رتبه بندی بازی های Resident Evil
ارحام ادبخواه

رتبه بندی سری بازی های رزیدنت اویل

ارحام ادبخواه 26 تیر 1401 18 دیدگاه
20,508 بازدید

هنگامی که در مورد سبک وحشت و بقا در بازی های ترسناک صحبت می‌کنیم، یک نام معروف خیلی سریع جایگاه خود را در تفکر ما پیدا می‌کند. مجموعه Resident Evil که حدود 26 سال از عرضه اولین نسخه آن می‌گذرد، در طی زمان جایگاه خاص خود را در قلب طرفداران سبک Survival-Horror پیدا کرده و حالا هم قرار است با نسخه بازسازی یا Remake بازی Resident Evil 4، این روند فوق‌العاده را یک قدم رو به جلو ببرد. به همین بهانه هم می‌خواهیم در این مقاله به رتبه‌بندی بازی‌ های Resident Evil بپردازیم تا ببینیم در طی این 26 سال، چه سرنوشتی برای رزیدنت اویل رقم خورده است.

رده بندی بهترین بازی های مجموعه Resident Evil

تعداد مجموعه‌های ویدیو گیمی که بتوانند در طی سه دهه در اوج باقی مانده و باز هم طرفداران را تشنه نسخه جدید نگه دارند، زیاد نیست. اما سری رزیدنت ایول در طی همه این سال‌ها تنوع و جذابیت خود را نگه داشته و با یک برنامه منظم برای عرضه نسخه‌های جدید، کماکان در اوج قرار دارد. در واقع همین چند وقت پیش که شرکت Capcom از آینده مجموعه مورد بحث پرده برداشت و برنامه‌های هیجان انگیز خود را با مخاطب‌ها، در میان گذاشت. طبق این برنامه، DLC جدید بازی Resident Evil Village در سال جاری میلادی منتشر می‌شود و بازی Resident Evil 4 Remake هم در سال 2023، در دسترس قرار می‌گیرد.

شرکت Capcom در طول این 26 سال نسخه‌های اصلی متعددی از مجموعه Resident Evil منتشر کرده که از قضا، بیش‌تر آن‌ها بازی‌های خوبی از آب درآمدند. در واقع با عدم توجه به نسخه‌های فرعی، اکثر بازی‌های اصلی مجموعه نمره‌های قابل قبولی دریافت کرده و مورد استقبال طرفداران هم قرار گرفتند. با این حال توجه داشته باشید که از واژه «اکثر» استفاده کردیم و با استناد به این موضوع، باید بدانید که در این میان برخی از بازی‌ها هم نتوانستند در حد و حدود انتظارات خودنمایی کنند. از بازی Resident Evil Village و Resident Evil 2 گرفته تا Biohazard؛ در مقاله رتبه‌بندی بازی‌ های Resident Evil به این آثار بیش‌تر خواهیم پرداخت. فقط توجه داشته باشید که ما این دسته‌بندی را در قالب پنج گروه مختلف انجام می‌دهیم و از بهترین‌ها به سمت ضعیف‌ترین‌ها حرکت می‌کنیم.

گروه اول بهترین‌ها

کار رتبه‌بندی بهترین بازی‌های Resident Evil را با گروه بهترین‌ها شروع می‌کنیم. بازی‌هایی که در این گروه قرار می‌گیرند کیفیت بیش‌تری نسبت به سایر اعضای لیست داشته و نسبت به آن‌ها از مقبولیت بیش‌تری برخوردار هستند.

