10کاری که نباید در بازی Cyberpunk 2077 انجام دهید
رسول امینی

10 کاری که نباید در بازی Cyberpunk 2077 انجام دهید

رسول امینی 30 بهمن 1400 بدون دیدگاه
13,032 بازدید

به‌مانند مقاله کارهایی که نباید در رد دد ریدمپشن 2 انجام دهید، بازی سایبرپانک 2077 نیز به تبع ماجراجویی بودنش مملو از فعالیت‌های مختلف و کارهای کوچک و بزرگ است که بسیاری از ما گاها به طور تصادفی یا عمدا از انجام دادن‌ آن‌ها دوری می‌کنیم. اما اگر واقعا بخواهیم در دنیای نئونی نایت سیتی بیشتر از قبل غوطه‌ور شویم، نادیده گرفتن چیزهایی که در این مقاله به‌ آن‌ها اشاره شده، کمکی به‌ شما نمی‌کند.

فعالیت‌هایی که نباید در Cyberpunk 2077 فراموش کنید

Cyberpunk 2077 یکی از هیجان انگیزترین عناوین نسل هشت کنسول‌ها بود که در سرانجام در سال 2020 در دسترس طرفدارها قرار گرفت، اما به عقیده بسیاری از گیمرها، این بازی به وعده‌های داده‌شده عمل نکرد. در حالی که تا به امروز استودیوی سازنده‌اش یعنی سی‌دی پراجکت رد بروزرسانی‌های متعددی برای رفع اشکالات و گلیج‌های بازی منتشر کرده، بسیاری از گیمرها هنوز نگرش منفی نسبت به بازی دارند. با این تفاسیر، چه از آن دسته گیمرهایی باشید که منتظر نسخه نسل نهمی این عنوان هستند یا هم اکنون مشغول تجربه نسخه نسل هشت این عنوان هستید، سایبرپانک 2077 قطعا روی کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نیز ارزش تجربه‌کردن دارد. این عنوان روایت‌گر داستانی منحصر به فرد در محیطی زیبا است، اما به نظر می‌‎رسد اکثر بازی‌بازها هنوز با گذشت یک سال از اولین انتشارش، اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند. حال که نسخه نسل نهمی بازی سایبرپانک 2077 نیز منتشر شده است،  در پارسی‌ گیم قصد داریم شما را با فعالیت‌هایی آشنا کنیم که باید از آن‌ها دوری کنید؛ پس همراه ما باشید.

تنها از یک سلاح استفاده نکنید

به طور مداوم فقط از یک نوع سلاح استفاده نکنید

ممکن است در اوایل سفر خود در سایبرپانک 2077 به یک اسلحه نمادین عالی برخورد کنید، اما این بدان معنا نیست که در کل بازی تنها از آن اسلحه استفاده کنید. در کل، چهار نوع سلاح Melee، Smart، Power و Tech در این بازی وجود دارد که بسته به سلیقه می‌توان یکی را انتخاب کرد.

کلاس‌های اشاره شده، دارای چندین اسلحه منحصر به فرد هستند که هر یک ارزش در دست گرفتن و استفاده را دارند. جهان سایبرپانک بسیار عظیم و مملو از سلاح‌های افسانه‌ای قوی است که هر گیمری باید آن‌ها را پیدا و به مجموعه خود اضافه کند. اگر قصد امتحان کردن همه سلاح‌ها را دارید، هر از گاهی اسلحه دم دست‌ خود را عوض کنید تا با تجربه‌ای کاملا جدید در تیراندازی رو به رو شوید. هرچه باشد ضرب المثل تنوع چاشنی زندگی است، حق مطلب را ادا می‌کند.

نادیده گرفتن پیام‌های متنی

پیام‌های کوتاه موبایل Vi را نادیده نگیرید

هنگام بازی‌کردن سایبرپانک 2077، دائما از طرف شخصیت‌های بازی در مورد چیزهای مختلف پیامک دریافت می‌کنید. در ابتدا، خواندن آن‌ها برای همه جالب است اما معمولا کار به جایی می‌رسد که مدتی آن‌ها را نادیده می‌گیرید و چیزی نمی‌گذرد تا پیام‌های بی‌شماری در صندوق دریافتی انباشته شوند و دیگر وقت خالی برای خواندن‌ آن‌ها پیدا نمی‌کنید. اما مسلما نادیده گرفتن آن‌ها یک اشتباه است.

