بهترین بازی های ترسناک PS4
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های ترسناک پلی استیشن 4

ارحام ادبخواه 11 آبان 1401 بدون دیدگاه
7,391 بازدید

ترس‌های روان شناختی، حس نفس سرد موجودات شنیع در پشت گردن و هجوم زامبی‌ها از در و دیوار برای خالی کردن اندام داخلی شخصیت‌ها؛ بازی‌های ترسناک جزء مهمی از کارنامه ویدیو گیمی گیمرها محسوب می‌شوند که جرأت ایشان را به چالش می‌کشند. اما اگر کسی بخواهد روی کنسول پلی استیشن 4 خود به تجربه بازی‌ های ترسناک بپردازد و مصونیت خود در مقابل وحشت را بسنجد باید به سراغ چه آثاری برود؟ در ادامه مقاله بهترین بازی های ترسناک PS4 به معرفی برترین‌های این سبک محبوب می‌پردازیم.

معرفی بازی های ترسناک PS4

در دوره‌ای که دنیای فیلم‌های ترسناک رو به زوال می‌رود و هر ساله شاهد افت سبک وحشت هستیم، فیلم‌بین‌های حرفه‌ای می‌توانند تغییری در بساط خود انجام دهند و به سمت دنیای ویدیو گیم متمایل شوند. هرچقدر که فیلم‌های ترسناک در طی سال‌های اخیر افت کرده‌اند، شرایط برای بازی‌های ترسناک بر وفق مراد است. برای درک بهتر این موضوع تنها نگاهی به جدول عرضه ویدیو گیم‌های ترسناک بیندازید. تا پایان سال 2022 میلادی ما به آثاری نظیر Scorn، Dead Space Remake، The Callisto Protocol و نسخه جدید The Dark Pictures با نام The Devil in Me دسترسی داریم که هر کدام در نوع خود به شدت مورد انتظار هستند.

اما فارغ از نمای آینده و بازی‌هایی که در روزها و ماه‌های آتی منتشر می‌شوند، ما در سال‌های اخیر (یا بهتر است بگوییم دهه گذشته میلادی) شاهد بازی‌های ترسنک فوق‌العاده‌ای در میان بهترین بازی های PS4 بودیم. آثاری که با ترکیب فرمول‌های برنده و افزودن نوآوری‌های خود سبک Horror را یک سطح رو به بالا بردند. کنسول PS4 هم به عنوان پرفروش‌ترین کنسول خانگی نسل هشتم تاثیر بسزایی در این افزایش سطح داشت و باعث شد که مخاطب‌های بیش‌تری پا به دنیای وحشت، زامبی‌ها و افکار مشوش کننده بگذارند. حال این ورودی می‌تواند بازی‌هایی نظیر Until Dawn و Alien: Isolation باشد یا عنوان‌های معروف‌تری مانند Resident Evil 7 یا Resident Evil Village. در مقاله بهترین بازی های ترسناک PS4 شما را با بهترین دروازه‌های ورود به دنیای وحشت و ترس آشنا می‌کنیم.

1) بازی Outlast

بازی Outlast

بگذارید لیست بهترین بازی های ترسناک پلی استیشن 4 را با اثری شروع کنیم که در حین ورود به دنیای آن، لرزش را از ابتدا تا انتهای ستون فقرات خود حس می‌کند. عنوانی که نه تنها در زمره بازی‌های اسلشر قرار می‌گیرد، بلکه گریزی به عناصر روان شناختی هم می‌زند تا رسما مخاطب خود را تحت شرایط افتضاح و فوق‌العاده مرموزی بگذارد (بعضی وقت‌ها از خودم سوال می‌کنم که چرا باید پول زیادی برای تجربه چنین شرایطی پرداخت کنیم؟). بازی Outlast آنقدر گیرا و عمیق است که صرفا با تماشا محیط‌های آن به یاد تاریک‌ترین کابوس‌های خود میفتید.

بازی Outlast که توسط استودیو Red Barrels ساخته شده، یک ویدیو گیم ترسناک روان شناختی است که علاقه زیادی به شکنجه مخاطب خود از طریق صحنه‌سازی دارد. شما در این بازی کنترل یک خبرنگار با نام مایلز (Miles) را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید با مراجعه به یک تیمارستان روانی متروکه و خالی از سکنه، به رازهای مخوف آن پی ببرید (مطمئن نیستم مخوف بتواند حق مطلب را ادا کند). اما مایلز نه تنها اوقات نه چندان خوشایندی را در این تیمارستان سپری می‌کند، بلکه باید برای حفظ جانش از دست کریه‌ترین و شنیع‌ترین موجودات قابل تصور فرار کند. اما متاسفانه مایلز حتی یک چوب کبریت هم برای حفاظت از خود ندارد و مخفی‌کاری و ترجیح فرار بر قرار، تنها گزینه‌های وی را تشکیل می‌دهند. این بازی قطعا یکی از بهترین بازی های ترسناک PS4 بوده که تا به امروز منتشر شده است.

