بهترین بازی های مبارزه ای تمام دوران
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های مبارزه‌ ای تمام دوران که می‌ توانید تجربه کنید

ارحام ادبخواه 27 تیر 1401 2 دیدگاه
12,979 بازدید

بازی‌ های مبارزه‌ ای یا Fighting، بخش بزرگی از دنیای بازی‌های ویدیویی را تشکیل می‌دهند و یکی از اصلی‌ترین مجراهای ورود افراد عامه به این صنعت حساب می‌شوند. بازی‌های Fighting به طور معمول روند مبارزه دو شخصیت (یا بیش‌تر) را به تصویر می‌کشند که انتقال اکشن خالص و جذاب در صدر اولویت‌های آن قرار دارد. از آنجایی که بازی‌های فایتنگ متعددی در طی تاریخ منتشر شده‌اند، انتخاب از میان آن‌ها می‌تواند حسابی سخت باشد. بنا بر همین موضوع می‌خواهیم در مقاله بهترین بازی‌‌های مبارزه‌‌ای که می‌توانید تجربه کنید، شما را با برترین‌های سبک آشنا کنیم.

بهترین بازی‌های مبارزه ای تاریخ؛ از Tekken تا Mortal Kombat

مبارزه و نبرد بخش ثابتی از بیش‌تر بازی‌های موجود در بازار است. حتی در بازی‌هایی که مخصوص قشر کم سن‌ گیمرها ساخته شده‌اند، گذر از دشمنان و مبارزه با آن‌ها عضوی ثابت از گیم‌پلی محسوب می‌شود. همان‌طور که بیش‌تر ما قبول داریم، این مبارزه‌ها می‌توانند به جذاب‌ترین بخش یک بازی تبدیل شوند و سایر بخش‌ها را زیر سایه خود نگه دارند. اما در این میان آثاری که در سبک نقش‌آفرینی، ماجراجویی، پلتفرمر و… قرار می‌گیرند، تمام تمرکز خود را روی مبارزات نمی‌گذارند و ناچار به سایر بخش‌ها هم اهمیت زیادی می‌دهند تا در کامل‌ترین شکل ممکن منتشر شوند. اما این وسط تکلیف بازیکنانی که از یک ویدیو گیم تنها اکشن و مبارزات را می‌خواهند چه می‌شود؟ شاید برخی افراد حوصله گوش دادن به داستان و گشت و گذار در محیط‌های بزرگ را نداشته باشند. این گروه از بازیکنان باید چه کاری انجام دهند؟ این دقیقا جایی است که بهترین بازی‌ های مبارزه‌ ای می‌توانند خودنمایی کنند.

بازی‌های مبارزه‌ای همان‌طور که از نام‌شان مشخص است، تمرکز زیادی روی سیستم مبارزات و درگیری‌ها می‌گذارند. این دسته از بازی‌ها معمولا جریان گیم‌پلی را از دوربین کناری دنبال می‌کنند که در طی آن، دو یا چند شخصیت در حال مبارزه با یکدیگر هستند. حال از آنجایی که تفکر هر بازی‌ساز نسبت به دیگری متفاوت است، تجربه‌های متنوعی به وجود می‌آید. در حال حاضر مجموعه‌ها و بازی‌های مبارزه‌ای متعددی در سطح بازار وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای نسخه‌ها و دنباله‌های مختلفی هستند. از بازی Tekken 7 گرفته تا Street Fighter 5 و Soulcalibur 6؛ در مقاله بهترین بازی‌ های مبارزه‌ ای تمام دوران شما را با بهترین بازی‌های این سبک آشنا خواهیم کرد.

توجه داشته باشید که اعضای حاضر در این لیست هیچ گونه اولویتی نسبت به یکدیگر ندارند و رتبه‌بندی خاصی روی نام آن‌ها اعمال نشده است. همچنین به خاطر محدودیت‌های موجود، ممکن است در این مطلب به بازی‌های مورد علاقه شما اشاره نشود. از آنجایی هم که هدف ما معرفی بهترین بازی‌های در دسترس تجربه است، بیش‌تر به آثاری می‌پردازیم که در سال‌های اخیر منتشر شده‌اند.

