بازی God of War Raganrok
یحیی رحیمی

چرا God of War Ragnarok پایان خوشی نخواهد داشت؟

یحیی رحیمی 7 اردیبهشت 1401 2 دیدگاه
2,067 بازدید

سطح هیجان طرفداران گاد آو وار در طی چند ماه اخیر به بالاترین حد ممکن رسیده و همگان چشم‌انتظار انتشار بازی God of War Ragnarok هستند. تولید‌کننده بازی به طرفداران اطمینان داده که انتشار گاد آو وار رگناروک در سال جاری میلادی اتفاق می‌افتد و این بازی منتشر خواهد شد. به غیر از ویدیو جدید کوری بارلوگ که به مناسبت تولد بازی God of War منتشر شد، دیگر اطلاعات خاصی در ماه‌های اخیر منتشر نشده و پرداختن به گمانه‌زنی‌های مختلف، سخت است. در این مطلب به پایان داستان God of War Rganarok می‌پردازیم و اینکه چرا سرنوشت داستان شیرین نخواهد بود.

تاریخچه این مجموعه بازی و پی‌رنگ ریخته شده در نسخه سال 2018، سرنخ‌هایی در اختیار ما قرار می‌دهد که سرنوشت داستان را مشخص می‌کند. واضح است که این پی‌رنگ، بوی مرگ می‌دهد و تنها نتیجه منطقی، مرگ کریتوس خواهد بود. سانتا مونیکا رسماً گفته است که گاد آو وار رگناروک پایان ماجراجویی کریتوس در نورس باستان است و خبری از سه‌گانه نیست. همچنین تا زمان انتشار نسخه جدید ممکن است یک نسل دیگر فاصله باشد و به این زودی، شماره بعدی ساخته نشود. اما چرا معتقدیم که پایان God of War Ragnarok‌ خوش نخواهد بود؟

گاد آو وار رگناروک

مرگ احتمالی کریتوس

یکی از دلایلی که طرفداران باید خودشان را برای پایان تلخ دنباله گاد آو وار آماده کنند؛ سرنوشت احتمالی شخصیت اصلی است. استودیو سانتا مونیکا با انتشار هر بازی جدید، رابطه میان خیر و شر را به هم ریخته و مرز آن‌ها را غیرقابل لمس کرده است. در حالی که سه‌گانه اصلی در مورد خدایان یونانی و فساد آن‌ها با جعبه پاندورا بود؛ در عین حال کریتوس را نمی‌توانستیم یک قهرمان توصیف کنیم و اعمال اخلاقی او به یک فرد شرور نزدیک بود. داستان انتقام او اگرچه گیرا و جذاب بود، هیچ‌گاه تأثیری روی سرنوشت او نداشت و کریتوس پس از نسخه سوم، هیچ‌گاه با نتیجه اعمالش روبه‌رو نشد.

کریتوس در طی سال‌ها، انواع و اقسام موجودات مختلف را سلاخی کرده و زندگی‌های زیادی را به هم ریخته است. پی‌رنگ داستان از پیش تعیین‌شده به ما می‌گوید که شخصیت‌های قاتل، پایان خوشی نخواهند داشت. کریتوس در نسخه 2018 سعی داشت از گذشته فرار کند و خود را به کمک پسرش برهاند؛ اما هر بار گذشته جلوی چشمش نمایان می‌شد و سرنخ‌هایی در اختیار ما می‌گذاشت. از آنجایی که God of War Ragnarok پایان ماجرا در نورس است؛ زمان زیادی برای کریتوس باقی نمانده است.

در حالی که صدها سال از پایان بازی گاد آو وار 3‌ گذشته است؛ کریتوس همچنان خاکستر خانواده‌اش را روی تنش حمل می‌کند و سفر به یک دنیای جدید باعث نشده تا از گذشته‌اش فرار کند. افرادی مانند Mimir او را «روح اسپارتا» صدا می‌زدند و این ممکن است سرنخی برای مرگ کریتوس باشد. اگر به بازی‌های قبلی نگاه کنیم، می‌بینیم که کریتوس هر بار در معرض مرگ دائم بوده و بازهم به طرز شگفت‌آوری نجات یافته است و ممکن است بار دیگر، این جریان تکرار شود و اگرچه مرگ احتمالی او را ببینیم، اما سانتا مونیکا او را در نسخه بعدی به نحوی زنده کند.

