بازی‌های مسابقه‌ای گذشته‌ی پرباری در تاریخ بازی‌های کامپیوتری داشته‌اند و شروع آن‌ها برمی‌گردد به اوایل دهه 80 میلادی و زمانی که زندگی ساده‌تر از حال بود. تعداد بازی‌های کلاسیک بسیار زیاد است، از Midtown Madness گرفته تا Need For Speed؛ اما سوال اصلی آن است که کدام بازی‌های امروز، بهترین عناوین مسابقه‌ای در کامپیوتر هستند؟ این سؤالی است که لیست ما پاسخش را می‌دهد، چه شما یک طرفدار کارکشته‌ی بازی‌های ریسینگ باشید، چه شخصی باشید که صرفاً از یک مسابقه آرامش‌بخش در عصر جمعه لذت می‌برد، قطعاً از این مطلب لذت خواهید برد!

در اینجا شما عناوین شبیه‌سازی‌شده‌ی بسیار جدی مانند بازی چالش‌برانگیز و فوق‌العاده Dirt Rally را خواهید یافت، اما با بازی‌های کمتر شناخته‌شده‌ای مثل Driver: San Fransisco که یک بازی فوق‌العاده مفرح با سیستم نوین و جدید در بازی‌های مسابقه‌ای است آشنا خواهید شد. در مورد تعریف “بازی‌های مسابقه‌ای” اصلاً سخت‌گیرانه عمل نکردیم. اساساً، اگر چرخ داشته باشد قبول است. اما این بازی‌ها همگی در یک‌چیز مشابه هستند: آن‌ها یک تجربه عالی رانندگی را به شما عرضه می‌کنند، و حس پشت فرمان نشستن در آن‌ها عالی است.

Forza Horizon 4

Forza Horizon 4

تاریخ انتشار: 2018
سازنده: Playground Games, Turn 20

در نقدی که سایت‌های مطرح بازی برای Forza Horizon 4 نوشته‌اند، بسیاری شدیداً تحت تأثیر جو بی‌نظیر و سازگاری بالای فرمان اتومبیل‌ها در این بازی بودند: «مسابقه دادن همچنان بی‌همتاست. ترکیبی بی‌نقص از فرمان‌پذیری نه‌چندان سخت‌گیرانه و شبه آرکید، با یک دقت وسواسانه به جزئیات، که اطمینان حاصل می‌کند که حس هر ماشین متفاوت باشد. هدف یک شبیه‌سازی بی‌نقص نبوده، اما وزن، سرعت، و گشتاور هر ماشین به آن شخصیتی فراتر از ژانر و طبقه‌بندی داده.»

با عملکردی به‌مراتب بهتر از Forza Horizon 3 روی سخت‌افزارهای ضعیف‌تر، امکانات بیشتر و هوشمندانه‌تر برای بازی چندنفره عمومی، و یک نقشه‌ی دائماً در حال تغییر که هر هفته در فصلی متفاوت است، Forza Horizon 4 موفق شده که یک بازی تقریباً بی‌نقص مسابقه‌ای را بهبود ببخشد. این بهترین بازی برای طرفداران سخت شبیه‌سازی نیست، اما هر شخصی که علاقه‌ای هرچند کم به اتومبیل‌ها داشته باشد، باید بازی Forza Horizon 4 را امتحان کند.

Dirt Rally 2

Dirt Rally 2

تاریخ انتشار: 2019
سازنده: Codemasters

اولین نسخه از مجموعه Dirt Rally هنگام انتشار در 2015 موردتوجه بسیار قرار گرفت. از کلاه‌های لبه‌دار و تبلیغات نوشیدنی‌های انرژی‌زا که درگذشته این ژانر را تعریف می‌کردند فاصله گرفت و تمرکزش را بر روی چالش بسیار سخت، خب… درواقع صرفاً نگه‌داشتن ماشین روی مسیر یک مسابقه‌ی رالی گذاشت. Dirt Rally 2 نیز همین کار را می‌کند، اما از تمام جهات پیشرفت کرده است.

