بهترین بازی های ماجراجویی PS4
امیرحسین والی

بهترین بازی های ماجراجویی PS4

امیرحسین والی 12 آبان 1401 1 دیدگاه
9,542 بازدید

اگر بخواهیم سبک بازی‌های ویدیویی که پلی‌استیشن به خوبی در آن می‌درخشد را در نظر بگیریم، سبک ماجراجویی را می‌توان اصلی‌ترین و پایه بازی‌های پلی‌استیشن در نظر گرفت. البته این موضوع شامل بازی‌های انحصاری در میان بهترین بازی های ماجراجویی PS4 می‌شود اما بازی‌های مولتی‌پلتفرم هم به خوبی جایگاهشان را در کنسول‌های پلی‌استیشن پیدا کرده‌اند.

تعدادی از بهترین بازی های پلی‌استیشن 4 در این سبک ساخته شده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بازی‌های ناتی‌داگ یا حتی سری اسپایدرمن و گاد آو وار اشاره کرد که همگی‌شان به خوبی از الگوهای بازی‌های ماجراجویی پیروی کرده‌اند و موفق شده‌اند تا فن‌بیس بزرگی را تشکیل بدهند.

معرفی 10 تا از بهترین بازی های ماجراجویی PS4

در این مقاله قصد داریم که به معرفی 10 تا از بهترین بازی های ماجراجویی پلی‌استیشن ۴ در سبک بپردازیم. قابل ذکر است که این مقاله هیچ رتبه‌بندی ندارد و بازی‌های ذکر شده بر اساس جذابیت و بهتر بودن لیست نشده‌اند و صرفا به صورت اتفاقی و لیستی نامرتب کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

در ضمن اکثر این بازی‌ها، جز عناوین انحصاری پلی‌استیشن هستند اما در میان آن‌ها چند بازی مولتی‌پلتفرم هم وجود دارند که روی کنسول پلی‌استیشن ۴ فروش و طرفداران بیشتری داشته‌اند. اما سعی کرده‌ایم که بازی‌های انحصاری جذاب بیشتری را در این لیست قرار بدهیم؛ این شما و این هم بهترین بازی‌ های ماجراجویی PS4.

1) God of War

بازی God of War

یکی از بزرگ‌ترین اتفاقاتی که در طی ریبوت سری God of War رخ داد، بدون شک تغییر سبک این فرنچایز از یک هک اند اسلش سریع به ماجراجویی بود. البته در گذشته و در زمانی که گاد آو وار در سبک هک اند اسلش توسعه داده می‌شد هم، المان‌های ماجراجویی در آن حضور داشتند اما در ریبوت این بازی، ماجراجویی وارد شریان اصلی این بازی شده بود.

گاد آو وار در سال ۲۰۱۸ به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن ۴ منتشر شد که از همان ابتدا توانست نمرات بسیار خوبی را از سمت رسانه‌ها و البته فروش فوق‌العاده جهانی را به دست آورد. این بازی در سال ۲۰۱۸ توانست جایزه بهترین بازی سال را متعلق به خود کند و رقیب قدرتمندی هم‌چون Red Dead Redemption 2 را شکست بدهد و خود را به عنوان یکی از بهترین بازی‌ های ماجراجویی PS4 نشان بدهد.

بازی God of War کریتوس را به سرزمین‌های اسکاندیناوی می‌آورد که زندگی قبلی‌اش به عنوان خدای جنگ را کنار گذاشته و با پسر خود آترئوس زندگی می‌کند و به تازگی زن خود را از دست داده است. زندگی عادی او بعد از ورود یک غریبه و مبارزه تن به تن با کریتوس برای همیشه از بین می‌رود و او وارد مسیر جدیدی می‌شود.

گیمپلی این بازی با گذشته تفاوت زیادی دارد و المان‌های اکشن بازی تازگی خاص خودش را دارد. سرعت بازی هم‌چنان بالا است و این بار برخلاف گذشته، سرعت منطقی خودش را پیدا کرده. بازی هنوز هم معماها و پازل‌های قدیمی‌اش را حفظ کرده است و باس فایت‌های بازی هم هنوز از جذابیت‌های گاد آو وار محسوب می‌شود.

