بهتری بازی‌های ورزشی تمام دوران
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های ورزشی تمام دوران

ارحام ادبخواه 5 تیر 1401 بدون دیدگاه
26,715 بازدید

در حالی که همه ما تماشا زنده ورزش و تیم مورد علاقه خود را به خیلی چیزها در جهان هستی ترجیح می‌دهیم، بازی‌ های ورزشی هم جذابیت خاص خود را دارند. ما می‌توانیم به واسطه این دسته از آثار در قالب ورزشکارها یا ورزش مورد علاقه خود قرار بگیریم و تجربه میدان‌های بزرگی را داشته باشیم که در زندگی واقعی شاید نزدیک به آن هم نشویم. حال یک سری گزینه‌های مشخص وجود دارند که این شبیه‌سازی را با استاندارند، کیفیت و نوآوری بهتری پیاده کرده‌اند. در مقاله بهترین بازی‌های ورزشی تمام دوران سعی می‌کنید به برترین‌های این سبک بپردازیم.

بهترین بازی های ورزشی تاریخ؛ مسابقه دادن به جای مشاهیر

ورزش و تماشای مسابقات ورزشی یکی از بهترین سرگرمی‌های دنیا به شمار می‌رود. جایی که شما می‌توانید وارد یک جامعه کاملا جدید از افراد شوید و با زدن تنها یک ماسک (طرفدارای یا صرف لذت بردن از آن)، زندگی کنید. در برخی مواقع این ورزش‌ها مانند فوتبال، بسکتبال، فوتبال آمریکایی، بوکس و… از یک سرگرمی ساده فراتر می‌روند و به سبکی از زندگی تبدیل می‌شوند. سبکی از زندگی که می‌توان آینده و اهداف خود را با توجه به آن برنامه‌ریزی کرد و آن را مانند یک شعار به عنوان یک مبنا قرار داد. برای درک بهتر این موضوع می‌توانیم به جمله معروف بیل شنکلی، اسطوره لیورپول و یکی از بزرگان تاریخ فوتبال، اشاره کنیم که می‌گفت:

برخی معتقدند که فوتبال موضوع مرگ و زندگی است. من این نگرش را دوست ندارم. اطمینان حاصل کنید که فوتبال بسیار مهم‌تر از این چیزها است.

با گذر از بحث اهمیت ورزش و شاخه‌های مختلف آن، چه کسی می‌تواند منکر جذابیت تجربه آن در قالب بازی‌های ویدیویی باشد؟ جایی که می‌توانیم در قالب یک بازیکن یا ورزشکار حرفه‌ای قرار بگیریم و برای چندین ساعت به نکرده‌ها، نشنیده‌ها و نگفته‌ها فکر کنیم. حال بحث هم صرفا سر شبیه‌سازی و تجربه مجازی زندگی یک فرد مهم نیست. برخی مواقع دوست داریم بدون نگرش خاصی به صندلی تکیه دهیم و از تجربه بازی‌های ورزشی محبوب خود لذت ببریم. از بهترین نسخه‌های سری FIFA گرفته تا NBA Live و برخی شماره‌های NHL و Madden NFL؛ در مقاله بهترین بازی‌های ورزشی تمام دوران سعی می‌کنیم به طیف به نسبت بزرگی از آثار و ورزش‌های مختلف سر بزنیم.

در مقالات قبلی تعدادی از بهترین بازی‌های ورزشی را بر اساس نمره متاکرتیک معرفی کردیم، این مطلب جدای از نمره متاکریتیک بوده و بیشتر به پیشینه و تاریخچه عناوین جذاب ورزشی در بازی‌های ویدیویی خواهد پرداخت. فهرست زیر بر اساس محبوبیت و موفقیت کلی بازی‌ها گردآوری شده است.

توجه داشته باشید که اعضای این لیست تحت هیچ رتبه‌بندی خاصی قرار نمی‌گیرند و هیچ یک نسبت به دیگری برتری عددی پیدا نمی‌کند. همچنین به علت محدودیت‌ها، شاید نتوانیم به بازی موردعلاقه شما و آن چه که در ذهن خود به فکر می‌کنید، بپردازیم.