بازی Tekken 7

بازی Tekken 7

مجموعه Tekken که یکی از قدیمی‌ترین و بهترین بازی‌‌های مبارزه‌ ای به شمار می‌رود، همیشه به خاطر شخصیت‌ها و آن حالت رقابتی خود معروف بوده است. بازی Tekken 7 هم که آخرین نسخه سری تا به امروز محسوب می‌‌شود، موفق شد با عملکرد خوب خود طرفداران قدیمی و جدید فرنچایز مورد بحث را راضی نگه دارد. این بازی که با استفاده از موتور گرافیکی Unreal 4 توسعه داده شد، شامل مکانیک‌های جدیدی نسبت به نسخه‌های پیشین می‌شود که می‌توانید با بهره‌گیری از آن‌ها دشمنان را از بین ببرید. این مکانیک‌های جدید باعث به وجود آمدن یک تعادل نسبی شده‌اند؛ به گونه‌ای که هم تازه‌واردها حین تجربه بازی اذیت نشوند و هم حرفه‌ای‌ترها بتوانند مهارت خود را به رخ بکشند.

البته بازی Tekken 7 در برخی از زمینه‌ها هم ناامید‌کننده عمل کرد. برای مثال، تکن 7 در زمان عرضه اولیه شامل محتویات زیادی نمی‌شد و برخلاف سایر فایتینگ‌های معروف دنیا، از لحاظ محتوایی فقیر بود. با این حال سازندگان بازی در Bandai Namco نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باقی نماندند و به مرور زمان شخصیت‌های بیش‌تری را از طریق به‌روز‌رسانی‌های جدید، به اثر مذکور اضافه کردند. جالب است بدانید که برخی از این شخصیت‌ها اورجینال سری تکن نبودند از و از مجموعه‌ها و فرنچایزهای دیگری به سمت این بازی روانه شدند. از جمله معروف‌ترین این شخصیت‌ها می‌توانیم به Akuma از بازی Street Fighter، شخصیت Geese Howard از مجموعه The King of Fighters، شخصیت Noctis Lucis Caelum از بازی Final Fantasy 15 و Negan از سریال Walking Dead اشاره کنیم. کارکتر آخر که به آن اشاره کردیم ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، ولی باید باور کنید که نیگان عضوی از لیست مبارز‌های بازی Tekken 7 است.

  • سال عرضه: 2015

بازی Killer Instinct

بازی Killer Instinct

بازی Killer Instinct هم یکی دیگر از مجموعه‌های Fighting قدیمی است که استودیو Rare اولین نسخه آن را در سال 1994 منتشر کرد. به طور کلی، این سری شامل سه بازی رسمی می‌شود که یکی از آن‌ها در انحصار دستگاه‌های آرکید قرار داشت. پس از اینکه مایکروسافت استودیو Rare را خرید و آن را به زیر مجموعه‌های خود اضافه کرد، دستور ساخت یک Reboot را به اعضای استودیو مذکور دارد. نتیجه این تصمیم به بازی Killer Instinct مبدل شد که در سال 2013 و به همراه کنسول ایکس باکس وان در دسترس قرار گرفت.

جالب است بدانید که این بازی به کمک بازیکنان حرفه‌ای نسخه‌های قدیمی و چند تن از سازنده‌های بازی اورجینال توسعه داده شد و بدین ترتیب، به نتیجه جالبی رسید. در واقع طرفداران قدیمی تاثیر بسزایی در ساخت بازی Killer Instinct ایفا کردند تا انتظارات تا حد زیادی برآورده شود. البته باید بدانید که این بازی در روزهای اولیه انتشار وضعیت مناسبی نداشت و نتوانست در ابتدا آن طور که باید عمل کند. با این حال، سازندگان بازی در استودیو Rare به مرور زمان و با عرضه به روز رسانی‌های مکرر Killer Instinct را به سطحی رساندند تا امروز از نام آن در لیست بهترین بازی‌ های مبارزه‌ ای تمام دوران یاد کنیم.