اگرچه شاید اختصاص دادن مدت زمانی از گیم‌پلی برای خواندن پیام‌ها آزاردهنده باشد، اما تعدادی از آن‌ها محرکی برای ماموریت‌های جانبی هستند و برخی دیگر احتمال دارد در مورد به‌ فروش‌گذاشتن یک وسیله نقلیه باشد. هرچند کمی نمی‌گذرد که بسیاری از شما نیز با دریافت تعداد بی‌شماری از این پیامک‌های متنی خسته و آزرده می‌شوید، اما هر چند وقت یک بار ارزش بررسی‌کردن را دارند.

جست و جو در زباله‌ها

از برداشتن و جست و جوی زباله‌ها غافل نشوید

در همه مکان‌های شهر نایت سیتی زباله یا Junk وجود دارد و اگرچه شاید در ابتدا همه‌چیز بی‌فایده و بی‌مصرف به نظر برسد، اما قطعا اینطور نیست. نگاه کردن به گوشه و کنارهای نایت سیتی شاید بسیار خسته کننده باشد، اما راه خوبی برای جمع آوری زباله‌های مصرفی است.

این زباله‌ها برای ساخت اجزا موردنیاز تجهیزات قابل استفاده هستند و برای کسانی که اهل کرافت‌کردن آیتم‌ها نیستند، زباله‌ها را می‌توان نزد فروشنده‌ها با چند یورو پول درون-بازی یعنی Eurodollar معاوضه کرد. جمع آوری زباله‌ها و هر چیزی که قابل لوت‌کردن باشد ایده خوبی خصوصا در اوایل گیم‌پلی تلقی می‌شود، چونکه هرگز نمی‌دانید چه زمانی به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد.

استفاده از ویژگی‌های Intelligence در بازی Cyberpunk 2077

استفاده از ویژگی Intelligence را فراموش نکنید

ویژگی Intelligence مهارت شما در شبکه‌سازی را تعیین می‌کند و به شما امکان هک کردن خط اتصال‌ها و رابط‌های درون بازی را می‌دهد. اکثر گیمرها تمام تمرکز خود را روی سلاح‌ها و وسایل نقلیه می‌گذارند و اغلب جنبه‌های مختلف هک‌کردن را فراموش می‌کنند. اما یک ایده بسیار خوب این است که برخی از پوینت‌ها را در بخش Intelligence استفاده کنید تا همه چیز برای شما آسان‌تر از قبل شود. سپس با هک‌های جدیدی که در اختیار دارید، نه تنها قابلیت مخفی و پنهان‌کاری شما بهبود می‌یابد بلکه آسیب‌های وارده به دشمنان را بیشتر از قبل می‌کنید.

یکی دیگر از دلایل ارتقا ویژگی Intelligence یا هوش، نقاط دسترسی است. این اَکسس پوینت‌ها در سرتاسر جهان قرار دارند و راه آسانی برای کسب پول بیشتر درون بازی محسوب می‌شوند. در سایبرپانک 2077 هر مهارتی که با داده‌کاوی یا همان عمل تجزیه و تحلیل پایگاه‌های داده بزرگ به منظور تولید اطلاعات جدید مرتبط باشد، ارزش صرف کردن پوینت‌های شما را خواهد داشت.

سر زدن به جراحان Ripperdoc در بازی Cyberpunk 2077

سر زدن به جراح‌های Ripperdoc را فراموش نکنید

در سراسر شهر نایت سیتی، با Ripperdocها برخورد خواهید کرد که بهترین منبع ارتقا نرم افزارهای سایبری در این بازی هستند. شاید در ابتدای بازی، این فروشنده‌های سایبری استفاده زیادی برای شما نداشته باشند و آن به این دلیل است که آن‌ها چیز جالب دیگری به جز ارتقا سایبردِک‌ها ارائه نمی‌دهند. به همین خاطر، برخی از گیمرها کاملا وجود این شخصیت‌ها را فراموش می‌کنند. در تعریفی ساده، Ripperdocها پزشک‌ حراج زیبایی شما در سایبرپانک 2077 برای ارتقا قسمت‌هایی از بدن‌ هستند، اما به جای اینکه تنها ظاهر فیزیکی را تقویت کنند، به معنای واقعی، ابرقدرت‌های مفید و جالبی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

درست است که در حین انجام ماموریت‌ها، نرم‌افزارهای سایبری پیدا خواهید کرد، اما بهترین ابزار همیشه در نزدیکای پایان بازی نزد Ripperdoc شما در دسترس خواهد بود. همه چیز از پرش‌های بلند‌تر و پرش دو مرحله‌ای تا برخی از ارتقاهای منحصر به فرد قسمت بازو را می‌توان در نزد یکی از این فروشنده‌ها خریداری کرد. به جای ملاقات با پزشک در دنیای واقعی، شما بایستی به این جراح‌ها در جهان سایبرپانک 2077 مراجعه کنید.