بازی Pong

بازی Pong

بازی Pong که برای اولین بار در سال 1972 منتشر شد، نه تنها اولین بازی ورزشی (Sport تاریخ) محسوب می‌شود، بلکه در لیست اولین بازی‌های ویدیویی تاریخ در تمامی سبک‌ها هم قرار می‌گیرد. این اثر که به احتمال زیاد حداقل آن را یک بار دیده یا تجربه کرده‌اید، به شدت ساده و ابتدایی است. شما کنترل یک خط (که می‌توان از آن با عنوان یک راکت پینگ پونگ یاد کرد) را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید از رد شدن توپ به فضای پشت سر خود جلوگیری کنید. شاید گرافیک این بازی به شدت ساده و ابتدایی به نظر برسد؛ اما Pong تاثیر غیرقابل انکاری روی صنعت-هنر ویدیو گیم گذاشته است (لازم به ذکر است که پیش از Pong و در سال 1958، ما شاهد بازی Tennis for Two بودیم که بیش از حد ابتدایی بود و نمی‌توان نام یک ویدیو گیم همه گیر را روی آن گذاشت).

Pong تقریبا اولین بازی ویدیویی تاریخ است که به موفقیت تجاری دست پیدا کرد تا افراد بتوانند به Video Game، به عنوان یک صنعت نگاه کنند. به عبارتی دیگر، شاید اگر پونگ وجود نداشت نمی‌توانستیم پلی استیشن، ایکس باکس یا نینتندو را ببینیم، شاید هیچ وقت نمی‌توانستیم بزرگ‌ترین و شیرین‌ترین ماجراجویی‌های خود را تجربه کنیم، شاید هیچ وقت به انسانی که امروز هستیم تبدیل نمی‌شدیم. با توجه به همه این مسائل، واجب بود که از پدر معنوی بازی‌های ورزشی یعنی بازی Pong، در این لیست یاد کنیم.

بازی NBA Jam

بازی NBA Jam

بازی NBA Jam که برای اولین بار در سال 1993 و برای کنسول Sega Genesis منتشر شد، تقریبا اولین بازی ویدیویی کامل و بالغی است که به ورزش بسکتبال می‌پردازد. البته که این بازی پیش از پیدا کردن راهی برای ورود به جمع کنسول‌های خانگی، در قالب دستگاه‌های آرکید در دسترس قرار داشت. به هر حال، بازی NBA Jam همیشه به خاطر گیم‌پلی ساده و روان خود معروف بود؛ جایی که می‌توانستید کنترل بسکتبالیست‌های معروف را به دست بگیرید و به واسطه آن‌ها، به سمت حلقه تیم حریف بروید.

این اثر به عنوان اولین بازی لایسنس شده NBA به شمار می‌رود که تمامی ستاره‌های آن زمان را در خود جای داده بود. اما متاسفانه به خاطر قراردادهای تبلیغاتی و مسائلی از این دست، مایکل جردن در NBA Jam حضور نداشت تا بازیکنان موفق به گرفتن کنترل او در قالب بازی نشوند. سال‌ها بعد از عرضه اولیه، بازی NBA Jam میزبان یک نسخه بازسازی شد و در دسترس کاربران پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 قرار گرفت که شامل گرافیک و جلوه‌های بصری پیشرفته‌تر می‌شد.