راندن یک اتومبیل در یک مسابقه رالی مهارت خارق‌العاده‌ای می‌طلبد، و شرکت Codemasters از شما چیزی کمتر از یک ماشین رالی دومحوره طلب نمی‌کند. حداقل این چیزی است که شما حس می‌کنید. واقعیت این است که هیچ‌کدام از ما تجربه دست‌اول حس پرواز کردن در یک سیتروئن در جاده‌های گلی فنلاند با سرعتی که سباستین اوژیه( قهرمان دنیای رالی) می‌تواند را نداریم، هیچ‌وقت هم آن را تجربه نخواهیم کرد. اما حس جابجایی وزن در ماشین‌های Dirt Rally، حس قدرت موتور درحالی‌که چرخ‌ها برای یافتن اصطکاک در حال چرخش سریع هستند، به‌شدت قانع‌کننده به نظر می‌رسند.

Forza Motorsport 7

Forza Motorsport 7

تاریخ انتشار: 2017
سازنده: Turn 10 Studios

بازی Forza Motorsport 7 را می‌توان از جوانب مختلفی بررسی کرد اما اگر بخواهم آن توصیف کنم، باید بگویم: «آن‌چنان وسیع و بزرگ که من نه‌تنها می‌توانم آن را به یک بازی احمقانه در مورد ون‌ها تبدیل کنم، همچنین می‌توانم آن را تبدیل به یک بازی در مورد فتح کردن تمام عقده‌های خود در زمینه ون‌ها تبدیل کنم، و بالاخره یاد بگیرم که چگونه ماشین‌های جذاب و فوق‌سریع را رانندگی کنم.” این‌یکی از فراگیر‌ترین بازی‌ها در ژانر سندباکس برای افراد عشق ماشین است. توانایی فراهم کردن جذابیت برای طرفداران حرکت سریع در قفس‌های فلزی براق، طرفداران پروپاقرص شبیه‌سازی، و همه اشخاص بین این‌ها را دارد.

اضافه شدن تأثیرات آب‌وهوا، آن را از یک مسابقه معمولی که معمولاً به رقابتی برای به خاطر داشتن مسیر نزول می‌کند فراتر می‌برد، و آن را به یک سنجش لحظه‌ای عکس‌العمل برای جاخالی دادن از چاله‌های آب ایجادشده در مسیری بادید بسیار کم تبدیل می‌کند. کافی است نزدیک صبح دل به پیست مسابقه بزنید و طلوع آفتاب را مشاهده می‌کنید، آنگاه است که نور خورشید، ناگهان مسیر کاملاً تاریک را پر می‌کند و به اوج زیبایی بازی Forza پی خواهید برد. متأسفانه سیستم پیشرفت بازی که شدیداً نیازمند یک سیستم نخ‌نمای لوت باکس است برای آن مانند لنگر منفی عمل می‌کند و کیفیت بازی را پایین می‌کشد، اما به‌عنوان اولین فورتزای جاده‌ای برای کامپیوتر، بازی Forza Motorsport 7 به‌اندازه‌ای قدرتمند هست که توان جذب ضربه‌های حاصل از چند دست‌انداز را داشته باشد.

Project Cars 2

Project Cars 2

تاریخ انتشار: 2017
تولیدکننده: Slightly Mad Studios

این بازی، آن شبیه‌ساز مسابقه‌ای است که تلاش می‌کند که همه خصوصیات ممکن ژانر را داشته باشد، مثلاً مسابقه روی یخ با تایرهای عاج دار در مسیرهای برفی سوئد، کارتینگ در ارتفاعات اسکاتلند و رالی کراس در قسمت درونی پیست هوکنهایم، درحالی‌که گل به سمت همه‌چیز و همه‌کس پرتاب می‌شود. در سوی دیگر ماشین‌های مسابقه را می‌بینیم که در حال حرکت با سرعت زیاد در شهر ایمولای ایتالیا هستند و درصحنه‌ای دیگر، ماشین‌های دستکاری‌شده مستقل که در آزادراه دیتونا جاذبه را به چالش می‌طلبند، و وقتی حوصله‌تان زیادی سر رفت، سواری با هوندا سیویک در او روگ و تلاش برای عقب نماندن؛ تمام این لحظات مفرح در قالب یک بازی بی‌نظیر گنجانده‌شده است!