بازی Resident Evil 2

بازی Resident Evil 2

اولین نسخه مجموعه با استفاده مناسب از عناصر مورد نیاز، سبک Survival Horror را بر سر زبان‌ها انداخت و سر و صدای زیادی به پا کرد. هنگامی که این اتفاق رخ داد، انتظارات از بازی جدید شرکت Capcom حسابی بالا گرفت و مردم هیجان فوق‌العاده زیادی حول آن به پا کردند. اما بازی Resident Evil 2 منتشر شد و توانست در بیش‌تر زمینه‌ها نسبت به نسخه اول هم بهتر عمل کند. این بازی شما را وارد شهری با نام Raccoon City می‌کند که سطح آن توسط زامبی‌های خطرناک پرشده و هیچ گونه امنیتی ندارد. حال شما کنترل شخصیتی با نام لئون اس کندی (Leon S. Kennedy) را به دست می‌گیرید و به دل این شهر خطرناک می‌زنید. به طور کلی، بازی Resident Evil 2 یک قدم رو به جلو بزرگ نسبت به نسخه ابتدایی بود که توانست سبک Survival-Horror را یک مرحله دیگر ارتقا دهد.

  • سال عرضه: 1998

بازی Resident Evil Remake

بازی Resident Evil Remake

درست 6 سال پس از عرضه اولین نسخه مجموعه، شرکت Capcom تصمیم گرفت یک نسخه بازسازی شده از آن را برای کنسول Nintendo GameCube عرضه کند. این بازی که جلوه‌های بصری را نسبت به اثر اورجینال حسابی بهتر کرده بود، باعث شد که محیط بازی چندین برابر نسبت به آنچه که دیده بودیم ترسناک‌تر شود. البته این پایان کار نبود و سازندگان با اضافه کردن دشمنی با نام لیزا ترور (Lisa Trevor)، کاری کرده بودند که حتی قدم زدن در عمارت موجود در بازی هم حس ناامنی خاصی منتقل کند. علاوه بر این، زامبی‌های این بازی هم به همین راحتی‌ها نمی‌مردند و اگر می‌خواستید از دست‌شان راحت شوید، باید آن‌ها را به طور کامل آتش می‌زدید. بازی Resident Evil Remake بهترین راه ممکن برای تجربه اولین نسخه مجموعه مورد بحث بوده و می‌تواند حسابی شما را تحت‌تاثیر خود قرار دهد. از آنجایی هم که این بازی در قالب Resident Evil: Origins Collection در دسترس قرار دارد، می‌توانید به راحتی به تجربه نسخه HD شده آن بپردازید.

  • سال عرضه: 2002

بازی Resident Evil 4

بازی Resident Evil 4

در این نقطه از رتبه‌بندی بازی‌ های Resident Evil به اثری می‌رسیم که به اعتقاد بسیاری از طرفداران، بهترین شماره مجموعه است. مجموعه‌های بزرگ ویدیو گیمی به طور معمول یک فرمول ثابت پیدا می‌کنند و در طی تمام مدت به آن پایبند می‌مانند تا طرفداران تعصبی خود را از دست ندهند. اما سری رزیدنت اویل این گونه نبود و با عرضه بازی Resident Evil 4 همه چیز را تغییر داد. این بازی برخلاف شماره‌های قبلی یک دوربین سوم‌شخص داشت تا بازیکن بتواند رویدادهای در حال جریان را به شکل نزدیک‌تری لمس کند.

رزیدنت ایول 4 که به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ترسناک تاریخ شناخته می‌شود، شما را در قالب شخصیت لئون اس کندی قرار می‌دهد تا با رفتن به یک روستای متروکه، دختر رئیس جمهور را از دست نیروهای رقیب نجات دهید. این ماجراجویی که حتی بعد از گذشت این همه سال هم حس تازگی خود را حفظ کرده است، اکشن بیش‌تری نسبت به نسخه‌های اولیه دارد و می‌تواند مخاطب خود را حسابی درگیر کشتن دشمنان کند.

