مبین نعمت‌اللهی

با تمام ویژگی‌های جدید بازی Forza Horizon 5 آشنا شوید:‌ بهترین فورتزا تاریخ!

مبین نعمت‌اللهی 30 خرداد 1400 2 دیدگاه
1,026 بازدید

تولد بازی Forza Horizon در سال 2012 میلادی، عنوانی خلق‌شده توسط  استودیو Playground Games  به تحولی شگرف شباهت داشت. از بند رهاندن مجموعه‌ی Forza Motorsport در دنیایی به وسعت جاده‌های شهر کلرادو آمریکا، بازی Forza Horizon را فوراً به انقلابی در بازی‌های مسابقه‌ای جهان‌باز تبدیل کرد. مجموعه هورایزون در شماره‌های بعدی به جنوب فرانسه، استرالیا و بریتانیا که مقاصد گردشگری هیجان‌انگیزی بودند سفر کرد و تجربه‌هایی ناب از یک عنوان مسابقه‌ای را برای تک‌به‌تک ما به جای گذاشت.

از آنجا که در دوره‌ای از ملال‌آور بودن بازی‌های ریسینگ با ارائه‌ی یک‌نواخت و البته اشتباه محتوا قرار داریم، نمی‌توان به راحتی به دست‌آورد‌های بزرگ بازی‌های Forza Horizon پی برد. بدون‌تردید  Forza Horizon 3 و Forza Horizon 4 از بهترین عناوین انحصاری ایکس باکس وان با نمره‌هایی بالا به شما می‌روند و همین‌حال با فرا رسیدن نسل‌ جدید کنسول‌ها یعنی Xbox Series X/S، بازی Forza Horizon 4 توانست به رکوردی بالغ بر 24 میلیون بازی‌کننده تا به اکنون دست پیدا کند، رقمی قابل‌توجه که می‌تواند در 6 ماه گذشته و از زمان انتشار بازی بر روی شبکه‌ی Steam در ماه مارچ نیز رشد کرده باشد.

وقت تغییر فرا رسیده!

“درحالیکه Forza Horizon 4 به پیشروی در ارائه‌ی محتویات جدید ادامه می‌دهد، دیگر وقت تغییر فرا رسیده، تغییر به بزرگی Forza Horizon 5 که بار دیگر تب‌و‌تاب داغ فستیوال هورایزن را بعد از گذشت نزدیک به یک‌دهه به آمریکای‌شمالی و اینبار مکزیک برگرداند.”

آقای مایک براون به‌عنوان کارگردان بازی در مصاحبه با وب‌سایت خبری IGN از جزئیاتی جدید در سفر Horizon Festival به مکزیک پرده‌ برداشته که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. آقای براون تجربه‌ی کار روی عناوینی از جمله MotorStorm و DriveClub را در‌ کارنامه‌ی خود دارد و برای اولین بار،  در سال 2013 میلادی به تیم Playground Games پیوست و سریعا کار روی بازی Forza Horizon 2 را شروع کرد. از آن زمان و بعد از ایفای نقش تاثیرگذار در پیشبرد سیاست‌های این مجموعه، آرام خود را بالا کشید و موفق به کسب سمت کارگردانی بازی Forza Horizon 5 شد.

Mike Brownدر هر نسخه از مجموعه‌ی Horizon، انتخاب لوکیشن چیزی‌ست که بیشترین تمرکز را بر روی آن معطوف می‌کنیم. درست از ابتدای مراحل توسعه‌ی بازی، ما می‌دانستیم که می‌خواهیم بزرگ‌ترین فورتزا را خلق کنیم و جالب اینجاست که شما هرگز متوجه تغییر در بزرگ‌ترین نسخه از فورتزا نخواهی شد اگر به همان‌ رویه‌ی سابق در گشت‌و‌گذار در بازی ادامه دهید. نسخه‌ی جدید باید متنوع‌ترین و متضادترین فورتزا تاریخ لقب بگیرد. در حقیقت این امر شما را به تعداد کمی از کشورها محدود می‌کند، اما واقعیت آن است که مکزیک فوق‌العاده‌ست و یکی از آن کشورهایی‌ست که تقریبا احساس می‌کنید که تمام جهان در آن خلاصه شده است.