معجزه‌آساترین نکته در مورد وسعت عظیم محتوا در دنباله‌ای که شرکت Slightly Mad ساخته این است که از پس انجام دادن تمام این موارد به نحو عالی برآمده. مسابقه روی سطوح شل به قانع‌کنندگی مسابقه دادن با ماشین‌های معمولی است، و صداقت و واقعیتی که هنگام آزار دادن یک ماشین دیگر و هل دادنش به بیرون از مسیر در دستان خود تجربه می‌کنید در این ژانر از بهترین‌هاست. تعداد زیادی راننده ماشین‌های مسابقه‌ای در کلاس‌های مختلف مسابقات، هنگام ساخت این بازی مورد مشاوره قرارگرفته‌اند، و این نکته واقعاً مشهود است. لیگ‌های قدرتمند مختلفی حول Project Cars 2 شکل‌گرفته‌اند، که نشان از کیفیت و عمق شبیه‌سازی موردعلاقه‌ی رانندگان جوان است. ممکن است این بازی جایگزین مناسبی برای سپری کردن زمان در پیست باشد.

iRacing

iRacing

تاریخ انتشار: 2008
سازنده: iRacing Motorsport Simulation

با مسابقات دائمش در لیگ‌های آنلاین، و مدل‌سازی دقیق ماشین‌ها و مسیر‌های مسابقه، iRacing نزدیک‌ترین تجربه به یک مسابقه‌ی واقعی با حس و حال هیجان‌انگیز است که در یک بازی کامپیوتر می‌توانید پیدا می‌کنید.

این به این معناست که بازی iRacing چیزی است که انجامش نیاز به تمرین دارد و در سوی دیگر، بخش تک نفره به خصوصی ندارد، و با هزینه‌های اشتراک و زمان‌بندی‌ خاص تورنمنت‌هایش، این بازی به سرمایه مالی و زمانی جدی نیاز دارد. و تا یادمان نرفته، این بازی به یک فرمان اتومبیل مخصوص کامپیوتر نیاز دارد. منظورمان این نیست که کنترل ماشین‌ها از طریق صفحه‌کلید یا دسته بازی کیفیت خوبی ندارد، منظورمان این است که بازی تا وقتی‌که فرمان نداشته باشید به شما اجازه بازی نمی‌دهد.

iRacing برای کلاس خاصی از طرفداران مسابقات شبیه‌سازی‌شده و هیچ رقیبی ندارد. بهترین بازیکنان iRacing معمولاً در مسابقات اتومبیل‌رانی واقعی نیز شرکت می‌کنند، و حرفه خود را بر پایه eSport مسابقه اتومبیل‌رانی رقم می‌زنند. و بااینکه الآن بیش از یک دهه از انتشارش در 2008 می‌گذرد، این بازی با معرفی آخرین بازی‌های شبیه‌ساز مسابقات رانندگی، دائماً در بالاترین سطح مانده، که خود دستاوردی ارزشمند است.

F1 2020

F1 2020

تاریخ انتشار: 2020
سازنده: Codemasters

سری F1 ساخته‌ی شرکت Codemasters در چند سال گذشته کیفیت قابل قبولی در حالت کریر مود ارائه داده، اما خلق و مدیریت یک تیم اتومبیل‌رانی واقعاً تفاوت قابل‌توجهی در وابستگی احساسی شما خواهد داشت. از جواب‌هایی که باید در کنفرانس‌های مطبوعاتی بدهید، تا انتخاب هم‌تیمی‌ها، شما مسئول نتایج خود خواهید بود، تا جایی که اگر شکست خوردید، می‌توانید ریشه شکست را دریکی از تصمیمات بدی که قبلاً گرفته‌اید پیدا کنید.