بازی Tony Hawk Pro Skater

بازی Tony Hawk’s Pro Skater

هنگامی که به سال‌های پیش و زمانی که بازی‌های ویدیویی رونق امروز را نداشتند نگاه می‌کنیم، بازی‌هایی که بتوانند وارد فرهنگ عام جامعه شوند را به ندرت می‌بینیم. با این حال بازی Tony Hawk’s Skater یکی از همین استثناها به شمار می‌رود. اثری که می‌توانستید به پای آن بنشینید و تا ساعت‌ها با انجام حرکات نمایشی اسکیت برد، از لذت خالص ویدیو گیم استفاده کنید. طیف حرکات نمایشی و آکرباتیک این بازی آنقدری زیاد بود که می‌توانستید بدون دیدن انیمیشن‌های تکراری و خسته‌کننده، حسابی در محیط‌های تعبیه شده اسکیت سواری کنید. البته به اعتقاد بسیاری از طرفداران نسخه دوم Tony Hawk’s Pro Skater از کیفیت بیش‌تری نسبت به نسخه اول برخوردار است و برای این نظر، دلایل محکمی هم دارند. اما این دلیل نمی‌شود که از شماره اول این مجموعه در لیست بهترین بازی‌های ورزشی تمام دوران یاد نکنیم.

بازی FIFA 10

بازی FIFA 10

شرکت EA در طی سال‌های اخیر نسخه‌های مختلفی از سری FIFA را منتشر کرده که هر کدام در نوع خود جذاب و سرگرم کننده بودند. با این حال و هنگامی که به تاریخچه مجموعه نگاه کنیم، هیچکدام از آن‌ها از منظر نوآوری نمی‌توانند با FIFA 10 رقابت کنند. اثری که سازندگان برای توسعه آن از یک موتور گرافیکی جدید نسبت به سایر نسخه‌ها استفاده کردند و به همین روند، یک قدم رو به جلو برداشتند. همین موتور گرافیکی جدید به انیمیشن‌ها و هوش مصنوعی پیشرفته‌ای ختم شد که در دوان خود، حسابی هیجان‌انگیز به نظر می‌رسید.

علاوه بر این موارد، بازی FIFA 10 شامل بخش آنلاین تیمی و Ultimate Team هم می‌شد که رسما یک انقلاب جدید را در سطح بازی‌های ورزشی آغاز کرد. اگر به بازی‌های Sport چن سال اخیر نیم‌نگاهی داشته باشید، متوجه می‌شوید که اکثر آن‌ها حالتی مشابه با Ultimate Team را در خود جای داده‌اند. (توجه داشته باشید که آلتیمیت تیم در FIFA 09 هم در قالب یک بسته الحاقی در دسترس بود، اما از FIFA 10 به شکل جدی‌تری توسط مخاطب‌ها دنبال شد)

به طور کلی ترکیب گرافیک، گیم‌پلی و قدرت هوش مصنوعی باعث شد که فیفا 10 به یک بازی خاص برای طرفداران فوتبال تبدیل شود. اثری که روز به روز پیشرفت کرد و باعث شد تا امروزه از فیفا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های ویدیو گیمی دنیا یاد کنیم. FIFA 10 نه تنها به عنوان یک بازی ویدیویی، بلکه به عنوان یک شبیه‌ساز دقیق برای تداعی شرایط فوتبال حرفه‌ای هم عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود ثبت کرد. امیدواریم که بتوانیم در سال‌های آینده امثال FIFA 10 را بیش‌تر در سطح دنیا مشاهده کنیم.

بازی WWE No Mercy

بازی WWF No Mercy

در طی سال‌های اخیر ما شاهد بازی‌های ویدیویی متعددی در مورد کشتی حرفه‌ای بوده‌ایم که برخی از آن‌ها بهتر و تعدادی از آن‌ها ضعیف‌تر نسبت به انتظارات، عمل کردند. با این حال، تعداد آثاری که بتوانند عملکرد بهتری از بازی WWF No Mercy از خود بر جای بگذارند زیاد نیست. پریدن از نردبان‌ها روی رقیب‌ها، خرد کردن کمر دشمنان روی میز گزارشگرها و مبارزاتی که در پشت صحنه رخ می‌داند، تنها مثال‌های کوچکی از جذابیت‌های WWF No Mercy را نشان می‌دهند. علاوه بر این‌ها، بسیاری از طرفداران از No Mercy به عنوان بهترین بازی کشتی کج آنلاین تاریخ هم یاد می‌کنند و برای این ادعا، دلایل خاص خود را دارند. این بازی که حسابی توسط منتقدان مورد استقبال قرار گرفت، نه تنها برای طرفداران کشتی حرفه‌ای، بلکه برای مخاطب‌های عام هم می‌تواند فوق‌العاده جذاب به نظر برسد.

