بازی ماینکرافت
یحیی رحیمی

دانشگاه کمبریج به دنبال آموزش زبان انگلیسی با بازی ماینکرافت است

یحیی رحیمی 8 دی 1400 بدون دیدگاه
879 بازدید

دنیای بازی ماینکرافت بسیار گسترده و بزرگ است و حتی اخیراً گزارشگران بدون مرز یک کتاب‌خانه بزرگ برای آثار کمیاب داخل این بازی ایجاد کرده‌اند که در نوع خود فوق‌العاده است. محققان دانشگاه کمبریج در حال ساخت دنیایی داخل ماینکرافت هستند که به واسطه‌ی آن، آموزش زبان انگلیسی به کودکان متحول خواهد شد.

رشد بازی‌های ویدیویی باعث شده تا نظر محققان زیادی به مزیت‌های آن جلب شود و تلاش‌هایی برای استفاده از بازی‌های مختلف در کلاس درس انجام شده است. یکی از پژوهش‌گران دانشگاه کمبریج پس از دیدن محبوبیت بازی ماینکرافت میان کودکان، تصمیم گرفته تا آموزش لغت و تلفظ را به این بازی محبوب بپردازد. این محقق بعدها یک نقشه کوچک داخل بازی می‌سازد و از آن برای تدریس زبان و واژه‌های کلیدی مانند «رود» و «آبشار» استفاده می‌کند. تمام 33 زبان‌آموز از شیوه‌ی جدید تدریس استقبال می‌کنند و آن را سرگرم‌کننده می‌دانند.

آموزش زبان ماینکرافت

یادگیری زبان انگلیسی با ماینکرافت

دانشگاه کمبریج در حال تکمیل یک سرور آنلاین داخل بازی ماینکرافت برای آموزش زبان به شیوه‌ای جدید است. این سرور با هدف بهبود آموزش لغت و تلفظ طراحی شده است و بازیکنان می‌توانند با گردش داخل بازی، انواع و اقسام مینی بازی‌های طراحی شده را تجربه کنند. برای نمونه با یافتن واژه‌های بامعنی داخل بازی، قفل در بازی می‌شود و به این شکل، واژه‌ی به کار رفته هیچ‌گاه از یاد شما نخواهد رفت.

این سرور در حال حاضر برای کودکان و سطح A1 طراحی شده است و هدف نیز یادگیری زبان و تفکر خلاق برای کودکان است. معماهای طراحی شده علاوه بر زبان انگلیسی، مهارت‌های دیگری را آموزش می‌دهند که برای رشد کودکان اهمیت بسیار زیادی دارد. از آنجایی که Minecraft را می‌توان روی موبایل و کامپیوتر تجربه کرد، امکان ارائه بازی به تمام زبان‌آموزها وجود دارد.

ساخت دنیای آموزشی داخل ماینکرافت، قدم تازه‌ای برای آموزش زبان از طریق بازی‌های ویدیویی است که در طی سال‌های اخیر، موردتوجه پژوهش‌گران مختلفی قرار گرفته؛ اما همچنان یک بازی آموزشی که سرگرم‌کننده و در عین حال پتانسیل آموزشی را داشته باشد، وجود ندارد و نمونه‌های طراحی شده، تأثیر پایینی در آموزش زبان دارند. بدون شک آموزش زبان از طریق ماینکرافت، قدم مهمی برای ساخت بازی‌های بیشتر خواهد بود و باید دید این سرور چه اندازه روی زبان‌آموزها تأثیر خواهد گذاشت.

آموزش زبان ماینکرافت

برای امتحان بازی آموزش زبان انگلیسی ماینکرافت، کافی است از لینک منبع استفاده کنید و پس از ثبت‌نام در سایت، نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال می‌شود و آنگاه می‌توانید بازی را تجربه کنید. در خبر دیگری، ویدیوهای ماینکرافت در یوتیوب بیش از یک تریلیون بار تماشا شده‌اند و این اولین بازی ویدیویی است که این اندازه مورد توجه قرار می‌گیرد.

منبع: CambridgeEnglish

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.