  • سال عرضه: 2014 (نسخه پی سی بازی یک سال زودتر منتشر شد)
  • توسعه دهنده: استودیو Red Barrels

2) بازی Little Nightmares

بازی Little Nightmares

هنگامی که برای اولین بار تصاویر بازی Little Nightmares را می‌بینید بیش‌تر از یک بازی ترسناک، حس و حال انیمه Spirited Away (در ایران آن را با نام شهر ارواح می‌شناختیم) را می‌گیرید. اما خب باید بدانید که Little Nightmares هم یک ویدیو گیم در سبک وحشت به شمار می‌رود و هم با الهام گرفتن از انیمه مذکور ساخته شده و یکی دیگر از بهترین بازی های ترسناک PS4 است. شما در این بازی کنترل دختر بچه‌ای با نام Six را می‌گیرید که از خانه‌اش دزدیده شده و مجبور است در مکان ترسناکی با نام The Maw کار کند.

شخصیت Six مجبور می‌شود در The Maw مشغول به کار شود و از موجودات زشت، چاق و تعفن برانگیزی اطاعت کند. اما این دختر بچه مظلوم ترحم برانگیز پس از مدتی روزنه‌ای از امید پیدا کرده و تصمیم بر فرار کردن می‌گیرد. همان‌طور که می‌توان حدس زد، Six در مقابل موجودات ذکر شده هیچ شانسی ندارد و باید برای حفظ جانش از مخفی‌کاری بهره ببرد. بازی Little Nightmares داستان عمیق و روایت جذابی دارد که حاوی حس و حال کابوس‌های شبانه ما است. بنابراین اگر دوست دارید در کنار یک ویدیو گیم ترسناک به تماشای یک داستان احساسی بنشینید، بهترین است این بازی را از دست ندهید. Little Nightmares جزو آن دسته از آثاری است که پس از اتمام داستانش، از لحاظ ذهنی پریشان شده و به افکار عمیق خود پناه می‌برید.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: Tarsier Studios

3) بازی The Quarry

بازی The Quarry

در بازی Quarry شما بیش‌تر از یک گیمر، حکم یک کارگردان را دارید که اتفاقات داستان را با توجه به تصمیم‌های خودش شکل می‌دهد. به عبارتی دیگر بازی مذکور مانند یک فیلم سینمایی می‌ماند که تصمیم‌های شما، روی داستان و سرنوشت شخصیت‌ها تاثیر می‌گذارد و به دلیل وجود عناصر وحشت، می‌توان آن را جز بهترین بازی های ترسناک پلی استیشن 4 قرار داد. در این بازی شما کنترل گروهی را به دست می‌گیرید که به سمت یک کمپ تفریحی می‌روند. اما آن‌ها در زمان مناسب از کمپ مذکور خارج نمی‌شوند تا در شرایط بحرانی و ترسناکی قرار بگیرند؛ شرایطی که هیچکس آروزی تجربه آن را ندارد.

بازی The Quarry دست مخاطب خود را در زمینه داستان حسابی باز می‌گذارد تا تک تک تصمیم‌های کوچک و بزرگ، روند داستان را تغییر دهند. در ادامه همین موضوع پایان بندی‌ها و خط‌های داستانی مختلفی شکل می‌گیرد که در یک تجربه واحد، قادر به تماشا همه آن‌ها نخواهید بود. پس اگر بخواهید تجربه کاملی از بازی استودیو Supermassive Games داشته باشید، باید چندین دفعه داستان را به اتمام برسانید. البته در این میان یک سری کارت‌های خاص وجود دارند که با پیدا کردنشان، می‌توانید زمان را کمی به عقب برگردانید و اتفاقات متفاوت و خوشایندتری را رقم بزنید.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: استودیو Supermassive Games

4) بازی Until Dawn

بازی Until Dawn

از آنجایی که استودیو Supermassive Games تبحر خاصی در ساخت بازی‌های ترسناک و تعاملی دارد، بهتر است به The Quarry قناعت نکنیم و نگاهی اجمالی به Until Dawn، یکی دیگر از بهترین بازی های ترسناک PS4 داشته باشیم. بازی Until Dawn که به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 منتشر شد، داستان یک گروه هشت نفره را دنبال می‌کند که تصمیم می‌گیرند برای تعطیلات، به یک کوهستان خیالی در غرب کشور کانادا بروند. اما حدس بزنید چه می‌شود؟ درست است، تعطیلات این هشت نفر به بدترین حالت ممکن تغییر شکل می‌دهد تا حتی یک لیوان آب هم از گلوی آن‌ها پایین نرود. تهدید اصلی و کسی که موجب به وجود آمدن این وحشت می‌شود، یک قاتل روانی است که چیزی به غیر از خون نمی‌تواند پاسخ خواسته‌های او را بدهد.