درحالی‌که این بازی پر از لحظات واقعاً نفس‌گیر است، مثل وقتی‌که رقیب شما درست در کنار شما از محوطه تعمیر خارج می‌شود، تعداد بی‌شماری قانون هم هست که باید رعایت کنید؛ برای نمونه عمر مفید قطعاتی که باید لحاظ کنید، و موارد دیگر که باعث می‌شود این بازی نسبت به رقبای خود در این ژانر، غنی‌تر باشد.

F1 2020 یک بازی فوق‌العاده زیباست که هرچقدر بیشتر به آن دقت کنید عمیق‌تر می‌شود و همچنان آشناست. این بازی می‌توانست به‌عنوان یک محصول سرگرم‌کننده و درعین‌حال رئال، ارائه‌ای بهتر داشته باشد؛ اما باید دلیل بسیار خاصی داشته باشید که به شاهکار نبودن بازی F1 2020 اعتراف نکنید. این بازی به‌سادگی فوق‌العاده است.

Assetto Corsa Competizione

Assetto Corsa Competizione

تاریخ انتشار: 2019
سازنده: Kunos Simulazioni

اگر بخواهیم صادق باشیم، دنیای بازی‌های مسابقه‌ای مشتاق انتشار بازی رسمی مسابقات Blancpain World Endurance نبود. بازی Assetto Corsa Competizione به‌عنوان یک بازی رسمی و تحت لیسانس مسابقات واقعی، مقداری محافظه‌کارانه است، اما این‌طور که بعدها مشخص شد، این بازی دقیقاً آن چیزی بود که سری Assetto Corsa به آن نیاز داشت.

این بازی که توسط شرکت Kunos Simulazioni در سال 2014 منتشر شد نکات مثبت زیادی داشت، ازجمله مدل فرماندهی که بهترین‌ها را به چالش می‌طلبید و حس چرخ‌ها بسیار خوب بود، اما ساختار آن‌چنانی برای بازی تک‌نفره نداشت. اگر به دنبال محتوایی بیشتر از مسابقه بودید، باید این انتظار را فراموش می‌کردید. چیزی که این بازی به نسخه قدیمی خود اضافه می‌کند یک ساختار مسابقات قهرمانی جذاب با ماشین‌هایی از کلاس‌های مختلف، با درجه‌ای بسیار بالا از شبیه‌سازی در مسابقات استقامتی در پیست‌های ارزشمندی مثل Paul Ricard، Spa Francorchamps، و Circuit de Catalunya. اگر یک فرمان مخصوص کامپیوتر داشته باشید، خواهید دید که فرمان‌پذیری بازی بهتر از همیشه خواهد بود. چرخه شب و روز به زیبایی هرچه‌تمام‌تر در این بازی به تصویر کشیده شده و این ویژگی برای یک بازی شبیه‌سازی در ژانر مقاومتی حیاتی است.

TrackMania 2

TrackMania 2

تاریخ انتشار: 2020
سازنده: Ubisoft Nadeo

تقریباً یک دهه پس از انتشار TrackMania 2، شرکت Ubisoft Nadeo از این محصول تقریباً بازسازی‌شده خود به نام Trackmania 2020 رونمایی کرد. بازی از کیفیت بصری ارتقاءیافته پشتیبانی می‌کند، اما بهترین نکته در مورد این بازی، اضافه شدن پیست‌های روزانه، حالت‌های جدید پیست مانند یخ، و سیستم بهتر چک‌پوینت در بازی است. مهم‌تر از همه، این یک شروع تازه برای Trackmania ‌است، که از پلتفرم عجیب Maniaplanet متعلق به شرکت Nadeo جداشده است.

اما نگران نباشید، Trackmania هنوز هم به‌شدت جذاب است. من تابه‌حال در تمامی پیست‌های بازی بی‌منطق بازی کرده‌ام که نیازمند زمان‌بندی دقیق، تکرار بی‌پایان، و مقداری شانس بوده‌اند. همچنین، شرکت Nadeo رویکرد فعالانه‌تری در مورد محتوای پس از انتشار بازی در پیش‌گرفته، و هر فصل پیست‌های جدیدی را رونمایی می‌کند. اگر شما طرفدار این ژانر هستید، باید این نسخه از بازی را امتحان کنید.