  • سال عرضه: 2013

بازی Super Smash Bros Ultimate

بازی Super Smash Bros. Ultimate

بازی Super Smash Bros. Ultimate که در سال 2018 برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه شد، به وضوح نبوغ سازندگان در زمینه طراحی گیم‌پلی را به نمایش می‌کشد. گیم‌پلی و سیستم مبارزه این بازی به گونه‌ای طراحی شده که بازیکنان عامه پسند و حرفه‌ای‌ترها بتوانند به صورت همزمان از تجربه آن لذت ببرند. با وجود اینکه بازی مذکور مانند سایر Fightingها شامل کمبوهای پیچیده و مبتنی بر مهارت نمی‌شود، ولی باز هم یک بازی مبارزه‌ای سریع است که کار خود را با نهایت ظرافت به سرانجام می‌رساند.

بازی Super Smash Bros. Ultimate بدون شک بزرگ‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین نسخه این مجموعه حساب می‌شود. Ultimate از ایده‌های محدود نسخه‌های پیشین فاصله می‌گیرد و محتویات گسترده‌تری ارائه می‌دهد. بازی پایه (با عدم احتساب به روز رسانی‌ها) شامل 69 شخصیت مبارز می‌شود که از دنیای نینتندو و سایر فرنچایزها تشکیل شده‌اند. برای مثال، شما می‌توانید در لیست مبارزهای این بازی نام شخصیت‌های نینتدو مانند سوپر ماریو و لینک را مشاهده کنید و در حین حال، شاهد کاراکترهای دیگری مانند Cloud از بازی Final Fantasy 7 و Snake از سری Metal Gear Soild باشید.

  • سال عرضه: 2018

بازی Street Figher V

بازی Street Fighter V

سری Street Fighter هم یکی دیگر از پایه‌گذرهای سبک Fighting محسوب می‌شود؛ مجموعه‌ای که اولین نسخه آن در سال 1987 منتشر شد و از همان روزهای ابتدایی مسیر رو به رشد خود در پیش گرفت. بازی Street Fighter V هم که در این نقطه به آن اشاره می‌کنیم، بزرگ‌ترین نسخه مجموعه به شمار می‌رود که متاسفانه در هنگام عرضه اولیه مورد انتقادهای فراوانی قرار گرفت. اما این انتقادها به چه بخش‌هایی و به چه دلایلی شکل می‌گرفت؟ در ادامه به آن می‌پردازیم.

بازی Street Fighter V هنگامی که در سال 2016 منتشر شد، یک بازی ناقص به نظر می‌رسید. اثری که انگار در نتیجه عجله سازندگان ساخته شده بود و مانند یک محصول کامل به نظر نمی‌رسید. از مشکلات مربوط به کنترلر و سرورها گرفته تا کمبود و ضعف محتویات در بخش چندنفره؛ بازی مورد بحث برخلاف Street Fighter IV که یک شاهکار محسوب می‌شد، یک ناامیدی بزرگ بود. اما درست مانند سایر گزینه‌های لیست بهترین بازی‌ های مبارزه‌ ای، Street Fighter V هم به مرور زمان و با دریافت آپدیت‌های جدید پیشرفت کرد و امروزه یکی از بهترین رشته‌های eSport یا ورزش‌های الترونیک شناخته می‌شود.

  • سال عرضه: 2016

بازی Persona 4 Ultimax

بازی Persona 4 Arena Ultimax

بازی Persona 4 Arena Ultimax که یک پیش درآمد برای بازی Persona 4 Arena  بود، ابتدا در سال 2013 برای دستگاه‌های آرکید عرضه و سپس در سال 2014، راه خود را به دو کنسول پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 پیدا کرد. در بین تمامی نسخه‌های فرعی سری پرسونا، دو بازی Persona 4 Arena و Persona 4 Arena Ultimax نسبت به بقیه از کیفیت بهتری برخوردار هستند؛ به خصوص نسخه Ultimax که تقریبا در تمامی زمینه‌ها از Persona 4 Arena بهتر بود.