اما بازی Until Dawn هم درست مانند The Quarry خط‌ها و نتیجه‌های داستانی مختلفی دارد که بر اساس تصمیم‌های بازیکن شکل می‌گیرند. در واقع شما در موقعیت‌های مختلف کنترل اعضای گروه را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید با توجه به شرایط بحرانی موجود، بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ کنید تا تلفات به حداقل برسد. Until Dawn تعامل عمیقی با مخاطب خود برقرار می‌کند تا نسبت به جان و سلامتی همه اعضای گروه احساس مسئولیت کنید. این احساس مسئولیت یک لایه جدید به داستان اضافه می‌کند تا تک تک انتخاب‌ها با بالاترین تنش ممکن به کرسی بنشینند. راستی رامی مَلِک هم در آنتیل داون حضور دارد و اگر جزو طرفداران وی به شمار می‌روید، می‌توانید از تماشای هنرنمایی بازیگر فِرِدی مرکوری و برنده اسکار لذت ببرید.

  • سال عرضه: 2015
  • توسعه دهنده: استودیو Supermassive Games

5) بازی The Last of Us Part 2

بازی The Last of Us Part 2

در این نقطه از لیست بهترین بازی های ترسناک پلی استیشن 4 به اثری می‌رسیم که در طبیعت و اصول اولیه خود، بیش‌تر از یک بازی ترسناک در زمره سبک اکشن-ماجراجویی قرار می‌گیرد. اما بازی The Last of Us Part 2 آنقدری صحنه‌های ترسناک و محیط‌های خفقان آور دارد که بتوانیم از نام آن در چنین لیستی یاد کنیم. این بازی داستان نسخه اولیه را ادامه می‌دهد که چندین سال پس از آن روایت می‌شود. پس از یک سری اتفاقات غیرمنتظره و دراماتیک (که به خاطر اسپویل داستانی به آن‌ها اشاره نمی‌کنیم)، الی (Ellie) تصمیم می‌گیرد زندگی نیمه آرام خود را کنار بگذارد و راهی سفری شود که حس انتقام سوخت اصلی آن را تشکیل می‌دهد. بازی The Last of Us Part 2 از لحاظ عناصر ترسناک نسبت به سایر بازی‌های لیست متفاوت است و با استفاده از واقع گرایی، سعی می‌کند درد و ترس موجود در اتمسفر را به مخاطب خود انتقال دهد.

این بازی کاری می‌کند که در طی یک ماجراجویی احساسی و تلخ، از گوشه گوشه محیط‌ها بترسید و قدم‌های خود را به شکلی لرزان بردارید. حال عامل این ترس می‌تواند موجودات زامبی گونه‌ای با نام Infected باشد یا یک فرقه افراطی که از آن با نام Scars یاد می‌شود. نفس سرد و بی‌روح دشمنان همیشه در یک قدمی شما جریان دارد تا نتوانید نفسی آسوده برای گذر از تهدیدها بکشید. خیالتان راحت، بازی The Last of Us Part 2 به مراتب از نسخه اولیه ترسناک‌تر، تاریک‌تر و بی‌رحم‌تر است و در طی روند آن، خبری از نوازش زرافه‌ها در یک محیط سرسبز نخواهد بود. پس اگر می‌خواهید به تجربه یک ویدیو گیم همه چیز تمام با عناصر ترسناک بپردازید، نباید پرافتخارترین بازی تاریخ را در افکار خود دفن کنید.

  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: استودیو Naughty Dog

6) بازی Alien: Isolation

بازی Alien Isolation

مجموعه فیلم‌های Alien (که در ایران با نام بیگانه شناخته می‌شود) تاثیر غیرقابل انکاری روی سبک وحشت در دنیای سینما گذاشتند. حال اگر شما هم جزو طرفداران این مجموعه محسوب می‌شوید، نباید بازی Alien: Isolation که یکی از بهترین بازی های ترسناک PS4 بوده را از دست بدهید. Isolation یک Survival-Horror اول شخص است که شما را در نقش شخصیت بخت برگشته‌ای با نام آماندا می‌گذارد. آماندا که یک کاراکتر مونث محسوب می‌شود، در طی وقایع این بازی با یک زنومورث (Xenomorph) در یک محیط گیر می‌کند و باید علاوه بر پنهان شدن از او، دنبال راهی برای فرار باشد.