MotoGP 18

MotoGP 18

تاریخ انتشار: 2018
منتشرکننده: Milestone

ممکن است “دوچرخ” در بعضی گوشه‌های جامعه ریسینگ و میان بازی‌های مسابقه‌ای ، کفر تلقی شود، اما برای کسانی که حاضرند تعداد معمول چرخ‌ها را تقسیم‌بر دو کنند، بازی تحت لیسانس مسابقات واقعی MotoGP هیجان خوبی به دنبال خواهد داشت.

موتورسواری به‌صورت ذاتی هیجان‌انگیز است. زاویه‌های ناب، سبقت‌های انتحاری، و میزان شتاب همه عناصر مورد نیاز برای یک ورزش هیجان‌انگیز را فراهم می‌کنند. و متخصص ایتالیایی موتورهای مسابقه‌ای Milestone واقعاً موفق به خلق تمام احساسات ترس شدید و شجاعت سوارشدن بر یک موتور MotoGP شده. اگر بخواهیم مؤدبانه بگوییم، بازی‌های فرمول یک Codemasters به‌وضوح منبع الهام بزرگی بوده‌اند، اما نکته مثبت مضاعف برای بازیکنان، لایه‌ای از شبیه‌سازی حرفه‌ای راننده است. با مسابقات آهسته‌تر شروع کنید، شهرتی به هم بزنید، و منتظر پیوستن به تیم اصلی باشید.

rFactor 2

rFactor 2

تاریخ انتشار: 2012
سازنده: Image Space Incorporated

حسی که هنگام تجربه‌ی بازی rFactor خواهید داشت، همیشه عجیب خواهد بود؛ اما این بازی، وارث یکی از مهم‌ترین بازی‌های مسابقه‌ای کامپیوتر، و یکی از چشمگیرترین جوامع ماد سازی در دنیاست. همانند نسخه قبلی، rFactor 2 همچنان و پس از نزدیک یک دهه از انتشارش در حال رشد کردن است و بسته‌های جدید ماشین‌ها و مسیر‌ها دائم در حال اضافه شدن هستند. دنبال کردن تمام این عادات و ویژگی‌ها کار آسان و ارزانی است، اما طرفداران سرسخت مسابقه را راضی نگه خواهد داشت.

آنچه گفتیم تنها نیمی از داستان است. فعالیت بی‌حد و شمار کاربرها با خلق مادهای فراوان، باعث شده که باوجوداینکه سوژه اصلی بازی طی این سالها همیشه مسابقات فرمول یک بوده، آن‌هایی که طرفدار مسابقات DTM، WTCC، GT، و مسابقات دیگر به این سبک هستند نیز محتوای محبوب خود را بیابند.

Need for Speed: Hot pursuit

Need for Speed: Hot pursuit

تاریخ انتشار: 2010
سازنده: Criterion Software, DICE, Exient Entertainment, IronMonkey studios

بازی Hot Pursuit یک بازی رانندگی منجمد درزمانی خاص در تاریخ بازی‌های رانندگی آرکید و خالص‌ترین عصاره‌ی دنیای Need for Speed قبل از اینکه این سری به سبک جهان باز روی آورد. چیزی که به شما تقدیم می‌کند دقیقاً آن چیزی است که قولش را داده و برایش فرقی نمی‌کند کدام مسابقه باشد، این سطح از کیفیت همیشه پابرجاست. مهم نیست از زندگی ساده در یک شهر توریستی آرام اروپایی لذت ببرید، یا به جاده‌های زیبای سواحل اقیانوس آرام بروید، پلیس بالاخره شمارا دنبال می‌کند و آسایش را از شما می‌گیرد، یا شاید هم آدرنالین را به رگ‌هایتان تزریق می‌کند!

