ به نسبت ساده و به شدت سرگرم کننده است که حجم عظیمی از شخصیت‌های مختلف از دنیاهای متفاوت را در خود جای می‌دهد. برای درک واژه «حجم عظیم» کافی است این را بدانید که در بازی MultiVersus، می‌توانید شخصیت بتمن را انتخاب کنید و با استفاده از او به مبارزه با ریک سانچیز (از سریال ریک اند مورتی) و لبران جیمز بپردازید.

اما چرا گفتیم که مولتی ورسوس با الهام گیری از سری Super Smash Bros. (به خصوص نسخه جدید که با پسوند آلتیمیت شناخته می‌شود) ساخته شده؟ در بیش‌تر بازی‌های Fighting کتک زدن دشمنان و خالی کردن خط سلامتی (HP) شخصیت حریف هدف اصلی شما است. اما بازی Multversus در این بخش خود را از سایر Fightingها جدا کرده و هدف اصلی گیمر را خارج کردن حریف از میدان مبارزه تعیین می‌کند. در واقع برای اینکه بتوانید به پیروزی دست پیدا کنید، باید حریف خود را از میدان مبارزه بیرون اندازید و بیش‌تر از سایر بازیکنان زنده بمانید. بازی MultiVersus یک اثر رایگان و Free-To-Play است که می‌تواند تا ساعت‌ها شما را مشغول مبارزه‌هایی کند که تصورشان فقط در رویاهای شبانه ممکن است.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: استودیو Player First Games

7) بازی Brawlhalla

بازی Brawlhala

اگر بازی Multiversus در چند ماه اخیر توانسته در الهام گیری از سری Super Smash Bros. موفق عمل کند، بازی Brawlhalla این کار را در طی هشت سال گذشته انجام داده است. بازی Brawlhalla که نمی‌توانست مانند Super Smash Bros. شخصیت‌های نمادین متعددی را در خود جای دهد، تمرکز خود را روی بخش‌های دیگری مانند مبارزه روان و لذت بخش گذاشت تا پس از گذشت حدود هشت سال از عرضه اولیه نام آن را در میان بهترین بازی های مبارزه ای PS5 ذکر کنیم. سیستم مبارزه این بازی درست مانند Multiversus روی بیرون انداختن حریف از میدان مبارزه تمرکز می‌کند و این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

اما علاوه بر تمامی این ویژگی‌های مثبت، Brawlhalla به صورت رایگان و Free-to-Play در دسترس قرار دارد تا بتوانید بدون صرف هزینه اضافه، از مبارزات نفس‌گیر و هیجان‌انگیز لذت ببرید. فقط توجه داشته باشید که اثر مورد بحث از لحاظ بصری زیاد قوی عمل نمی‌کند و اگر به این موضوع اهمیت زیادی می‌دهید، به احتمال زیاد ناامید خواهید شد. ولی اگر از این موضوع گذر کنید و زیاد به دنیا سخت نگیرید، بازی Brawlhalla حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. وجود قابلیت کراس پلی میان پلتفرم‌های مختلف (حتی موبایل و نینتندو سوییچ)، وجود بیش از 50 شخصیت قابل استفاده و امکان تجربه بازی تا سقف هشت نفر تنها بخشی از نکات قابل توجه این بازی به شمار می‌رود. به طور کلی براولهالا از لحاظ محتوایی به شدت غنی و بالغ بود تا بتوانید ساعت‌ها از تجربه حالت‌های مختلف آن لذت ببرید.

  • سال عرضه: 2014
  • توسعه دهنده: استودیو Blue Mammoth Games

8) بازی Virtua Fighter 5: Ultimate Showdown

بازی Virtua Fighter 5 Ultimate Showdown

اگر چند سالی به عقب باز گردیم و بازی‌های جریان اصلی دنیای امروزی را کنار بگذاریم، سری Virtua Fighter در کنار مورتال کومبت، تکن و استریت فایتر جزو بزرگ‌ترین Fightingهای دنیا حساب می‌شد. با این حال سالیان زیادی از عرضه یک نسخه جدید از مجموعه Virtua Fighter می‌گذرد و طرفداران از این بابت امید خود را از دست داده‌اند. با این حال بازی Virtua Fighter 5: Ultimate Showdown به عنوان یک اثر ریمستر شده می‌تواند خاطرات خوب گذشته را تکرار کند. شماره پنجم این سری که حدود 16 سال پیش در دسترس قرار گرفته بود، با یک ورژه آپدیت شده و ریمستر شده بازگشته تا به همه نشان دهد که فرمول گیم‌پلی Virtua Fighter همچنان منسجم و جذاب است.

البته توجه داشته باشید که این بازی یک بار هم در سال 2010 و برای پلی استیشن 3 مجددا منتشر شد (با محتویات بیش‌تر)؛ اما نسخه Ultimate Showdown که در مورد آن صحبت می‌کنیم به مراتب کامل‌تر از ورژن سال 2010 است. شخصیت‌های موجود در این بازی بهتر از همیشه به نظر می‌رسند و از کیفیت بصری به نسبت خوبی برخوردار هستند، ولی نباید به هیچ وجه از Virtua Fighter 5: Ultimate Showdown انتظار یک بازی نسل نهمی (و حتی نسل هشتمی) را داشته باشید. با این حال اثر مذکور از منظر گیم‌پلی عملکرد قابل قبولی دارد و حتی با گذشت این همه سال ار عرضه اولیه، حس یک بازی تاریخ مصرف گذشته را منتقل نمی‌کند.