تیغ‌های Mantis در بازی Cyberpunk 2077

تمام فکر و ذکر شما تیغ‌های Mantis نباشد

هنگامی که در این بازی صحبت از سایبرافزار به میان می‌آید، جالب‌ترین قطعه در نظر بسیاری از گیمرها، تیغ‌های مِنتیز یا Mantis Blades است. در کل، Cyberwareها ایمپلنت‌هایی هستند که بازی‌بازها قادر به نصب آن‌ها یا مبادله‌کردن‌ آن‌ها در بازی هستند. با نصب آن‌ها در بدن شخصیت V و ارتقا دادن‌ آن‌ها، گیمر به باف‌های کنش‌پذیر و جلوه‌های فعال مختلف دست می‌یابند تا طیف وسیع‌تری از تاکتیک‌های رزمی و بسیاری موارد دیگر را در اختیار داشته باشد. با استفاده از این تیغ‌ها و خصوصا در نبردهای نزدیک یا Melee می‌توان آسیب‌های جدی به دشمنان وارد کرد. البته این تیغ‌ها اصلا ارزان نیستند و برای خرید آن‌ها به مقدار قابل توجهی از واحد پولی Eddies نیاز خواهید داشت. پس از اینکه پول موردنیاز را جمع آوری کردید، به فروشنده‌های Ripperdoc‌ سر بزنید و با خریداری این تیغ‌ها به تکه‌تکه کردن دشمنان مشغول شوید.

نکات بسیاری در رابطه با Mantis Blades وجود دارد که برای واردکردن آسیب‌های حداکثری باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید. این تیغ‌ها به عنوان سلاح سوم شخصیت Vi مورد استفاده قرار می‌گیرند بنابراین، جدا از سلاح اصلی و ثانویه، با مجهزکردن خود به این تیغ‌های بُرنده، عملا به یک ماشین کشتار تبدیل می‌شوید.

نایت سیتی در بازی Cyberpunk 2077

دائما در شهر نایت سیتی نباشید

در حالی که اکثریت گیم‌پلی و داستان بازی در شهر نایت سیتی و اطراف آن رخ می‌دهد، این بدان معنا نیست که شما باید تمام مدت در شهر بمانید. در حومه‌ چیزهای زیادی برای کاوش وجود دارد که بیشتر به عنوان Badlands شناخته می‌شود. این مناطق مملو از صحرانشین وخانه به‌دوشان است و مکان خوبی برای به دست آوردن و جمع آوری پول دورن بازی محسوب می‌شود. باند Panam Palmer و قبیله Aldecaldos از خانه به‌دوشان حومه نایت سیتی هستند که شخصیت Vi با آن‌ها در فعالیت‌های مختلف کار می‌کند. همچنین اگر قصد تجربه یکی از بهترین سلسله ماموریت‌های داستانی سایبرپانک 2077 را دارید، حتما به این ناحیه و گروه موردبحث سر بزنید.

استفاده از Fast Travel در بازی Cyberpunk 2077

از قابلیت Fast Travel برای جابه‌جایی به همه‌ مناطق استفاده نکنید

در حالی که جابه‌جایی سریع یا Fast Travel یک راه بسیار موثر برای رفتن از نقطه‌ای به نقطه‌ دیگر است، اما قطعا بهترین روش در این بازی نیست. نقشه سایبرپانک 2077 آن قدر که به نظر می‌رسد بزرگ نبوده، بنابراین شاید ایده خوبی باشد که به همه جا رانندگی کنید. به این ترتیب، اگر متوجه دعوا چند نفر در یک خیابان شدید یا قصد کمک به کسی را داشتید، در صورت مایل‌بودن خود را درگیر ماجراهای گوناگون کنید.

زمانی که به سرعت از مکانی به مکان دیگر سفر می‌کنید، غوطه‌ور شدن در داستان و اتفاقات بازی دشوار می‌شود. برای اینکه بهترین تجربه را از این عنوان پرجزئیات داشته باشید، تا حد امکان از به کارگیری این قابلیت خودداری کنید.

