بازی This War of Mine
یحیی رحیمی

بازی This War of Mine به برنامه درسی مدارس لهستان اضافه شد

یحیی رحیمی 9 تیر 1401 بدون دیدگاه
490 بازدید

دبیرستان‌های لهستان تصمیم گرفته‌اند تا بازی This War of Mine به برنامه درسی رسمی اضافه شود تا دانش‌آموزان با مضرات جنگ و تأثیرات آن روی زندگی روزمره آشنا شوند. داستان‌سرایی در بازی‌های ویدیویی چه به‌صورت محیطی، شخصیت‌پردازی و روایی یکی از جنبه‌های مهم صنعت بازی بوده است و بازی این جنگ من نیز جزو بهترین بازی‌ها از لحاظ داستانی است که به‌زودی در برنامه درسی دانش‌آموزان بالغ در کشور لهستان قرار می‌گیرد.

شخصیت‌های بازی This War of Mine هر یک به شکلی، خطرات زنده ماندن در شرایط جنگی و شهری تکه و پاره را نشان می‌دهند. این شرایط باعث می‌شود تا شخصیت‌ها مجبور به انجام اعمال مختلفی شوند؛ ممکن است عده‌ای با شرایط خو بگیرند، عده‌ای زندگی راحت‌ خود را فدا کنند. این بازی به ما می‌آموزد که چطور در شرایط بحران‌زده و جنگی زنده بمانیم و با اثرات جنگ روی زندگی روزمره آشنا شویم. یکی از ویژگی‌های مهم بازی این جنگ من نیز تصمیمات اخلاقی است؛ به‌نوعی که بازی‌کننده برای زنده ماندن باید دیگران را فدا کند.

یکی از نکاتی که بازی به ما می‌آموزد، تصمیم‌گیری در شرایط بحرانی است. ممکن است که زنده ماندن شما به غذا فرد دیگری بستگی داشته باشد و در نهایت تصمیمی که می‌گیرید؛ منجر به مرگ آن فرد شود. مدیرعامل استودیو 11 Bit در واکنش به افزودن بازی This War of Mine به برنامه درسی مدارس لهستان گفت: «مفتخرم بگویم که اثر ما می‌تواند باعث توسعه آموزش و گسترش فرهنگ در کشورمان شود».

بازی This War of Mine این جنگ من

تدریس This War of Mine در مدارس لهستان

Grzegorz Miechowski در ادامه افزود: «این لحظه‌ای مهم برای تمامی هنرمندانی که در سراسر جهان به ساخت بازی می‌پردازند». توسعه‌دهنده بازی این جنگ من مفتخر است که خبر افزودن بازی به برنامه درسی دبیرستان را اعلام کند و دانش‌آموزان فرصت یادگیری تاریخ، اخلاقیات و فلسفه را خواهند داشت. این بازی در کلاس‌های درسی شامل دانش‌آموزان زیر 18 سال تدریس نمی‌شود؛ زیرا که این اثر فضای تاریکی دارد و به کشوری درگیر جنگ و چالش‌های شهروندان برای بقا می‌پردازد.

افزودن This War of Mine به برنامه درسی مدارس لهستان نشان‌دهنده جایگاه ویژه بازی‌های ویدیویی به‌عنوان یک ابزار رسانه‌ای و منبعی معتبر برای یادگیری با سرعت زیاد است. تأثیر بازی‌های ویدیوی بر آموزش مدت‌هاست توسط محققان بررسی می‌شود و نتایج بسیار مثبتی به دست آمده است. بازی محبوب استودیو 11 Bit می‌تواند منبع مناسبی برای آشنایی با تأثیرات جنگ و در عین حال محتوای آکادمیک برای بررسی و تحلیل باشد.

استودیو امیدوار است که دانش‌آموزان بتوانند روی جنبه تاریخی و روایی بازی تمرکز کنند. مشخص نیست که این بازی چطور قرار است در برنامه درسی قرار گیرد؛ اما این قدم مهمی است که می‌تواند پای دیگر بازی‌ها را به مدارس باز کند. This War of Mine برای کنسول‌های بازی، کامپیوتر و موبایل در دسترس است.

منبع: GameRant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.