بهترین بازی‌های سرویس EA Play برای کاربران ایکس باکس گیم پس
هادی اسماعیل‌زاده

بهترین بازی‌های سرویس EA Play برای کاربران ایکس باکس گیم پس

هادی اسماعیل‌زاده 4 مرداد 1400 بدون دیدگاه
1,287 بازدید

چندی پیش به‌صورت رسمی اعلام شد که سرویس EA Play برای مشترکین Xbox Game Pass Ultimate و ایکس باکس گیم پس مخصوص کامپیوتر بدون پرداخت هیچ هزینه‌ی اضافه‌ای در دسترس قرار خواهد گرفت. این اتفاق از سال گذشته رخ داد و کاربران گیم پس موفق به تجربه بهترین بازی‌های سرویس EA Play شدند. اگر از ماهیت این سرویس اطلاع ندارید، باید بگوییم که EA Play یک سرویس اشتراک ماهانه بازی است که با دسترسی به چالش‌های اختصاصی، پاداش‌های داخل بازی، محتویات منحصربه‌فرد برای اعضا، تخفیف 10 درصدی برای محتویات دیجیتالی EA و کتابخانه‌ای بزرگ از عناوین تراز اول همراه است که بر روی پلتفرم‌هایی مانند ایکس باکس، پلی ‌استیشن و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

حال که EA Play به‌صورت رسمی تبدیل به بخشی از سرویس ایکس باکس گیم پس چه برای کنسول و چه کامپیوتر شده، تصمیم گرفتیم تا نگاهی به بهترین بازی‌های سرویس EA Play بیندازیم که از طریق این سرویس اشتراکی در دسترس قرارگرفته است. در ادامه بدون معطلی سراغ بهترین بازی‌های سرویس EA Play برای تجربه بر روی رایانه‌های شخصی خواهیم رفت؛ پس با ما همراه باشید.

بهترین بازی‌های EA Play

Star Wars Jedi: Fallen Order

این اثر را به‌راحتی می‌توان جزو یکی از بهترین عناوین تک‌نفره جنگ ستارگان دانست که تابه‌حال عرضه‌شده است. بازی Star Wars Jedi: Fallen Order داستان کاملاً جدیدی را روایت می‌کند که بین رویدادهای اپیزود سوم و چهارم مجموعه جنگ ستارگان جریان دارد. Order 66 به‌صورت کامل در حال انجام است و عزمی جدی برای کشتن تمام جدای‌ها وجود دارد؛ آن‌هایی که کشته نشوند، آن‌قدر شکنجه خواهند شوند تا به سمت تاریک بپیوندند. Cal Kestis یکی از جداهایی است که در پوشش یک کارگر بازیافت، خود را پنهان کرده است.

هویت مخفی Cal Kestis با از سر رسیدن اعضای Inquisitorius لو می‌رود و او تصمیم می‌گیرد تا Jedi Order را دوباره تشکیل دهد و علیه امپراتوری به پا خیزد. ویژگی‌های گیم پلی و طراحی مراحل بازی Star Wars Jedi: Fallen Order را می‌توان ترکیبی از عناوین Souls و Metroid نامید. کنترل شمشیر لیزری بسیار خوب پیاده‌سازی شده و کار با آن می‌تواند تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش باشد. این بازی اواخر سال 2019 بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شد. بعدها در سال 2021، عرضه بازی بر روی کنسول‌های نسل جدید پلی‌استیشن 5 و ایکس باکس سری تأیید شد. بدون شک این گل سرسبد بهترین بازی‌های سرویس EA Play برای کاربران ایکس باکس گیم است و نمونه‌ی بهترین نخواهید یافت.

بهترین بازی‌های سرویس EA Play

Burnout Paradise Remastered

بازی Burnout Paradise هنگامی‌که در سال 2008 عرضه شد، به جواهری در سبک مسابقه‌ای بدل گشت و نسخه ریمستر شده آن ثابت کرد که این بازی همچنان به‌اندازه قبل، لذت‌بخش است. بازی Burnout Paradise Remastered علاوه بر امضای تجاری فرنچایز Burnout، کنترل‌های عالی و تمایل شدید به آشوب و هرج‌ومرج، از شهر Paradise City نیز رونمایی کرد؛ جهانی که به شکلی فوق‌العاده طراحی‌شده و این احساس را به شما می‌دهد که تنها هدف شکل‌گیری آن، برای مسابقه دادن بوده است.