2) Red Dead Redemption 2

بازی Red Dead Redemption 2

بدون شک راکستار را باید یکی از خبره‌ها در زمینه توسعه بازی‌های ماجراجویی نامید و عنوان‌های بزرگی در این سبک ساخته است که گواهی بر این ادعا است. بازی‌هایی مثل Grand Theft Auto V یا Bully؛ اما آخرین بازی بزرگ این استودیو در سبک ماجراجویی، بدون شک بازی Red Dead Redemption 2 است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و به عنوان یکی از بهترین بازی های ماجراجویی پلی استیشن 4 ساخته‌شده توسط راکستار یاد می‌شود.

بازی Red Dead Redemption 2، دومین قسمت از سری RDR است که با این که از لحاظ نام‌گذاری، دنباله رد دد ردمپشن محسوب می‌شود، اما داستان آن قبل از قسمت اول رقم می‌خورد. این بازی داستان شخصیت آرتور مورگان را دنبال می‌کند که در گروه داچ وان درلیند زندگی یاغی‌گونه دارند و از منش‌های غربی وحشی پیروی می‌کنند که همزمان با مدرنیزه شدن آمریکا، به دنبال پیدا کردن مکانی مناسب برای زندگی هستند که بتوانند زندگی یاغی‌گونه خود را مثل گذشته دنبال کنند.

قسمت دوم Red Dead Redemption، از هر لحاظ یک پیشرفت در مقایسه با قسمت اول محسوب می‌شود و از مهم‌ترین آن می‌توان به تنوع مراحل بازی اشاره کرد. با این که قسمت اول RDR از هر لحاظ یک بازی نزدیک به بی‌نقص است اما قسمت دوم این بی‌نقصی را به سطوح جدیدی رسانده است. گان‌پلی بازی و به طور کلی گشت و گذار در محیط شبیه به قسمت اول است و در این میان، random eventهای بازی همچنان طراوت و جذابیت خود را حفظ کرده‌اند تا با عنوان دیگری از بهترین بازی های ماجراجویی PS4 رو به رو باشید.

3) The Last of Us Remastered

بازی The Last of Us Remastered

قسمت اول بازی آخرین ما در سال ۲۰۱۳ برای PS3 منتشر شد و موفقیت بی‌اندازه‌ای را برای پلی‌استیشن و ناتی داگ را به همراه داشت و این بازی قطعا یکی از بهترین بازی‌ های ماجراجویی PS4 است. بعد از انتشار و توسعه چندین قسمت از سری بازی‌های آنچارتد، استودیوی ناتی داگ سراغذ ساخت آی پی کاملا جدیدی به نام The Last of Us رفت که در جریان کنفرانس مطبوعاتی سونی در E3 2012 به صورت رسمی از آن رونمایی کرد که این نمایش همه‌ گیمرها و رسانه‌ها را سرجایشان،ِ میخکوب کرد.

موفقیت شگفت‌انگیز این بازی به اندازه‌ای بود که سونی نتوانست به راحتی دست از سر این بازی بردارد و نسخه ریسمتر شده قسمت اول را در سال ۲۰۱۴ یعنی تنها یک سال بعد از انتشار نسخه اصلی، برای کنسول نسل هشتمی‌اش یعنی پلی‌استیشن ۴ منتشر کرد که این بازی هم توانست فروش فوق‌العاده‌ای به جای بگذارد.

محدودیت‌های سخت‌افزاری پلی‌استیشن ۳، به ناتی داگ اجازه نمی‌داد که به خوبی روی جلوه‌های بصری این بازی مانور بدهد و با این که قسمت اول روی پلی‌استیشن ۳ هم در مقایسه با دیگر بازی‌‌های هم‌نسلش، گرافیک بسیار چشم‌نوازی داشت، اما نسخه ریمستر این بازی به راحتی یک سر و گردن از لحاظ جلوه‌های بصری بهتر عمل کرد.

این بازی راجع به کارکترهای جول و الی است که درگیر یک سفر اجباری می‌شوند که در این سفر جول، از شخصیت الی محافظت می‌کند تا بتوانند الی را به بیمارستانی واقع در واشنگتن برسانند تا بتوانند درمان و پادزهر آخرزمان زامبی‌زده را از خون الی به دست آورند که در این میان وارد ماجراجویی خطرناک و عجیبی می‌شوند.

