الکترونیک آرتز
یحیی رحیمی

شرکت EA احتمالاً به اپل، آمازون یا دیزنی فروخته می‌شود

یحیی رحیمی 1 خرداد 1401 بدون دیدگاه
253 بازدید

آخرین اخبار بازی از احتمال فروش شرکت EA به چندین خریدار بزرگ از جمله اپل، آمازون و دیزنی می‌گویند. این شرکت با توجه به فعالیت‌های اخیر در صنعت بازی از جمله خرید اکتیویژن بلیزارد با قیمت 68 میلیارد دلار، خود را آماده رقابت جدی با مایکروسافت و سونی می‌کند.

به گزارش پارسی گیم و به نقل از خبرگزاری Puck، شرکت EA به شدت دنبال یک خریدار می‌گردد و در این تصمیم ثابت‌قدم است. هیئت‌مدیره با شرکت‌های بزرگی از جمله اپل، دیزنی، آمازون و Comcast-NBCUniversal مذاکره کرده است و ممکن است که در آینده‌ای نزدیک، کنترل آن در اختیار یک شرکت دیگر قرار گیرد.

این گزارش از پیشرفت مذاکرات میان الکترونیک آرتز و دیگر شرکت‌ها خبر می‌دهد و به نظر می‌رسد که توافق تا ماه گذشته پابرجا بوده است؛ اما مذاکرات در نهایت شکست خورده است. مدیرمالی Comcast به نام برایان رابرتس علاقه‌مند به ادغام شرکت EA با NBCUniversal است. بنابر متن گزارش، وکیل‌ها و سرمایه‌گذاران از هر دو طرف، چندین هفته مشغول مذاکرات روی بندهای مختلف بوده‌اند و بر اساس آن، خانواده رابرتس کنترل بخش بزرگی از سهام هر دو شرکت را به دست می‌گیرد.

فروش شرکت EA الکترونیک آرتز

فروش EA جدی است

طبق مذاکرات انجام شده، این شرکت توسط ویلسون، مدیرعامل فعلی EA، اداره می‌شد و مذاکرات به نقطه حساسی رسیده بود. به نظر می‌رسد که اختلاف‌نظر در مورد قیمت واقعی الکترونیک آرتز و همچنین ساختار این شرکت در نهایت منجر به شکست خوردن مذاکرات شده است. سخنگویان هر دو شرکت Comcast‌ و EA به شایعات پاسخ نداده‌اند و عنوان کرده‌اند که آن‌ها در مورد گمانه‌زنی‌ها نظری نخواهند داد.

گزارش در ادامه بیان می‌کند که ناشر بازی FIFA‌ و بتلفیلد مشتاق فروش و ادغام با شرکت بزرگ‌تری است و دلیل آن نیز قرارداد میان اکتیویژن و مایکروسافت است. یکی از چالش‌ها و شرط‌های فروش این شرکت آمریکایی آن است که اندرو ویلسون همچنان در پست مدیرعامل به کار خود ادامه دهد و کنترل کارمندان و پروژه‌ها را در دست داشته باشد. از آنجایی که صنعت بازی از دوران کرونا جان سالم به در برد و توانست سود بیشتری ارائه کند؛ بسیاری از شرکت‌های بزرگ علاقه‌مند به حضور در این صنعت هستند.

میزان خرید و فروش استودیوهای بازی‌سازی و ناشران در سال گذشته میلادی از مرز 85 میلیارد دلار گذشت. پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش این رقم در سال جاری به 150 میلیارد دلار است. در خبر دیگری، احتمال فروش شرکت یوبی سافت به شرکت‌های خصوصی وجود دارد. مدیرعامل یوبی سافت به‌تازگی از احتمال مستقل ماندن این شرکت فرانسوی صحبت کرده است. نظر شما در مورد احتمال فروش EA به شرکت‌های بزرگ چیست؟

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.