 

کوه‌های پوشیده شده از برف، سواحل باورنکردنی، شهرهای تاریخی، جنگل‌های زیبا، تپه‌های سرسبز، زمین‌های کشاورزی و رشته‌کوه‌های مرتفع همگی از جذابیت‌های طبیعی و متنوع این کشور حکایت دارد. در کنار آن‌ها، این واقعیت را نیز اضافه کنید که مکزیک از فرهنگی شناخته‌شده و دوست‌داشتنی در سراسر جهان برخوردار است. فرهنگ، موسیقی و هنر: مردم عاشق آن‌ها هستند. و تمامی این ویژگی‌ها مکزیک را به مقصدی هیجان‌انگیز برای Horizon Festival تبدیل کرد و راستش را بخواهید من حتی نمی‌توانم به لوکیشنی هیجان‌انگیزتر از مکزیک برای هورایزن فکر بکنم.

بازی Forza Horizon 5

مکزیک، بزرگ‌ترین نقشه‌ی تاریخ Forza Horizon

اولین‌نگاه به بازی Forza Horizon 5 طیف شگفت‌انگیزی از حیات‌وحش را نشان می‌دهد، چیزی که نسخه‌ی قبل کاملا از آن بی‌بهره بود. آتش‌فشانی فعال به‌عنوان مرتفع‌ترین نقطه در تمامی نسخه‌های Horizon که جزئیات زمین‌شناسی مرتبط با آن با استفاده از دقیق‌ترین داده‌های فتوگرامتری پیاده‌سازی شده است. شهری زیبا و رنگارنگ با نام گواناجواتو (Guanajuato) که کوچه‌ها و خیابان‌های باریک و پیچ‌در‌پیچ آن به همراه شبکه‌ای جذاب از تونل‌های زیرزمینی حال و هوایی خاص به بازی بخشیده است. صحرا‌هایی عریض و جنگل‌های باران‌ خیز پوشیده شده از خرابه‌های باستانی، سواحل آفتابی و رشته‌کوه‌های ناهموار همگی از نقشه‌ی بزرگ بازی خبر می‌دهند که به گفته‌ی کارگردان، وسعت نسخه‌ی پنجم 1.5 برابر بزرگ‌تر از بریتانیای Forza Horizon 4 است.

در‌ همین‌حال به‌نظر می‌رسد که نقشه‌ی بازی به حال‌و‌هوای Forza Horizon 3 شباهت بیشتری دارد و تغییرات‌فصلی در لابه‌لای مسابقات و گیم‌پلی بازی نسبت به نسخه‌ی قبل بهبود یافته است.

از دید من، مکزیک فصول هیجان‌انگیزتری در مقایسه با بریتانیا دارد. من فکر می‌کنم که بریتانیا مطلقا برای مردمانی‌ مناسب است که در آب‌و‌هوایی معتدل از فصول بهار، تابستان، پاییز و زمستان زندگی می‌کنند. اما مکزیک، کشوری‌ است که از تغییرات اقلیمی زیادی برخوردار بوده و بسیار وسیع و بزرگ است. مناطق مختلف از فصول مختلفی برخوردارند و ما تمام تلاشمان را به کار بردیم که با بیشترین دقت آن‌ها را در بازی اجرا و پیاده‌سازی کنیم.

 

برخلاف Forza Horizon 4 که آب‌و‌هوا در همه‌جا یکسان بوده، برای‌مثال اگر در پایتخت اسکاتلند، ادینبورگ هوا بارانی باشد، در همه‌‌‌ی نقاط از دنیای هورایزن هوا بارانی‌ست. اما مکزیک از شرایط آب‌و‌هوایی متفاوت در نقاط مختلف از نقشه پشتیبانی می‌کند. تمامی این حالات آب‌و‌هوایی به ارائه‌ی سناریوهایی مهیج ختم می‌شوند. می‌توانید بر روی قله‌ی آتش‌فشان بارش برف را تماشا کنید و یا در همان‌لحظه و در پایین ساحل از گرمای سوزان به ستوه بیایید. بازی همچنان چهاز فصل دارد و در خلال گیم‌پلی خواهید دید که چگونه فصل‌ها جای خود را به دیگری داده و حیات‌وحش پیرامون را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. باید هرلحظه انتظار رویارویی با اتفاقاتی از قبیل طوفان گرمسیری در فصل پاییز را داشته باشید! حوادثی که می‌تواند براساس فصلی که در آن هستید متفاوت باشند و تاثیر مستقیمی در تجربه‌ی رانندگی شما از خود به جای بگذارند.

Forza Horizon 5

Forza Horizon 5 زیباتر از همیشه

با آغاز به کار نسل جدید کنسول‌های Xbox Series، به مراتب تیم‌ بازی‌سازی قادر به انجام کارهای بیشتری بر پایه‌ی سخت‌افزار این دو کنسول قدرتمند است. حجم انبوهی از سیستم‌های VFX و پیاده‌سازی بسیاری از خرابه‌ها و پرواز پرندگان از جمله موارد حاصل شده از قدرت نسل‌ جدید کنسول‌های اکس‌باکس است.

