بازی Forza Motorsport
یحیی رحیمی

ری تریسینگ در تمام بخش‌های بازی Forza Motorsport فعال است

یحیی رحیمی 28 خرداد 1401 بدون دیدگاه
324 بازدید

بازی Forza Motorsport در کنفرانس مایکروسافت به‌عنوان پیشرفته‌ترین بازی مسابقه‌ای تاریخ معرفی شد. یکی از ویژگی‌هایی که برای فورتزا موتور اسپرت جدید بیان شد، فعال بودن ری تریسینگ در حین مسابقه بود. این قابلیت گرافیکی در تمام مواقع فعال است و می‌توان در حین مسابقه، زیباترین تصاویر ممکن را دریافت کرد. کارگردان بازی روی این نکته پافشاری کرده که Ray Tracing تنها در حالت عکاسی فعال نیست.

به گزارش پارسی گیم، کریس اساکی، کارگردان بازی Forza Motorsport به منظور کل‌کل با توسعه‌دهندگان بازی گرن توریسمو 7 می‌گوید که ویژگی ری تریسینگ و نورپردازی نقطه‌ای در تمامی طول بازی فعال است و اینکه استودیو Turn 10 به دنبال گمراه کردن بازی‌کنان با «واژه‌های خنده‌دار» نیست. این نکته اهمیت زیادی در بازی‌های مسابقه‌ای دارد؛ زیرا که گرن توریسمو 7 علی‌رغم صحبت‌های اولیه، ویژگی ری تریسینگ حین مسابقه را دریافت نکرد.

کارگردان فورتزا موتور اسپرت گفت: «ری تریسینگ آماده است؛ چه در پیست مسابقه و مهم‌تر از همه گیم‌پلی هم‌زمان. می‌خواهم واضح بگویم که وقتی می‌گویم داخل پیست، منظورمان بازپخش یا حالت عکاسی داخل پیست نیست. ما نمی‌خواهیم شما را گمراه کنیم. هر زمان که مسابقه می‌دهید و داخل بازی هستید؛ ری تریسینگ فعال است».

Forza Motorsport ری تریسینگ

ری تریسینگ در تمام لحظات Forza Motorsport

وی در ادامه افزود که میزان غوطه‌وری در محیط بازی به بیشترین حد ممکن رسیده و اینکه تجربه بصری بازی بسیار به واقعیت نزدیک است: «وقتی در مورد Ray Tracing حرف می‌زنیم؛ بله شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد و مشابه واقعیت است و شما این ویژگی را در گیم پلی خواهید دید». بازی Forza Motorsport همچنین نورپردازی ویژه‌ای خواهد داشت و سیستم خاصی برای محاسبه بازتاب نور روی تمامی سطوح طراحی شده که در سکانس‌های خارج از گیم‌پلی استفاده می‌شود.

کارگردان در ادامه پیشرفت استودیو در زمینه فنی را ستوده و معتقد است که فورتزا موتور اسپرت از لحاظ بصری یک پله فراتر از بازی‌های فعلی است و مایکروسافت به دنبال نمایش قدرت کنسول‌های جدید با این بازی تازه است. ری‌تریسینگ هم‌زمان بدین معنی است که نورپردازی و سایه‌ها با دقت بسیار بالا و مشابه فیلم‌های CGI نمایش داده می‌شود. این ویژگی به لطف کارت گرافیک‌های امروزی فراهم شده و استانداردهای بصری بازی‌های ویدیویی در نسل جدید چند پله ارتقاءیافته است.

بسیاری از بازی‌های PS5 و Xbox Series X در حال حاضر از ری تریسینگ پشتیبانی می‌کنند؛ البته این ویژگی با کاهش فریم و وضوح همراه است و در نتیجه قدرت زیادی برای پردازش بازی در این حالت نیاز است. عنوانی مانند گرن توریسمو 7 ترجیح داده تا این قابلیت را تنها در حالت عکاسی و بازپخش فعال کند تا توسعه بازی از لحاظ فنی ساده‌تر شود. در پایان انتظار می‌رود که Forza Motorsport جدید در بهار سال 2023 منتشر شود.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.