ماموریت اصلی بازی Cyberpunk 2077

تنها مشغول ماموریت‌های اصلی نباشید

مهم نیست چه اندازه خط داستانی و ماموریت‌های مربوط به شخصیت Johnny Silverhand جذاب و سرگرم کننده باشد، برای داشتن تجربه‌ای بسیار لذت بخش‌تر، بهتر است ماموریت‌های اصلی را برای آخر کار نگه دارید. این شاید به معنای محروم شدن موقتی از مشاهده کارهای کیانو ریوز در قالب شخصیت جانی سیلورهند باشد اما ماموریت‌های جانبی بسیار جالبی در سراسر نایت سیتی وجود دارند که کامل کردن هر یک، سرگرم‌کننده و هیجان انگیز خواهد بود، بنابراین بهتر است از عجله در تکمیل کردن خط داستانی اصلی خودداری کنید.

با قبول و انجام ماموریت‌های جانبی نه تنها تجهیزات جدید و بهبودیافته‌ای پیدا می‌کنید بلکه فرصت آشنایی با شخصیت و چهره‌های جدیدی را نیز خواهید داشت. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که با گشت و گذار در جهان بزرگ بازی و برعهده گرفتن ماموریت‌های فرعی با بسیاری از شخصیت‌های ماندگار سایبرپانک 2077 ملاقات می‌کنید.

پرخاشگر بودن در بازی Cyberpunk 2077

بیش از حد پرخاشگر نباشید

راه‌های بسیاری برای مقابله با درگیری در این بازی وجود دارد. بسته به سبک هر شخص، گیمر می‌تواند در هر موقعیت، تهاجمی و با شلیک‌های پشت سرهم گلوله اقدام کند یا اینکه کاملا مخفیانه و با المان‌های مخفی‌کاری وارد عمل شود. اما مهم این است که پس از سنجیدن موقعیت، بهترین راهکار را برای به سرانجام رساندن ماموریت انتخاب کند. هرچند تهاجمی بودن خیلی سرگرم کننده است، انجام برخی از فعالیت‌ها نیازمند ذهنیت آرام و عکس العمل هوشمندانه است.

به علاوه، اگر بخش Intelligence خود را ارتقا دهید و سایبردکی با امکانات و تجهیزات نسبتا زیاد در اختیار داشته باشید، انواع راه و روش برای غافلگیری دشمنان‌ خود پیدا می‌کنید. همچنین هوشمندانه عمل کردن روش خوبی برای آزمایش سلاح‌ها و روش‌های جدید مبارزه در بازی است. به زبان ساده‌تر، انسانی که تنها یک ترفند زیر آستینش داشته باشد و از آن در هر موقعیتی استفاده کند نسبت به کسی که همه فن‌حریف است، درصد پیروزی بسیار کمتری در ماموریت‌ها دارد.

اکنون که مقاله کارهایی را که نباید در سایبرپانک 2077 انجام بدهید را مطالعه کردید، تجربه شما به مراتب لذت بخش‌تر و معنی‌دارتر از قبل می‌شود. فراموش نکنید که همیشه ماموریت‌های اصلی دارای روایتی جذاب نیستند و برخی از فعالیت‌های فرعی شما را درگیر ماجراهای هیجان انگیزی می‌کنند. در آخر بدانید که نایت سیتی با تمام جزئیات و سلاح‌های متنوعش در انتظار شما است پس خود را مجبور به استفاده از یک اسلحه نکنید. اکنون به ما بگویید که کدام یک از موارد بالا را نادیده گرفتید و دلیل کار شما چه بود است؟ آیا از دیدگاه شما، ماموریت‌های جانبی سایبرپانک 2077 جذاب و درگیرکننده هستند؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا انجام فعالیت‌های نام برده شده ضروری است؟

خیر، اما برای تجربه‌ی بهتر و معنادار-تر پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را نادیده نگیرید.

۱
آیا اکنون سایبرپانک 2077 ارزش بازی کردن دارد؟

با گذشت مدت زمان نسبتا زیاد و دریافت بروزرسانی‌های متعدد، اکنون زمان مناسبی برای تجربه این بازی است. اما اگر کمی دیگر تا انتشار نسخه نسل نهمی بازی صبر کنید، تجربه‌ی بهتری از آن کسب خواهید کرد.

۲
در چه تاریخی نسخه نسل نهم سایبرپانک 2077 منتشر می‌شود؟

تاریخ دقیق عرضه نسخه کنسول‌های نسل نهم این بازی مشخص نیست اما به احتمال بسیار در ماه اسفند سال جاری منتشر شود.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.