در تمام تقاطع‌های Paradise City، رویدادی برای شرکت کردن در آن وجود دارد. مجموعه‌ای روبه رشد از مسابقات رانندگی در کنار رویدادهای تخریب که با بالا رفتن رتبه بازیکن در سیستم رتبه‌بندی بازی، آزاد می‌شوند. Burnout Paradise Remastered را حداقل تا این تاریخ، می‌توان یکی از بهترین بازی‌های سبک مسابقه‌ای با استایل آرکید در تاریخ صنعت بازی دانست. بازی Burnout Paradise اولین بار در سال 2008 بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3، ایکس باکس 360 و رایانه‌های شخصی عرضه شد. نسخه ریمستر شده آن در سال 2018 بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شد.

بازی TitanFall 2 EA Play

Titanfall 2

هنگامی‌که صحبت از بازی Titanfall 2 می‌شود، سخت است که به کمپین تک‌نفره فوق‌العاده آن اشاره‌ای نکنیم. بله قطعاً بخش چندنفره بازی، بسیار سرگرم‌کننده است و با تأکید بر حرکت، سقف مهارت بالایی را می‌طلبد اما درخشش واقعی بازی Titanfall 2 در بخش کمپین آن است. هر مرحله‌ای از بازی که پیش می‌رود، ایده‌هایی جدید ارائه می‌شوند که Titanfall 2 از معرفی آن‌ها اِبایی ندارد.

بازی به شما اجازه می‌دهد تا این ایده‌ها را کشف و تجربه کنید و سپس قبل از آن‌که زیادی تکراری شوند، آن‌ها را کنار می‌گذارد. مثال برجسته این ایده‌ها، مرحله Effect and Cause است؛ جایی که بازیکنان باید بین نسخه گذشته و حالِ محیط بازی جابه‌جا شوند. در هرکدام از این نسخه‌ها، با دشمنان متفاوتی روبرو می‌شویم که جای‌گیری‌های متفاوتی اتخاذ می‌کنند. بازی Titanfall 2 به‌عنوان دنباله‌ای از بازی Titanfall، اواخر سال 2016 بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شد.

The Sims 4

The Sims 4

نسخه استاندارد بازی The Sims 4 در غیاب بسته‌های الحاقی و گسترش‌دهنده‌ای که بعدها منتشر شدند، شاید ازنظر محتوا چندان شلوغ نباشد، بااین‌وجود هنوز هم یکی از عناوین فوق‌العاده این فرنچایز به شمار می‌رود. سیستم خلق شخصیت در این بازی بسیار عمیق است و تجربه بازی در نقش سیمزهایی که به شیوه‌های عجیب و فوق‌العاده، زندگی عادی خود را پیش می‌برند، بسیار لذت‌بخش است.

بهترین بیانی که از بازی می‌توان کرد این است که اگر از طرفداران عناوین قدیمی‌تر فرنچایز The Sims هستید، حتماً می‌دانید که بازی The Sims 4، مجموعه‌ای از بهترین ویژگی‌های این فرنچایز است. تعداد بسته‌های الحاقی و گسترش‌دهنده عرضه‌شده به‌اندازه‌ای زیاد است که اجازه نمی‌دهد بازی برایتان خسته‌کننده و تکراری شود. جدیدترین بسته گسترش‌دهنده بازی با عنوان Cottage Living با تمرکز بر زندگی روستایی، قرار است 22 جولای 2021 عرضه شود. بازی The Sims 4 در سال 2014 بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی و سیستم‌عامل مک عرضه شد.

بازی Dead Space

Dead Space

سال 2009 را می‌توان یکی از عجیب‌ترین سال‌های شرکت EA دانست؛ سالی که این گروه به آزمایش ایده‌هایی دست زد که جدید و اثبات نشده بودند. سری Dead Space بدون شک یکی از بهترین و موفق‌ترین ساخته‌های مجموعه EA بود که شامل دو بازی اصلی و یک اسپین آف موبایلی می‌شود. حال بیش از یک دهه گذشته است و نسخه اول Dead Space هنوز هم بهترین اثر این فرنچایز به شمار می‌رود. شرکت EA حال تصمیم گرفته تا این اثر مهیج را پس از یک دهه، مورد بازسازی قرار دارد و حال فرصت خوبی است که بازی اصلی را توسط خرید اشتراک EA Play تجربه کنید.

این بازی با ارائه اتمسفری شبح‌وار، سیستم مبارزات لذت‌بخش و یکی از نمادین‌ترین سلاح‌های تاریخ بازی که دل‌وروده دشمنان بازی را به هم می‌ریخت، به یکی از بهترین ساخته‌های EA تبدیل شد. صرف‎‌‌نظر از بازاریابی اشتباهی که این سری به آن معروف شده است، بازی Dead Space یکی از تجربیات ضروری برای طرفداران ژانر وحشت و اکشن به شمار می‌رود. این بازی اواخر سال 2008، بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3، ایکس باکس 360 و رایانه‌های شخصی عرضه شد.

