مشکل داغ شدن آیفون 15‌ پرو
یحیی رحیمی

آیفون 15 پرو مشکل داغ شدن حاد دارد و اپل پاسخگو نیست

یحیی رحیمی 7 مهر 1402 بدون دیدگاه
302 بازدید

شرکت اپل هفته گذشته مدل تازه گوشی‌های آیفون را رسماً عرضه کرد. آیفون 15 پرو مکس توانسته پرفروش‌ترین مدل آیفون جدید شود و از دیگر مدل‌ها سبقت بگیرد. دو مدل پرو از تراشه A17 Pro استفاده می‌کنند که بر اساس فناوری سه‌ نانومتری TSMC طراحی شده‌ است و قدرت پردازشی و عملکرد گرافیکی بهتری در عین مصرف کمتر انرژی ارائه می‌‌دهد. گزارش‌ها نشان می‌دهند که طراحی جدید اپل این گوشی را با مشکل داغ شدن حاد مواجه کرده است و هنگام اجرای بازی و برنامه، بدنه گوشی داغ می‌شود.

مشکل داغ شدن آیفون 15 پرو این چند روزه به سر تیتر رسانه‌های مختلف تبدیل شده است. وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت که مشکل داغ شدن احتمالاً ناشی از طراحی اشتباه باشد. مشکل اصلی طبق بررسی‌های اولیه مربوط به درگاه سیم‌کارت است. شرکت اپل در آمریکا، آیفون با گزینه سیم‌کارت فیزیکی را نمی‌فروشد و تنها نسخه جهانی گوشی است که با درگاه فیزیکی سیم‌کارت عرضه می‌شود. در نتیجه آیفون‌هایی که در آمریکا فروخته می‌شوند، طراحی برد متفاوتی دارند و فضای مربوط به درگاه سیم‌کارت به شکل دیگری پر شده است.

اپل مجبور شده تا فضای کوچکی برای قرار دادن درگاه سیم‌کارت در آیفون 15 پرو ایجاد کند و در نتیجه گوشی‌هایی که خارج آمریکا فروخته می‌شوند، مشکل افزایش دمای برد را دارند و سریعاً داغ می‌شوند. مینگ چی‌کو تحلیل‌گر حوزه سخت‌افزار مدعی است که استفاده از تیتانیوم در طراحی بدنه نیز باعث شده تا مشکل داغ شدن مدل‌های جدید آیفون حادتر شود. استفاده از فلز باعث شده تا امکان انتقال گرما به طرز کامل وجود نداشته باشد. در نتیجه گوشی سریعاً داغ می‌شود.

مشکل داغ شدن آیفون 15‌ پرومشکل داغ شدن آیفون 15‌ پرو

در گزارش تازه‌ای، توماس گالوین، فردی 23 ساله اهل کلیولند آمریکا می‌گوید که آیفون 15 پرو مکس خریداری‌شده «به‌شدت داغ می‌شود» و او می‌خواهد آن را پس بدهد. تیم خدمات پس از فروش اپل به اطلاعش رسانده‌اند که دلیل داغ شدن، راه‌اندازی اولیه گوشی است و این مشکل رفع می‌شود. او پس از چند روز دریافته که مشکل بدتر شده است. بلومبرگ در گزارشی اشاره کرد که مهندسان اپل انتقادات زیادی را در مورد مشکل داغ شدن آیفون 15 پرو شنیده‌اند و هیچ راه‌حل به‌دردبخوری برای حل آن ندارند. خدمات پس از فروش اپل پیشنهاد می‌کند که دفترچه گوشی را با دقت خواند که در آن هیچ اشاره‌ای به این مشکل نمی‌شود.

تحلیل‌گران معتقدند که مشکل پیش‌آمده با انتشار آپدیت نرم‌افزاری برطرف می‌شود. البته اگر مشکل سخت‌افزاری باشد، آنگاه برطرف کردن آن هزینه زیادی برای اپل خواهد شد. این شرکت آمریکایی هیچ بیانیه رسمی در این مورد منتشر نکرده است. گزارش‌ها پیشین نشان داد که حتی اجرای گنشین ایمپکت هم باعث داغ شدن گوشی و افت عملکرد می‌شود. به نظر می‌رسد که اپل به دنبال کاهش عملکرد و قدرت تراشه جدید است تا جلوی افزایش کلاک بیش از حد و بروز مشکل گرفته شود.

منبع: Wccftech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.