  • سال عرضه: 2005

بازی Resident Evil 2 Remake

بازی Resident Evil 2 Remake

همان‌طور که با دیدن نام این بازی متوجه شدید، نسخه‌های بازسازی یا Remake از اهمیت بالایی در رتبه‌بندی بازی‌ های Resident Evil برخوردار هستند. شرکت Capcom هم که از بازسازی آثار خود بدش نمی‌آید، تصمیم گرفت با عرضه بازی Resident Evil 2 Remake یکی از بهترین نسخه‌های سری مورد بحث را در اختیار گیمرهای جدیدتر قرار دهد. این بازی با وجود اینکه گرافیک و جلوه‌های بصری مدرن و فوق‌العاده زیبایی دارد، از لحاظ گیم‌پلی شبیه به نسخه اورجینال است و سعی می‌کند که ردپای آن را در همه زمینه‌های ممکن دنبال کند. البته که در این میان یک سری عناصر جدید هم به گیم‌پلی و روند داستان اضافه شده که بتواند در حد انتظارات جامعه گیمرهای امروزی ظاهر شود.

علاوه بر این‌ها، بازی Resident Evil 2 Remake نسخه به مراتب ترسناک‌تری از شخصیت Mr. X را به نمایش می‌کشد که حتی از صدای قدم‌های او هم خواهید ترسید. قدم‌های آهسته و پیوسته Mr. X در کنار جثه بزرگ‌اش باعث می‌شود که به محض دیدن او، فرار را به هر چیز دیگری ترجیح دهید و از آن محل دور شوید. همچنین باید بدانید که در بازی Resident Evil 2 Remake شما قادر به کنترل دو شخصیت لئون اس کندی و کلیر ردفیلد (Claire Redfield) هستید که هر کدام خط داستانی خاص خود را دارند.

  • سال عرضه: 2019

گروه دوم بازی‌هایی که در حد انتظارات ظاهر شدند

گروه دومی که باید در رتبه‌بندی بازی‌ های Resident Evil به آن اشاره کنیم، آثاری هستند که در حد انتظارات ظاهر شدند و تجربه‌های باکیفیتی ارائه دادند. البته باید اشاره کنیم که بازی‌های موجود در این گروه، در حد گروه اول نیستند و موفق به کسب دستاوردهای مشابه با آن‌ها نشدند.

بازی Resident Evil

بازی Resident Evil

در این نقطه به اثری می‌رسیم که مسبب وجود تمامی بازی‌های این لیست است. یک بازی کالت و کلاسیک که خیلی از ما بهترین تجربه‌های ویدیو گیمی خود را مدیون آن هستیم. وقایع بازی Resident Evil که اولین بار در سال 1996 منتشر شد، در عمارت ترسناکی با نام Spencer Estate جریان دارد. در طی داستان این بازی گروه S.T.A.R.S وارد عمارت مذکور می‌شوند تا به دنبال تیم Bravo بروند و آن‌ها را پیدا کنند.

اما به محض اینکه وارد عمارت اسپنسر شدید، متوجه می‌شوید که کار به این راحتی‌ها نیست و باید در مسیر خود، با زامبی‌ها و هیولاهایی که هدفی جز سلاخی شما ندارند، مقابله کنید. با وجود اینکه 26 سال از عرضه رزیدنت اویل اورجینال می‌گذرد، برخی از عناصر آن هنوز هم حس تازگی دارند و می‌توانند انتظارات شما را به عنوان یک گیمر مدرن، برآورده کنند. بنابراین اگر می‌توانید با گرافیک و جلوه‌های بصری تاریخ مصرف گذشته آن کنار بیایید، تجربه این بازی خالی از لطف نخواهد بود؛ حتی با علم بر اینکه نسخه Remake و بهبود یافته آن هم موجود است.

