نمرات و نقد بازی Scorn
یحیی رحیمی

نمرات و نقد بازی Scorn: زشت، زیبا یا ترسناک؟

یحیی رحیمی 22 مهر 1401 3 دیدگاه
696 بازدید

بازی Scorn ساخته‌شده تا زشت و ترسناک به نظر برسد. یک دیوار از اسکلت و جسدهای پی‌درپی و آوار به‌جا مانده از دنیایی ناشناخته که نمی‌توان ذره‌ای با آن ارتباط گرفت. اسکورن از آثار هنری آچ آر گایگر الهام گرفته است و فضایی متفاوت و آکنده با پازل‌های متعدد را به تصویر می‌کشد. در این مطلب به بررسی امتیازها و نقد بازی Scorn از سوی وب‌سایت‌های خارجی و منتقدان مطرح خواهیم پرداخت تا ببینیم این اثر جدید تا چه اندازه موفق بوده است.

اولین نگاه به امتیازهای بازی Scorn نشان می‌دهد که با ایده‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم، اما این ایده به‌خوبی پیاده نشده است. این اثر به‌طور کل امتیاز متوسطی دریافت کرده و چندین منتقد معتبر هم نمرات اندکی همانند 4 از 10 به آن اعطا کرده‌اند که نشان می‌دهد با بازی کامل و بدون ایرادی مواجه نیستیم. منتقدان به معماهای تکراری و بدون جذابیت اشاره کرده‌اند و همچنین سیستم تیراندازی هم به‌سرعت جذابیت خود را از دست می‌دهد. در بخش بعدی، قسمت‌های کوتاهی از نظرات منتقدان را خواهیم خواند.

گیم پلی بازی Scorn

نقد بازی Scorn

همان‌طور که ابتدا هم گفته شد، امتیازها و نقد بازی Scorn بسیار متفاوت است. تعدادی نمره عالی به آن داده‌اند و تعدادی نیز آن را یک بازی متوسط و حتی ضعیف خوانده‌اند. اکثر افراد به آرت و فضای هنری اشاره کرده‌اند که دنیای ناشناخته‌ای خلق کرده و این دنیا در تار و پود خود، دلهره‌آور و ترسناک است.

گیم اسپات – امتیاز 4/10

قابلیت ذخیره بازی محدود و جنگیدن نامتعادل باعث شده تا بخش بزرگ ماجرای Scorn به یک تجربه خسته‌کننده تبدیل شود و دقیقاً برخلاف ساعات ابتدایی بازی که روی حل معما و اتمسفر بی‌نظیر تمرکز می‌کند، حرکت کند. معماهای اصلی هر مرحله، علی‌رغم معماهای کوچک ناامیدکننده، به‌اندازه‌ای رضایت‌بخش هستند که به فهم بازی کمک کنند، اما کمکی به حذف چالش‌های بسیار دشوار و ناعادلانه نمی‌کنند؛ این باعث شده تا تجربه بازی را نتوان به‌سادگی پیشنهاد داد. جدا از آن باگ‌هایی وجود دارند که شما را مجبور به تکرار مرحله می‌کنند و عملاً ساعت‌ها از تلاش شما نابود می‌شود.

نقد بازی Scorn

PCGAMER – امتیاز 8/10

بازی Scorn در یک‌کلام، عالی است. این بازی به طرز معنی‌داری از جنبه هنری و منابع بصری خود استفاده می‌کند. اسکورن به‌جای ارائه 200 گیگابایت نقشه بتل رویال یا ارائه یک شبیه‌ساز کاملاً واقعی از فک رونالد ریگان، یک دنیای متفاوت و هنری و یک جهان کاملاً بیگانه را نمایش می‌دهد که شما را به تعجب وا‌می‌دارد، مریضتان می‌کند و تکان می‌دهد. مشکلاتی مانند چک‌پوینت آزاردهنده و طول کوتاه آن نمی‌تواند جلوی ورود این بازی علمی تخیلی ترسناک به مغز من را بگیرد.

GamesRadar – امتیاز 7/10

در پایان بازی و درحالی‌که هنوز چندان فهمی در مورد قدرت‌هایی که به جهان Scorn نیرو می‌بخشند ندارید، اما رابطه میان بخش‌های مختلف بازی بالاخره منطقی می‌شوند. آن سردرگمی و ناامیدی اولیه از بین می‌رود و به‌آرامی متوجه می‌شوید که در این دنیای هولناک جذب شده‌اید و شاید در پایان، هدف اصلی بازی هم همین بوده است؛ اینکه به بخشی از آن تبدیل شوید. این بازی با آثار گایگر رابطه خوبی برقرار کرده و نه‌تنها از جنبه بصری، بلکه حس و حال زندگی کردن در چنین جهانی را به‌خوبی منتقل می‌کند. فضایی معرکه با سمبل‌گرایی شدید و معماهایی با طراحی کلی. Scorn یک سفر بی‌نظیر و کامل است.

نقد بازی Scorn

امتیازهای بازی Scorn

با پرداختن به نقد بازی Scorn و خواندن بخشی از انتقادات و تحسین‌ها، وقت آن است که نگاهی به امتیازهای کلی بیندازیم. نسخه کامپیوتر بازی موفق به ثبت امتیاز میانگین 72 بر اساس 45 بررسی در وب‌سایت متاکریتیک شده است. در ادامه می‌توانید نگاهی به امتیازات بیشتر بیندازید.

VG247 – 80
TheGamer – 80
PC Games – 70
Windows Central – 70
IGN – 70
Pure Xbox – 70
NME – 60
VGC – 40
GameRant – 20

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    مسعود روشن

    مهمان

    سلام بازیش ارائه شده، خواهشا نقد و بررسی رو قرار بدید و یه چیز دیگه هم اینکه اگه امکانش هست فارسی سازیش کنید خیلی بازیه هایپیه

    پاسخ دهید
  • Avatar

    PRIME313

    مهمان

    ممنون تاریخ انتشار بازی اگه اشتباه نکنم امروز هست میخواستم بدونم سایت خوبتون مثل قبل با سرعت بازی ها رو آپلود میکنه؟

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به PRIME313

      نویسنده

      سلام دوست عزیز. بله بازی آپلود شده و به زودی مطلب دانلودش منتشر میشه.