بهترین بازی‌های سرویس EA Play

Mass Effect 2

تجربه کامل سری بازی‌های Mass Effect به‌عنوان یک سه‌گانه، نیازمند وقت بسیاری خواهد بود ولی اگر بخواهیم تنها یکی از عناوین این مجموعه را تجربه کنیم، قطعاً انتخاب ما بازی Mass Effect 2 است. این بازی داستانی فوق‌العاده را روایت می‌کند که نه‌تنها به‌عنوان بخش میانی یک سه‌گانه، بلکه به‌عنوان یک تجربه مستقل نیز عملکرد بسیار خوبی دارد. علاوه بر این، بازی Mass Effect 2 یکی از قوی‌ترین شخصیت‌پردازی‌های استودیوی BioWare را به همراه دارد.

اضافه کردن مأموریت‌های Loyalty در راستای آماده شدن برای مأموریت‌های Suicide، یک ابتکار درخشان بود زیرا تقریباً به‌تمامی اعضای سفینه نرماندی، زمان لازم برای درخشش و ابراز وجود می‌داد. بازی Mass Effect 2 اغلب به‌عنوان بهترین اثر سه‌گانه معرفی می‌شود که دلیل خوبی برای آن وجود دارد. شایان‌ذکر است که به‌تازگی هر سه نسخه این سه‌گانه در قالب بازی Mass Effect Legendary Edition به بازار عرضه‌شده است. بازی Mass Effect 2 در ژانویه سال 2010 بر روی کنسول‌های پلی‌استیشن 3 و ایکس باکس 360 و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه شد.

SimCity 4 EA Play

SimCity 4

بازی SimCity 4 ممکن است کمی قدیمی به نظر برسد، بااین‌وجود هنوز هم یکی از کامل‌ترین و پیچیده‌ترین سیستم‌ها را در بین بازی‌های شهرسازی موجود در بازار دارد. بازی SimCity 4 شاید در زمینه گرافیکی جزو پیش‌گامان سبک خود نباشد، بااین‌حال هنوز به‌اندازه کافی چشم‌نواز است؛ مخصوصاً وقتی‌که شهرتان به‌اندازه کافی بزرگ و شلوغ شده باشد.

سیستم مدیریت ترافیک و رفت‌وآمد در بازی، به لطف اضافه شدن بسته گسترش‌دهنده Rush Hour به بازی اصلی، به‌خوبی پیاده‌سازی شده است. بازی SimCity 4 درواقع آخرین نسخه‌ی این فرنچایز به شمار می‌رود؛ ازآنجاکه به نظر نمی‌رسد در آینده شاهد عرضه SimCity جدیدی باشیم، بنابراین این بازی در حال حاضر بهترین انتخاب ما به شمار می‌رود.

بازی SimCity 4 در سال 2003 بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه شد.

ایکس باکس گیم پس EA Play

Battlefield: Bad Company 2

اگرچه از زمان عرضه بازی Battlefield: Bad Company 2، بتلفیلدهای دیگری آمده و رفته‌اند، بااین‌حال در هیچ‌کدام از آن‌ها، کمپین فوق‌العاده این بازی را شاهد نبودیم. از بسیاری جهات، بازی Battlefield: Bad Company 2 را می‌توان آخرین عنوان تک‌نفره خوش‌ساخت در این مجموعه دانست. صرف‌نظر از مأموریت‌هایی که مجموعه‌ای از دستورات خطی را دنبال می‌کرد، نقطه قوت بازی Battlefield: Bad Company 2 مأموریت‌هایی به‌یادماندنی بود که از ساختاری مشابه با نقشه‌های بخش چندنفره بازی پیروی می‌کرد.

این مأموریت‌ها در کنار ارائه یک سندباکس شلوغ و پر هرج‌ومرج از خشونت و انفجار، به بازیکنان اجازه می‌دادند تا به شیوه خود اهداف را دنبال کرده و کامل کنند. کمپین Bad Company 2 ممکن است اشتراکات زیادی با رقیب خود، Modern Warfare 2 داشته باد اما ریتم سبک‌تر و شخصیت‌های شوخ‌طبع‌تر، آن را بیشتر به یک ادای احترام یا اقتباس هنری تبدیل کرده تا یک کپی محض از ساخته اکتیویژن. بازی Battlefield: Bad Company 2 بهار سال 2010 بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3، ایکس باکس 360 و رایانه‌های شخصی عرضه شد.