از لحاظ خط داستانی، Isolation حدود 15 سال پس از وقایع فیلم Alien قرار می‌گیرد و داستان Amanda که دختر Ellen Ripley محسوب می‌شود را ادامه می‌دهد. در واقع آماندا پس از غیب شدن مرموز مادرش به دنبال وی رفته و با پیامد‌های عجیبی روبرو می‌شود. بازی Alien: Isolation درست مانند Survival-Horrorهای قدیمی مخاطب خود را به مخفی‌کار و پنهان شدن از دست دشمنان تشویق می‌کند. این موضوع فرآیند ترسناکی را به وجود می‌آورد که به واسطه آن، حتی از سایه و صدای قدم‌های زنومورث‌ها بترسید. به طور کلی حتی اگر جزو طرفداران سری Alien هم محسوب نمی‌شوید، از دادن یک شانس کوچک به Isolation و شخصیت آماندا پشیمان نخواهید شد.

  • سال عرضه: 2014
  • توسعه دهنده: استودیو Creative Assembly

7) بازی The Evil Within 2

بازی The Evil Within 2

هنگامی که نسخه اول بازی The Evil Within منتشر شد و موفقیت‌های مختلفی را به وجود آورد، عرضه شماره دوم آن اجتناب ناپذیر بود. بازی The Evil Within 2 که در بسیاری از زمینه‌ها در مسیر پیشرفت قرار گرفت و توانست به یکی دیگر از بهترین بازی های ترسناک PS4 تبدیل شود. بازی، داستان خود را حدود سه سال پس از وقایع نسخه اول تعریف می‌کند. شما در این اثر بازهم کنترل سباستین کاستیانوس (Sebastian Castellanos) دوست داشتنی را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید در ماموریتی جدید، دختر گمشده خود را پیدا کنید. اما این ماموریت جدید در نقطه‌ای اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند که سباستین، متوجه علامت سوال‌هایی که مربوط به گذشته وی هستند، می‌شود.

بازی The Evil Within 2 برخلاف شماره اول که مسیری خطی را در اختیار مخاطب قرار می‌داد، حالت بازتری به خود می‌گیرد تا بتوانید در چند محیط به نسبت بزرگ به گشت و گذار بپردازید. این محیط‌ها که با فعالیت‌های مختلف پرشده‌اند، گیم‌پلی را از لحاظ محتوا غنی‌تر می‌کنند و دلایلی منطقی برای وقایع داستان ارائه می‌دهند. به طور کلی هنگامی که به سراغ بازی مورد بحث بروید، ناخودآگاه یاد بازی Silent Hill 2 و نسخه‌های مختلف Resident Evil خواهید افتاد. این حس بی‌ربط نیست؛ چرا که The Evil Within 2 واقعا از دو فرنچایز مذکور الهام می‌گیرد و در مسیر آن‌ها قدم بر می‌دارد.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: استودیو Tango Gameworks

8) بازی Prey

بازی Prey

هنگامی که بحث در مورد بازی Prey می‌شود می‌توانیم یک سوال از خود کنیم، اینکه آیا استودیو Arkane می‌تواند بازی بدی درست کند؟ جواب از نظر بسیاری از گیمرها خیر است. بازی Prey هم از این قاعده استثنا نیست و جادوی سازندگان سری Dishonored را در رگ‌های خود نگه می‌دارد. این اثر که با عنوان یک شوتر اول شخص با عناصر Survival Horror معرفی می شود، مخاطب خود را به سال‌های آینده می‌برد. شما در این بازی کنترل شخصیتی با نام مورگان یو (Morgan Yu) را به دست می‌گیرید که در یک ایستگاه فضایی گیر کرده است؛ ایستگاهی که توسط یک نژاد بیگانه تصرف شده و هیچ شباهتی به گذشته ندارد. حال مورگان باید از راز این بیگانه‌ها سردرآورد و در حین حال به دنبال راهی برای فرار باشد.