  • سال عرضه: 1996

بازی Resident Evil 7

بازی Resident Evil 7

پس از عرضه بازی Resident Evil 4 و پررنگ‌تر شدن صحنه‌های اکشن و زد و خورد در نسخه‌های بعدی، مجموعه رزیدنت ایول کمی از ریشه‌های خود فاصله گرفت. این فاصله در دو بازی Resident Evil 5 و Resident Evil 6 بیش‌تر هم شد تا نیاز به یک تحول اساسی احساس شود. نتیجه این حس تغییر به بازی Resident Evil 7: Biohazard ختم شد که توانست مجموعه را به ریشه‌های Survival-Horror و آن گیم‌پلی کُند و سنگین گذشته بازگرداند. نقطه قابل توجه این جا است که شباهت این بازی به نسخه‌های کلاسیک، با نوآوری‌ها و خلاقیت‌های متعدد عجین شده است.

مهم‌ترین نوآوری موجود که در Biohazard اتفاق افتاد، تغییر زاویه دوربین از سوم شخص به اول شخص بود. به عبارتی دیگر، در این بازی شما وقایع داستان را از دوربین اول شخص دنبال می‌کردید که همین موضوع، باعث ترسناک‌تر و ملموس‌تر شدن رویدادها می‌شود. علاوه بر این، بیش‌تر روند این بازی در یک عمارت متروکه و مرموز جریان دارد که آدم را ناخودآگاه به یاد عمارت اسپنسر می‌اندازد؛ خانه‌ای که به تدریج ترسناک‌تر می‌شود و حضور در آن حس بدتری منتقل می‌کند.

  • سال عرضه: 2017

گروه سوم متوسط‌ها

مجموعه Resident Evil هم درست مانند بسیاری از فرنچایزهای قدیمی دیگر، در برخی دوره‌ها از دوران اوج خود فاصله گرفت تا با نسخه‌های معمولی و متوسطی از آن روبرو شویم. البته توجه کنید که بازی‌های موجود در این گروه در نهایت «متوسط و معمولی» هستند و نمی‌توانیم برچسب ضعیف یا حوصله سربر را روی آن‌ها بزنیم.

بازی Resident Evil 3 Nemesis

بازی Resident Evil 3: Nemesis

هنگامی که دو نسخه ابتدایی مجموعه به موفقیت رسیدند و خیلی سریع جای خود را در قلب طرفداران پیدا کردند، شرکت Capcom تصمیم گرفت خیلی سریع شماره سوم را عرضه کند. هرچند که بازی Resident Evil 3: Nemesis نسبت به دو نسخه ابتدایی ضعیف‌تر و کوتاه‌تر بود، بازهم به عنوان یک اثر خوب شناخته می‌شود. شما در این بازی کنترل شخصیت جیل ولنتاین (Jill Valentine) را به دست می‌گیرید که پیش از آن به عنوان پروتاگونیست نسخه اول شناخته می‌شد. علاوه بر این، شماره سوم شامل یک سری محیط‌های مشترک با رزیدنت اویل 2 می‌شد که می‌توانستید به طور مجدد به گشت و گذار در سطح آن‌ها بپردازید.

اما آنچه که بازی Resident Evil 3 را نمادین می‌کند، شخصیت منفی آن است که با نام نمسیس (Nemesis) شناخته می‌شود. این هیولای ترسناک و جهش یافته که قدم به قدم شما را در شهر Raccoon City تعقیب می‌کند، حسابی بر اتمسفر ترسناک بازی می‌افزاید تا حتی از قدم‌های عادی خود در سطح شهر هم بترسید. اما نمسیس شخصیت پیچیده و گذشته جذابی دارد که با تجربه بازی رفته رفته با آن بیش‌تر آشنا می‌شوید. در همین حد بدانید که این غول بی‌شاخ و دوم پیش از رسیدن به این حالت، یک انسان عادی و شریف بوده که به خاطر پاره‌ای از دلایل تغییر شکل می‌دهد تا به هیولای معروف مجموعه تبدیل شود.

