علی ناجی مقدم

ارتباط‌ های موجود بین دو بازی The Witcher 3 و Cyberpunk 2077

علی ناجی مقدم 2 آذر 1400 2 دیدگاه
1,219 بازدید

انتشار بازی Cyberpunk 2077 حرف و حدیث‌های زیادی به همراه داشت و این عنوان با وجود تبلیغات گسترده، تأخیر در انتشار و سابقه خوب استودیو سازنده، نتوانست انتظارات مخاطبان را برآورده کند. با این حال بسیاری تصمیم به تجربه بازی گرفتند و امیدوار بودند اشاراتی به سه‌گانه محبوب The Witcher را در این بازی ببینند. به هر حال یکی از موفق‌ترین بازی‌های استودیو CD Projekt Red سه‌گانه The Witcher بود که شماره سوم آن حتی موفق شد عنوان بازی سال را نصیب خودش کند.

ارتباط‌های موجود بین دو بازی The Witcher 3 و Cyberpunk 2077

این امید به ارتباط دنیای دو بازی، از آنجا نشات گرفت که کاراکتر محبوب Ciri توانایی جابه‌جایی و سفر در ابعاد مختلف زمان و مکان را داشت و در بسیاری از سناریوها به آن اشاره شده بود. طرفداران این امید را داشتند که خود کاراکتر Ciri را در دنیای Cyberpunk ملاقات کنند زیرا در یکی از دیالوگ‌های این شخصیت در بازی The Witcher 3، خودش به سفر به شهری آینده‌گرایانه و مملو از چراغ‌های نئون رنگی اشاره کرده بود.

با تمام این حرف‌ها، استودیو CD Projekt Red اعلام کرد که طرفداران دنبال چنین ارتباطی نباشند و Cyberpunk را به چشم بازی مستقلی ببینند؛ اما برخلاف انتظار، درون بازی Easter Eggها و اشارات زیادی به دنیای سری The Witcher شده است که در این مطلب قصد داریم به‌طور خلاصه آن‌ها را بررسی کنیم.

مجله با عکس Ciri

وجود عکس بازی The Witcher 3 روی یک مجله داخل بازی

این مجله را فقط در یکی از قسمت‌های ابتدایی بازی Cyberpunk 2077 می‌توانید پیدا کنید، آن هم فقط زمانی که هنگام انتخاب مسیرهای اولیه زندگی، گزینه Corpo را انتخاب کرده باشید. مسیرهای زندگی یا همان Lifepath یکی از ویژگی‌های بازی Cyberpunk 2077 بودند که شروع ماجراجویی شما را تحت تأثیر قرار می‌داد و چند ساعت ابتدایی گیم پلی را بسته به نوع آن‌ها متفاوت تجربه می‌کردید.

اگر با سبک زندگی Corpo وارد بازی بشوید، در یکی از بخش‌های کوتاه مراحل اولیه، این امکان را دارید تا در دفتر V (کاراکتر اصلی بازی) گشت‌وگذار کنید. اگر یکی از کشوهای میز کار خود را باز کنید، درون آن مجله‌ای خواهید یافت که Retro Gamnig نام داشته و تصویری از شخصیت Ciri و همچنین لوگوی بازی The Withcer 3 روی جلد آن نمایان است. هرچند این اشاره کوچکی محسوب می‌شود اما نشان می‌دهد سازندگان چندان هم با ربط دادن دنیای دو بازی مشکلی ندارند.

جعبه اموال دزدی

جعبه‌های اموال دزدی

یکی از ایراداتی که طرفداران سری The Witcher از شماره سوم بازی گرفته بودند، مأموریتی بود که در طول آن باید جعبه‌هایی را که در جای‌جای دنیای بازی مخفی بود، پیدا کرده و به آیتم‌های داخل آن دسترسی پیدا می‌کردند. این جعبه‌ها که از آن‌ها با نام Smuggler’s Cache یاد می‌شد، معمولاً در منطقه شمالی Skellige در بازی The Witcher 3 پیدا می‌شدند و اغلب زیر آب بودند. پیدا کردن 63 عدد از جعبه‌ها کار طاقت‌فرسایی بود و نکته جالب‌تر عدم وجود آیتم و Loot ارزشمند داخل آن‌ها است که این فعالیت را بیهوده جلوه می‌دهد.

سازندگان یکی از سخت‌ترین Easter Eggهایی را که می‌توانید در بازی Cyberpunk 2077 پیدا کنید در قالب همین جعبه‌ها وارد بازی کرده‌اند. اگر بخواهید در Night City جعبه‌ها را پیدا کنید، باید به منطقه Costviews رفته و درون رودخانه‌ای سه جعبه که کنار هم قرار دارند را کشف کنید. اگر به یکی از این جعبه‌ها نزدیک شوید، می‌توانید جسد شخصی را پیدا کنید که یادداشتی در کنارش قرار دارد.