هنگامی که وارد بازی مورد بحث شوید، می‌توانید از میان شخصیت‌ها شماره سوم و چهارم پرسونا یکی را انتخاب کنید که هر کدام از آن‌ها، قابلیت‌ها و Persona خاص خود را دارند. در حالی که Persona 4 Arena Ultimax بیش‌تر تمرکز خود را روی مبارزات و درگیری‌ها می‌گذارد، اما باز هم مکانیک‌های معروف سری که مربوط به شبیه‌ساز زندگی می‌شوند را فراموش نمی‌کند. در واقع هنگامی که از جریان مبارزات و درگیری‌ها دور می‌شوید، می‌توانید زندگی شخصی خود را داشته باشید و با سایر افراد و شخصیت‌ها ارتباط برقرار کنید. ارتباط برقرار کردن با NPCهای دیگر می‌تواند در جریان گیم‌پلی کمک چشم‌گیری به شما کند.

بازی Persona 4 Arena Ultimax به عنوان یکی از اعضای لیست بهترین بازی‌ های مبارزه‌ ای تمام دوران، به شما اجازه می‌دهد از میان تمامی شخصیت‌های پرسونا 4 آرنا و هشت مبارز جدید، یکی را انتخاب کرده و به همراه او به مبارزه بپردازید.

  • سال عرضه: 2013

بازی Dragon Ball FigherZ

بازی Dragon Ball FighterZ

مجموعه Dragon Ball تاریخچه و عقبه به شدت خوبی دارد و خیلی سخت می‌شود بازی بدی را در میان نسخه‌های مختلف آن مشاهده کرد. اما بازی Dragon Ball FighterZ یکی از بهترین‌های سری محسوب می‌شود که با کنار گذاشتن عناصر نقش‌آفرینی بازی‌های Xenoverse، به یک Fighting خالص و خوش ساخت تبدیل شده است. این تغییرات باعث شد که FighterZ میزبان یکی از درگیرکننده‌ترین سیستم‌های مبارزه‌ای شود که در سری Dragon Ball دیده‌ایم.

با وجود اینکه وقایع این بازی در خط زمانی Dragon Ball Super جریان دارد، ولی راه خود را از داستان اصلی مجموعه جدا کرده و ماجرای فرعی خود را تعریف می‌کند. در بازی Dragon Ball FighterZ شما با شخصیتی با نام اندروید 21 (Android 21) روبرو می‌شوید؛ کاراکتری که در ابتدا انسان بوده ولی در ادامه یک سری اتفاقات، توسط ارتش Red Ribbon به یک ربات تبدیل می‌شود.

اما اگر از بحث داستان بگذریم، به موضوع لیست و تعداد شخصیت‌های مبارز می‌رسیم. خوشبختانه لیست شخصیت‌های بازی Dragon Ball FighterZ حسابی غنی بوده و می‌توانید در آن چهره‌های آشنای مجموعه مانند Goku، Gohan، Piccolo، Vegeta و Trunks را مشاهده کنید. البته باید بدانید که استودیو Arc System Works، سازنده بازی مورد بحث، پس از عرضه اثر فعالیت خوبی داشته و با به روز رسانی‌های مستمر، شخصیت‌های جدیدی را به لیست مبارزها اضافه کرده است.

  • سال عرضه: 2018

بازی Injustice 2

بازی Injustice 2

همان‌طور که بیش‌تر ما آگاه هستیم استودیو NetherRealm پس از سال 2011، بازار بازی‌های مبارزه‌ای غرب را به دست گرفته و تسلط خاصی روی آن دارد. این استودیو که زیر نظر شرکت برادران وارنر فعالیت می‌کند، به عنوان سازنده سه نسخه اخیر سری Mortal Kombat شناخته می‌شود؛ آثاری که اگر بخواهیم عادلانه نگاه کنیم جزو بهترین بازی‌ های مبارزه‌ ای چند وقت اخیر قرار می‌گیرند. اما NetherRealm هیچ وقت خود را به مورتال کومبت محدود نکرد و تصمیم گرفت با ساخت سری Injustice، مجموعه خاص خود را داشته باشد.