من فکر می‌کنم که 10 سال پیش، طوفان شن تنها یک فیلتر نارنجی بر روی صفحه‌ی نمایشگر بود. اما هم‌اکنون به چیزی به یک اثر سه‌بعدی حقیقی بدل شده که می‌تواند نور را به درستی در جهات مختلف بتاباند، طوری که به هنگام صحنه‌های گرد و غبار، می‌توانید به راحتی حرکت و جابه‌جایی ذرات معلق در‌ هوا را ببینید. المانی مهم در شبیه‌سازی طوفان‌های گرمسیری و ارائه‌ی هرچه واقع‌گرایانه‌ اتمسفر جوی که تجربه‌ای واقعی از احساسات درونی بازی‌کنندگان را به دنبال می‌آورد.

بازی Forza Horizon 5

وسعت، زیبایی و جزئیات در مکزیک دیوانه‌کننده‌ست. از تیغه‌های کاکتوس‌ گرفته تا نقاشی‌های دیواری هنرمند خیابانی، Farid Rueda همگی چشم‌نوازند. این بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین نقشه از سری‌بازی‌های هورایزن تا به امروز است که طبق گفته‌ی کارگردان بازی، بایستی تمامی المان‌ها به پشتیبانی کامل از یکدیگر دربیایند تا به خروجی ایده‌آل تبدیل شود. تنوع اتومبیل، گیم‌پلی و تجارب رانندگی: این‌ها همگی بخشی از دنیای پر تلاطم Forza Horizon 5 است، طبق گفته‌ی آقای براون، بازی Forza Horizon 4 به لطف استقبال جامعه‌ی فورتزا، از قدرتی به قدرت دیگر رسیده که همگی به رشد این مجموعه خاتمه می‌یابد. نسخه‌ی قبل، 3 تعطیلات موفق را پشت سر گذاشته که هرکدام از آن تعطیلات موفق‌تر‌ از قبلی بوده و دستاورد بزرگی به شمار می‌روند.

در طی این سال‌ها ما به شناخت خانواده‌ی خود و سبک بازی آن‌ها رسیده‌ایم که درواقع بسیاری از این تجربیات و آموخته‌ها در معاشرت با خود مردم بدست آمده است. هرچه تجربیات مردم در بازی‌های فورتزا به بلوغ نزدیک‌تر‌ می‌شود، تمایلات آن‌ها نیز برای گشت‌و‌گذار در دنیای هورایزن بیشتر و بیشتر خواهد شد. این اولین نکته‌ای‌ست که ما را عمیقا به فکر فرو برد، شما با ارائه‌ی دنیایی بزرگ‌تر و متنوع‌تر، به بازی‌کنندگان ارزش می‌بخشید. این تنها شروع داستان بود تا بازی Forza Horizon 5 به عنوانی بزرگ‌تر تبدیل شود. ما می‌خواستیم که نسخه‌ی جدید یک بازی کاملا متفاوت باشد. همان‌حال می‌خواستیم که پاداش شما در کند و کاو از محیط بزرگ بازی داده شود. این یک سیستمی چالش‌برانگیز است که چیزهای زیادی برای کاوش در آن وجود دارد. در کنار آن، هرچه مدت زمان بیشتری در گشت‌و‌گذار از بازی اختصاص دهید، در خط داستانی نیز پیشرفت خواهید کرد.

بتل رویال در راه بازی Forza Horizon 5

در روند تکامل و پشتیبانی از Forza Horizon 4، تیم Playground Games حالت‌های جدیدی از جمله Eliminator Mode به الهام از بازی‌های سبک بتل‌رویال و شخصی‌سازی مسابقات را اضافه کرده است.

هر یک از این تجربیات، متفاوت هستند و بازی‌کنندگان مختلف با تمایلات مختلف را مورد هدف قرار می‌دهند. تجربه به ما نشان داده که هرچه دایره‌ی پشتیبانی از سبک بازیکن‌های مختلف را گسترش دهیم، جامعه‌ای پرتکاپو از اشتراک‌گذاران را خواهیم داشت. این یکی از نقاط قوت Forza Horizon 4 بود که ما همه‌ی آن‌ آموخته‌ها و تجربیات را به نسخه‌ی بعد منتقل کرده‌ایم.

