بازی Cyberpunk 2077
یحیی رحیمی

عملکرد ضعیف Cyberpunk 2077 به گردن تیم مهندسان کنترل کیفیت افتاد

یحیی رحیمی 7 تیر 1401 بدون دیدگاه
286 بازدید

گزارش تازه‌ای نشان می‌دهد که نظرات اشتباه تیم کنترل کیفیت (QA) که خارج از استودیو سی‌دی پراجکت بوده‌اند؛ منجر به وضعیت فاجعه‌بار Cyberpunk 2077 شده است. طبق گزارش، تیم مهندسان کنترل کیفیت تجربه و دانش کافی از تست بازی نداشته‌اند و بیانات آن‌ها به مدیران استودیو در نهایت منجر به اشتباهی بزرگ شده است.

به گزارش پارسی گیم و به نقل از Upper Echelon Games، اسناد محرمانه‌ای از سوی یکی از کارمندان استودیو رومانیایی کوانتیک لبز فاش شده است. این استودیو به‌منظور کنترل کیفیت Cyberpunk 2077 گمارده شده بود و ملزم به تست بازی از تمامی جنبه‌های مختلف بود. متن گزارش نشان می‌دهد که فرایند تضمین کیفیت با مشکل مواجه شده و این مسئله در نهایت روی وضعیت نهایی بازی هنگام انتشار تأثیر گذاشته است.

دلیل عملکرد ضعیف Cyberpunk 2077

این سند 72 صفحه‌ای که در اختیار این رسانه قرار گرفته است؛ جنبه‌های مختلف فرایند کنترل کیفیت از انتخاب اعضای تیم و همچنین چارت وظایف را نشان می‌دهد. این رسانه نوشته است که منبع سند معتبر است و آن‌ها شواهد کافی برای اثبات ادعای خود مطرح کرده‌اند. متن گزارش نشان می‌دهد که کوانتیک لبز، تجربه و دانش لازم برای کنترل کیفیت و آزمایش سایبرپانک 2077 را نداشته است. سخنگوی استودیو سی‌دی پراجکت در واکنش به این گزارش گفته است که آن‌ها واکنشی به شایعات نشان نخواهند داد.

بازی Cyberpunk 2077 با چندین بار تأخیر بالاخره در آبان دو سال گذشته منتشر شد. مشکلات فنی سایبرپانک 2077 در نهایت منجر به حذف بازی از فروشگاه پلی استیشن شد و پایه‌های استودیو سی دی پراجکت با انتقادات گسترده لرزید. گزارش جدید نشان می‌دهد که 75 نفر مسئول کنترل کیفیت بازی بوده‌اند و همچنین 70 نفر نیز مسئولیت آنالیز و برنامه‌ریزی را بر عهده داشته‌اند که این تعداد مربوط به استودیو سی‌دی پراجکت است.

عملکرد Cyberpunk 2077 باگ

وضعیت تیم کنترل کیفیت سایبرپانک 2077

برعکس آنچه در گزارش مطرح شده، کوانتیک لبز متشکل از مهندسان باسابقه است که با شرکت‌های معتبری مانند یوبی‌سافت، تک‌لند، پارادوکس و دیپ سیلو کار کرده‌اند. این گروه در سال 2020 با Embracer Group ادغام شد و از آن موقع تحت مدیریت این شرکت بزرگ به کار خود ادامه می‌دهند. در ادامه گزارش مطرح شده که تعدادی از اعضای استودیو به تیم توسعه‌دهندگان ارشد سی‌دی پراجکت پیوسته‌اند تا در مورد فرایند کنترل کیفی Cyberpunk 2077 صحبت کنند. گزارش مدعی است که به‌جای اعضای بلندمرتبه و با تجربه، تیمی جوان و با تجربه‌ای کمتر از یک سال روی بازی مشغول به کار شده‌اند.

سی دی پراجکت بر این باور بوده که تیمی حرفه‌ای و باسابقه در حال کار روی سایبرپانک 2077 هستند؛ اما حتی اعضای تیمی که از CD Projekt Red انتخاب شد نیز حدود یک سال تجربه در زمینه کنترل کیفیت داشتند. دیگر بخش گزارش نیز بیان می‌کند که هر مهندس روزانه باید ده باگ را گزارش می‌داده است. این باعث شده تا گلیچ‌های گرافیکی در اولویت بعدی قرار گیرند و در نتیجه باگ‌های زیادی بررسی نشوند. تیم کنترل کیفی در نهایت تصمیم می‌گیرد که باگ‌های بزرگ‌تر را برطرف کند؛ اما این کار دیر انجام شده و مدیران سی دی پراجکت از عملکرد کوانتیک لبز آزرده‌خاطر می‌شوند.

کوانتیک لبز اطلاعات اشتباه در مورد اعضای تیم، تجربه آن‌ها و قراردادشان در اختیار استودیو قرار داده است و در نهایت عملکرد Cyberpunk 2077 به دلیل اشتباهات این تیم ضعیف از آب درآمده است.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.