سرویس Xbox Game Pass ایکس باکس گیم پس
محمد صادق شجاعی

روز یک‌شنبه 6 بازی از سرویس Xbox Game Pass حذف خواهد شد

محمد صادق شجاعی 23 اردیبهشت 1401 بدون دیدگاه
215 بازدید

بر اساس تازه‌ترین اخبار بازی، در روز یک‌شنبه هفته آینده مصادف با 15 مه (25 اردیبهشت) تعداد 6 بازی سرویس Xbox Game Pass را ترک خواهند کرد. به این واسطه کاربران سرویس ایکس باکس گیم پس قادر به تجربه آثاری همچون Final Fantasy 10/10-2 HD Remaster و The Wild at Heart نخواهند بود.

Xbox Game Pass به عنوان سرویسی شناخته می‌شود که در ازای مبلغ نسبتا پایین، طیف گسترده‌ای از بازی‌های انحصاری و مولتی‌پلتفرم را در اختیار مشترکین خود قرار می‌دهد. با خریداری اشتراک این سرویس می‌توانید آثار تولید شده توسط استودیو‌های ایکس باکس را در روز اول انتشار تجربه کنید و هم‌زمان به آثار شاخص سایر شرکت‌های فعال در حوزه ویدیو گیم دسترسی داشته باشید. اما نکته حائز اهمیت این است که بازی‌های موجود در سرویس ایکس باکس گیم پس ثابت نبوده و در قبال اضافه شدن آثار جدید، بازی‌های مختلفی این سرویس را ترک می‌کنند.

برای مثال در روز چهارشنبه مصادف با 10 مه (20 اردیبهشت)، بازی GTA: San Andreas the Definitive Edition از دسترس کاربران سرویس Xbox Game Pass خارج شد. بر هیچکس پوشیده نیست که نسخه ریمستر بازی‌های کلاسیک سری جی تی ای در جلب نظر بازیکنان و منتقدین ناموفق بوده‌اند. با این حال افرادی امیدوار بودند که در آینده این اثر بهبود پیدا کرده و بتوانند در قالب سرویس ایکس باکس گیم پس آن را تجربه کنند. اکنون به واسطه حذف بازی جی تی ای سان آندریاس از سرویس Xbox Game Pass، در صورت بهبود احتمالی این اثر، علاقه‌مندان مجبور به خرید جداگانه آن از فروشگاه مایکروسافت هستند.

شرکت Microsoft اعلام کرده که قصد دارد در روز یک‌شنبه هفته آینده تعداد 6 بازی را از سرویس ایکس باکس گیم پس حذف کند. اطلاع‌رسانی مالک پلتفرم ایکس باکس موجب شده که برای تمام کردن برخی از آن‌ها چند روزی فرصت داشته باشید. در غیر این صورت می‌توانید آن‌ها را برای مدت کوتاهی تجربه کرده و برای خریداری یا عدم تهیه این آثار تصمیم‌گیری کنید. بازیکنان می‌توانند بازی‌های پیشین سرویس Xbox Game Pass را پس از حذف، با 20 درصد تخفیف خریداری کنند. بازی‌هایی که در تاریخ 25 اردیبهشت سرویس مذکور را ترک خواهند کرد به شرح زیر است:

  1. Enter the Gungeon
  2. Final Fantasy 10/10-2 HD Remaster
  3. Remnant: From the Ashes
  4. Steep
  5. The Catch: Carp and Coarse
  6. The Wild at Heart

سرویس Xbox Game Pass ایکس باکس گیم پس

بازی Enter the Gungeon

بازی Enter the Gungeon، اثری از استودیو Dodge Roll در سبک Roguelike و Bullet Hell است. در این بازی باید تفنگی را پیدا کنید که قادر است گذشته را از بین ببرد. در بازی Enter the Gungeon پس از انتخاب یک شخصیت، باید تا آخرین مرحله مبارزه کنید، از چالش‌های مختلف جان سالم به در ببرید و در جستجوی لوت و راز‌های مختلف طبقات مختلف را کاوش کنید. به طور کلی، این اثر تجربه‌ای سرگرم‌کننده بوده که با استقبال منتقدین رو‌به‌رو شده است؛ با این حال ممکن است تمامی بازیکنان قادر به تمام کردن آن نباشند. به طور متوسط تمام کردن بازی Enter the Gungeon در حدود 20 ساعت طول می‌کشد.