اگر با این مجموعه آشنایی ندارید، باید بدانید که Injustice یک بازی مبارزه‌ای بوده که براساس شخصیت‌های دنیای DC ساخته شده است. بنا بر همین موضوع، شما می‌توانید کنترل شخصیت‌های معروف این دنیا مانند بتمن، جوکر، سوپرمن، آکوامن و… را به دست بگیرید. البته که لیست شخصیت‌های بازی Injustice 2 از ابرقهرمان‌ها (و ابرشرورهای) دنیای DC فراتر می‌رود و شامل چهره‌هایی مانند لاک پشت‌های نینجا، Hell-Boy و Sub-Zero هم می‌شود.

بازی Injustice 2 نسبت به نسخه ابتدایی مجموعه بخش تک نفره به مراتب بهتری دارد. این بازی که داستان شماره اول را دنبال می‌کند، سوپرمن را در مقابل بتمن قرار می‌دهد تا شاهد یک نبرد بزرگ میان دو تن از محبوب‌ترین ابرقهرمان‌های تاریخ باشیم. در ادامه شخصیت‌های دیگر دنیای DC به یکی از دو چهره مذکور اضافه می‌شوند و دو تیم ابرقهرمانی فوق‌العاده را تشکیل می‌دهند. اگر به دنبال یک بازی مبارزه‌ای با چاشنی فیلم‌های ابرقهرمانی هالیوودی می‌خواهد، Injustice 2 می‌تواند گزینه ایده‌آلی باشد.

  • سال عرضه: 2017

بازی Mortal Kombat X

بازی Mortal Kombat X

استودیو Nether Realm که پیش از این به آن پرداختیم، با عرضه بازی Mortal Kombat در سال 2011 توامندی‌های خود در عرصه ساخت بازی‌های مبارزه‌ای را ثابت کرد. سپس اعضای تیم به سراغ نسخه اول Injustice رفتند تا مهر تاییدی بر شایستگی‌های خود به عنوان توسعه دهنده یک محصول AAA، بزنند. اما پس از این اتفاقات نوبت به بازی Mortal Kombat X رسید که درست مانند Injustice 2، در تمامی زمینه‌ها از نسخه قبلی خود بهتر عمل کرد. از جمله این بهبودها می‌توانیم به جلوه‌های بصری، مکانیک‌های بیش‌تر و لیست گسترده‌تر شخصیت‌های مبارزه اشاره کنیم.

این بازی درست مانند نسخه سال 2011 شامل صحنه‌های X-Ray می‌شد که در طی آن، می‌توانستید شاهد شکستن و خورد شدن بدن دشمنان خود از نمای نزدیک باشید. صحنه‌های X-Ray به شدت جذاب هستند و کاری می‌کنند که برای دیدن آن‌ها، همواره منتظر موقعیت مناسب بمانید. علاوه بر این‌ها، بازی Mortal Kombat X به شما اجازه می‌دهد که با محیط پیرامون خود تعامل کرده و از آن به نفع خود استفاده کنید. برای مثال می‌توانید اشیا اطراف خود را بگیرید و به واسطه آن، به دشمن خود آسیب بزنید.

با گذر از این بحث‌ها باید بدانید که بازی Mortal Kombat X شامل بیش‌تر چهره‌های معروف سری مورتال کومبت می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توانیم به Johnny Cage، Reptile، Scorpion، Sonya Blade و Sub-Zero اشاره کنیم. علاوه بر این‌ها استودیو NetherReal پس از عرضه رسمی بازی مذکور، شخصیت‌های مختلفی را از مجموعه‌ها و دنیاهای متفاوت به بازی خود اضافه کرده است. برای مثال می‌توانید حین رفتن به سراغ Mortal Kombat X با شخصیت‌هایی مانند Predator، Xenomorph (از مجموعه Alien) و صورت چرمی مواجه شوید.

