بازی Starfield
یحیی رحیمی

بازی Starfield انقلابی در زمینه بازی‌های نقش آفرینی خواهد بود

یحیی رحیمی 26 اسفند 1400 بدون دیدگاه
464 بازدید

شرکت بتزدا در آبان ماه سال 1401 از بازی‌ بزرگ Starfield رونمایی خواهد کرد و بالاخره طعم تازه‌ترین بازی این شرکت بزرگ را خواهیم چشید. تاد هاوارد، مدیر استودیوهای بتزدا در قسمت جدید ویدیوهایی آشنایی با استارفیلد، اطلاعات تازه‌ای از این بازی نقش‌آفرینی منتشر کرده است و به همراه کارگردان مراحل و کارگردان هنری بازی از انقلابی در ژانر نقش آفرینی صحبت کرده است.

به گزارش پارسی گیم، ویدیو جدید که با عنوان Made For Wanderers پخش شده است؛ اطلاعات دسته اولی در اختیار طرفدارانی قرار می‌دهد که مدت‌ها است منتظر نشسته‌اند. توسعه‌دهندگان در ویدیو به المان‌های نو بازی استارفیلد اشاره می‌کنند که باعث پدید آوردن استانداردهای نو در ژانر نقش‌آفرینی می‌شود. بازی‌کنان آزادی عمل زیادی هنگام خلق ماجراجویی خود در سراسر کهکشان دارند و تجربه‌ی بازی برای هر فردی متفاوت خواهد بود.

تاد هاوارد در ویدیو به این نکته اشاره می‌کند که بازی Starfield به بازی‌کننده اجازه‌ی تعیین ویژگی‌های شخصیتی و همچنین پیش‌زمینه‌ی وی را می‌دهد. در واقع می‌توان یک شخصیت را تعریف کرد و دیگر تنها یک سری آمار و ارقام به فرد تعلق نمی‌گیرد. وی در این مورد گفت: «فکر می‌کنم که بسیاری از بازی‌ها وجود دارند که این کارها را تکرار می‌کنند؛ اما بازی‌کنان برای چیزی آماده‌‌اند که بتواند آن المان‌های قدیمی و بازی‌های نقش‌آفرینی دوآتشه را زنده کند و ما قرار است این کار را به شیوه‌ای نو انجام دهیم».

نقش آفرینی بازی Starfield

سیستم‌های نوین بازی Starfield

صحبت‌های تاد هاوارد بدین معنی است که المان‌هایی از بازی‌های نقش‌آفرینی قدیمی در بازی Starfield زنده می‌شوند. برای نمونه سیستم گفتگوی بازی The Elder Scrolls Oblivion به شیوه‌ای نو در بازی استفاده شده است. مدیر استودیوهای بتزدا در این مورد می‌گوید که گفتگوهای میان شخصیت‌ها حالت اضافی را ندارد و طوری است که انگار می‌خواهید رضایت فرد دیگری را جلب کند. وی همچنین سیستم گفتگوهای استارفیلد را موفق‌ترین سیستمی نامیده است که بتزدا تابه‌حال ساخته است.

ایستوان پلی (Istvan Pely) کارگردان هنری استارفیلد در ادامه به فناوری‌های نوین بازی پرداخته است. وی گفته است که تمامی فناوری‌های بصری بازی «به‌شدت ارتقاء یافته‌اند». تمامی صورت و بدن شخصیت‌ها بر اساس مدل‌های واقعی اسکن شده است و محیط بازی نیز به‌واسطه‌ی فناوری فوتوگرامتری با جزئیات بسیار زیادی طراحی شده است. فناوری‌های جدید به بتزدا امکان ایجاد روابط شخصی تأثیرگذار میان NPCها را داده است و روایت داستان به‌صورت بصری ادامه پیدا می‌کند.

تاد هاوارد در ادامه‌ی ویدیو به نکته‌ای جالب اشاره می‌کند. او باور دارد که داستان در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد و آن‌ها هر چقدر هم داستان خلق کنند؛ آنچه بازی‌کننده برای خود تعریف می‌کند در نهایت اهمیت دارد؛ این ویژگی در دیگر بازی‌های بتسدا از جمله اسکایرم به وضوح دیده شد. سیستم‌های بازی به توسعه‌دهندگان اجازه داده‌اند تا رابطه‌ی پیوسته‌ای میان شخصیت‌ها ایجاد شود و آن‌ها نسبت به انتخاب‌ها و شخصیت شما، حس منحصر به فردی داشته باشند.

بتزدا اخیراً به سبک طراحی Starfield اشاره کرده است و از واژه‌ی جدید «ناساپانک» استفاده کرده است. سبک طراحی بازی تلفیقی از تصاویری است که ناسا از کهکشان‌ها منتشر کرده است و هدف اصلی بازی نیز یافتن ناشناخته‌ها در جهان پیرامون است و اینکه مقصد بعدی بشریت چیست و ما به کجا قدم برمی‌داریم؟

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.