المان‌های ماجراجویی همیشه در بازی‌های ناتی داگ به طرز دلچسبی پیاده‌سازی شده‌اند و بازی The Last of Us Remastered هم یکی از تلاش‌های تحسین‌برانگیز ناتی‌داگ برای انتقال تجربه یک ماجراجویی جذاب است که حتما باید آن را تجربه کنید و اگر صاحب کنسول PS4 هستید و این بازی را تا به حال تجربه نکرده‌اید، عجیب است اما حالا وقت مناسبی برای تجربه این بازی محسوب می‌شود.

4) The Witcher 3: Wild Hunt

بازی The Witcher 3 Wild Hunt

یکی از بازی‌های نسل هشت بازی‌های ویدیویی که توانست جوایز زیادی را به نفع خود درو کند، عنوان The Witcher 3: Wild Hunt است که توسط استودیوی سی دی پراجکت رد ساخته شد. این بازی قسمت سوم فرنچایز ویچر بود که دو قسمت اول به دلایل مختلف نتوانستند موفقیتی که لایقش بودند را به دست بیاورند؛ اما قسمت سوم این سری توانست به یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات صنعت بازی‌های ویدیویی بدل شود.

قسمت سوم این سری، دنباله داستان شخصیت گرالت از ریویا را دنبال می‌کند که این شخصیت به دنبال دخترخوانده گمشده خودش یعنی سیری می‌گردد و در این میان درگیر مثلث عشقی با سیری و ینیفر می‌شود که البته دخترخوانده گرالت یعنی سیری، دخترخوانده ینیفر هم محسوب می‌شود که ماجرا را کمی برای گرالت پیچیده می‌کند.

اما بخش اصلی داستان، آنتاگونیست بازی یعنی وایلد هانت است که قصد دارد جان سیری را بگیرد. بدین خاطر که سیری انرژی نامحدودی در خود نهفته دارد و به نوعی در پیشگویی‌ها آمده است که او یک انتخاب شده است. گرالت در این ماجراجویی با هیولاهای مختلفی درگیر می‌شود و هم‌چنین سی در پراجکت رد در این قسمت، به طرز دلچسبی معماها و پازل‌های جذاب را در بازی قرار داده است.

گیمپلی نفس‌گیر بازی، دنیای بزرگ و پر از اتفاقات و شریان‌های ماجراجویی به همراه روایت جذاب و ماموریت‌های فرعی جذاب‌تر، همگی باعث می‌شوند که The Witcher 3: Wild Hunt یکی از بهترین بازی‌ های ماجراجویی PS4 باشد. هم‌چنین، این بازی دارای دو بسته الحاقی بسیار جذاب است که یکی از این بسته‌های الحاقی یعنی Blood and Wine، توانست در سال انتشارش برنده بهترین بازی نقش‌آفرینی سال بشود و رقیب قدرتمندی همچون Dark Souls 3 را از میان بردارد. این بازی را حتما تجربه کنید.

5) Ghost of Tsushima

بازی Ghost of Tsushima

گوست آو سوشیما یکی از بازی‌های آخر نسل پلی‌استیشن بود که در سال ۲۰۲۰ میلادی برای پلی‌استیشن ۴ منتشر شد. این بازی، آخرین بازی انحصاری این کنسول، قبل از شروع رسمی نسل نهم بازی‌های ویدیویی بود و بدون شک یکی از بهترین راه‌های خداحافظی پلی‌استیشن با نسل هشتم محسوب می‌شد. این در حالی است که چند هفته قبل‌تر از انتشار این بازی، قسمت دوم فرنچایز The Last of Us منتشر شده بود.

این بازی توسط استودیوی SuckerPunch ساخته شده اما با تمامی ساخته‌های این استودیو تا به انتشار این بازی فرق دارد. این استودیو توانست عنوان‌های ماجراجویی/هک‌اند اسلش جذابی را در گذشته مثل سری inFamous و Sly Cooper توسعه بدهد که هر کدام جذابیت خودشان را داشتند. اما با توسعه و انتشار این بازی، ساکرپانچ به خوبی نشان داد که توانایی بی‌مانندی در توسعه بازی‌های مختلف و با تم‌های مختلف دارد.