  • سال عرضه: 1999

بازی Resident Evil Code Veronica

بازی Resident Evil Code: Veronica

بازی Resident Evil Code: Veronica که در ابتدا به عنوان یک اثر انحصاری برای کنسول Dreamcast در دسترس قرار گرفت، باعث به وجود آمدن نسل جدیدی از رزیدنت ایول‌ها شد. در این بازی شما ماجراهای کلیر و کریس ردفیلد را در حالی مشاهده می‌کنید که بیش‌تر در جریان کارهای کثیف شرکت Umbrella قرار می‌گیرند. همین ایده باعث می‌شود که Veronica از لحاظ داستانی غافلگیری‌های زیادی داشته باشد و شما در برخی لحظات مسحور خود کند.

اما آنچه که باعث می‌شود از بازی Resident Evil Code: Veronica یاد کنیم، پیشرفت‌هایی بود که در بخش کنترل، گیم‌پلی و معیارهای Quality of Life حاصل کرده بود. علاوه بر این، برگشت شخصیت آلبرت وسکر (Albert Wesker) در یک صحنه هیجان‌انگیز، باعث شد که یکی از بهترین صحنه‌های سری را در این بازی مشاهده کنیم. ولی با وجود تمامی این مسئله‌ها، Resident Evil Code: Veronica مشکلات خاص خود را هم داشت. برای مثال Backtrackهای متعدد در حین کنترل شخصیت کریس ردفیلد، باعث تکراری شدن روند گیم‌پلی می‌شد. همان‌طور هم که از جایگاه این بازی در رتبه‌بندی بازی‌ های Resident Evil مشخص است، در نهایت با یک بازی متوسط با جذابیت‌های نسبی روبرو هستیم.

  • سال عرضه: 2000

بازی Resident Evil Zero

بازی Resident Evil Zero

بازی Resident Evil Zero که حکم یک پیش درآمد برای نسخه اول را دارد، به سراغ رویدادهای پیش از عمارت اسپنسر می‌رود و به سرنوشت Bravo Team می‌پردازد. شما در این بازی کنترل شخصیت ربکا چمبرز (Rebecca Chambers) را به دست می‌گیرد و قابلیت استفاده همزمان از شخصیت بیلی کوئن (Billy Coen) را هم دارید. همین موضوع باعث به وجود آمدن یک مکانیک هیجان انگیز در گیم پلی مجموعه شد. در واقع شما آزاد هستید هر زمان که می‌خواهید بین دو کاراکتر مذکور سوییچ کرده و از قابلیت‌های آن‌ها بهره ببرید. اما با وجود این نوآوری، Zero زیاد مورد توجه طرفداران قرار نگرفت و نتوانست آن طور که باید در حد انتظارات ظاهر شود. با این حال، اثر مذکور می‌تواند بدون خسته کردن شما تجربه یک رزیدنت اویل معمولی را تداعی کند.

  • سال عرضه: 2002

بازی Resident Evil 5

بازی Resident Evil 5

شاید این حرف عجیب به نظر برسد، اما باید بدانید که بازی Resident Evil 5 همان شماره چهارم است که حالت Co-op دارد و تمرکز بیش‌تری روی اکشن می‌گذارد. دوربین سوم شخص بازی در کنار تجدید صحنه‌های اکشن نتوانست تمامی طرفداران را راضی نگه دارد و به همین خاطر، از نام رزیدنت اویل 5 به خوبی یاد نمی‌شود. با این حال، اکشن‌های این بازی به شدت جذاب هستند و پرداختن به آن در حالت Co-op، می‌تواند تجربه به شدت لذت بخشی را به وجود آورد.