بازی Forza Horizon 5

یکی دیگر از نقاط‌ قوت سری‌بازی‌های Forza Horizon بازتاب تجربیات رانندگی هر منطقه‌ است، امری که به‌خصوص در Forza Horizon 3 با پیدا کردن انبار‌هایی از ماشین‌های استرالیایی خاک‌خورده به وضوح قابل‌رویت بود. نسخه‌ی چهارم نیز از این ویژگی مستثنی نبود، گاراژهایی بزرگ و مملو از ابرخودروهای اسپورت و کلاسیک بریتانیایی. تجربه‌ای که می‌تواند با راندن اتومبیل‌هایی از جمله Ford Bronco 2021 و Mercedes-AMG’s Project One در پیدا کردن انبارهای خاک‌خورده در Forza Horizon 5 هیجان‌انگیز باشد.

ما همچنان در مورد جزئیات لیست اتومبیل‌ها صحبت می‌کنیم و گاهی‌اوقات من مجبورم کمی به آن کلی‌تر نگاه بی‌اندازم. اما چیزی که می‌خواهم بگویم آن است که مکزیک فرهنگ رانندگی بسیار جالبی دارد. به محض صحبت با هر مکزیکی، آن‌ها خونسردانه با شما شروع به صحبت کردن خواهند کرد، درست مثل استرالیایی‌ها در Horizon 3. اینجا فرهنگ و تمدنی وجود دارد که مابقی مردم از آن بی‌خبرند اما هر زمان که به داخل آن قدم می‌گذارید و شروع به کاوش می‌کنید، متوجه خواهید شد که چه داستان‌های فوق‌العاده پشت تک‌به‌تک آن‌ها نهفته است. چیزی که ما از کشف آن‌ها نهایت لذت را بردیم و فکر می‌کنیم که بازی‌کنندگان نیز لذت خواهند برد. متاسفم نمی‌توانم پاسخ بهتری در‌ رابطه با جزئیات لیست خودروهای بازی به شما بدهم، اما مطمئن باشید که مکزیک فرهنگ رانندگی بسیار خوبی را دارد و Horizon 5 به نحوی احسنت آن را در معرض نمایش قرار می‌دهد.

تاریخ انتشار و پلتفرم‌های هدف

نمایش بازی Forza Horizon 5 آنقدر در نگاه‌اول بی‌نقص و چشم‌نواز بود که راستش اگر نظر من را بخواهید، می‌گویم کاملا ارزش آن را دارد که چند ده میلیون تومان از پول خود را صرف هزینه‌ی خرید کنسول Xbox Series X کنید. اگر برای تجربه‌ی جدیدترین ساخته‌ی استودیو Playground Games لحظه‌شماری می‌کنید، باید گفت زمان زیادی تا انتشار بازی باقی نمانده و Horizon 5 در تاریخ 9 نوامبر سال 2021 میلادی، مصادف با 18 آبان بر روی پلتفرم‌های PC, Xbox One, Xbox Series X/S و سرویس Xbox Game Pass به انتشار می‌رسد.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی Forza Horizon 5 چه زمانی منتشر می‌شود؟

زمان زیادی تا انتشار بازی باقی نمانده و Horizon 5 در تاریخ ۹ نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی، مصادف با ۱۸ آبان بر روی پلتفرم‌های PC, Xbox One, Xbox Series X/S به همراه سرویس Xbox Game Pass به انتشار می‌رسد.

۱
بازی Forza Horizon 5 به کدام کشور سفر می‌کند؟

درحالیکه Forza Horizon 4 به پیشروی در ارائه‌ی محتویات جدید ادامه می‌دهد، دیگر وقت تغییر فرا رسیده، تغییر به بزرگی Forza Horizon 5 که بار دیگر تب‌و‌تاب داغ فستیوال هورایزن را بعد از گذشت نزدیک به یک‌دهه به آمریکای‌شمالی و اینبار مکزیک برگرداند.

۲
بازی Forza Horizon 5 برای پلی استیشن هم منتشر می‌شود؟

خیر بازی فورتزار هورایزون ۵ تنها برای کنسول‌های ایکس باکس و کامپیوتر منتشر خواهد شد.

۳
بازی Forza Horizon 5 کرک خواهد شد؟

فعلا از قفل بازی Forza Horizon 5 با خبر نیستیم اما از آنجایی که نسخه‌ی چهارم کرک شد، احتمال کرک شدن این بازی هم وجود دارد.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    زد

    مهمان

    18 ابان میاد بعدشم تا نسخه pc بیاد کلی مونده .ولی چه گرافیکی داره لامصب باید سه چهار تا 3080 داشته باشی بهت بچسبه بازی.توی خواب البته.بچه ها تو یوتیوب ببینید گرافیکش خداس

    پاسخ دهید
  • Avatar

    علی

    مهمان

    عالی من که بشدت منتظرم

    پاسخ دهید