داستان بازی God of War Ragnarok

هویت اصلی آترئوس

در لحظات پایانی بازی گاد آو وار بود که فهمیدیم اسم آترئوس در اساطیر نورس همان لوکی است. طرفداران از آن موقع در حال بررسی و گمانه‌زنی هستند و تئوری‌های مختلفی مطرح شده است. یکی از تئوری‌ها آن است که آترئوس به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم در پایان داستان God of War Ragnarok و مرگ کریتوس تأثیر خواهد گذاشت و سرنوشتی که غول‌ها برای آینده پیش‌بینی کرده بودند به واقعیت تبدیل می‌شود.

به سه‌گانه God of War بیندیشید که چطور پدرکشی یک اتفاق معمول بود. صحنه قتل زئوس واضح‌ترین مثال است؛ اما رابطه میان شخصیت‌های پدر و پسر در این مجموعه همیشه دچار چالش و تنش بوده است. از آنجایی که با آترئوس کاملاً آشنا شده‌ایم، مرگ کریتوس به دست او می‌تواند تراژدی بزرگ باشد. در نهایت ممکن است که هر دو شخصیت‌های اصلی بازی به سلامت از رگناورک جان سالم به در ببرند و تمام خدایان نورس را سلاخی کنند.

کارگردان بازی جدید گفته است که طرفداران خود را برای مرگ، خیانت و سوءاستفاده آماده کنند که همگی جزو المان‌های سری گاد آو وار است و این صحبت‌ها، پایان God of War Ragnarok را سورپرایز‌کننده می‌کند؛ منظورم آن است که مرگ کریتوس و روایت یک تراژدی جزو احتمالات است و ممکن است داستان برعکس آنچه فکر می‌کنیم روایت شود.

پایان God of War Raganrok

اساطیر نورس در God of War Ragnarok

استودیو سانتا مونیکا همیشه استفاده‌های شخصی از داستان‌های اساطیری کرده است و آن‌ها را به میل خود تغییر داده است. اگر به دنیای اساطیر نورس نگاه کنیم، می‌بینیم که شخصیت‌های این جهان به‌ندرت پایان خوشی داشته‌اند. مرگ و نابودی جزو المان‌های اصلی تراژدی نورس بوده که با هدف درس دادن به نسل‌های جدید به کار گرفته شده‌اند؛ حتی شخصیت‌های محبوب نیز در نهایت پایان غمگینی تجربه می‌کنند.

استفاده از واژه رگناروک به معنی پایان جهان و پایان خدایان نورس است و God of War Ragnarok قرار است با سفر به آزگارد، روزهای پایانی این اساطیر را روایت کند. در چندین نسخه از رگناروک، لوکی پس از حمله به آزگارد و توسط هایم‌دال، نگهبان خدایان کشته می‌شود و اگر سانتا مونیکا بخواهد عین این داستان را روایت کند، لازم است به بعد تراژدی این دنیای اساطیری توجه کند. در عین حال بازی‌های سری گاد آو وار همیشه از سرنوشت شخصیت‌ها فرار کرده‌اند؛ اما این بار قرار است آنچه کریتوس از آن می‌ترسید علنی شود و برای همین است که باور داریم پایان این بازی شیرین نخواهد بود و شاید یکی از بهترین تراژدی‌هایی شود که دنیای ویدیوگیم به خود دیده است.

منبع:‌ GameRant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی God of War Ragnarok چه زمانی منتشر می‌شود؟

در حال حاضر زمان انتشار دقیق بازی مشخص نیست و شایعات از انتشار بازی در سپتامبر یا هشتم مهر خبر می‌دهند.

۱
آیا ثور در بازی گاد آو وار رگناروک حضور دارد؟

بلکه ثور یا Thor از جمله خدایانی است که قرار است جلوی کریتوس قرار بگیرد.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    محمد رضا

    مهمان

    اتفاقا بهترین پایان رو داشت

    پاسخ دهید
  • Avatar

    محمد علی ایرانپور

    مهمان

    یعنی دیگه بادامه بازی خدای جنگ ساخته نخواهد شد

    پاسخ دهید