بازی گوست او سوشیما راجع به حمله مغول‌ها به ژاپن است و شما در نقش یک سامورایی ژاپنی باید شهر خود را از دست نیروهای پلید مغولی پس بگیرید. گیمپلی هیجان‌انگیز این بازی در نوع خودش منحصربه‌فرد است. البته بعضی از المان‌های این بازی کاملا به بازی Sekiro: Shadow Dies Twice شباهت دارد؛ اما المان‌های سینماتیک این بازی باعث می‌شود که تفاوت فاحشی میان این دو بازی باشد که بدون شک نمونه آن را در کمتر بازی ویدیویی دیده‌اید.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بازی، مود کوروساوا است که بازی را مانند سبک فیلم‌برداری کارگردان فقید و ماهر ژاپنی یعنی آکیرا کوروساوا، به شکل کرومیوم و سیاه و سفید به نمایش می‌گذارد که تجربه به‌یادماندنی محسوب می‌شود. دنیای بزرگ بازی، به همراه جلوه‌های بصری بی‌مانند آن، بسیار تماشایی و باید اعتراف کرد که در نوع خود، بی‌نظیر است. روایت و داستان درگیرکننده، گیمپلی جذاب و نفس‌گیر و منظره‌های فوق‌العاده ژاپن در این بازی، از دلایلی است که آن را به یکی از بهترین بازی های ماجراجویی PS4 تبدیل کرده و به هیچ‌وجه نباید این عنوان را از دست بدهید.

6) The Last of Us Part II

بازی The Last of Us Part II

از بهترین بازی‌ های ماجراجویی PS4 می‌توان به قسمت دوم The Last of Us Part II اشاره کرد که از هر لحاظ، یک پیشرفت بی‌نظیر نه تنها برای این فرنچایز بود، بلکه یک پیشرفت خارق‌العاده برای استودیوی ناتی‌داگ هم به حساب می‌آمد. تا انتشار این بازی، استودیوی ناتی داگ در مرز استثنایی بودن قرار داشت اما انتشار این بازی ورق را به طور کامل برای این استودیو بازگرداند و ناتی داگ نشان داد که بازی‌های این استودیو، کاملا ارزش انتظار چندساله را دارد.

این در حالی است که استودیوی ناتی‌داگ به خوبی می‌تواند در طی فواصل چهار یا پنج سال، بازی‌های بزرگی را منتشر کند و هر کدام جذابیت خاص خودشان را داشته باشند. با این که تنها سه سال از انتشار بازی The Last of Us می‌گذشت، استودیوی ناتی داگ با بازی Uncharted 4: A Thief’s End وارد نسل هشتم شد و آن را در سال ۲۰۲۰ با انتشار بازی The Last of Us Part II به پایان رساند.

قسمت دوم این سری دنباله قسمت اول است و کماکان داستان جول و الی را دنبال می‌کند؛ از جریانات قسمت اول چند سال گذشته است و حالا الی که کمی بالغ‌تر شده و می‌تواند به تنهایی از خودش دفاع کند، به عنوان پروتاگونیست اصلی این بازی حضور دارد و در طی بازی باید کنترل شخصیت الی را به دست بگیرید.

این قسمت گیمپلی بسیار گسترده‌تر،‌ پیچیده‌تر و البته سخت‌تری دارد. داستان و روایت این قسمت هم تا آخرین لحظه نفس‌گیری خودش را حفظ می‌کند و با این که بعضی اوقات در قسمت اول آخرین ما، شاهد افت و خیزهای داستانی بودیم، اما در این قسمت توسعه‌دهنده‌ها حتی یک لحظه هم تا ثانیه‌های آخر بازی، استرس را از شما نمی‌گیرند. البته این استرس در داستان و روایت، به استادانه‌ترین شکل ممکن در گیمپلی بر خورده است.

انیمیشن‌های The Last of Us Part II بدون شک، کلاس درسی برای استودیوهای بزرگ دیگر است و ناتی‌داگ به راحتی ثابت کرد که بهترین تیم انیماتورها را در چنته خود دارد و با به نمایش کشیدن چنین جلوه‌های ویژه‌ای، آن هم در نسل هشتم بازی‌های ویدیویی بدون شک ما را برای نسل نهمی مجلل آماده کرد. این بازی را حتما تجربه کنید.

