بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس وان
کیوان آمیرزاده

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس وان – قسمت اول

کیوان آمیرزاده 15 مهر 1399 بدون دیدگاه
4,896 بازدید

بازی‌های انحصاری، تأثیر بالایی در فروش یک کنسول دارند. بااینکه سونی با بازی‌های انحصاری زیادی برای کنسول PS4 منتشر کرد و توانست نظر بسیاری از بازیکنان را در نسل هشتم به خود جذب کند، اما کنسول نسل هشتمی مایکروسافت هم بازی‌های انحصاری بسیار جذابی را در اختیار کاربرانش قرار داده است. در این سری مقاله، می‌خواهیم جذاب‌ترین بازی های انحصاری ایکس باکس وان را به شما معرفی کنیم. با توجه به سیاست‌های مایکروسافت، اکثر بازی‌های انحصاری نسل هشتمی Xbox One برای سیستم‌عامل ویندوز در پلتفرم PC عرضه‌شده اند؛ ازاین‌رو بسیاری از بازی‌های این لیست را می‌توانید بر روی رایانه شخصی خود نیز تجربه کنید.

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس وان کدامند؟

  1. بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس وان – قسمت اول
  2. بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس وان – قسمت دوم

Grounded

12- Grounded

کوچک کردن بچه‌ها و قرار دادن آن‌ها در خطرات کشنده، ایده‌ای است که تنها به ذهن استودیوی Obsidian می‌رسد! در بازی Grounded شما در نقش بچه‌ای هستید که به اندازه یک مورچه، کوچک‌شده است. همانند دیگر بازی‌های سبک بقا، مدیریت و جمع‌آوری منابع در اولویت شما قرار دارد. شما باید منابع مختلفی را پیدا کنید، ابزار مورد نیاز خود را بسازید و مقر خود را قوی‌تر کنید. زنده ماندن بر روی زمین اصلاً کار ساده‌ای نیست! وقتی شخصیت شما اندازه بسیار کوچکی داشته باشد، یک کرم یا عنکبوت کوچک هم حکم یک غول شکست‌ناپذیر را دارد.

در حال حاضر، Grounded در حالت Early Access قرار دارد و قابلیت‌های آن‌چنان متنوعی را در بخش تک‌نفره به شما ارائه نمی‌دهد. بخش Co-Op بازی جذابیت اصلی بازی را به شما نشان می‌دهد؛ هنگامی‌که شما با دوستانتان یک تیم شلخته را تشکیل می‌دهید!

مطمئناً در آینده ما شاهد انتشار آپدیت‌های بزرگی برای این بازی خواهیم بود اما در حال حاضر این عنوان صرفاً تلاشی بی‌پایان برای بقا است و هیچ هدف مشخص و جذابی را برای پیروز شدن در برابر بازیکنان قرار نداده است. بااینکه این عنوان مطمئناً در آینده تبدیل به یک بازی بسیار جذاب خواهد شد، اما شاید در موقعیت فعلی خود، نتواند بازیکنان را بیشتر از چند ساعت سرگرم نگه دارد.

Ashen

11- Ashen

سری بازی‌های Dark Souls، منبع الهامی برای بازی‌های بی‌شماری شده‌اند. Ashen هم جزو آن دسته بازی‌های است که به میزان بسیار زیادی از سری سولز الهام گرفته اما با این حال، هویت خاص خود را دارد. مبارزات چالش‌برانگیز، مجازات بالای کشته شدن و نحوه طراحی دنیای بازی از جمله بخش‌هایی است که Ashen از سری سولز الهام گرفته است. از طرفی طراحی بسیار زیبای دنیای بازی در کنار حضور NPC های بسیار متنوع و دوست‌داشتنی که با شما هم‌سفر می‌شوند، تنها بخش‌های کوچکی از این بازی است که آن را تبدیل به عنوانی خاص و سرگرم‌کننده می‌کند.

با اینکه مبارزات بازی در اوایل کار می‌تواند بسیار سخت و طاقت‌فرسا باشد، اما NPC هایی که همراه شما هستند می‌توانند مفید بودن خود را با گذشت زمان نشان‌ دهند. در این بازی المان‌های نقش‌آفرینی زیادی وجود دارد که می‌تواند سرنوشت بسیاری از شخصیت‌هایی که با شما همراه هستند را رقم بزند. هنگامی که شما تلاش کردن این شخصیت‌ها را در حین مبارزات بازی می‌بینید، با تمام وجود دلتان می‌خواهد آن‌ها را از کشته شدن دور نگه دارید! اگر از طرفداران سری دارک سولز هستید، بازی Ashen را از دست ندهید.

Halo Wars 2

10- Halo Wars 2

نسخه اول Halo Wars به همه اثبات کرد که کنسول‌ها هم می‌توانند میزبان بازی‌های استراتژی هم‌زمان (Real-Time) باشند. Halo Wars 2 با ادامه دادن داستان نسخه اول، به شرح وقایعی در دنیای Halo می‌پردازد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همانند دیگر بازی‌های استراتژی، شما باید به ساخت و گسترش مقر خود بپردازید و با ارتش خود، مقر اصلی دشمن را از بین ببرید. در طول داستان بازی، بازیکنان در برابر ارتشی قدرتمند باهدفی نامشخص قرار می‌گیرند و مراحل چالش‌برانگیز متنوعی را کامل می‌کنند.