در کنار مسئله‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، بازی مورد بحث از ارزش تکرار بالایی برخوردار است. اکشن‌های روان در کنار سیستم امتیازگیری که برای مرحله‌ها تعبیه شده، عطش تکرار کشتن زامبی‌ها را در دل شما به وجود می‌آورند. در واقع شما می‌توانید توجه خود را نسبت به امتیاز مرحله‌ها جمع کرده و سپس با تلاش برای شکستن آن‌ها، خود را به چالش بکشید. پیدا کردن کالکتیبل‌ها و حل کردن پازل‌ها هم لذت خاص خود را دارند و پرداختن به آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

  • سال عرضه: 2009

بازی Resident Evil Village

بازی Resident Evil Village

بازی Resident Evil Village که جدیدترین نسخه مجموعه به شمار می‌رود، راه نسخه هفتم یا همان Biohazard را در پیش می‌گیرد. Village درست مانند بازی Resident Evil 7: Biohazard از دوربین اول شخص استفاده می‌کند؛ با این تفاوت که به شدت بزرگ‌تر و سریع‌تر است. در واقع این اثر باز هم تمرکز بیش‌تری نسبت به صحنه‌های اکشن معطوف می‌کند ولی با این حال، مانند شماره پنجم و ششم از ریشه‌های خود فاصله نمی‌گیرد.

شما در این بازی کنترل شخصیت ایتن وینترز (Ethan Winters) را به دست می‌گیرید؛ شخصیتی که به عنوان پروتاگونیست نسخه هفتم هم شناخته می‌شود. ایتن در جدیدترین ماجراجویی خود وارد یک روستای به شدت عجیب و مرموز می‌شود تا بتواند دختر خود را پیدا کند. اما این راه به شدت سخت و طاقت‌فرسا است و برای به سرانجام رساندن آن، ایتن باید با گروه عظیمی از دشمنان بجنگد. همان‌طور که به احتمال زیاد می‌دانید شخصیت لیدی دیمیترسکو (Dimitrescu) در رأس این دشمنان قرار دارد و با جثه عظیم خود یادآور Nemesis و Mr. X می‌شود.

  • سال عرضه: 2021

گروه چهارم آثاری که کم‌تر از حد انتظارات ظاهر شدند

گروه چهارم رتبه‌بندی بازی‌ های Resident Evil تنها یک گزینه دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. اثری که در این گروه قرار می‌گیرد با وجود حفظ برخی از شایستگی‌ها، در برخی از زمینه‌ها هم ضعیف عمل کرد تا بدین شکل از آن یاد کنیم.

بازی Resident Evil 3 Remake

بازی Resident 3 Remake

شرکت Capcom پس از موفقیت‌های چشم‌گیر بازی Resident Evil 2 Remake، با گذشت تنها یک سال بازی Resident Evil 3 Remake را عرضه کرد تا به عملکرد خوب خود در بازسازی آثار قدیمی، ادامه دهد. اما متاسفانه نتیجه نهایی زیاد مطلوب و ارعاب کننده نبود و نتوانست در حد نسخه ریمیک شماره دوم موفق باشد. این بازی با نام Resident Evil 3 Remake در دسترس قرار گرفت که برخلاف نسخه اورجینال، از نام Nemesis در عنوان آن استفاده نشده بود.

اما کم رنگ شدن ابهت نمسیس فقط به اسم بازی خلاصه نمی‌شود و جنبه‌های دیگری را هم در بر می‌گیرد. نمسیس در نسخه بازسازی به هیچ وجه اندازه بازی اورجینال ترسناک نیست و نمی‌تواند آن طور که باید حس وحشت را به بازیکن منتقل کند. علاوه بر این، سازندگان برای کوتاه‌تر کردن روند گیم‌پلی سناریوهای از پیش تعیین شده‌ای را تعریف کردند که با ایده‌های بازی Resident Evil 3: Nemesis در تضاد قرار داشت. به عبارتی دیگر، در این بازی دیگر خبری از آزادی عمل و بسیاری از مکانیک‌های جذاب نسخه اصلی نیست و اگر تنها کمی سخت‌گیر باشید، نمی‌توانید با اثر مورد بحث ارتباط برقرار کنید.

  • سال عرضه: 2020

گروه پنجم بدترین‌ها

در گروه پنجم رتبه‌بندی بازی‌های رزیدنت اویل به شماره ششم مجموعه می‌رسیم. اثری که به هیچ وجه خوب نبود و بیش‌تر حکم یک تلنگر محکم را برای شرکت Capcom داشت.