7) Batman: Arkham Knight

بازی Batman Arkham Knight

بتمن یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های خیالی تاریخ است. نه تنها این شخصیت در کتاب‌های کامیک، فیلم‌های سینمایی و انیمیشن‌ها طرفدارهای زیادی دارد و آثار خارق‌العاده‌ای بر اساس این شخصیت ساخته شده، بلکه در دنیای بازی‌های ویدیویی هم تا به امروز بازی‌های بسیار خوش‌ساختی از این شخصیت در دسترس قرار دارد که در صدر آن‌ها سری بتمن آرکهام، ساخته استودیوی راک‌استدی پرچم را محکم نگه‌داشته است.

بازی بتمن: آرکهام نایت، در حقیقت تمام‌کننده سه‌گانه‌ای است که استودیوی راک‌استدی برای ماجراجویی بتمن ساخته است. البته قسمت دیگری به نام Batman: Arkham Origins توسط استودیوی WB Montreal هم ساخته شده که در سه‌گانه اصلی قرار نمی‌گیرد.

داستان این قسمت، بعد از مرگ جوکر در بازی Batman: Arkham City رقم می‌خورد و چند ماه بعد از آتش زدن جنازه جوکر، در یکی از شب‌های آرام و برفی گاتهام، دشمن‌های قسم‌خورده بتمن بار دیگر در کنار هم جمع می‌شوند تا با رهبری اسکرکرو، بتمن را یک بار برای همیشه بکشند.

البته این بار یک دشمن جدید و عجیب میان گالری دشمن‌های بتمن وجود دارد که خودش را شوالیه آرکهام می‌نامد و نکته عجیب این است که لقب و اسم او بسیار شبیه به لقب بتمن یعنی شوالیه گاتهام است. دشمن جدید بتمن او را به خوبی می‌شناسد و می‌تواند تمامی حرکات او را پیش‌بینی کند.

برای اولین بار، در بازی Batman: Arkham Knight شاهد حضور ماشین مخصوص بتمن یعنی بت‌موبیل هستیم و خیابان‌های گاتهام در مقایسه با قسمت‌های گذشته بزرگ‌تر شده‌اند که بتوانید به خوبی از این اتوموبیل در طول بازی استفاده کنید. گرافیک بازی به خاطر مصادف شدن قسمت سوم با نسل هشتم بازی‌های ویدیویی و استفاده بهینه و درست از سخت‌افزارهای نسل جدید، به شکل مغزآب‌کنی بهتر از گذشته شده‌اند و گیمپلی و داستان بازی هم همانند گذشته، جز جذابیت‌های اصلی این بازی محسوب می‌شوند. این بازی که یکی دیگر از بهترین بازی های ماجراجویی PS4 بوده را حتما تجربه کنید که تقریبا می‌توان آن را بهترین اثر استودیوی راک‌استدی نام برد.

8) Horizon: Zero Dawn

بازی Horizon Zero Dawn

بازی Horizon Zero Dawn یک اثر اکشن ماجرایی با المان‌های نقش‌آفرینی و ساخته شده توسط استودیوی Guerrilla Games خالق سری Killzone است. مخاطب در این اثر علمی تخیلی که از جمله بهترین بازی های ماجراجویی پلی استیشت 4 است، نقش شخصیتی به نام Aloy را در آینده‌ای نسبتا دور به عهده می‌گیرد؛ در قرن ۳۱ میلادی و دنیایی پسا آخرالزمانی که تمدن به شکل امروزی از بین رفته است و انسان‌ها همچون نیاکان خود، به‌صورت قبیله‌ای زندگی می‌کنند و در عین حال، دسترسی محدودی به تکنولوژی‌های پیشرفته دارند.

در این زمانه، موجوداتی به ظاهر شکل حیوان، اما در واقع ربات‌هایی هوشمند زمین را تسخیر کرده‌اند. شخصیت Aloy یک شکارچی جوان است که قصد دارد در این بین، از گذشته‌ی مرموز خود مطلع شود. همان‌طور که گفته شد با یک اکشن ماجرایی که المان‌های پررنگ نقش‌آفرینی دارد طرف هستیم. بازیکن در قالب Aloy قادر به گشت و گذار در نقشه‌ی وسیع بازی است که ساختار جهان باز دارد و در کنار ماموریت‌های خط داستانی، می‌تواند به انجام ماموریت‌های جانبی هم بپردازد.