اگر جزو گیمرهای قدیمی‌تر باشید، احتمالا فرنچایز Prey که اولین بار در سال 2006 منتشر شد را به یاد دارید. بازی Prey هم در دایره همین فرنچایز قرار می‌گیرد و بیش از یک ریبوت یا ریمستر، سعی بر پیدا کردن راهی جدید دارد. بازی مورد بحث یک ادامه مستقیم نیست، ولی برداشت جدیدی از دنیای Prey و عناصر ترسناک آن دارد. بیش‌تر گیم پلی پِرِی حول محور گشت و گذار در سفینه و حل کردن پازل‌ها می‌چرخد. با این حال، موجودات فضایی ذکر شده به هیچ وجه رحم ندارند و سایه به سایه در کنار مورگان و نفس‌های نامرتب او حرکت می‌کنند.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: استودیو Arkane

9) بازی Outlast 2

بازی Outlast 2

بازی Outlast 2 که برای اولین بار در سال 2017 منتشر شد (سال 2017 از لحاظ بازی‌های ترسناک به شدت غنی بوده!)، بیش‌تر مکانیک‌های خود را حول عناصر نسخه اول می‌چیند و سعی می‌کند آن را در راه‌های مختلف به روز رسانی کند. این دفعه شما کنترل شخصیتی با نم بلیک لَگرمن (Blake Lagermann) را به دست می‌گیرید؛ یک خبرنگار بخت برگشته دیگر که برای آشکار کردن راز قتل یک زن حامله، به همراه همسر خود وارد روستایی نفرین شده می‌شود. اما به رسم تمامی بازی‌ها و فیلم‌های ترسناک، بلیک با هلیکوپتر سقوط می‌کند و از همسرش جدا می‌شود. در ادامه این رسم، لگرمن همیشه بدترین تصمیم‌های ممکن را می‌گیرد و «رفتن به سوی خطر با تصمیم‌های احمقانه» را در دستور کار قرار می‌دهد.

در بازی Outlast 2 هم مانند شماره اول خبری از قابلیت مبارزه نیست و مخفی‌کاری و فرار، تنها راه نجات ماندن بلیک به شمار می‌روند. اما از آنجایی که پروتاگونیست ما یک خبرنگار است، یک دوربین مخصوص فیلمبرداری را با خود حمل می‌کند. از قضا این دوربین قابلیت دید در شب هم دارد تا بلیک بتواند موجودات ترسناک این روستا را به شکل وحشتناک‌تری هم ببیند. این پایان فلاکت‌ها نیست و دوربین مورد بحث قاتل باتری‌ها است. در واقع این دوربین خیلی سریع باتری تمام می‌کند و برای ادامه استفاده، باید باتری‌های جدیدی پیدا کنید. خلاصه که می‌توانیم Outlast 2 را در لیست بهترین بازی های ترسناک PS4 با لقب «ترسناک‌ترین و عذاب آورترین» معرفی کنیم. پس اگر می‌خواهید یکی دیگر از بهترین بازی های ترسناک PS4 را تجربه کنید، به هیچ عنوان Outlast 2 را از دست ندهید.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: استودیو Red Barrels

10) بازی Martha is Dead

بازی Martha is Dead

Martha is Dead که در این نقطه از لیست بهترین بازی های ترسناک پلی استیشن 4 به آن اشاره می‌کنیم، یکی از جنجالی‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین داستان‌های سال‌های اخیر را تعریف می‌کند. این اثر اول شخص که در گروه بازی‌های ترسناک روان شناختی قرار می‌گیرد، داستان عجیب و غریب خود را در برهه جنگ جهانی دوم و در کشور ایتالیا ارائه می‌دهد. شما در این بازی کنترل شخصیتی با نام Giulia را به دست می‌گیرید که خواهر دوقلویش با نام Martha، به شکل رمزآلودی غرق شده و جان خود را از دست داده است. حال پرده برداشتن از دلیل مرگ مارتا و پرداختن به جنبه‌های مختلف آن به دغدغه اول Giulia تبدیل شده و ادامه مسیر را تداعی می‌کند.