بااینکه بیشتر از یک دهه از انتشار این بازی می‌گذرد، حس کهنگی نمی‌دهد و البته ممکن است سطح گرافیک محیط و ماشین ممکن است نتواند با عنوان‌های جدید رقابت کند، اما در کل، زیبایی خاص حاضر در Hot Pursuit هنوز حس همان بازی لوکس زمان خودش را به شما می‌دهد و فراتر از هر چیز، یک تجربه‌ی سریع و هیجان‌انگیز.

My Summer Car

My Summer Car

تاریخ انتشار: 2016
سازنده: Amistech Games
حداقل نیمی از زمان تجربه‌ی بازی My Summer Car در خارج از اتومبیل هدر می‌رود. درواقع، همان‌قدر که با یک بازی مسابقه‌ای روبه‌رو هستیم، همان‌قدر هم با یک بازی شبیه‌ساز یک نوجوان کارآموز مکانیک در روستایی کوچک در کشور فنلاند در دهه 1990. قرار دادن این بازی در این لیست اما، بدین دلیل است که برای هرکسی که علاقه‌ای به ماشین داشته باشد، بازی کردنش ضروری است.

همه‌چیز با دریافت یک یادداشت از پدر و مادرتان شروع می‌شود، که در آن به شما می‌گویند ماشین اسقاطی که در پارکینگ است را بازسازی کنید. ازآنجاست که شروع به ساخت خودرویی سالم و قابل ارتقا می‌کنید و سپس آن را به یک اتومبیل مسابقه بسیار سریع تبدیل می‌کنید و در طول مسیر یاد می‌گیرید که یک منیفولد اگزوز دقیقاً چه شکلی است. بازی زمان جالب می‌شود که با سرعت بیش از 110 کیلومتر بر ساعت در یک جاده تک لاین در کنار یک دریاچه حرکت می‌کنید و این قطعه می‌لرزد و شل می‌شود و دقیقاً همان اتفاقی که نباید بیفتد می‌افتد. این بازی کاملاً حس و حال مالک یک اتومبیل را به شما منتقل می‌کند.

Grand Prix 3

Grand Prix 3

تاریخ انتشار: 2000
سازنده: Microprose

این بازی برای سالیان دراز مورداحترام بوده و هنوز هم در سال 1400 شمسی قابل بازی است. بازی Grand Prix 3 لحظه‌ای بسیار مهم در تاریخ بازی‌های مسابقه‌ای بود و مسیر رشد این بازی‌ها را برای همیشه تغییر داد. شرکت Microprose متعلق به جف کرموند از قبل با تولید Fromula One Grand Prix و Grand Prix 2 در ابتدای دهه 90 توجه زیادی به خود جلب کرده بود، اما محدودیت‌های سخت‌افزاری باعث شده تا آن بازی، شبیه‌سازی شدیداً محدود باشد. Grand Prix 3 درجه جدیدی از الزام به واقعیت بود؛ جزئیاتی مانند بافت تایر، قدرت کنترل فرمان در هنگام بارش باران، و تغییرات ریز در قطعات ماشین را شبیه‌سازی کرده بود، چیزی که بازی‌های قبل از آن فقط توانسته بودند به کلی‌ترین شکل ممکت به آن بپردازند. به‌بیان‌دیگر، این بازی در آن زمان حس نشستن پشت فرمان یک ماشین فرمول یک را کاملاً منتقل می‌کرد.

این بازی اگرچه یک اثر تماشایی است اما به موزه تعلق دارد؛ ولی این‌طور به بازی نگاه کنید که رقابت‌های اتومبیل‌رانی را در دوره‌ای افسانه‌ای روایت می‌کند؛ زمانی که مایکل شوماخر و میکا هاکیان برای رسیدن به قله با یکدیگر رقابت می‌کردند و قهرمانان قبلی دیمون هیل و جک ویلنو در انتهای گروه دست‌وپا می‌زدند. این بازی با تعداد بسیار زیاد مادها در این 20 سال به آسمان هفتم رفته و باکمی جستجو در گوگل، می‌توانید حدود 20 سال از تاریخ فرمول یک را بازی کنید.