اصلی‌ترین دشمنان شما در بازی Horizon Zero Dawn موجودات رباتیکی هستند که Machine نامیده می‌شوند و تنوع‌شان بسیار بالاست. فرم ظاهری و همچنین رفتار این دشمنان اکثرا مشابه حیوانات است. برای مبارزه با این موجودات می‌توان از تجهیزات مختلفی استفاده کرد که اصلی‌ترین‌شان، تیر و کمانی است که Aloy در اختیار دارد و به سلاح‌های دیگری چون نیزه و تله‌های متنوع هم دسترسی دارید. به جز مبارزه‌ی مستقیم، می‌توان با مخفی‌کاری به دشمنان نزدیک شد و با ضربه زدن به نقطه‌ی ضعف‌شان، سریع آن‌ها را از بین برد.

البته این موجودات به جز نابود شدن کاربرد دیگری هم دارند و برخی از انواع آن‌ها را می‌توان هک کرد و سوارشان شد تا سریع‌تر در محیط‌ها جابه‌جا شوید. با پیشروی در بازی، شخصیت Aloy امتیاز تجربه کسب می‌کند و می‌توان با آزادسازی قابلیت‌های جدید او را ارتقا داد. با گشتن محیط‌ها هم می‌توانید مواد و تجهیزات مختلف پیدا کنید که برای ساخت تیر و ابزار جدید به کار می‌آیند.

9) Uncharted 4: A Thief’s End

بازی Uncharted 4 A Thief’s End

این آخرین باری است که نیتن دریک و ماجراجویی‌های جذابش را در سری آنچارتد می‌بینیم. حتی از اسم این قسمت هم مشخص بود که دیگه کم کم باید آماده باشیم که نسل بعدی سری آنچارتد میزبان شخصیت‌های جدیدتر یا حتی یکی از شخصیت‌های فرعی سری قبلی به عنوان شخصیت اصلی بازی باشد.

آنچارتد یکی دیگر از ساخته‌های جذاب ناتی‌داگ است که تعریف‌کننده بعضی از المان‌های ماجراجویی است که در خیلی از بازی‌های ویدیویی دیگر مثل Tomb Raider استفاده شده است. حتی بعضی‌ها، توم رایدر را، کپی از بازی‌های Uncharted می‌نامند. اما در قسمت چهارم، ناتی داگ جذابیت این بازی را به حداکثر رساند و توانست یکی از خوش‌ساخت‌ترین و بهترین بازی های ماجراجویی PS4 را برای نسل هشتم را منتشر کند.

مثل همیشه، داستان بازی Uncharted 4 هم راجع به نینتن و سالی است که به دنبال تکه‌ای هستند اما این بار چالش‌هایشان بسیار بیشتر از گذشته است و نیتن تصمیم گرفته است که بعد از دزدیدن شی آخر، برای همیشه این کار را کنار بگذارد و به سراغ تشکیل زندگی برود. المان‌های پلتفرمینگ و ترکیبش با گان‌پلی سریع و اکشن هیجان‌انگیز بازی، به تنهایی دلیلی کافی است که به سراغ این بازی بروید و آن را تجربه کنید.

گیمپلی بازی همواره پر از هیجان و مثل همیشه، پر از پازل‌ها و معماهای سخت است. اما چیدمان این المان‌ها در بازی به گونه‌ای انجام شده که لحظه‌ای از هیجان‌ بازی نکاهد و ناتی داگ سرنوشت نیتن دریک را در یکی از بهترین قسمت‌های این سری پیاده‌سازی کرده است.

10) Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

بازی Marvel’s Spider-Man Miles Morales

بازی Spider-Man: Miles Morales دومین اثری به حساب می‌آید که استودیوی Insomniac Games بر مبنای شخصیت محبوب مرد عنکبوتی ساخته است و اتفاقاتش پس از بازی Spider-Man که سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر شد رخ می‌دهد. همان‌طور که از اسم بازی هم پیداست، مخاطب در نقش شخصیت «مایلز مورالس» که او هم حالا مرد عنکبوتی است و به همراه «پیتر پارکر» به محافظت از شهر نیویورک می‌پردازند.