یکی از دلایل موفقیت این بازی، گیم‌پلی جذاب آن بود که با سطح زیادی از خشونت همراه می‌شد. حال این گیم‌پلی جذاب و خشن را با تعداد زیاد کشتی گیرهای لایسنس شده ترکیب کنید تا بیش‌تر به عظمت No Mercy پی ببرید. در واقع هنگامی که این بازی عرضه شد، از نظر تعداد کشتی گیرها نسبت به هر بازی مشابه دیگری عملکرد بهتری داشت. حال تک‌تک این کشتی گیرها ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود را داشتند و در بسیاری از نقاط نسبت به یکدیگر متمایز بودند.

بازی SSX

بازی SSX

اگر بخواهیم لیستی از بهترین بازی‌های شبیه‌ساز اسنوبرد (Snowboard) ترتیب دهیم، بهتر است صدر جدول را برای بازی SSX خالی نگه دارید. این بازی که طبق داده‌های توپوگرافی ناسا (NASA) ساخته شده، شامل بیش از 150 حرکت خطرناک و هیجان‌انگیز می‌شود که می‌توانید در قالب اسنوبرد، آن‌ها را تجربه کنید. حال نکته جالبی که در مورد SSX وجود دارد، احتمال سقوط بهمن است. در واقع این بازی شامل یک سیستم بهمن هم می‌شود که باید برای جلوگیری از هر گونه مشکلی، همیشه نیم‌نگاهی نسبت به آن و پیامدهایش داشته باشید. حال باید در این میان حواس خود را جمع کنید تا پس از یک پرش طولانی، جان خود را از دست ندهید. شاید عجیب به نظر برسد، اما با وجود اینکه در SSX با یک بازی ورزشی روبرو هستید، باید همیشه برای «زنده ماندن» تلاش کنید؛ اتفاقی که معمولا در آثار ورزشی رخ نمی‌دهد.

با گذر از این بحث‌ها، باید بدانید که هنگام عرضه بازی SSX در سال 2012، منتقدان شیفته آن شدند. بسیاری از آن‌ها از اثر مورد بحث به عنوان بهترین بازی اسنوبرد یا اسکی تاریخ یاد کردند. اثری که به شما اجازه می‌داد لیست موسیقی‌های خود را شخصی‌سازی کنید و طبق عملکرد خود در دل کوهستان، نواهای متفاوتی بشنوید. علاوه بر این‌ها، چگونه می‌توان ویدیو گیمی را که طبق داده‌های ماهواره‌های ناسا ساخته شده است را دوست نداشت؟ مگر چند دفعه می‌توان با چنین محصولی روبرو شد؟ بازی SSX بدون هیچ شکی باید در لیست بهترین بازی‌های ورزشی تمام دوران قرار بگیرد.

بازی Madden NFL 06

بازی Madden NFL 06

با وجود اینکه ورزش فوتبال آمریکایی در میان مردم ما از محبوبیت بالایی برخوردار نیست، اما نمی‌توانیم این موضوع را به کشورهای دیگر ربط دهیم. NFL که بزرگ‌ترین لیگ این ورزش به شمار می‌رود، طرفداران متعددی در سراسر دنیا و به خصوص ایالات متحده دارد که با گشت و گذاری کوتاه در سطح اینترنت، با ارقام تعجب برانگیزی درباره آن روبرو می‌شوید. شرکت EA هم که از این محبوبیت فوق‌العاده بالا آگاه است، در طی سال‌های متوالی نسخه‌های متعددی را از مجموعه Madden NFL وارد بازار کرده.

