بازی Ghost of Tsushima
یحیی رحیمی

شایعه: بازی Ghost of Tsushima برای کامپیوتر منتشر خواهد شد

یحیی رحیمی 2 تیر 1400 بدون دیدگاه
2,535 بازدید

بازی Ghost of Tsushima از عناوین انحصاری کنسول پلی استیشن است که موفقیت زیادی کسب کرده و به‌عنوان یکی از آثار باکیفیت استودیوهای سونی شناخته می‌شود. شرکت سونی به‌تازگی کاور بازی را آپدیت کرده و مارک مخصوص «تنها برای پلی استیشن» را از کاور حذف کرده است. این برچسب روی تمامی بازی‌های انحصاری قرار می‌گیرد و حذف آن با گمانه‌زنی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده و بسیاری باور دارند که گوست آف سوشیما در راه انتشار برای کامپیوتر است.

سونی از سال گذشته تصمیم به تغییر سیاست بازی‌های انحصاری و انتشار تعدادی از آن‌ها برای کامپیوتر گرفت. این تصمیم باعث شد تا پا‌ی بازی‌های مهمی مانند Horizon Zero Dawn‌ و Days Gone به پلتفرم پی سی هم باز شود. مدیران پلی استیشن بارها تأکید کرده‌اند که روند انتشار بازی‌های انحصاری برای کامپیوتر ادامه خواهد داشت و همین باعث شده تا شایعه‌ی انتشار بازی Ghost of Tsushima برای رایانه‌های شخصی هم قوت گیرد.

خوشبختانه این خبر یک شایعه‌ی ضعیف نیست و اگر همین‌الان به فروشگاه آمازون و پلی استیشن دایرکت سر بزنید، خواهید دید که کاور قدیمی برداشته‌شده و این تصویر جدید هم برچسب انحصاری را ندارد. بافهم این نکته، یک سؤال ایجاد می‌شود و آن‌هم این است که آیا حذف چنین برچسبی از کاور بازی، می‌تواند اهمیت داشته باشد؟‌ جواب آن است که دیگر بازی‌‌های انحصاری سونی مانند Days Gone‌ و Horizon Zero Dawn‌هم قبل از انتشار برای کامپیوتر، دچار چنین تغییری شدند و کاور آن‌ها آپدیت شد. این می‌تواند خبر خوبی برای افرادی باشد که مدت‌هاست به دنبال تجربه‌ی بازی هستند اما موفق به انجام چنین کاری نشده‌اند.

کاور بازی Ghost of Tsushima

انتشار بازی برای کامپیوتر یا پلی استیشن 5؟

حذف چنین برچسبی می‌تواند بدون انگیزه‌ی اولیه انجام‌شده باشد. برای نمونه بازی‌‌هایی که برای پلی استیشن 5 هم منتشرشده‌اند، چنین برچسبی را در کاور خود ندارند. ازجمله این بازی‌ها باید به Spider-Man Miles Morales و Sackboy A Bid Adventure اشاره کرد. حذف این برچسب، می‌تواند به معنی انتشار نسخه‌ی ارتقاءیافته بازی Ghost of Tsushima برای پلی استیشن 5 هم باشد.

اگر دقیق‌تر به بررسی این برچسب بپردازیم، خواهیم دید که هیچ‌کدام از بازی‌های انحصاری پلی استیشن جدید، دارای چنین نوشته‌ای نیستند. می‌توانید همین‌الان کاور بازی Demon’s Souls را ببینید که نوشته‌ی «تنها برای پلی استیشن» روی آن حک نشده است. از سوی دیگر بسیاری از بازی‌های مهم پلی استیشن 4 مانند The Last of Us Part II همچنان این برچسب را دارند و این باعث سردرگمی طرفداران سونی و کاربران کامپیوتر شده است.

مدیران پلی استیشن اخیراً از ادامه‌ی روند انتشار بازی‌های انحصاری برای کامپیوتر گفته‌اند و قرار است بازی‌های تازه‌ای در اختیار کاربران پی سی قرار گیرد؛ اما کنسول‌های بازی همچنان اولویت اول آن‌ها هستند. فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس، اخیراً از سیاست انتشار بازی‌های انحصاری سونی برای کامپیوتر انتقاد کرده و باور دارد که آن‌ها، تنها به دنبال فروش بازی‌های قدیمی‌شان هستند و به این پلتفرم و کاربرانشان اهمیتی نمی‌دهند.

موفقیت بازی‌هایی مانند Horizon Zero Dawn و فروش بی‌نظیر روی استیم و اپیک گیمز، باعث شیرین شدن دهان پلی استیشن شده و ممکن است بازی مهمی مانند Ghost of Tsushima هم به‌منظور کسب سود بیشتر، برای کاربران کامپیوتر منتشر شود. نظر شما چیست؟‌

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.