بازی Martha is Dead روایت تاثیرگذاری دارد که پر از غم، اندوه، سوگواری و مرگ است؛ داستانی که هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد و کار خود را به بی‌رحمانه‌تریم شکل ممکن ادامه می‌دهد. بازی مورد بحث به موضوعات جنجالی و حساسی می‌پردازد که حتی پس از تیتراژ پایانی، آن را فراموش نمی‌کنید و ترس حاصل از آن را تا مدت‌ها به دوش می‌کشید. بازی Martha is Dead چه از لحاظ نمره منتقدین و چه از لحاظ نسخه‌های به فروش رفته فوق‌العاده عمل کرد تا امروز با این سطح از تحسین و تعمق مثبت از آن یاد کنیم. فقط توجه داشته باشید که مفاهیم این بازی به شدت سنگین هستند و در صورت نداشتن تحمل کافی، ممکن است تاثیری منفی روی افکار شما بگذارند. پس پیش از رفتن به سراغ آن این نکته را در نظر داشته باشید.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: استودیو LKA

11) بازی The Walking Dead

بازی The Walking Dead

اگر بخواهیم صریح صحبت کنیم باید بدانید که بازی The Walking Dead (یا بهتر است بگوییم مجموعه The Walking Dead) به طور مشخص و کلی در زیرسایه سبک وحشت قرار نمی‌گیرند. با این حال داستان طولانی و فرسایشی (از منظر ذهنی) استودیو Telltale Games آنقدری تلخ و شوم است که حس ترس و ناامنی را در بند بند وجودتان به وجود می‌آورد. در صورتی که این سوال برای شما هم پیش آمده، باید بدانید که بازی The Walking Dead و تمامی چپترهای آن عضوی از دنیای مردگان متحرک هستند که بیش‌تر از طریق سریال تلوزیونی و کمیک بوک‌ها با آن آشنا هستیم. با این وجود، برای لذت بردن از داستان این بازی نیازی به تماشای سریال مردگان متحرک یا کمیک بوک The Walking Dead نخواهید داشت.

همان‌طور که به احتمال زیاد می‌دانید داستان بازی The Walking Dead در یک دنیای پسا آخرالزمانی جریان دارد که زامبی‌ها تمام سطح آن را پوشانده و انسان‌ها را به اقلیت تبدیل کرده‌اند. حال در این میان شما کنترل شخصیتی با نام Lee Everett را به دست می‌گیرید که تقریبا به پدرخوانده دختری با نام Clementine تبدیل می‌شود. ادامه این ایده داستانی به یکی از میراث‌های باارزش دنیای ویدیو گیم تبدیل شده که در قالب اثری در سبک Graphic-Adventure تعریف می‌شود. علاوه بر این‌ها باید بدانید که تصمیم‌های شما در طی داستان از اهمیت بالایی برخوردارند و ممکن است به نتیجه‌های کاملا متفاوتی می‌رسند.

  • سال عرضه: 2012
  • توسعه دهنده: استودیو Telltale Games

12) بازی Resident Evil 7

بازی Resident Evil 7

مگر می‌شود در مورد بهترین بازی های ترسناک پلی استیشن 4 (یا هر کنسول دیگری) صحبت کنیم و نامی از سری Resident Evil نبریم؟ بازی Resident Evil 7 که در این نقطه به آن اشاره می‌کنیم حدود چهار سال پس از وقایع نسخه ششم و در شهری خیالی با نام Dulvey جریان دارد. شما در این بازی کنترل شخصیتی به شدت بخت برگشته با نام ایتن وینترز (Ethan Winters) را به دست می‌گیرید که برای پیدا کردن همسر گمشده‌اش وارد یک ماجراجویی شوم می‌شود. سرنخ‌ها او را به یک عمارت متروکه راهنمایی می‌کنند که اگر راستش را بخواهید، ترسناک‌ترین عمارت تاریخ ویدیو گیم است. این خانه نه چندان زیبا در مالکیت خانواده‌ای با نام Baker قرار دارد که یکی از دیگری عجیب‌تر و بی‌رحم‌تر هستند. البته همان‌طور که مشخص است خانواده Baker در گروه افراد مهمان نواز قرار نمی‌گیرند و ایتن بیچاره را حسابی اذیت می‌کنند.

در ادامه شما باید جان خود را بردارید و به هر راهی هم که شده از دیوانه خانه بیکرها فرار کنید. اما چیزی که باعث می‌شود بازی رزیدت اویل 7 نسبت به نسخه‌های گذشته کمی ترسناک‌تر شود، دوربین اول شخص است. در برهه‌ای که همه ما سری رزیدنت ایول را با دوربین‌های سوم شخص می‌شناختیم، Biohazard عرضه شد تا وحشت Resident Evil را از زاویه نزدیک‌تری به ما منتقل کند. اما بازی Resident Evil 7 برخلاف نسخه پنجم و شش که تمرکز بیش‌تری روی اکشن و برخوردها داشتند، به ریشه‌ها باز می‌گردد و عمده اولویت‌های خود را روی عناصر Survival-Horror می‌چیند. حال هنگامی که این بازی را تمام کردید و داستانش را به اتمام رساندید، بهتر است به سراغ DLCهای داستانی بروید؛ چرا که با جواب برخی از علامت سوال‌های به وجود آمده روبرو خواهید شد.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: شرکت Capcom