Dragon Age Origins

Dragon Age: Origins

بازی Dragon Age: Origins یکی از بزرگ‌ترین دلایل تجدید علاقه طرفداران بازی به سبک نقش‌آفرینی غربی در عصر حاضر است. این بازی با روایت داستانی درگیر کننده در قالب فضای فانتزی تاریک، نقشی بسیار بزرگ در احیای این ژانر داشت. در زمینه گیم پلی، بازی Dragon Age: Origins گیم پلی هم‌زمان کلاسیک از عناوینی همچون Baldur’s Gate را کامل کرد و رنگ و بویی جدید به آن بخشید.

شاید دنباله‌های این فرنچایز نتوانستند در ارائه شاهکاری دیگر موفق عمل کنند اما نسخه اصلی مجموعه Dragon Age، هنوز یک نقش‌آفرینی فوق‌العاده به شمار می‌رود که اگر از گیم پلی آن‌هم صرف‌نظر کنیم، هنوز به خاطر شخصیت‌پردازی‌های بدون نقصش، ارزش حداقل یک‌بار تجربه را دارد. بازی Dragon Age: Origins اواخر سال 2009 بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3، ایکس باکس 360 و رایانه‌های شخصی عرضه شد.

بازی Battlefield 4

Battlefield 4

اگر Bad Company 2 آخرین تجربه تک‌نفره بدون نقص فرنچایز باشد، بازی Battlefield 4 نیز آخرین تجربه چندنفره فوق‌العاده این مجموعه در فضای شوتر نظامی مدرن است. علی‌رغم مشکلاتی که در زمان عرضه وجود داشت، بازی Battlefield 4 با شایستگی تبدیل به یکی از بهترین شوترهای چندنفره آنلاین شد. ازآنجاکه الکترونیک آرتز و استودیوی DICE، بعدها روندی متفاوت را در پیش‌گرفته و فرنچایز را به سمت فضاهایی تاریخی‌تر سوق دادند، بازی Battlefield 4 درواقع تبدیل به آخرین اثر این مجموعه در فضای مدرن شد تا همچنان بازیکنان با حسرت از آن یاد کنند. هر چه نباشد، بسیاری از این بازیکنان همچنان شوتر مدرن را به جنگ‌های جهانی اول و دوم ترجیح می‌دهند.

بازی Battlefield 4 در اکتبر سال 2013 بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3، ایکس باکس 360 و رایانه‌های شخصی عرضه شد. در نوامبر همان سال، نسخه نسل بعدی بازی بر روی کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان نیز عرضه شد. تمامی عناوین مجموعه بتفیلد روی سرویس EA Play قرار دارند و اگر اشتراک ایکس باکس گیم پس را تهیه کرده‌اید، می‌توانید به راحتی تمامی بازی‌های این مجموعه از جمله Battlefield V را تجربه کنید. ایکس باکس گیم پس با افزودن سرویس EA Play ارزش بسیار بالایی پیدا کرده و اگر کنسول ایکس باکس دارید، حتما اشتراک این سرویس را خریداری کنید.

حال که به پایان فهرست بهترین بازی‌های سرویس EA Play برای ایکس باکس گیم پس رسیدیم، می‌توانید نظر خود را با ما در مورد آیتم‌های معرفی شده به اشتراک بگذارید. کدام‌یک از این عناوین را به دیگری ترجیح می‌دهید؟ به نظر شما کدام‌یک از بازی‌های دیگر شرکت EA، شایستگی حضور در این لیست را دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

پرفروش‌ترین بازی شرکت EA کدام است؟

بازی The Sims با بیش از 175 میلیون نسخه فروش، پرفروش‌ترین ساخته شرکت EA به شمار می‌رود.

۱
شناخته‌شده‌ترین عناوین شرکت EA کدام‌ها هستند؟

شرکت EA به عناوین تراز اول و تحسین‌شده‌ای همچون مجموعه‌های FIFA، Battlefield، The Sims، Madden NFL، Need for Speed، Titanfall، Apex Legends و F1 شناخته شده است.

۲
شرکت بازی‌سازی EA در چه سالی تأسیس شد؟

این مجموعه در 27 می 1982 در کالیفرنیای ایالت متحده تأسیس شد.

۳
درآمد سالانه مجموعه EA چقدر است؟

درآمد خالص این مجموعه در سال 2020، حدوداً 3.04 میلیارد دلار بوده است.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.