یوبی سافت
یحیی رحیمی

یوبی سافت ممکن است به شرکت‌های خصوصی فروخته شود

یحیی رحیمی 4 اردیبهشت 1401 بدون دیدگاه
148 بازدید

شایعات مختلفی در مورد فروش یوبی سافت به یک شرکت بزرگ در طی ماه‌های اخیر به گوش رسیده و این شایعات کم‌کم رنگ واقعیت به خود می‌گیرند. این شایعات باعث شده تا ارزش سهام این شرکت در طی چند روز اخیر حدود ده درصد رشد پیدا کند و به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران در حال افزایش تعداد سهم‌های خود هستند تا بتوانند سود بیشتری هنگام فروش دریافت کنند. گزارش تازه‌ای از زبان توسعه‌دهندگان ارشد این شرکت فرانسوی، شایعات فروش را تائید می‌کند.

به گزارش پارسی گیم و به نقل از Kotaku، توسعه‌دهندگان سابق شرکت یوبی سافت خبر از فروش و تغییر مالکیت داده‌اند. چندین کارمند سابق در مصاحبه با این خبرگزاری گفته‌اند که مشکلات و حواشی اخیر باعث‌شده تا مدیریت به فکر فروش بیفتد. ارزش سهام شرکت یوبی سافت پس از حواشی و گزارش‌های آزار جنسی و فشار کاری افت کرد و از آن موقع در حال دست و پا زدن بوده است. شایعه فروش باعث شد تا ارزش هر سهم حدود ده درصد افزایش پیدا کند.

فروش یوبی سافت Ubisoft

یوبی سافت در شرف فروش

بلومبرگ گزارش کرده است که شرکت‌های خصوصی مانند Blackstone‌ و Kohlberg Kravis Roberts‌ در حال بررسی شرایط خرید یوبی سافت هستند و ممکن است پیشنهاد خرید را ارسال کنند. این دو شرکت جزو بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در دنیا هستند که سهام اکثر برندهای محبوب را خریده‌اند. بنابر گزارش منتشرشده، شرکت‌های خصوصی در حال بررسی کسب و کار این شرکت فرانسوی هستند و قصد خرید کامل را دارند. در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای انجام نشده و شرکت‌ها در حال بررسی شرایط یوبی سافت هستند.

Kotaku نوشته است که یوبی سافت در طی چند سال گذشته با مشاوران مختلف رایزنی کرده و این ممکن است به معنی آماده‌سازی برای فروش باشد. از آنجایی که ارزش هر سهم این شرکت از 110 دلار به 40 دلار نسبت به سال 2018‌ افت کرده است؛ فرصت مناسبی برای شرکت‌ها ایجاد شده تا پیشنهاد خرید را مطرح کنند. مایکروسافت نیز از افت ارزش سهام اکتیویژن بلیزارد استفاده کرد و این شرکت را تصاحب کرد.

چالش اصلی خرید یوبی سافت، مذاکره با خانواده گیلموت است که مالکیت پانزده درصد از سهام را در اختیار دارد. با توجه به گزارش‌های منفی در مورد شرایط کاری استودیو و کمبود توسعه‌دهندگان در استودیوها، ممکن است مدیران بالاخره پیشنهاد فروش را قبول کنند. یوبی سافت به گزارش کوتاکو واکنش نشان داده و سخنگوی این شرکت در جواب گفته است که آن‌ها به شایعات پاسخ نمی‌دهند و با توجه به تنوع زیاد فرنچایزها، سرویس‌ها و فناوری‌های نوین آماده پیشرفت سریع و استفاده از فرصت‌های جدید هستند.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.