پلی استیشن 4 ایکس باکس وان
یحیی رحیمی

فروش PS4 دوبرابر Xbox One؛ مایکروسافت اذعان به شکست کرد

یحیی رحیمی 24 مرداد 1401 بدون دیدگاه
279 بازدید

شرکت سونی هفته گذشته با انتشار گزارش مالی سه‌ماهه پیشین، پایان عمر کنسول پلی استیشن 4 را اعلام کرد. بیش از 117 میلیون عدد از این کنسول در طی نسل گذشته به فروش رفته و کنسول سونی از این لحاظ، چهارمین دستگاه بازی پرفروش تاریخ به‌حساب می‌آید. طبق اسنادی که مایکروسافت در اختیار دادگاه قرار داده، میزان فروش Xbox One کمتر از نصف میزان فروش PS4 بوده و این شرکت رسماً به شکست در «جنگ کنسول‌ها» اعتراف کرده است.

اطلاعات فاش‌شده بخشی از اسنادی بوده‌اند که شرکت مایکروسافت برای دریافت تأییدیه قانون‌گذاران برزیلی ارسال کرده است. اسناد نشان می‌دهند که فروش PS4 دو برابر بیشتر از ایکس باکس وان بوده است. به عبارتی دیگر، کمتر از 58 میلیون دستگاه ایکس باکس در نسل پیشین فروخته شده است و فاصله زیادی با کنسول سونی وجود دارد. ردموندی‌ها در جواب به ادعای سونی آن‌ها را متهم به سنگ‌اندازی در راه گیم پس کرده‌اند و می‌گویند که پلی استیشن از انتشار کالاف دیوتی برای Xbox Game Pass هراس دارد.

فروش Xbox One

شکست مایکروسافت در نسل هشتم

مایکروسافت در مورد میزان فروش کنسول Xbox One نوشت: «سونی از لحاظ میزان فروش کنسول از مایکروسافت پیشی گرفته و آنها توانسته‌اند دو برابر بیشتر از ایکس باکس در نسل گذشته کنسول بفروشند». این اولین گفته رسمی در مورد میزان فروش Xbox One از سال 2015 تابه‌حال است. مایکروسافت از سال 2015 تابه‌حال از اعلام رقم فروش کنسول خودداری کرده و به دلیل تغییر تمرکز آن‌ها از سخت‌افزار به سرویس‌های اشتراکی، دلیلی برای اعلام رقم جدید نمی‌دیدند. البته این روند با شروع نسل نهم و موفقیت Xbox Series X در رقابت با PS5 بار دیگر به روند اولیه بازگشت.

مایکروسافت در ادامه از دلیل ایجاد سرویس ایکس باکس گیم پس نوشت. طبق اسناد، سرویس اشتراکی ایکس باکس به‌منظور رقابت با سونی و «شکست در جنگ کنسول‌ها» ایجاد شده است. مایکروسافت در این سند، رسماً به شکست در رقابت با سونی در نسل هشتم اذعان کرده و معتقد است که خرید اکتیویژن بلیزارد باعث ایجاد انحصار در صنعت بازی نمی‌شود؛ بلکه این شرکت با وجود اکتیویژن، همچنان سومین شرکت بازی‌سازی از لحاظ کسب درآمد حساب می‌شود.

ردموندی‌ها در ادامه افزودند که گیم پس برای رقابت با دیگر سرویس‌های استریم محتوا تأسیس نشده و بلکه هدف آن رسماً مقابله با مدل کسب و کار «خرید کن تا بازی کنی» شرکت سونی است. مایکروسافت می‌گوید که سونی توانسته این مدل کسب و کار را به درستی استفاده کند و موفقیت زیادی به دست بیاورد. تمام تلاش ایکس باکس در ارتباط با قانون‌گذاران برزیلی، جلب نظر آن‌ها برای دریافت تأییدیه و برطرف کردن نگرانی‌ها است.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.