اما در میان نسخه‌های پرتعداد سری Madden، بازی Madden NFL 06 که در سال 2005 منتشر شد، از اهمیت بالاتری برخوردار است. این اثر حالت‌های مختلفی مانند Superstar Mode، QB Vision Control و Precision Passing را به مجموعه اضافه کرد و تنوع بزرگی را به وجود آورد. اما در میان این حالت‌ها و قابلیت‌های جدید، Superstar Mode سر و صدای بیش‌تری به پا کرد. شما می‌توانستید در طی این حالت کنترل یک بازیکن تازه‌کار فوتبال آمریکایی را به دست بگیرید و راه او را تا قله‌های موفقیت و قهرمانی تعیین کنید.

بازی NBA Live 2005

بازی NBA Live 2005

مجموعه NBA Live این روزها به هیچ وجه حال خوبی ندارد و در زیر سایه رقیب سنتی و دیرینه خود یعنی سری NBA 2K، گم شده است. اما روند همیشه به این روال نبوده؛ چرا که ما از سال‌های طلایی فرنچایز NBA Live گذشته‌ایم. بازی NBA Live 2005 که در سال 2004 منتشر شد و عکس کارملو آنتونی (Carmelo Anthony) روی آن قرار داشت، به عنوان نقطه اوج سری شناخته می‌شود. شرکت EA در این بازی آزادی عمل زیادی را در گیم‌پلی قرار داده بود که به عنوان یک گیمر، می‌توانستید به واسطه آن لحظات و صحنه‌های متفاوتی ایجاد کنید.

اما بزرگ‌ترین ویژگی جدیدی که به NBA Live 2005 اضافه شد، NBA All-Star Weekend نام داشت. این حالت به شما اجازه می‌داد به تجربه مسابقه All-Star، مسابقه اسلم دانک، مسابقه سه امتیازی و بازی Rookie vs. Sophomores بپردازید. All-Star نام رویدادی است که به طور سالانه برگزار می‌شود تا بهترین‌های لیگ در طی آن و در زمینه‌های مختلف با یکدیگر رقابت کنند. این ویژگی به شدت جذاب بود و پس از NBA Live 2005، به پای ثابت شبیه‌سازهای بسکتبال تبدیل شد.

بازی Wii Sports

بازی Wii Sports

بازی Wii Sports با توجه به نوآوری‌ها و خلاقیت‌هایی که درون خود جا داده بود، بدون شک یکی از بهترین بازی‌های ورزشی تمام دوران محسوب می‌شود. این اثر که در حال حاضر چهارمین بازی پرفروش تاریخ (از منظر تعداد نسخه فروش رفته) شناخته می‌شود، اولین عنوانی بود که برای کنسول Nintendo Wii در دسترس قرار گرفت.

Wii Sports از سنسورهای حرکتی کنسول Nintendo wii استفاده می‌کرد تا حرکات بازیکن را اسکن کند. بدین ترتیب، شما به کنترلر محدود نمی‌شدید و می‌توانستید با انجام فعالیت‌های بدنی به بازی کردن بپردازید. این بازی شامل پنج ورزش بوکس، بیس بال، گلف، تنیس و بولینگ می‌شد که می‌توانستید به کمک سنسورهای حرکتی از آن‌ها لذت ببرید. با وجود اینکه نزدیک 16 سال از عرضه اولیه Wii Sports می‌گذرد، هنوز هم جذاب به نظر می‌رسد و اگر امکانات آن را دارید، بهتر است چند ساعتی هم که شده به سراغش رفته و از آن لذت ببرید.

بازی Tony Hawk's Pro Skater 2

بازی Tony Hawk’s Pro Skater 2

ما پیش از این در لیست بهترین بازی‌های ورزشی تمام دوران به نسخه اول Tony Hawk’s Pro Skater اشاره کردیم. با این حال و همان‌طور که بیش‌تر مردم اعتقاد دارند، Tony Hawk’s Pro Skater 2 بازی بهتری نسبت به نسخه اول به شمار می‌رود. شماره دوم پایه‌ها و ویژگی‌های اولیه نسخه اورجینال را گرفت و آن‌ها را در یک محصول بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر اعمال کرد. این پیشرفت آنقدری چشم‌گیر بود که باعث ثبت نمره 98 از 100 در وبسایت متاکریتیک شد. همین موضوع، بازی Tony Hawk’s Pro Skater 2 را در لیست بهترین بازی‌های تمام دوران از دید منتقدان قرار می‌دهد.

