بازی Ark 2 ایکس باکس آرک 2
محمد صادق شجاعی

نسل جدید آثار سبک بقا با انتشار بازی Ark 2 روی ایکس باکس آغاز می‌شود

محمد صادق شجاعی 24 خرداد 1401 بدون دیدگاه
545 بازدید

بر اساس تازه‌ترین اخبار بازی، در جریان رویداد مشترک ایکس باکس و بتسدا، تریلر جدیدی از بازی Ark 2 (آرک 2) نمایش داده شد که ویژگی‌های مختلف این اثر را به نمایش می‌گذارد.

زمانی که استودیو Wildcard در سال 2015 بازی Ark: Survival Evolved را منتشر کرد، هیچکس تصور نمی‌کرد که این اثر با اقبال عمومی مواجه شود و آینده درخشانی داشته باشد. در کنار گسترس بازی اصلی و انتشار بسته‌های الحاقی، چندین اثر فرعی از سری آرک ارائه شده و حتی انیمیشن سریالی آن به‌زودی پخش خواهد شد. بازی آرک 2، دومین اثر اصلی از سری Ark است که وین دیزل، بازیگر مشهور سینما، وظیفه ایفای نقش شخصیت اصلی آن را بر عهده دارد.

داستان بازی Ark 2 روایتگر ماجراجویی‌های یک پدر و دختر به نام‌های سانتیاگو (با بازی وین دیزل) و میکا (با بازی اولی کراواهو) است. به این واسطه می‌توانید داستان‌هایی از خیانت، عدم عمل به وعده‌ها و اهمیت پیوند خانوادگی را با حضور دایناسور‌های غول‌پیکر تجربه کنید. اما مهم‌تر از این بخش، داستان‌های شخصی و خاص بازیکنان است. به مانند هر بازی آنلاین با دنیای پویا و مبتنی بر بقا، در بازی آرک 2 بازیکنان مسیر منحصر‌به‌فرد خود را در پیش می‌گیرند، قبیله تشکیل می‌دهند، دوستان مختلف پیدا می‌کنند و برای ایجاد تمدن خود تلاش می‌کنند. در بازی Ark 2 نه تنها روایت و جهان‌سازی بهتر از قبل ارائه شده است، بلکه تمامی جنبه‌های موجود در بازی قبلی سری Ark بهبود پیدا کرده‌اند.

وین دیزل شخصیت اصلی بازی Ark 2 را ایفا می‌کند

بازی آرک 2 تنها به صورت سوم شخص قابل تجربه بوده و استودیو وایلدکارد کنترل‌ها و حرکت بازیکنان و موجودات این اثر را به طور کامل باز‌طراحی کرده است. استودیو سازنده با الهام از سیستم‌های پارکور خودکار سری Assassin’s Creed و صعود بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild، این امکان را فراهم کرده که شخصیت‌ها با آزادی بیشتر و به صورت واقع‌گرایانه از بخش‌های مختلف بالا بروند. بازی Ark 2 در مبارزات انسانی از بازی‌های سری Souls الهام گرفته و محوریت آن جاخالی دادن، دفع کردن حمله‌ها، ضربه‌های سبک و سنگین، ترکیب حرکات و مهارت‌های مربوط به واکنش بازیکنان است؛ در آثار بقا به ندرت از چنین شرایطی برای بخش PvP استفاده شده است. در نبرد‌های انجام شده با استفاده از موجودات می‌توانید تاثیر ضربه‌ها را روی بدن هدف به خوبی مشاهده کنید.

یکی دیگر از بخش‌های قابل‌توجه بازی Ark 2، سیستم World Event است. به این واسطه به جای اتفاقات تکراری و قابل پیش‌بینی بازی Ark: Survival Evolved، در دنیای بازی آرک 2 اتفاقات خاص و منحصربه‌فردی حتی بدون حضور شما رخ خواهد داد. سیستم World Event موجب می‌شود سناریو‌های تصادفی به مرور ایجاد شوند که از بین آن‌ها می‌توان به کمک به موجودات زخمی، ردیابی نشانه‌ها، دفاع از موجودات در خطر انقراض و پیدا کردن لانه موجودات مختلف اشاره کرد. انجام این موارد که چالش‌های متفاوتی دارند، کاملا به تصمیم شما بستگی داشته و در صورت انجام آن‌ها پاداش‌های مختلفی دریافت می‌کنید.

بازی Ark 2 دارای تغییرات گسترده و اساسی در بخش‌های مختلف است. گروه مخالف Aratai که موجودات خود را دارند، سیستم‌های Creature Management و World Map، سیستم کرفتینگ که می‌توانید ظاهر و عملکرد آیتم را انتخاب کنید و سیستم ساخت که حاوی گزینه‌های شخصی‌سازی بی‌شماری بوده و این امکان را ارائه می‌دهد که قالب‌های خود را ذخیره و با دیگران به اشتراک بگذارید.

بازی Ark 2 ایکس باکس آرک 2

بازی آرک 2 دارای انواع و اقسام دایناسورها است

جالب‌توجه‌ترین بخش بازی Ark 2، اضافه شدن پشتیبانی از ماد به نسخه ایکس باکس این اثر است. به این واسطه می‌توانید از ماد‌های غیر‌رسمی و ساخته شده توسط بازیکنان که از طریق وب سایت mod.io ارائه می‌شوند، استفاده کنید. پشتیبانی از ماد موجب می‌شود که بتوانید موارد ایجاد شده با استفاده از نسخه کامپیوتر را در فضای ابری آپلود کرده و آن‌ها را در اختیار کاربران ایکس باکس قرار دهید.

بازی Ark 2 در سال آینده روی پلتفرم‌های کامپیوتر، ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس منتشر خواهد شد. این اثر جزو بازی‌هایی است که در روز انتشار به سرویس ایکس باکس گیم پس اضافه خواهد شد؛ به همین دلیل در صورتی که در زمان انتشار بازی آرک 2، اشتراک سرویس مذکور را داشته باشید، می‌توانید بدون هزینه اضافه از تجربه آن لذت ببرید.

نظر شما در مورد بازی Ark 2 چیست؟ آیا ویژگی‌های این اثر موفق به جلب نظر شما شده‌اند؟ به نظر شما بازی آرک 2 عملکردی بهتر از اثر قبلی سری Ark خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Xbox Wire

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.