RaceRoom Experience

RaceRoom Experience

تاریخ انتشار: 2013
سازنده: Sector3 Studios

این بازی نواده‌ی SimBin است که در زمان خود امپراتوری مسابقات اتومبیل‌رانی بود. به این بازی به‌عنوان GTR آنلاین نگاه کنید: آن شبیه‌سازی بی‌رحم اتومبیل‌رانی که در خاطر شما می‌ماند و ویژگی‌ها و امکانات بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. بازی RaceRoom Experience مسابقات GT را به زیبایی مدل‌سازی کرده و حس خوبی را به بازی‌کننده منتقل می‌کند. مسابقات آنلاین باکیفیت و زیرساخت خوب اجرا می‌شوند. به لطف سیستم Free to Play، لیست ماشین‌ها و پیست‌ها هم کیفیت کافی برای اینکه واقعاً در چند نوع مسابقه متخصص شوید را دارند.

شاید این مزیت به‌حساب آید اما درعین‌حال یک ضعف هم حساب می‌شود؛ لحظه‌ای که ماشین‌ها روی جاده بروند، همه‌چیز آشنا و عالی است. اما خارج از پیست، RaceRoom تلاش می‌کند تا به شما هر آیتمی که نمی‌خواهید را بفروشد! از این حرف‌ها بگذریم، اطلاعات بسیار زیادی در مورد اتومبیل‌های قدیمی مسابقه موجود است که برای ماه‌ها، یا حتی سالها شمارا سرگرم نگاه دارد؛ درنتیجه عجله‌ای برای برگشتن به مغازه درون بازی و خرید محتوای جدید وجود ندارد.

Grid Autosport

Grid Autosport

تاریخ انتشار: 2014
سازنده: Codemasters

بازی Autosport، آسان‌ترین و پایه‌ای‌ترین محصول مسابقه‌ای شرکت Codemasters است. گیم پلی و نحوه‌ی حرکت اتومبیل‌ها تا حد زیادی از اشتباهات شما چشم‌پوشی می‌کنند، اما بازی به‌اندازه کافی چالش دارد که به شما بیاموزد چگونه در پیچ‌ها ترمز و گاز را کنترل کنید. بازی بیرون از دنیای مسابقه،کیفیت بالایی ارائه می‌دهد که در کمتر بازی مسابقه‌ای دیده می‌شود و آخر هفته‌های جذابی برای شما می‌سازد و جدا از این‌ها، رقبای کامپیوتری که مانند دیگر بازی‌های مسابقه‌ای شرکت Codemasters قوی است، ساعات بی‌نظیری برای شما خواهد ساخت.

بااینکه سیستم فوق‌العاده رضایت‌بخش مدیریت تیمی که در مسابقات قبلی Grid دیده می‌شد در اینجا ضعیف‌تر و محدودتر شده، (یادتان هست که وقتی در Grid 1 بالاخره B&O اسپانسرتان می‌شد چقدر به خود افتخار می‌کردید؟) این بازی هنوز بازی شروع خوبی برای اشخاصی است که نسبت به سبک شبیه‌سازی بازی‌های مسابقه‌ای کنجکاوند، و برای کسانی که در این سبک خبره هستند و می‌خواهند در آرامش خوش بگذرانند هم بازی لذت بخشی است.

Driver San Francisco

Driver San Francisco

تاریخ انتشار: 2011
سازنده: Ubisoft Reflections

با یک تم رترو-شیک دهه هفتادی، یکی از بهترین موسیقی‌های متن بازی، و یک سبک حقیقتاً خلاقانه برای یک بازی ماشینی جهان باز، بازی Driver San Francisco آن‌چنان موج جذابیت و استایل تولید می‌کند که حتی باوجود سال‌های زیادی که از انتشارش می‌گذرد، هیچ بازی دیگری توان رقابت با آن را ندارد.