13) بازی The Last of Us Remastered

بازی The Last of Us Remastered

بازی The Last of Us  هم درست مانند نسخه دوم یک اثر کاملا ترسناک محسوب نمی‌شود و عمده تمرکز خود را روی داستان سرایی و عناصر اکشن-ماجراجویی می‌گذارد. اما با این حال بازی The Last of Us Remastered با محیط سازی و طراحی کم‌نقص دشمنان کاری می‌کند که حتی از سایه خود هم بترسید. صدای کلیکرها و رانرها حتی با گذشت این همه سال هم ترسناک به نظر می‌رسد و جنبه شوم و تاریک خود را از دست نداده‌اند. ماجراجویی غمگین و دراماتیک جول و الی علاوه بر صحنه‌های احساسی، شامل برخی پلان‌های ترسناک هم می‌شود که با پشت سر گذاشتن‌شان دست‌های خود را در حال لرزیدن می‌بینید.

بازی The Last of Us Remastered در جهانی پسا آخرالزمانی قرار دارد که موجودات زامبی مانندی سطح آن را گرفته‌اند. حال در این میان شما کنترل شخصیت Joel را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید یک دختر مصون به بیماری را به مقر گروه Fierflyها برسانید. در واقع Fierflyها قصد دارند از پتانسیل الی استفاده کنند و با تولید یک واکسن بشریت را از شر Infectedها آزاد کنند. البته که Infectedها در این میان تنها دشمنان شما محسوب نمی‌شوند و تا پایان ماجرا، باید با گروه‌های مختلف انسان‌ها هم وارد مبارزه شوید.

  • سال عرضه: 2014 (نسخه پلی استیشن 3 در سال 2013 عرضه شد)
  • توسعه دهنده: استودیو Naughty Dog

14) بازی Resident Evil 3 Remake

بازی Resident Evil 3 Remake

مجموعه رزیدنت ایول در طی سالیان طولانی میزان تغییرات و شرایط مختلفی شده و اگر بخواهیم اولین نسخه آن را با جدیدترین نسخه (که Village باشد) مقایسه کنیم، با تحولات عظیمی روبرو خواهیم شد. یکی از این تحولات بازی Resident Evil 3 Remake بود که حکم بازسازی شماره سوم سری را دارد. شما در این بازی کنترل شخصیت Jill Valentine را برعهده می‌گیرید و باید باز هم با شهر نفرین شده Raccoon City سر و کله بزنید. البته باید اشاره کنیم که Resident Evil 3 Remake از دید بسیاری از طرفداران بازی خوبی به شمار نمی‌رود؛ ولی اگر با زاویه مشخصی به آن نگاه کنیم نقاط قوت متعددی را خواهیم دید.

هرچند که بازی مورد بحث به شدت کوتاه است و سرگرمی مناسبی را در قبال برچسب قیمت‌اش ارائه نمی‌دهد، اما جذابیت‌های خاص خود دارد. در صدر این جنبه‌های جذاب موجودی به نام نمسیس (Nemesis) قرار می‌گیرد که با ظاهر ترسناکش، اجازه پایین رفتن جرعه‌ای آب از گلوی جیل را نمی‌دهد. نمسیس در وهله‌های مختلف مانند یک عذاب الهی ظاهر می‌شود تا شما را به مرز سکته قلبی و ترکیدن زهره نزدیک کند. به طور کلی اگر با گیم‌پلی کوتاه بازی Resident Evil 3 Remake مشکل خاصی ندارید، تجربه هیجان‌ انگیزی انتظار شما را می‌کشد.

  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: شرکت Capcom

15) بازی Resident Evil Village

بازی Resident Evil Village

اگر فکر کردید که سیاه بختی‌های ایتن وینترز با نسخه هفتم رزیدنت ایول به پایان رسید باید اشاره کنیم که سخت در اشتباه هستید. بازی Resident Evil Village به عنوان هشتمین شماره مجموعه اصلی، راه Biohazard را ادامه داده و آن را از طُرُق مختلف ارتقا می‌دهد. ایتن در جدیدترین ماجراجویی خود (یا بهتر است بگوییم در جدیدترین بدبختی خود) پای به یک روستای متروکه و شوم می‌گذارد تا این دفعه دختر خود را نجات دهد. اما آنچه که ویلیج را خاص‌تر می‌کند، حس جاه طلبی و بیش‌تر خواهی آن است. در واقع بازی مورد بحث نسبت به نسخه هفتم بزرگ‌تر، غنی‌تر و طولانی‌تر محسوب می‌شود و همه چیز را به سطح جدیدی می‌رساند.