این یادداشت با نام «آخرین نوشته مرد غرق‌شده» نمایان می‌شود و عبارت «در جست‌وجوی هزاران جعبه مختلف که با علامت سؤالی مسخره مکان آن‌ها مشخص شده است» درونش نوشته شده است. این اشاره‌ای مستقیم به همان 63 جعبه غرق‌شده موجود در بازی The Witcher 3 داشته و به‌نوعی حرف دل بازیکنان نسبت به خسته‌کننده و بی‌ارزش بودن این کوئست، است. این Easter Egg علاوه بر آمیخته بودن به طنز، این گمانه‌زنی را ایجاد می‌کند که در صورت ساخت شماره چهارم در سری The Witcher احتمالاً خبری از Smuggler’s Cache‌ها نخواهد بود.

پرستو

حضور یک پرستو در یکی از پایان‌های بازی

یکی از ویژگی‌هایی که در دنیای بازی Cyberpunk 2077 به آن اشاره شده، عدم حضور پرندگان در Night City است. در یکی از رویدادها به دلیل شیوع یک ویروس که توسط پرندگان منتقل می‌شد، سران شهر تصمیم به نسل‌کشی تمامی پرندگان شهر کردند و با عملیاتی به اسم Avian Extermination اجازه ورود هیچ پرنده‌ای را تا شعاع 18 مایلی شهر، ندادند تا شهروندان ایمن بمانند.

با این حال در یکی از پایان‌های بازی، زمانی که کاراکتر اصلی شما داخل ماشین از خواب بیدار می‌شود، یک پرستوی رنگی و زیبا را کنار شیشه اتومبیل می‌بیند. این پرستو نه‌تنها سمبلی از آزادی کاراکتر V از فساد و خطرهای Night City است، بلکه اشاره‌ای مستقیم به شخصیت Ciri دارد. اگر بازی The Witcher 3 را تجربه کرده باشید، میدانید در بسیاری از سناریوها و روایت‌ها برای خطاب قرار دادن Ciri از اسم همین پرستو (Swallow) استفاده‌شده است. حتی در رمان‌های سری The Witcher نیز به این موضوع پرداخته شده و احتمال عمدی بودن وجود این سناریو برای ارتباط دنیای دو بازی را قدرتمندتر می‌کند.

تجهیزات ویچر

ست لباس و تجهیزات Witcher

یکی دیگر از ارتباط‌های واضح بین دنیای دو بازی، وجود آیتم‌هایی با نام Witcher در بازی Cyberpunk 2077 است که بازیکنان با لینک کردن اکانت خود به سایت GOG.com می‌توانند دریافت کنند. این پکیج شامل یک کت، دو عدد تی‌شرت و شلوار بوده و یک شمشیر کاتانای قدرتمند را هم در اختیار شما قرار می‌دهد. تمامی آیتم‌های موجود در این ست، اشاره مستقیمی به بازی The Witcher 3 دارند و خود شمشیر هم شباهت زیادی به Black Unicorn Relic Sword در بازی The Witcher 3 داشته که یکی از قدرتمندترین شمشیرهای فولادی موجود در بازی بود.

احتمال اینکه در به‌روزرسانی‌های آینده، آیتم‌های جدیدی با همین مضمون وارد دنیای Cyberpunk 2077 شوند کم نیست و قطعاً استودیو CD Projekt Red تمایل بیشتری برای پیوند دنیای این دو بازی نشان می‌دهد.

گرالت و روچ

وجود اشاراتی به اسم Geralt در ابزار عکس‌برداری و همچنین دستگاه آرکید

یکی از به‌یادماندنی‌ترین همراهان کاراکتر گرالت در بازی The Witcher 3، اسبش به اسم Roach بود. محبوبیت او تنها به یک دلیل است و آن هم وجود باگ‌های فراوانی که در ظاهر کردن او بازیکنان را اسیر می‌کرد. طرفداران اما این باگ‌ها را به فال نیک گرفته و به‌زودی به یکی از ویژگی‌های بامزه و جذاب بازی The Witcher 3 تبدیل گشت و تا به امروز تعداد بسیار زیادی ویدیو خنده‌دار از Roach در سرتاسر اینترنت منتشر شده که همگی به لطف همین باگ‌ها پربازدید بوده‌اند.