بااینکه سیستم کنترل بازی بر روی رایانه‌های شخصی تفاوت قابل‌توجهی با دیگر بازی‌های استراتژی هم‌زمان دارد، هیجان بالای گیم‌پلی و کات‌سین‌های زیبای آن، قطعاً ارزش تجربه کردن این عنوان را بسیار بالا می‌برد. این بازی از نظر داستانی آن‌قدر قوی عمل کرده است که حتی طرفداران سری Halo که علاقه‌ای به بازی‌های استراتژی هم ندارند می‌توانند از آن لذت ببرند و از طرفی گیم‌پلی بازی آن‌قدر هیجان‌انگیز است که می‌تواند بازیکنان جدید به سری Halo را نیز تا ساعات طولانی سرگرم نگه دارد.

Sunset Overdrive

9- Sunset Overdrive

استودیوی Insomniac Games با ساخت بازی‌هایی مثل Ratchet & Clank و Marvel’s Spider-Man شهرت زیادی کسب کرد. Sunset Overdrive نیز یکی دیگر از عناوین دیگر این استودیو است که نسبت به دیگر ساخته‌های این استودیو، کم‌لطفی زیادی در حق آن شد. بازی Sunset Overdrive را می‌توان در دو کلمه خلاصه کرد؛ آشوب مطلق! این بازی یک آشوب تمام عیار را در دنیای جهان آزاد به بازیکنان ارائه می‌دهد. شما باید با استفاده از سلاح‌های بسیار متنوع و در مبارزاتی بسیار سریع، دشمنان مختلفی را در شهر Sunset از بین ببرید.

Sunset Overdrive دیوانه‌وار است؛ شما با یک Doom سروکار دارید که هیچ‌گونه خشونتی ندارد و حین وارد شدن به هر محیط، عملاً یک بوم نقاشی بسیار رنگارنگ را مشاهده می‌کنید. موسیقی‌های بازی نیز در سبک Punk Rock است که به بهترین شکل در بازی تعبیه شده است که هیجان بازی را چند برابر می‌کند. این بازی داستان خاصی ندارد و صرفاً به گیم‌پلی دیوانه‌وار خود محدود می‌شود. شاید تنها قسمتی که بازی در آن با مشکل روبه‌رو می‌شود، ارائه دادن لحظات بامزه و خنده‌دار است. درنهایت بهتر است قبل از قضاوت کردن این عنوان، حتماً آن را تجربه کنید.

Sea of Thieves

8- Sea of Thieves

Sea of Thieves یکی از مورد انتظارترین بازی‌های انحصاری Xbox One بود که در زمان عرضه، بسیاری از هواداران را ناامید کرد. این مسئله سازندگان را سرد نکرد و آن‌ها به انتشار ارائه کردن آپدیت‌های بزرگ و جذاب برای بازی ادامه دادند و به‌جرئت می‌توان گفت که Sea of Thieves یکی از بهترین بازی‌های انحصاری Xbox One است که تا به امروز برای این کنسول منتشر شده است. اگر به دنبال یک تجربه فراموش‌نشدنی و جذاب به همراه دوستانتان هستید، این بازی را از دست ندهید!

در این بازی شما نقش یک دزد دریایی را دارید و باید به کشف گنج، شکست دادن اسکلت‌های مختلف و ارتقای کشتی خود بپردازید. در بخش چندنفره، شما می‌توانید سوار کشتی یکی از دوستانتان شوید و به صورت گروهی به خواندن آواز و یا شکار کشتی و گنج دیگر بازیکنان بپردازید. دنیای بازی، بسیار زیبا و چشم‌نواز است و گشت‌وگذار در آن بسیار سرگرم‌کننده و جذاب است. آپدیت‌های استودیوی Rare و پشتیبانی آن‌ها از این عنوان باعث شده است تا در طول زمان، این بازی تبدیل به یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های آنلاینی شود که تا به امروز با دوستانتان داشته‌اید.

Quantum Break

7- Quantum Break

هنگامی‌که بازی Quantum Break معرفی شد، انتظارات آن‌قدر بالا رفته بود که برخی آن را بزرگ‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین بازی انحصاری Xbox One تا سال 2016 می‌دانستند. استودیوی Remedy که به ساخت عناوینی مثل Alan Wake و دو نسخه اول Max Payne مشهور است، وظیفه ساخت این بازی را بر عهده داشت. پس از انتشار، این بازی با واکنش‌های منفی بسیار زیادی روبه‌رو شد که دلیل اصلی آن هم کوتاه بودن بسیار زیاد این عنوان نسبت به قیمت 60 دلاری بود.

مبارزات این بازی، تلفیق شوتر سوم شخص با قدرت‌های ماورایی مرتبط با کنترل کردن زمان است و شما با قدرت‌های خود باید دنیا را از تهدید بزرگی که وجود دارد نجات دهید. جذابیت اصلی گیم‌پلی را حین متوقف کردن زمان خواهید دید چراکه تنوع اصلی و آزادی عمل بالای مبارزات بازی، در این بخش قرار گرفته است. اگر بتوانید این بازی را با قیمت بسیار کمی تهیه کنید و یا اگر سرویس گیم‌پس را بر روی Xbox One خود دارید، مطمئن باشید که لذت بالایی از این تجربه 6 ساعته خواهید برد.

 

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.