بازی های لایو سرویس پلی استیشن
محمد صادق شجاعی

بازی های لایو سرویس پلی استیشن همزمان برای کامپیوتر منتشر می‌شوند

محمد صادق شجاعی 14 مهر 1401 بدون دیدگاه
113 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، رئیس استودیوهای پلی استیشن یعنی هرمن هالست اعلام کرده است که بازی‌های لایو سرویس پلی استیشن به صورت هم‌زمان و سایر آثار با فاصله یک ساله نسبت به نسخه کنسولی، روی کامپیوتر منتشر خواهند شد.

سونی بار‌ها به صورت واضح و روشن نشان داده که چشم‌انداز آینده این شرکت برای بازی‌های ویدیویی، انتشار آثار لایو سرویس است. با این وجود که بازی‌های تک‌نفره و داستان محور پلی استیشن همچنان در آینده منتشر خواهند شد، اما شرکت Sony قصد دارد در قالب ساخت چندین بازی لایو سرویس، حضور خود را در این فضا گسترش دهد.

همان‌طور که انتظار دارید، رویکرد سونی نسبت به بازی‌های لایو سرویس متفاوت با آثار فرصت پارتی خواهد بود. هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن، اخیرا مصاحبه‌ای با یوتیوبری به نام جولین شیز داشته است. او در پاسخ به سوالی در مورد نحوه عملکرد سونی نسبت به نسخه کامپیوتر بازی‌های مختلف، گفت که بازی‌های فرست پارتی پلی استیشن تا حداقل یک سال پس از انتشار روی کنسول‌ها، در دسترس کاربران کامپیوتر قرار نخواهند گرفت. با این حال آثار لایو سرویس شرکت سونی به صورت هم‌زمان روی پلی استیشن و کامپیوتر ارائه خواهند شد.

هرمن هالست در این باره گفته است: «به نظر من در آینده شاهد حداقل یک سال فاصله بین انتشار نسخه پلی استیشن و نسخه کامپیوتر آثار مختلف باشیم. اما این شرایط شامل بازی‌های لایو سرویس نخواهد شد؛ ماهیت بازی‌های لایو سرویس کمی متفاوت است. این امر از آن جهت است که بلافاصله پس از انتشار، به یک جامعه بزرگ از بازیکنان و حضور آن‌ها نیاز داریم. به همین دلیل ممکن است که در قبال بازی‌های لایو سرویس متفاوت عمل کرده و نسخه پلی استیشن و کامپیوتر را به صورت هم‌زمان منتشر کنیم.»

بازی های لایو سرویس پلی استیشن

بازی چندنفره The Last of Us یکی از آثار لایو سرویس احتمالی سونی

اوایل سال جاری شرکت سونی اعلام کرد که قصد دارد تا ماه مارس 2026 حداقل 10 بازی لایو سرویس را در دسترس بازیکنان قرار دهد. تا‌کنون هیچ‌یک از این آثار به صورت رسمی معرفی نشده است. با این حال تایید شده است که استودیو Naughty Dog در حال ساخت یک اثر مستقل چندنفره از سری The Last of Us است. همچنین فاش شده است که یک بازی Open-World و Co-Op از سری Horizon توسط استودیو Guerrilla Games در دست تولید قرار دارد.

در سال‌های اخیر نسخه کامپیوتر بسیاری از آثار فرصت پارتی و انحصاری پلی استیشن منتشر شده است. از بین این آثار می‌توان به بازی‌های God of War ،Marvel’s Spider-Man ،Days Gone و Horizon Zero Dawn اشاره کرد. علاوه بر این آثار، به‌زودی بازی‌های Uncharted: Legacy of Thieves Collection ،Marvel’s Spider-Man: Miles Morales و Sackboy: A Big Adventure در دسترس کاربران کامپیوتر قرار خواهند گرفت. همچنین گزارش‌های مختلف از انتشار نسخه کامپیوتر بازی Returnal خبر داده‌اند.

نظر شما در مورد انتشار هم‌زمان نسخه کنسولی و کامپیوتر بازی های لایو سرویس پلی استیشن چیست؟ آیا موافق این رویکرد هستید یا ترجیح می‌دهید این آثار در انحصار کنسول‌های نسل هشتم و نهم سونی باقی بمانند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.