ترکیب ویژگی‌ها و تکنیک‌های جدید، گیم‌پلی بهتر و گرافیک ارتقا یافته باعث شد که طرفداران عاشق بازی مورد بحث شوند. قطعات موسیقی بازی هم فوق‌العاده جذاب به نظر می‌رسیدند و حسابی با استیل و روند بازی هماهنگی داشتند. شما نمی‌توانید بازی‌های زیادی را پیدا کنید که مانند Tony Hawk’s Pro Skater 2 نسبت به نسخه قبلی تا این حد پیشرفت کنند. اگر دوست دارید به تجربه بازی‌های این مجموعه بپردازید، می‌توانید به سراغ Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 بروید که نسخه بازسازی شده دو شماره اول سری است.

بازی F1 2010

بازی F1 2010

همان‌طور که همه ما می‌دانیم، مسابقات اتوموبیلرانی هم جزو ورزش‌ها حساب می‌شوند و قاعدتا، می‌توانیم از نام آن‌ها در لیست بهترین بازی‌های ورزشی تمام دوران یاد کنیم. بازی F1 2010 که از سری محبوب F1 است، شاید بهترین گزینه موجود برای ذکر در ین لیست باشد؛ اثری که در توجه به جزئیات فوق‌العاده عمل می‌کند و حتی با گذشت نزدیک به 10 سال، هنوز هم عالی به نظر می‌رسد. هنگامی که به سراغ این بازی بروید، ممکن است در ساعت‌های ابتدایی به مشکل بخورید و نتوانید با سطح واقع‌گرایی و دشواری آن کنار بیاید. اما پس از متوجه شدن روند و گیم‌پلی، می‌توانید با یکی از بهترین Racingهای عمر خود روبرو شوید. با این حال اگر می‌خواهید به سراغ شبیه‌سازهای فرمول یک بروید، بهتر است چند روز تا عرضه F1 22 صبر کرده و به تجربه جدیدترین نسخه سری بپردازید.

بازی EA Sports MMA

بازی EA Sports MMA

برای آن دسته از افرادی که یک شبیه‌ساز واقع‌گرایانه و رقابتی از ورزش MMA می‌خواهند، بازی EA Sports MMA می‌توانید گزینه ایده‌آلی به شمار برود. این اثر برخلاف سایر بازی‌های مشابه که بازیکنان را به پشت سر هم زدن دکمه‌ها تشویق می‌کنند، حالت دقیق‌تر و واقع‌گرایانه‌تری دارد. این نوع از گیم‌پلی که از مجموعه Fight Night الهام گرفته شده، ترجیح می‌دهد که مسابقات MMA به جای یک مبارزه سریع و کوتاه، در قالب نبردهای فرسایشی و طولانی‌تر دنبال شوند. با این حال، مهم‌ترین ویژگی EA Sports MMA در توجه به جزئیات است. از ریزه‌کاری‌های گرافیکی گرفته تا توجه به کوچک‌ترین جزئیات در حین مبارزه؛ این بازی و جلوه‌های بصری آن می‌توانند حسابی شما را شگفت‌زده کنند.