همین موضوع طرفداران را برای دیدن Roach در دنیای بازی Cyberpunk 2077 بسیار امیدوار کرد و سازندگان نیز به شکلی نامحسوس به این درخواست آن‌ها پاسخ داده‌اند و اسب محبوب گرالت به شکل‌های مختلفی درون دنیای بازی حضور پیدا می‌کند. نه‌تنها در ابزار عکس‌برداری بازی، استیکر Roach موجود است بلکه بازیکنان می‌توانند یک دستگاه بازی آرکید با نام Roach Race را نیز داخل محیط‌های شهر پیدا کنند. افسوس که تنوع فعالیت‌های فرعی در بازی Cyberpunk 2077 بسیار کم بوده و امکان تعامل با این دستگاه را نخواهید داشت اما اشاره سازندگان به دنیای The Witcher 3 در آن کاملاً واضح است.

موسیقی بسته الحاقی Blood and wine

موسیقی بسته الحاقی Blood and Wine

شاید یکی از بهترین بسته‌های الحاقی منتشر شده تاریخ، عنوان Blood and Wine باشد که برای بازی The Witcher 3 منتشر گشت. در این بسته الحاقی، گرالت سفری به سرزمین خوش آب‌وهوا و زیبای Touissant داشت تا بتواند مشکل ساکنان آنجا که توسط خون‌آشام‌ها تهدید می‌شدند را حل کند. بسیاری از طرفداران، این بسته الحاقی را از عنوان اصلی باکیفیت‌تر می‌دانند.

اگر Blood and Wine را تجربه کرده باشید، قطعاً موسیقی اصلی آن را به خاطر خواهید داشت. استودیو CD Projekt Red با هوشمندی این موسیقی را در دل Night City جای داده تا تلنگری به هواداران بی‌شمار این بسته الحاقی بزند. بسیاری از نوازندگان گیتاری که در محیط‌های شهر پیدا می‌کنید، همین ریتم موسیقی را برایتان می‌نوازند و اگر با دقت گوش کنید، سریعاً ارتباط آن با بسته الحاقی Blood and Wine را می‌فهمید.

سخن پایانی

در شاهکار بودن بازی The Witcher 3 هیچ شکی نیست و استودیو CD Projekt Red توانست یک پروژه خارق‌العاده را در قالب آن به مخاطبان ارائه دهد. این موضوع هم برای آن‌ها محبوبیت بسیاری به دست آورد و هم سطح انتظار مخاطب را تا حد زیادی بالا برد. با تمام این تفاسیر، بازی Cyberpunk 2077 نتوانست انتظارها را برآورده کند و از دید بسیاری ناامیدکننده ظاهر شد تا ارتباطش بیش از پیش با سریThe Witcher  قطع شود؛ اما سازندگان در قالب نکات کوچک و نامحسوسی سعی بر ایجاد ارتباط میان دنیای دو بازی کرده‌اند تا اندکی از هواداران با دیدن آن ذوق‌زده شده و خاطرات شیرین قدیمی برایشان زنده شود.

منبع: Gamerant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا دنیای بازی Cyberpunk 2077 و The Witcher 3 در راستای یک دیگر هستند؟

نمی‌توان پاسخ دقیقی به این سؤال داد اما احتمال این موضوع با توجه به ارتباط‌هایی که توسط سازندگان بین دنیای دو بازی برقرار شده، بالا است.

۱
آیا کاراکتر Ciri در بازی Cyberpunk 2077 حضور دارد؟

خیر.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    hal9000

    مهمان

    یکی دیگه از اشارات بازی که خیلی مهم و جالب بود رو نیورده بودید.
    این مطلب شامل قسمت بسیار کوچیکی اسپویلر از expantion ویچر ۳ هست !!!
    توی بسته الحاقی ویچر ۳ ، heat of stone یکی از کوئست های اصلی باید به قلعه متروکه بریم که توسط موجودی جادویی به اسم سرایدار یا Caretaker محافظت میشه، این موجود یجور باس محسوب میشه و بعد از شکست دادنش میتونید بیلی که به عنوان سلاح استفاده میکرد رو بردارید که یه بیل شکسته اس.
    دقیقا توی یکی از مراحل پایانی سایبر پانک میتونید این بیل شکسته رو پیدا کنید، اگر هم پیداش نکنید بعد از پایان بازی خودکار به شما داده میشه.
    جالب اسم آیتم legendary هم Caretaker’s Spade هست.

    پاسخ دهید
    • علی ناجی مقدم

      علی ناجی مقدم در پاسخ به hal9000

      نویسنده

      سلام
      ممنون از اطلاعاتی که دادید. عالی بود!