نمرات بازی Trek to Yomi
یحیی رحیمی

نمرات و نقد بازی Trek To Yomi منتشر شد: کوروساوا زنده می‌شود

یحیی رحیمی 16 اردیبهشت 1401 بدون دیدگاه
976 بازدید

بازی Trek To Yomi از عناوین مستقل و مهم امسال به شمار می‌رود که توسط استودیو Flying Wild Hog خلق شده است. این بازی کوتاه با الهام‌ از فیلم‌های معروف آکیرا کوروساوا ساخته شده است و دارای داستانی جذاب در مورد نبرد یک سامورایی با نیروهای تاریکی و شر است. منتقدان با بررسی روند بازی و جنبه‌های مختلف آن، رسماً نقد بازی Trek to Yomi را منتشر کرده‌اند و امتیاز خود را به این ساخته مستقل اهدا‌ء کرده‌اند. همراه پارسی‌ گیم باشید تا نظرات مختلف وب‌سایت‌های خارجی را بشنویم.

داستان بازی Trek To Yomi با الهام از کلیشه‌های ژاپنی و فیلم‌های سینمایی عصر ویژه‌ای از ژاپن و به خصوص کارهای کوروساوا نوشته شده است. پی‌رنگ در مورد یک مبارز سامورایی به نام هیروکی است که مسئولیت حفاظت از مردم را به عهده داشت و از زیر بار مسئولیت خارج شده است. این باعث شد تا استاد خود را با حمله نیروهای دشمن از دست دهد و همین باعث شود تا زیربنا پی‌رنگ انتقام ریخته شود.

هیروکی جوان با به دست گرفتن شمشیر به جنگ نیروهای دشمن می‌رود و یک‌تنه به دنبال انتقام می‌گردد. تراژدی و مسئولیت باعث شده تا او انگیزه دوچندان برای شکار دشمنان داشته باشد و سرنوشت این سامورایی جوان و هدایت او در داستان مرگ و زندگی بر عهده شماست. روند مبارزات بازی سریع و مهیج است و به نظر می‌رسد که این بازی نیز بدون عیب و ایراد نیست و در بخش بعدی، نظر منتقدان را خواهیم شنید و بخشی از نقد Trek To Yomi را خواهیم خواند.

نقد بازی Trek to Yomi

نقد بازی Trek To Yomi

اکثر منتقدان نظرات مثبتی نسبت به این بازی کوتاه داشته‌اند و آن را یک تجربه شیرین اکشن خوانده‌اند که سینما دهه 1960 ژاپن را زنده می‌کند و ارزش تجربه را دارد. تعدادی دیگر نیز گیم‌پلی را ناامیدکننده خوانده‌اند و در حالی که فضای بازی بسیار زیباست؛ اما روند بازی آن‌چنان که باید و شاید نیست و اگر بازی روی سرویس ایکس باکس گیم پس ارائه نمی‌شد؛ تجربه آن اندکی سخت‌تر می‌شد.

IGN – امتیاز 7 از 10

بازی Trek To Yomi تجربه‌ای کوتاه اما غنی است و انگار که از میان یک فیلم ژاپنی مونوکروم سفر می‌کنید و همین نمایش بصری برای ادامه و اتمام بازی کافی است. مبارزه روندی ساده دارد و به‌سادگی می‌توان آن را یاد گرفت؛ جستجو و معماها نیز چنگی به دل نمی‌زنند و تنها شما را از روند بازی غافل می‌کنند. خوشبختانه همین داستان کوتاه برای من کافی بود و کاملاً حس می‌کنم که ارزش وقت گذاشتن را داشت.

NME – امتیاز 8 از 10

در مورد نقد بازی Trek To Yomi باید بگوییم که این اثر به اندازه یک بلیت سینما هزینه برمی‌دارد؛ اما تجربه‌ای بهتر از صفحه بزرگ سینما را ارائه می‌دهد. این یک ترکیب مهیج از شمشیرزنی‌های با سبک و سیاق خاص و همچنین داستان‌سرایی تأمل‌برانگیز است. این بازی است که باید در فهرست عناوین امسال شما قرار داشته باشد.

نقد بازی Trek to Yomi

GameInformer – امتیاز 68 از 100

متأسفانه بازی ترک تو یومی برعکس ظاهر رضایت‌بخشش، روندی قدیمی و تاریخ مصرف گذشته دارد. نمی‌توان چنین گیم‌پلی سنتی را با یک فیلتر سیاه و سفید پوشاند. این بازی است که سعی دارد تا خود را به مقام صنعت سینما ژاپن نزدیک کند؛ اما متأسفانه همانند مبارزات دوبعدی خود با کله به زمین می‌خورد.

گیم‌اسپات – امتیاز 50 از 100

ایرادات گیم‌پلی با توجه به اینکه Trek to Yomi چنین بازی زیبایی است، واقعاً ناامیدکننده هستند. جلوه‌های بصری بازی همانند سینمای کلاسیک سامورایی ژاپن زیبا هستند و کمتر بازی توانسته شاهکارهای خلق‌شده توسط کوروساوا را به‌صورت موفق بازنمایی کند. اگر گیم پس دارید که پیشنهاد کردن آن ساده است و ای‌کاش که بازی نهفته زیر این ظاهر زیبا، این‌چنین ناامیدکننده نبود.

نمرات بازی Trek to Yomi

نمرات Trek To Yomi

با خواندن بخشی از نقد بازی Trek To Yomi و آشنایی با نظر منتقدان؛ وقت آن است به بررسی امتیازهای بازی بیندازیم. نسخه کامپیوتر بازی ترک تو یومی، موفق به دریافت میانگین امتیاز 72 از متاکریتیک شده است. این امتیاز برای نسخه‌های ایکس‌باکس و پلی‌استیشن اندکی بالا و پایین دارد و به طور کل می‌توان آن را یک بازی مناسب خطاب کرد که از لحاظ گیم‌پلی ضعیف است.

Checkpoint Gaming – 90
COGconnected – 85
Pure Xbox – 80
PCMag – 80
HardcoreGamer – 80
Multiplayer.it – 75
Destructoid – 70
WellPlayed – 70
Push Square – 70
Game Revolution – 70
Digital Trends – 60

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی Trek to Yomi ارزش تجربه را دارد؟

گیم‌پلی بازی سنتی و قدیمی است و چندان چنگی به دل نمی‌زند؛ اما جلوه‌های بصری بازی دقیقا مشابه فیلم‌های سینمایی دهه شصت ژاپن و متعهد به سبک فیلم‌سازی کوروساوا است و به همین دلیل، باید این بازی را تجربه کرد.

۱
میانگین نمرات بازی Trek to Yomi چقدر است؟

نسخه کامپیوتر بازی ترک تو یومی، موفق به دریافت میانگین امتیاز 72 از متاکریتیک شده است. این امتیاز برای نسخه‌های ایکس‌باکس و پلی‌استیشن اندکی بالا و پایین دارد و به طور کل می‌توان آن را یک بازی مناسب خطاب کرد که از لحاظ گیم‌پلی ضعیف است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.