  • سال عرضه: 2015

بازی Soulcalibur VI

بازی Soulcalibur VI

بازی Soulcalibur VI فرمول قدیمی مجموعه که از سال 1998 شکل گرفته است را فراموش نکرده و سعی می‌کند آن را در قالب یک بازی مدرن به کرسی بنشاند. این بازی از همان روزهای ابتدایی عرضه شامل لیست قابل توجهی از شخصیت‌های مبارز بود و بنا بر همین موضوع، نمی‌توان در این بحث از بازی ایراد گرفت. با این وجود توجه داشته باشید که Soulcalibur VI نه به اندازه Super Smash Bros. Ultimate شخصیت‌های متعددی دارد و نه به اندازه بازی Tekken 7، رقابتی و پر از کمبوهای مختلف است؛ با این حال کار خود را به خوبی انجام داده و به یک محصول موفق تبدیل می‌شود.

بازی Soulcalibur VI بیش‌تر این موفقیت را مدیون گیم‌پلی است. درست مانند نسخه‌های پیشین این مجموعه، این بازی هم در یک محیط سه بُعدی جریان دارد که می‌توانید در سطح آن، به هشت جهت مختلف حرکت کرده و آزادی عمل بیش‌تری داشته باشید. همچنین باید بدانید که نسخه ششم سری Soulscalibur شامل یک سری ویژگی‌های جدید نسبت به شماره‌های قبلی می‌شود. یکی از این ویژگی‌ها که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، Reversal Edge است که می‌توانید به لطف آن، ضربات دشمنان را Parry کنید.

در کنار مکانیک‌های جدید گیم‌پلی، Soulscalibur 6 شامل دو حالت داستانی می‌شود. حالت اول به روایت پیش‌زمینه داستانی تمامی شخصیت‌های مبارزه می‌پردازد تا بیش‌تر با آن‌ها آشنا شوید. اما حالت دوم کمی متفاوت است و به جای شخصیت‌های از پیش تعیین شده، می‌توانید کاراکتر خود داشته باشید و آن را به طور کامل شخصی‌سازی کنید. اگر بخواهید هر دو حالت را به صورت کامل پشت سر بگذارید، به زمانی حدود 10 ساعت نیاز خواهید داشت که در نوع خود، مناسب است.

  • سال عرضه: 2018

بازی Ultimate Marvel Vs Capcom 3

بازی Ultimate Marvel vs. Capcom 3

بازی Ultimate Marvel vs. Capcom 3 که برای اولین بار در سال 2011 منتشر شد، در واقع نسخه ارتقا یافته بازی Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds است که شامل 12 شخصیت قابل کنترل بیش‌تر است. برخلاف سایر اعضای لیست بهترین بازی‌ های مبارزه‌ ای تمام دوران، در Ultimate Marvel vs. Capcom 3 باید به جای یک شخصیت واحد یک تیم را برای خود انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که مبارزات بازهم به صورت تک به تک دنبال می‌شود؛ منتها برای پیروزی باید هر سه شخصیت موجود در تیم حریف را شکست دهید.

اما همین ویژگی‌های تیمی و سوییچ کردن بین شخصیت‌های مختلف نقطه قوت بازی محسوب می‌شود. شما می‌توانید در حین مبارزه با هم‌تیمی‌های خود سوییچ کرده و از آن‌ها برای ادامه نبرد بهره ببرید. حال این سوییچ کردن میان شخصیت‌ها موقعیت‌های جدیدی را به وجود می‌آورد که به لطف آن‌ها، گارد حریف را شکسته و آن‌ها را بدون دفاع رها می‌کند. اگر بتوانید از این قابلیت به خوبی بهره ببرید و نحوه کنترل شخصیت‌ها را یاد بگیرید، با یکی از عمیق‌ترین بازی‌های مبارزه‌ای عمر خود مواجه خواهید شد.

حال ماجرا جایی جالب‌تر می‌شود که متوجه شوید بازی Ultimate Marvel vs. Capcom شامل 48 شخصیت مبارز مختلف است که می‌توانید از میان آن‌ها، هم‌تیمی‌ها خود را انتخاب کنید. البته که این نسخه خاص از بازی تمامی کاراکترها Marvel vs. Capcom: Fate of Two Worlds را شامل می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توانیم به کریس ردفیلد، آیرون من، ددپول و… اشاره کنیم. 12 شخصیتی هم که در طی نسخه Ultimate به بازی اضافه شده‌اند شامل نام‌هایی مانند گوست رایدر، راکت راکون و نمسیس است.