البته منطقه‌ هارلم با توجه به این‌که خود مایلز هم اهل آن‌جاست، اهمیت بیشتری در بازی خواهد داشت. به لطف قرار گرفتن در شخصیت مایلز، حالا قادر به استفاده از قدرت‌های جدید مثل الکتریسیته و نامرئی شدن هستید که تجربه‌ی متفاوتی به شما می‌دهد. داستان بازی ادامه‌ی داستان قسمت قبل است و یک سال پس از آن را روایت می‌کند؛ زمانی که مایلز هنوز تجربه‌ی کافی را کسب نکرده و در عین حال درگیر مسائلی چون جنگ بین شرکت Roxxon و یک گروه جنایی پیشرفته و همچنین نامزدی مادرش برای مقام شهردار می‌شود. در بازی Spider-Man: Miles Morales شاهد حضور دشمن‌های جدیدی خواهیم بود که مهم‌ترین آن‌ها شخصیت Tinkerer است.

این بازی که یکی از بهترین بازی های ماجراجویی پلی استیشن 4 بوده با این‌که به‌صورت جداگانه در دسترس است، اما حالتی را برای بازی اصلی دارد که عنوان The Lost Legacy برای قسمت چهارم آنچارتد داشت و در نتیجه شاهد محتوای جمع و جورتری هستیم. در عین حال همچنان قادر به گشت و گذار آزادانه در نیویورک خواهید بود. بازی برای کنسول PS5 هم در دسترس است که از مزایای آن، امکان تجربه در وضوح تصویر 4K یا فریم‌ریت ۶۰ و همچنین فعال بودن ری‌تریسینگ و کیفیت بالای تکسچرهاست.

همچون بازی اصلی می‌توانید لباس‌های متنوعی برای مایلز آزاد کنید که یکی از آن‌ها، لباس مایلز در انیمیشن Into the Spider-Verse است که سازندگان حتی انیمیشن‌های حرکت و مبارزات آن را هم مشابه انیمیشن طراحی کرده‌اند. در صورت خرید نسخه‌ی PS5 ارتقای نسخه‌ی PS5 را رایگان دریافت خواهید کرد.

جمع بندی

بازی های ماجراجویی از گذشته تا به امروز یکی از سبک‌های محبوب و پرطرفدار در کنار سایر سبک‌ها مثل بازی های اکشن بوده‌اند. گیم پلی سرگرم‌کننده و روایت داستانی جذابی که هر بازی ماجراجویی دارد، تجربه آن را بیش از پیش لذت‌بخش می‌کند. در این مطلب تعدادی از بهترین بازی های ماجراجویی PS4 معرفی شد، از عناوینی انحصاری مثل سری بازی های اسپایدرمن، آنچارتد و Ghost of Tsushima گرفته تا بازی‌هایی مثل ویچر 3. نظر شما در مورد بهترین بازی های ماجراجویی پلی استیشن 4 چیست و نام کدام عناوین در این فهرست می‌تواند قرار بگیرد؟

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی های ماجراجویی پلی استیشن 4 کدامند؟

بازی های آنچارتد 4، بازی The Last of Us، بازی Ghost of Tsushima، بازی Horizon: Zero Dawn، بازی اسپایدرمن از جمله عناوین معروف و محبوب در سبک ماجراجویی برای پلی استیشن 4 هستند.

۱
ویژگی اصلی بازی های ماجراجویی پلی استیشن 4 چیست؟

گیم پلی جذاب، ادغام سبک جهان‌باز و دنیاهای وسیع برای گشت و گذار و ماجراجویی و همچنین روایت داستانی زیبا و پرعمق که تجربه این بازی‌ها را بیش از اندازه لذت‌بخش خواهد کرد.

۲
از جمله بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 4 در سبک ماجراجویی به کدام بازی ها می‌توان اشاره کرد؟

سری بازی های آنچارتد یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین بازی های ماجراجویی پلی استیشن 4 هستند.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    مسعود روشن

    مهمان

    ممنون بابت ارائه این مقاله و به امید ارائه همشون برای pc ♥️??

    پاسخ دهید