بازی This War of Mine
یحیی رحیمی

This War Of Mine به جمع آثار موزه هنرهای مدرن نیویورک پیوست

یحیی رحیمی 19 بهمن 1401 2 دیدگاه
186 بازدید

موزه هنرهای مدرن نیویورک، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌هایی است که کلکسیون آثار هنری مدرن از تابلوهای نقاشی تا موسیقی و فیلم را در بردارد و علاقه‌مندان می‌توانند از نزدیک به تماشای آثار هنری بپردازند. بازی This War Of Mine که اثری با درون‌مایه ضد جنگ است به جمع آثار موجود در موزه هنرهای مدرن پیوسته است و قرار است در نمایشگاه طراحی ویدیوگیم و دیگر آثار تعاملی به نمایش گذاشته شود. این بازی در کنار Tetris و Flower قرار می‌گیرد.

نمایشگاه بازی‌های ویدیویی و هنرهای تعاملی واقع در موزه هنرهای مدرن نیویورک تا روز 23 ژوئیه 2023 برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند در کنار دیگر آثار هنری معروف از بخش بازی‌ و آثار تعاملی هم دیدن کنند. گفتنی است موزه هنرهای مدرن نیویورک در سال 2012، چهارده بازی ویدیویی را به کلکسیون خود افزود. این موزه از آن موقع، هر بار چند بازی جدید را اضافه می‌کند و تعداد آثار موجود در کلکسیون را به چهل عدد رسانده است. این بازی‌ها به دلیل طراحی و معماری منحصر به فرد و تأثیرگذار در موزه جا گرفته‌اند.

افتخار جدید برای This War Of Mine

پائول گالوی، متخصص و کلکسیون‌دار و مؤسس نمایشگاه در موزه هنرهای مدرن در مورد بازی This War Of Mine گفت: «اغلب صحبت‌هایی در مورد اینکه بازی‌ها باید سرگرم‌کننده باشند یا اینکه بازی تنها برای تفریح است، وجود دارد. من فکر می‌کنم که تعداد بازی‌هایی که فراتر از اینها را از بازی‌کننده طلب می‌کنند افزایش یافته است. وقتی‌که بازی این جنگ من را تجربه کردم، مرا غمگین و وحشت‌زده و عصبانی کرد. در پایان فهم من را از یک فضای جنگی و بازی در آن فضا تغییر داد.»

This War Of Mine این جنگ من

بازی This War of Mine را می‌توان اثری استراتژی نامید که تأثیرات جنگ و زندگی در حین جنگ را پوشش می‌دهد. اینکه مردم عادی چطور در این شرایط زنده می‌مانند و با چه چالش‌هایی دست و پنجه نرم خواهند کرد. وجود جنبه‌ی اخلاقی و اینکه بازی‌کنان باید تصمیمات اساسی و سریع بگیرند و سرنوشت خود و دیگران را تعیین کنند، اثر عمیقی روی گیمر می‌گذارد. بازی «این جنگ من» به بخشی از برنامه تحصیلی کشور لهستان تبدیل شده است. دانش‌آموزان در این کشور با تجربه‌ی بازی، تأثیرات جنگ روی زندگی عادی را خواهند آموخت.

بازی This War of Mine همچنین در نمایشگاه دائمی بازی‌های جنگی در موزه سلطنتی جنگ لندن در انگلستان به نمایش گذاشته شده است. توجه به عمق و مضمون بازی‌های ویدیویی در طی سال‌های اخیر افزایش یافته است. جوایز موسیقی گرمی به‌تازگی بخش مخصوص موسیقی بازی را اضافه کرده‌اند و اساسینز کرید والهالا موفق به دریافت جایزه اولین دوره شد.

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    Mehran

    مهمان

    درود برشما
    کاش زیرنویس فارسی این اثر بی نظیر را هم انجام بدید

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به Mehran

      نویسنده

      این بازی به زبان فارسی موجوده!