بازی Driver San Francisco با داشتن قابلیتی مهیج که هرلحظه بتوانید ماشین هرکدام از NPC را بدزدید، یک انقلاب درزمینه‌ی بازی‌های مسابقه‌ای به شمار می‌رود که بعدها توانست مانند یک سیمرغ در قالب مجموعه‌ی واچ داگز زنده شود. درواقع نبوغ ایده‌های پایه‌ای بازی، نسبت به ویژگی‌های فنی برجسته‌‌تر است و اگر قصد تقلید از Need for Speed را دارد اما موفق به خلق آن هیجان نمی‌شود. بااین‌حال، همین فرمان‌ پذیری هم قدرت کافی برای پیش بردن داستان فوق‌العاده و عجیب بازی را دارد.

Split/Second

Split/Second

تاریخ انتشار: 2010
سازنده: Black Rock Studio

به بازی مسابقه سبک مایکل بی خوش‌آمدید، جایی که ماشین‌های مسابقه با سرعت خیره‌کننده از شهرهای متروک و خرابه‌هایی با فیلتر نارنجی عبور می‌کنند، درحالی‌که رانندگان انرژی کافی برای ترکاندن هلیکوپترهای در حال پرواز و چرخاندن سریع جرثقیل‌ها افسارگسیخته، و حتی منفجر کردن یک محله کامل را در ماشین‌های خود ذخیره می‌کنند.

بعد از حدود یک دهه از انتشار آن، Split/Second همچنان بازی بی‌نقص برای بسیاری از طرفداران سبک جهان باز مسابقه‌ای است و شدیداً بر هرج‌ومرج خود متمرکز است و حس تابلو فرشی از کشتاری نامحتمل و بدون خون از ماشین‌ها را منتقل می‌کند.

Burnout Paradise Remastered

Burnout Paradise Remastered

تاریخ انتشار: 2018
سازنده: Criterion

بازی‌های مسابقه‌ای معمولاً شانس بازسازی شدن را پیدا نمی‌کنند. سری‌های بزرگ آن‌قدر خود را تکرار می‌کنند که به نظر نمی‌رسد دلیلی برای بازسازی وجود داشته باشد. اما در مورد Burnout Paradise، همه‌ی گیمرها از اینکه این بازی از قانون گفته‌شده مستثنا شد خوشحال بودند. ده سال بعد از انتشار این بازی، هنوز هیچ رقیبی برای آن یافت نمی‌شود!

باوجود این حرف‌ها، نسخه اصلی بازی هنوز هم یکسر و گردن از تمام مقلدهای خود بالاتر و بسیار خالص‌تر و هیجان‌انگیزتر از بازی‌هایی که الهام‌بخش آن‌ها بود است. هیچ اتومبیلی از برندهای واقعی در بازی موجود نیست، درنتیجه ماشین‌ها برگرفته از الگوهای کلی بازار خودرو هستند، که دائم در حال درگیر شدن در تصادف‌های بسیار خشن هستند. این نکته را با ضربه‌های آرامی که در Need for Speed: Most Wanted به سپر شما وارد می‌شود و کاملاً کنترل شمارا از بین می‌برد مقایسه کنید. شرکت Criterion تلاش کرده که خود را از بند محدودیت‌ها آزاد کند، چراکه در اینجا شما احساس می‌کنید که حتی تصور یک چراغ جلوی خردشده، می‌توانست ساعت‌ها جلسه با وکلای لامبورگینی را در پی داشته باشد.

Paradise یک بازی “جمعی” آنلاین نیست. تمرکز آن بر جمع‌آوری کلکسیون و آزاد کردن قطعات نیست. شما می‌توانید خودروهای جدید به دست بیاورید، اما نکته اصلی بازی این نیست. نکته، رانندگی در شهری است که تمام شهروندانش یک ماشین هستند. درحالی‌که از رادیو آهنگ‌های کلاسیک سبک راک و پاپ پخش می‌شود، شما در کوچه‌های پرپیچ‌وخم شهر، گردنه‌ها، و مزرعه‌های زیبا رانندگی می‌کنید. اگر بخواهیم به‌طور خلاصه بگوییم، این بازی خشن، سریع، و شدیداً سرگرم‌کننده، و خالق ژانر مدرن مسابقات آرکید.

منبع: PCGamer