  • سال عرضه: 2021
  • توسعه دهنده: Sega AM2

9) بازی Samurai Showdown

بازی Samurai Showdown

بازی Samurai Showdown یکی از متفاوت‌ترین گزینه‌های لیست بهترین بازی های مبارزه ای PS5 است. این اثر بیش از آنچه که فکرش را کنید بی‌رحم است و به هیچ وجه با مخاطب خود شوخی ندارد. البته منظور از بی‌رحمی خشونتی که در بازی Mortal Kombat می‌بینیم نیست؛ بلکه برداشتی متفاوت از واقعی گرایی است که حسابی کار را برای شما سخت می‌کند. بازی Samurai Showdown به جای تلاش برای ایجاد صحنه‌های مبالغه شده سعی می‌کند نحوه مبارزه واقعی دو سامورایی با یکدیگر را به تصویر بکشد. بنا بر همین موضوع حملات بدون برنامه و بی‌دقتی می‌تواند خیلی سریع به مرگ و شکست زودهنگام شما ختم شود.

بازی Samurai Showdown با وجود گیم‌پلی به شدت سریع خود، به مراتب عمیق‌تر و دقیق‌تر از آن چیزی است که در نگاه اول به نظر برسد. بگذارید این گونه منظور از «عمیق و دقیق» را روی کلمات بیاوریم. هنگامی که بخواهید در بازی Tekken 7 بر دشمن خود غلبه کنید به چند تا ضربه و حمله مختلف نیاز دارید؟ 30تا، 40تا یا حتی بیش‌تر؟ اما در اثر مورد بحث این مسائل وجود ندارد و می‌توانید با یک ضربه سنگین حدود 30 درصد از HP حریف خود را از بین ببرید.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو SNK Playmore

10) بازی EA Sports UFC 4

بازی EA Sports UFC 4

چه کسی گفته برای رسیدن به یک بازی مبارزه‌ای خوب باید از مبالغه استفاده کرد؟ یا از شخصیت‌هایی که به یک ابرانسان و قادر مطلق نزدیک‌تر هستند تا به یک مبارز معمولی؟ بازی UFC 4 می‌تواند خیلی قاطع در ادامه این سوال‌ها قرار گیرد. همه ما از جذابیت مسابقات MMA و به خصوص لیگ UFC باخبر هستیم و می‌دانیم که یک بازی ویدیویی با محوریت آن می‌تواند تا چه حد جذاب باشد. سری EA Sports UFC و به خصوص شماره چهارم آن از تمام پتناسیل‌های این رشته استفاده می‌کند تا به یک شبیه‌ساز مبارزه‌ای فوق‌العاده تبدیل شود. بازی UFC 4 به عنوان یکی از شبیه‌سازهای ورزشی شرکت EA به شکل غیرمنتظره‌ای عملکرد خوبی دارد و می‌تواند به عنوان یک Fighting استاندارد کار خود را انجام دهد.

هنگامی که وارد بازی UFC 4 می‌شوید، اولین نکته‌ای که توجه‌تان را به خود جلب می‌کند گرافیک بصری بازی است. مبارزهای موجود در این اثر که بر اساس ورزشکارهای واقعی درست شده‌اند، در کمال جزئیات و واقع‌گرایی قرار دارند و اگر درست توجه نکنید، شاید نتوانید آن را از واقعیت تشخیص دهید. اما این پایان کار نیست و UFC 4 در زمینه شبیه‌سازی مبارزات، کمبوها و سابمیشن‌ها فوق‌العاده عمل می‌کند. به راستی تا زمانی که به شخصه به تجربه این بازی نپردازید نمی‌دانید مبارزه در قفس UFC با چهره‌های مشهوری مانند هنری سجودو و کانر مک گرگور چه لذتی دارد.

جمع بندی

بهترین بازی های مبارزه ای PS5

اگر می‌خواستیم لیست بهترین بازی های مبارزه ای PS5 را با نگاه متمرکزتری بنویسیم، بدون شک باید جای مناسبی برای آثار مشهور دیگری مانند Injustice 2  و Dragon Ball FighterZ در نظر می‌گرفتیم. اما با این حال سعی کردیم با اشاره به بازی‌هایی مانند UFC 4، Mortal Kombat 11: Ultimate Edition و Tekken 7 به سراغ سلیقه‌های مختلفی در این طیف برویم.

نظر شما در مورد بهترین بازی های مبارزه ای پلی استیشن 5 چیست؟ شما با کدام یک از آن‌ها ارتباط بیش‌تری برقرار می‌کنید؟ جای خالی چه عنوانی در این لیست بیش‌تر حس می‌شود؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: DigitalTrends

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی های مبارزه ای PS5 کدام آثار هستند؟

برای پاسخ به این سوال می‌توانیم از نام‌هایی مانند Mortal Kombat 11 و Tekken 7 استفاده کنیم

۱
آیا بازی Virtua Fighter 5: Ultimate Showdown یک بازی کاملا جدید است؟

خیر، این بازی در واقع حکم نسخه بهبود یافته و به روز رسانی شده اثری را دارد که در سال 2006 منتشر شد

۲
طرفداران سری Super Smash Bros. می‌توانند به سراغ چه آثاری بروند؟

اگر جزو طرفداران Super Smash Bros. قرار می‌گیرد و تجربه یکی از نسخه‌های آن را ندارید، می‌توانید به سراغ یکی از دو بازی Brawlhala و Multiversus بروید

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    مسعود روشن

    مهمان

    دمتون گرم مقاله خوبی بود

    پاسخ دهید