بازی Resident Evil 6

بازی Resident Evil 6

در ردیف آخر لیست به بازی Resident Evil 6 می‌رسیم. اثری که به اعتقاد بسیاری از بازیکنان بدترین نسخه مجموعه به شمار می‌رود و نمی‌تواند در حد و اندازه نام بزرگ رزیدنت ایول ظاهر شود. این بازی درست مانند نسخه پنجم اکشن را بر حس ترس اولویت می‌دهد و بنا بر همین موضوع، اصلا شبیه یک Resident Evil واقعی نیست. اما ضعف رزیدنت اویل 6 تنها به گیم‌پلی (منظور فاصله از ریشه‌ها و ترس کم‌تر است) محدود نمی‌شود و جنبه‌های داستانی و روایی را هم در بر می‌گیرد. این بازی سعی می‌کند با به تصویر کشیدن شخصیت‌های محبوب سری یک داستان شلخته و نامسنجم را تعریف کند؛ اما در همین کار هم شکست می‌خورد.

اما با وجود تمامی این ضعف‌ها بازی Resident Evil 6 لحظه‌های ناب خود را هم دارد. بازگشت حالت Co-op و یک سیستم مبارزه اکشن و نفس‌گیر با اینکه حس رزیدنت اویل را به آدم نمی‌دهند، اما جذاب و سرگرم کننده هستند. اگر جزو طرفداران سری نباشید و بدون مقدمه به سراغ شماره ششم بروید، شاید بتوانید از گیم‌پلی اکشن آن لذت ببرید.

  • سال عرضه: 2012

جمع بندی

جمع‌بندی

به طور کلی مجموعه رزیدنت ایول هم درست مانند بسیاری از فرنچایزهای قدیمی، دوران افول و اوج خود را داشته است. اما موضوع مهم این است که شرکت Capcom همیشه راه‌حلی برای احیا و بازگرداندن روح سابق مجموعه دارد. حال این راه‌حل می‌تواند بازسازی نسخه‌های شاخص باشد یا تغییر زاویه دوربین و پایه گیم‌پلی. اما هنگامی که از این بحث گذر کنیم، احتمالا همه ما موافق هستیم که رزیدنت ایول در حال حاضر جایگاه خوبی دارد و مسیر درستی را در پیش گرفته است. بازی Resident Evil Village یک موفقیت محض بود و بازسازی نسخه چهارم هم که قرار است در آینده منتشر شود، حس امیدوارانه‌ای می‌دهد.

نظر شما درباره رتبه‌بندی بهترین بازی‌های Resident Evil چیست؟ اگر بخواهید تغییری در جایگاه این لیست قرار دهید چه تصمیمی می‌گیرید؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Game Rant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

اول نسخه Resident Evil در چه سالی منتشر شد؟

بازی Resident Evil که شروع کننده مجموعه به شمار می‌رود، در سال 1996 منتشر شد

۱
آیا نسخه بازسازی بازی Resident Evil 4 در راه است؟

بله، بازی Resident Evil 4 Remake در تاریخ 4 فروردین 1401 منتشر خواهد شد

۲
اولین نسخه مجموعه رزیدنت اویل که از دوربین اول شخص استفاده کرده کدام بود؟

بازی Resident Evil 7: Biohazard برای اولین بار از دوربین اول شخص در مجموعه مورد بحث، استفاده کرد

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 18 دیدگاه
  • Avatar

    علی

    مهمان

    رزیدنت اویل ۲ revelations از بهترین هاست داستانش عالی هست
    بخش co.op اش هم خیلی حال میده
    اگر میخاهید نصب کنید برا ایکس باکس رایگانه هم آنلاین و هم آفلاین

    پاسخ دهید
مشاهده سایر نظرات :
تعداد دیدگاه کاربران: 18 دیدگاه