بازی Resident Evil Village به خاطر محیط‌سازی، داستان و شخصیت لیدی دیمیترسکو (Lady Dimitrescu) حسابی مورد توجه و تحسین منتقدان و طرفداران قرار گرفت تا امروز از آن به عنوان یک موفقیت بزرگ یاد کنیم. اما باید بدانید که داستان ویلیج صرفا به ایتن وینترز محدود نمی‌شود و اگر به سراغ DLCهای داستانی بروید، می‌توانید داستان رُز وینترز (Rose Winters) و یک سری سرنخ‌های دیگر را دنبال کنید. رُز که همان دختر ایتن محسوب می‌شود، پس از سال‌ها به این روستای لعنتی باز می‌گردد تا به دنبال حقایق بیش‌تری برود.

  • سال عرضه: 2021
  • توسعه دهنده: شرکت Capcom

16) بازی Resident Evil 2 Remake

بازی Resident Evil 2 Remake

اما بگذارید در آخرین گزینه لیست بهترین بازی های ترسناک پلی استیشن 4 به سراغ Resident Evil 2 Remake برویم. اثری که نسخه بازسازی یکی از بهترین ویدیوگیم‌های تاریخ محسوب می‌شود و ماجراجویی لئون (Leon) و کلیر (Claire) را با گرافیکی مثال زدنی به نمایش می‌کشد. این بازی به شدت نسبت به منبع الهام خود وفادار است و در کم‌تر شرایطی دست به نوآوری و تغییر می‌دهد. در حالی که این موضوع یک ویژگی مثبت مطلق نیست، اما سازندگان با تفکر مناسبی آن را ادامه دادند تا به نتیجه مناسبی برسیم.

بازی Resident Evil 2 Remake برخلاف نسخه اورجینال که دوربینی ثابت داشت، گیم‌پلی را از دید سوم شخص دنبال می‌کند تا بتوانید وحشت‌های شهر راکون سیتی و پایگاه پلیس آن را از زاویه نزدیک‌تری لمس کنید. راهروهای پیچ در پیچ این پایگاه و صدای قدم‌های Mr. X که لحظه به لحظه نزدیک‌تر می‌شوند، شرایط را به نحوه‌ای رقم می‌زنند که حتی با کوچک‌ترین جنبش غافلگیر می‌شوید (البته که منظور از غافلگیری ترس تا سرحد سکته است). گرافیک واقع گرایانه بازی Resident Evil 2 Remake را هم به این فرآیند اضافه کنید تا بفهمید پوشیدن کفش‌های لئون (یا کلیر ردفیلد) می‌تواند تا چه اندازه سهمناک باشد.

جمع‌بندی

بهترین بازی های ترسناک PS4

در نسل هشتم کنسول‌های خانگی ما با بازی‌های ترسناک متعددی روبرو شدیم؛ آثاری که هر یک در نوع خود جذاب بودند تا طرفداران سبک وحشت را ارضا کنند. اما در این میان بازی‌هایی نظیر Resident Evil Village، Martha is Dead و Outlast وجود داشتند که از کیفیت بالاتری برخوردار بودند تا بتوانیم از آن‌ها در لیست بهترین بازی های ترسناک PS4 یاد کنیم. پس اگر می‌خواهید کمی با اوضاع ترسناک این روزها بیش‌تر احساس همدردی کنید بهتر است ویدیو گیم‌های پیشنهاد شده را از دست ندهید.

نظر شما در این باره چیست؟ به نظر شما جای چه اثری در لیست بهترین بازی های ترسناک پلی استیشن 4 خالی است؟ با کدام یک از بازی‌های ذکر شده ارتباط بیش‌تری برقرار کردید؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Gameranx

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی های ترسناک پلی استیشن 4 کدام هستند؟

آثاری مانند Resident Evil Village، Outlast 2 و Martha is Dead جزو بهترین بازی‌های ترسناک PS4 هستند

۱
آیا بازی The Last of Us Part 2 یک اثر ترسناک به شمار می‌رود؟

با اینکه بازی مذکور یک Survival-Horror خالص نیست، اما عناصر ترسناک زیادی دارد

۲
آیا بازی Alien: Isolation به مجموعه فیلم‌های Alien متصل است؟

بله، داستان این بازی حدود 15 سال پس از اتفاقات فیلم اولیه رخ می‌دهد و در جهان مشترکی با سری فیلم‌های Alien جریان دارد

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.