مدیر Forza استودیوهای ایکس باکس
یحیی رحیمی

مدیر Forza به مقام مدیریت استودیوهای ایکس‌ باکس ترفیع یافت

یحیی رحیمی 18 آبان 1402 بدون دیدگاه
53 بازدید

الن هارتمن مدیر سابق استودیو Turn 10 به مقام مدیر استودیوهای ایکس‌ باکس ترفیع یافت. او سال 2005 به‌عنوان توسعه‌دهنده به تیم فورتزا موتوراسپرت پیوست و در طی دو سال گذشته نیز مدیریت استودیو سازنده را بر عهده داشته و به‌عنوان مدیر Forza شناخته می‌شد. وی از امروز وظیفه مدیریت استودیوهای ایکس‌باکس را بر عهده دارد.

الن هارتمن در صفحه لینکداین‌ اعلام کرد: «هیجان‌زده‌ام که می‌توانم نماینده بهترین بازی‌‌سازها در پست جدید به‌عنوان مدیر استودیوهای ایکس‌باکس باشم.» ترفیع رتبه هارتمن در ادامه تغییرات اساسی در بدنه ایکس‌باکس رخ داد. مایکروسافت پس از تکمیل خرید اکتیویژن بلیزارد، سبک مدیریتی را تغییر داد. سارا باند به مدیریت کل ایکس‌باکس رسید، مت بوتی که مدیر سابق استودیوهای ایکس‌باکس بود، پست تازه مدیریت محتوا را دریافت کرد و همچنین مدیران تازه‌ای در پست‌های تازه مشغول به کار شدند.

سارا باند به‌عنوان مدیر جدید ایکس‌باکس مسئولیت هر دو بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار را بر عهده دارد و در مورد کنسول‌های بعدی و همچنین بازی‌های انحصاری جدید تصمیم می‌گیرد. در عین حال نظارت بر استودیوهای بتسدا و اکتیویژن بلیزارد نیز توسط مت بوتی انجام می‌شود. الن هارتمن وظیفه دارد که استودیوهای اصلی ایکس‌باکس را هدایت کند، استراتژی برای آنها بچیند و روی روند ساخت بازی‌ها نظارت کرد. فیل اسپنسر نیز به‌عنوان مدیرعامل روی تمامی بخش‌های شرکت نظارت خواهد کرد.

مدیر Forza استودیوهای ایکس باکسمدیر جدید استودیوهای ایکس‌ باکس

مدیر جدید استودیو Turn 10 مشخص نشده است. این استودیو به‌تازگی بازی Forza Motorsport را برای ایکس‌باکس و کامپیوتر منتشر کرد و پروژه بعدی آنها مشخص نیست. باید خاطرنشان کرد که ساخت بازی Fable نیز به این استودیو سپرده شده است. ایکس‌باکس اوایل هفته یک قرارداد ویژه برای استفاده از هوش مصنوعی و ابزارهای روایی امضاء کرد. مایکروسافت می‌تواند به‌زودی از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌هایش استفاده کند و روند نگارش دیالوگ‌ها را تسریع بخشد.

الن هارتمن در طی دوره مدیریت دوساله‌اش، موجب پیشرفت قابل‌توجه استودیو Turn 10 شد. آنها در طی این دوره موتور گرافیکی ForzaTech را توسعه دادند که ساخت بازی Fable نیز با آن انجام می‌شود. باید دید مدیریت وی چه تأثیری روی دیگر استودیوهای ایکس‌باکس خواهد گذاشت. گفتنی است بابی کاتیک تا پایان سال 2023 همچنان مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد باقی می‌ماند و تیم مدیریتی این شرکت نیز به‌زودی تغییر خواهد کرد. یکی از کاندیدها برای این پست، مایک یبارا، مدیر بلیزراد است که سابقه کار در مایکروسافت را هم دارد. نظر شما در مورد تغییرات جدید چیست؟

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.