Last of Us Part 1 Review
یحیی رحیمی

نمرات و نقد بازی The Last of Us Part 1:‌ زیباتر از همیشه

یحیی رحیمی 10 شهریور 1401 بدون دیدگاه
985 بازدید

تنها سه روز تا انتشار بازی The Last of Us Part 1 برای پلی استیشن 5 مانده و منتقدان نظرات خود را در مورد ریمیک لست آو آس منتشر کرده‌اند. اکثراً نظرات بسیار مثبت است و بدون شک با یک بازی سر و کار داریم که جزو بهترین آثار تاریخ ویدیوگیم به‌حساب می‌آید. مسئله اصلی آن است که ناتی‌داگ تا چه حد توانسته از پس چالش بازسازی بربیاید و طبق نقد بازی The Last of Us Part 1 طراحی مراحل با استانداردهای امروزی همخوانی ندارد. در این مطلب به نمرات و نقد بازی بر اساس سایت‌های خارجی و مطرح خواهیم پرداخت.

استودیو ناتی‌داگ به معرفی بازی The Last of Us Part 1 در خرداد امسال پرداخت و سپس قول انتشار نسخه کامپیوتر را داد. در حالی که خبری از نسخه کامپیوتر نیست، طرفداران سونی آماده پرداخت 70 دلار برای سفر به داستانی هستند که تابه‌حال دو بار با گرافیک متفاوت روایت شده است. ناتی‌داگ به‌تازگی از ویژگی‌های گیم پلی ریمیک The Last of Us رونمایی کرده و بار دیگر تأکید کرده که با یک ریمیک روبه‌رو هستیم و این ریمستر گرافیکی نیست.

نقد بازی The Last of Us Part 1

نقد بازی The Last of Us Part 1

به‌طور کل نقدهای بازی بسیار مثبت هستند و امتیاز 100 توسط رسانه‌های مختلفی به آن اعطا شده است. البته میانگین امتیاز بازی از نسخه PS4 کمتر است و بسیاری به عدم‌تغییر گیم پلی اشاره کرده‌اند. البته بررسی دیجیتال فاندری نشان داد که صحنه‌های سینمایی که به‌صورت فیلم پخش می‌شد؛ به‌صورت هم‌زمان رندر می‌شوند و از حالت ایستا خارج شده‌اند. صحنه‌ها نیز به‌طور کامل از ابتدا ساخته شده‌اند و با یک ریمیک گرافیکی روبه‌رو هستیم. نگاهی به نمرات و نقد The Last of Us Part 1 بیندازیم:

IGN – امتیاز 9/10

بازی لست آو آس پارت 1 با زیبایی منحصر به فرد، بهترین راه برای تجربه یا تجربه دوباره اثر کلاسیک و تحسین‌شده ناتی‌داگ است. در حالی که بازی با ویژگی‌های نسخه دوم بازسازی نشده، اما تغییرات سیستم حرکت و هوش مصنوعی باعث ایجاد تغییرات شگفت‌آوری شده است. سخت است که بگوییم این بازسازی واجب بود، زیرا که ریمستر سال 2014 هنوز هم یکی از بهترین بازی‌های داستانی و اکشن ماجراجویی است که تابه‌حال ساخته شده است.

GamesRadar – امتیاز 8/10

بازی The Last of Us Part 1 بیشتر از هر چیزی یک نامه عاشقانه به طرفداران پر و پا قرص است و به‌خصوص پذیرای موجی از بازیکنان خواهد بود که سال آینده پس از تماشا سریال لست آو آس به‌سوی بازی هجوم می‌برند. اگر بازی را مستقل قضاوت کنیم، اثری باکیفیت می‌بینیم؛ اما در صنعت بازی امروز که بازسازی آثار کلاسیک، مرزهای هنر بازیابی را جابه‌جا می‌کند، Part 1 به‌سختی می‌تواند از سایه تاریک فرصت از دست رفته فرار کند.

نقد بازی The Last of Us Part 1

PushSquare – امتیاز 8/10

اگر بازی اصلی را در نظر نگیریم، سخت است که پیشرفت گرافیکی لست آو آس پارت 1 را تحسین کنیم. این بازی بسیار بهتری نسبت به نسخه اصلی با کارگردانی هنری قوی‌تر، گیم‌پلی روان‌تر و صحنه‌های سینمایی احساسی‌تر است. ناتی‌داگ توانسته بازی را از هر جنبه‌ای ارتقاء دهد و همچنان آن بازی بماند که از سال 2013 تابه‌حال به یاد دارید. این بازی با قیمت رقابتی‌تر می‌تواند گزینه مناسبی باشد، اما در حال حاضر یک آپگرید گران‌قیمت با حذف بخش چندنفره و چسبیدن به نحوه طراحی دوران PS3 است.

GameSpot – امتیاز 8/10

اگر تغییرات بازی را جداگانه در نظر بگیریم، چندان به چشم نمی‌آیند؛ اما کنار هم یکی از به‌یادماندنی‌ترین بازی‌های دوران PS3 را بهبود می‌بخشند. حال دو قسمت بازی لست آو آس تا حدودی کنار هم قرار گرفته‌اند و انتقال میان این دو بازی ساده‌تر شده است. البته پیشرفت طراحی بازی در طی سال‌های اخیر در این اثر مشاهده نمی‌شود. اگرچه بخش‌هایی از طراحی بازی عمر خود را کرده، اما شخصیت‌ها و داستان بی‌نظیر زیباتر از همیشه به نظر می‌آیند.

نمرات The Last of Us Part 1

نمرات بازی The Last of Us Part 1

با مطالعه بخشی از نقد بازی The Last of Us Part 1 وقت آن است نگاهی به امتیازهای کلی بازی بیندازیم. این اثر فعلاً میانگین امتیاز 88 را از متاکریتیک کسب کرده است که نسبت به امتیاز 94 نسخه PS4 کمتر است. نگاهی به امتیاز دیگر وب‌سایت‌ها در ادامه بیندازید:

VG247 – 100
NME – 100
God is a Geek – 100
VGC – 100
Game Rant – 90
Wccftech – 90
Dexerto – 85
Telegraph – 80
PCMag – 70
Attack of the Fanboy – 60

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.