  • سال عرضه: 2011

بازی Mortal Kombat 11

بازی Mortal Kombat 11

در این نقطه از لیست بهترین بازی‌‌های مبارزه‌‌ای که می‌توانید تجربه کنید، به جدیدترین نسخه سری مورتال کومبت می‌رسیم. اثری که از لحاظ بصری یک شاهکار است و می‌تواند با جزئیات گرافیکی خود، خورد کردن جمجمه دشمنان را در حین سلاخی کردن آن‌ها، با غایت ظرافت به تصویر بکشد. این بازی شامل مکانیک‌های جدیدی مانند Flawless Block و Krushing Blow می‌شد و برخی از عناصر قدیمی سری مانند Mercy Finisher را بازگردانده بود. اما ویژگی جدیدی که حسابی مورد تحسین طرفداران مورتال کومبت قرار گرفت، اضافه شدن امکان شخصی‌سازی کاراکترها بود که از منظر ظاهری، تنوع خوبی به بازی می‌داد.

البته بازی Mortal Kombat 11 بی‌ایراد هم نبود و نقص‌های خاص خود را داشت. بسیاری از طرفداران قدیمی با مواردی مانند سیستم پیشرفت و پرداخت‌های درون برنامه‌ای ارتباط برقرار نکردند و از پایه با آن مخالف بودند. اما از آنجایی که اثر مورد بحث ویژگی‌ها و جزئیات جذاب متعددی داشت، زیاد مورد انتقاد قرار نگرفت تا امروزه از آن به عنوان یک بازی موفق یاد کنیم. در کل، باید بدانید که مورتال کومبت 11 با گیم‌پلی خشن، سریع و جذاب خود کاری می‌کند که حتی پس از اتمام بخش داستانی، ساعت‌ها مشغول بخش‌های متفرقه آن شوید.

  • سال عرضه: 2019

بهترین بازی های مبارزه ای تمام دوران

جمع‌بندی

همان‌طور که در ابتدای مقاله بهترین بازی‌‌های مبارزه‌‌ای که می‌توانید تجربه کنید اشاره کردیم، هدف این مطلب معرفی آثار مبارزه‌ای یا فایتنگی بود که در سال‌های اخیر منتشر شده‌اند؛ وگرنه آثار کلاسیک زیادی وجود دارند که رفتن به سراغ آن‌ها برای طرفداران این سبک واجب است. بنابراین اگر با آثار Fighting ارتباط خوبی دارید و از کتک زدن دشمنان و شکستن استخوان‌های آن‌ها لذت می‌برید، باید به سراغ بازی‌های مانند Tekken 7، Mortal Kombat 11، Street Fighter 5 و… بروید.

نظر شما درباره بهترین بازی‌ های مبارزه‌ ای که می‌توانید تجربه کنید چیست؟ جای چه نام‌هایی در این لیست خالی است؟ چه بازی‌هایی لیاقت حضور در این لیست را داشتند؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Digitaltrends

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی Persona 4 Arena Ultimax یک بازی مبارزه‌ای است؟

بله، بازی Persona 4 Arena Ultimax به عنوان یک نسخه فرعی از سری پرسونا، یک بازی مبارزه‌ای محسوب می‌شود

۱
استودیو NetherRealm به عنوان سازنده کدام نسخه‌های مورتال کومبت شناخته می‌شود؟

استودیو NetherRealm به عنوان سازنده سه بازی Mortal Kombat، Mortal Kombat X و Mortal Kombat 11 شناخته می‌شود

۲
بهترین بازی‌های مبارزه‌ای برای بازیکنان تازه‌وارد کدام موارد به شمار می‌رود؟

اگر جزو گیمرهای تازه‌وارد هستید، دو بازی Mortal Kombat 11 و Tekken 7 بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    Aliazani

    مهمان

    بهترین بازی fighting که دیدم
    Soulcalibur vi بوده از نظر گیم پلی هیچکدوم بهش نمیرسن

    پاسخ دهید
    • ارحام ادبخواه

      ارحام ادبخواه در پاسخ به Aliazani

      نویسنده

      بله، واقعا بازی خوبیه