سرویس Xbox Game Pass ایکس باکس گیم پس

بازی Final Fantasy X/X-2 HD Remaster

بازی Final Fantasy X/X-2 HD Remaster دومین اثری است که در روز یک‌شنبه از سرویس ایکس باکس گیم پس حذف خواهد شد. بازی Final Fantasy 10 یکی از نمادین‌ترین آثار تاریخ سری Final Fantasy است. بازی‌های فاینال فانتزی 10 و فاینال فانتزی 2-10 داستان دو شخصیت به نام‌های Tidus و Yuna را روایت می‌کنند که تجربه‌ای به شدت سرگرم‌کننده و در عین حال احساسی است. متاسفانه در شرایط کنونی قادر به دریافت و تمام کردن بازی Final Fantasy 10/10-2 HD Remaster نخواهید بود. تنها تمام کردن بازی فاینال فانتزی 10 در حداقل‌ترین حالت ممکن بین 30 تا 40 ساعت وقت لازم دارد.

سرویس Xbox Game Pass ایکس باکس گیم پس

بازی Remnant: From the Ashes

بازی Remnant: From the Ashes یکی از ده‌ها اثر ساخته شده بر اساس آثار استودیو FromSoftware در سبک Soulslike است. این بازی دارای نو‌آوری‌های مختلفی است که موجب شده جایگاه بالاتری نسبت به آثار هم‌سبک داشته باشد. بازی Remnant: From the Ashes نقاط قوت خود را دارد و بسیاری از بازیکنان آن را حاصل ترکیب سری Dark Souls با تفنگ می‌دانند. خوشبختانه، علی‌رغم سطح دشواری بالا، اکثر بازیکنان می‌توانند قبل از حذف از سرویس ایکس باکس گیم پس، این اثر را تمام کنند. اگر چه زمانی که به تجربه بازی Remnant: From the Ashes اختصاص می‌دهید، اهمیت بالایی دارد. به طور متوسط تمام کردن بازی مذکور بین 12 تا 13 ساعت زمان لازم دارد. به همین دلیل در دو نوبت 6 ساعته می‌توانید بازی Remnant: From The Ashes را به پایان برسانید.

سرویس Xbox Game Pass ایکس باکس گیم پس

بازی Steep

بازی Steep، شبیه‌ساز ورزش‌های اسکی، اسنوبرد، پاراگلایدر و وینگسوت است که توسط شرکت یوبی سافت در سال 2016 منتشر شد. با این وجود که این اثر امتیازات پایینی را از منتقدین دریافت کرده، اما کاربران پلتفرم‌های مختلف از بازی مذکور استقبال کرده‌اند. بازی Steep یک اثر Open-World است که آزادانه می‌توانید ورزش‌های مختلف آن را تجربه کنید. بازی Steep در حدود 10 ساعت محتوا دارد که به راحتی و بدون دردسر خاصی می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید.

سرویس Xbox Game Pass ایکس باکس گیم پس

بازی The Catch: Carpe and Coarse

پنجمین اثری که به‌زودی از سرویس Xbox Game Pass حذف می‌شود، بازی The Catch: Carpe and Coarse است. این اثر یک تجربه ماهیگیری است که احتمالا کمتر از دیگر بازی‌های موجود در سرویس ایکس باکس گیم پس مورد توجه قرار بگیرد. با این حال برخی از بازیکنان از ماهیگیری لذت می‌برند. بازی The Catch: Carpe and Coarse شبیه‌ساز سرگرم‌کننده‌ای بوده که دارای آیتم‌های لایسنس‌شده، زیرگونه‌های بسیار و انواع ماهی‌های افسانه‌ای و هیولا‌مانند است. بعید است که قبل از خروج این اثر از سرویس Xbox Game Pass بتوانید تمامی ماهی‌ها را به دست بیاوردید؛ اما با تجربه آن قادر هستید برای ساعاتی از ماهی‌گیری لذت ببرید.

سرویس Xbox Game Pass ایکس باکس گیم پس

بازی The Wild at Heart

آخرین بازی که مشترکین سرویس ایکس باکس گیم پس مدت کوتاهی برای تجربه آن فرصت دارند، بازی The Wild at Heart است. این اثر مستقل که داستانی احساسی را روایت می‌کند، دارای گیم‌پلی جالبی بوده و منتقدین آن را مورد تحسین قرار داده‌اند. در بازی The Wild at Heart وظیفه شما به عنوان دو جوان فراری، باز‌سازی راه‌های خراب‌شده، حل پازل‌های مختلف و مبارزه با جانوران است. در این اثر موجودات کوچکی به نام Spriteling شما را همراهی می‌کنند که می‌توانید به آن‌ها فرمان دهید. بازی The Wild at Heart با اختصاص 10 تا 12 ساعت از وقت شما به پایان می‌رسد. به همین دلیل علاقه‌مندان آثار مستقل باید آن را تجربه کنند.

نظر شما در مورد آثاری که به‌زودی از سرویس ایکس باکس گیم پس حذف خواهند شد، چیست؟ آیا قصد تجربه این بازی‌ها در زمان مناسب را داشتید؟ فقدان کدام اثر بیش از دیگر بازی‌ها موجب ناامیدی شما شده است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamerant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.