بازی Gran Turismo 3

بازی Gran Turismo 3: A-Spec

اگر در بین شماره‌های مختلف سری گرن توریسمو بگردیم، به احتمال زیاد با چندین نسخه برخورد می‌کنیم که پتناسیل حضور در لیست بهترین بازی‌های ورزشی تمام دوران را دارند. با این حال ما تصمیم گرفتیم که از بازی Gran Turismo 3: A-Spec در این لیست یاد کنیم. اثری که درست مانند سایر شبیه‌سازهای رانندگی معروف توجه خارق‌العاده‌ای به جزئیات داشت و به همین دلیل هم حسابی دیده شد. در واقع GT3: A-Spec یک ریسینگ انقلابی بود که بازی‌های بسیاری در ادامه از آن الهام گرفتند. هدف این بازی درست مانند سایر نسخه‌های مجموعه است؛ بردن تمامی مسابقات ممکن، رسیدن به مقام اول تورنومنت‌های مختلف و رسیدن به سطح‌های بالاتر. اما این روند آنقدری استادانه و جذاب طراحی شده که به محض تجربه آن دوست ندارید از پای کنسول خود بلند شوید. اگر برای شما این سوال پیش آمد که منظور چه کنسولی است، باید بدانید که در مورد پلی استیشن 2 صحبت می‌کنیم. بازی Gran Turismo 3: A-Spec یکی از بهترین بازی‌های زمان طلایی PS2 محسوب می‌شد و محبوبیت زیادی هم میان طرفداران داشت.

بازی Pro Evolution Soccer 2013

بازی Pro Evolution Soccer 2013

بازی Pro Evolution Soccer 2013 که با عنوان PES 2013 هم میان طرفداران شناخته می‌شود، بدون شک یکی از بهترین نسخه‌های (یا به اعتقاد برخی دیگر بهترین) شبیه‌ساز فوتبال شرکت کونامی است. این بازی که در کشور ما هم از محبوبیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بود، در زمینه لایسنس کردن تیم‌ها هم عملکرد خوبی داشت و درباره این موضوع زیاد مورد انتقاد قرار نگرفت؛ انتقادهایی که در طی سال‌های اخیر نسبت به سری PES به شدت پررنگ شده است. اما آنچه که باعث شد اثر مورد بحث تا این اندازه معروف شود، گیم‌پلی ساده و در عین حال جذاب آن بود. PES 2013 فوتبال ساده‌ای ارائه می‌داد که اگر در آن دقیق‌تر می‌شدید، می‌توانستید خیلی سریع بر حرکات آن تسلط پیدا کنید. شاید همین خالص و ساده بودن باعث شد که پی ای اس 2013 حتی پس از گذشت این همه سال در ذهن ما باقی بماند.

در کنار تمامی آثاری که در لیست بهترین بازی‌های ورزشی تمام دوران به آن‌ها اشاره کردیم، چند عنوان دیگر هم وجود دارند که بهتر است از نام آن‌ها یاد کنیم. در ادامه می‌توانید نام این بازی‌های قابل احترام را ببینید:

  • بازی NBA 2K16
  • بازی Punch Out
  • بازی FIFA 17
  • بازی Mario Tennis
  • بازی WWE 2K14
  • و…

جمع‌بندی

همان‌طور که می‌دانید جمع کردن لیست بهترین بازی‌های ورزشی تمام دوران به هیچ وجه کار آسانی نیست و می‌تواند ده‌ها مدعی جدی داشته باشد. با این حال سعی کردیم با آوردن نام شاخص‌ترین این آثار مانند FIFA 10، Gran Turismo 3 و… لیست متعادلی برای شما تهیه کنیم.

نظر شما در این باره چیست؟ چه آثار دیگری می‌توانستند جزو بهترین بازی‌های ورزشی قرار بگیرند؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

اولین بازی ویدیویی ورزشی تاریخ چیست؟

Pong اولین بازی ورزشی کامل و قابل تجربه تاریخ ویدیو گیم به شمار می‌رود. هرچند که پیش از آن ما شاهد بازی Tennis For Two بودیم؛ اثری که بیش از حد ابتدایی بود و در دسترس عموم هم قرار نگرفت.

۱
اولین حالت Ultimate Team به کدام نسخه از سری فیفا باز می‌گردد؟

بازی FIFA 09 اولین نسخه مجموعه محسوب می‌شود که شامل حالت آلتیمیت تیم هم بود. با این حال، این بازی FIFA 10 بود که باعث همه‌گیری و معروفیت عظیم آن شد.

۲
آیا Wii Sports به عنوان اولین بازی کنسول Nintendo Wii به شمار می‌رود؟

بله، Wii Sports اولین بازی رسمی کنسول Nintendo Wii محسوب می‌شود.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.