بازی Starfield
یحیی رحیمی

12 نکته که از تریلر بازی Starfield متوجه شدیم؛ زمان انتشار بالاخره اعلام شد!

یحیی رحیمی 24 خرداد 1400 بدون دیدگاه
935 بازدید

شرکت بتسدا در کنفرانس مایکروسافت که زیر چتر نمایشگاه E3 2021 برگزار شد، برای اولین بار در این چند سال ما را با بازی Starfield آشنا کرد؛ یک بازی نقش‌آفرینی وسیع که این بار زمین را جاگذاشته و به فضا سفرکرده است. استارفیلد اولین بازی نقش‌آفرینی کاملاً جدید شرکت بتسدا از 25 سال پیش تابه‌حال است. این نکته‌ای بود که تاد هاوارد، مدیر بتسدا، همان ابتدا روی آن تأکید کرد و این اثر تماشایی را یک اسکایرم جدید نامید. پس از گذشت سه سال از معرفی بازی، حال وقت آن است که در مورد ماهیت بازی و فضای آن اطلاعات کسب کنیم. ما تمام آنچه می‌توانید در مورد بازی پیدا کنید را با وسواس زیادی جمع‌آوری کرده‌ایم و مطمئن باشید که این مطلب، تمام آنچه لازم است در مورد استارفیلد بدانید را به خورد شما خواهد داد!

1- بازی Starfield در انحصار کنسول ایکس‌ باکس!

اگرچه تا آخر ویدیو باید صبر می‌کردیم تا در مورد انحصاری شدن بازی استارفیلد می‌فهمیدیم؛ اما بدون شک این مهم‌ترین نکته‌‌ای بود که مایکروسافت و بتسدا به دنبال انتقال آن به طرفداران خود بود. این‌یک پالس قوی به جامعه‌ی طرفداران ایکس‌باکس و به‌خصوص پلی‌استیشن بود که مایکروسافت هیچ ابایی از انحصاری کردن بازی‌های بتسدا ندارد و با این حساب، احتمال انحصاری بودن جدید‌ترین شماره‌ی مجموعه‌ی The Elder Scrolls هم وجود دارد. مدت‌هاست در مورد احتمال انحصاری شدن بازی Starfield می‌شنویم و تقریباً فعالان عرصه‌ی ویدیو گیم، هرروز با انتشار توییت تازه‌ای از چنین واقعه‌ای خبر می‌داند.

تاد هاوارد حس بسیاری خوبی نسبت به بازی دارد و نسبت به زمان انتشار آن اطمینان کامل دارد و می‌داند که این بازی در همان تاریخ اعلام‌شده، منتشر خواهد شد. او اذعان کرده که اگر قرار بود این اثر نقش‌آفرینی تأخیر بخورد، هیچ‌گاه تاریخ انتشار آن را اعلام نمی‌کردند و به همین دلیل، خود را آماده‌ی یک رقابت هیجان‌انگیز در سال آینده‌ی میلادی کنید!

2- استارفیلد از دل سالها تجربه بیرون آمده است

تاد هاواراد در سه سال گذشته تابه‌حال، مصاحبه‌های زیادی در مورد استارفیلد انجام داده و برایش جالب بود که طرفداران این شرکت، بدون آنکه هیچ تریلر از آن ببینند، در مورد این اثر تماشایی هیجان دارند و می‌خواهند آن را تجربه کنند. وی بارها گفته است که این بازی روح بتسدا را در خود دارد و نتیجه‌ی دو دهه تجربه و امتحان و خطا است اما این بدین معنی نیست که بازی دارای هیچ‌گونه سیستم تازه‌ای نیست و اتفاقاً بتسدا، مکانیسم‌های زیادی در بازی گنجانده است. تاد هاوارد می‌گوید:

Todd Howardاین بازی سیستم‌های تازه‌ای در دل خود دارد که ما مدت‌هاست در مورد آن فکر می‌کنیم و باور داریم که به بازی ما می‌خورند. استارفیلد یک بازی نقش‌آفرینی مخصوص نسل آینده‌ است که اجازه می‌دهد که خود واقعی‌تان وارد بازی شود. استارفیلد یک بازی در مورد امید مشترک انسان‌ها و جستجو برای پاسخ‌های به بزرگ‌ترین سؤالات زندگی بشر است.

شرکت بتسدا تابه‌حال یک اثر نقش‌آفرینی فضایی نساخته و این می‌تواند چالش بزرگی باشد. در مورد بازی Fallout 76 هم‌چنین صحبت‌هایی را می‌شنیدیم که این اولین Fallout آنلاین است و در آخر نتیجه‌ی جالبی نداشت. امیدواریم که بازی Starfield بتواند بهترین تجربه‌ی ممکن را ارائه دهد.

بازی Starfield

3- جدیدترین موتور گرافیکی بتسدا

اگر به اولین سکانس از تریلر معرفی بازی استارفیلد نگاه کنید، خواهید دید که این بازی از یک موتور کاملاً جدید به نام Creation Engine 2 استفاده می‌کند که برای همه‌ی ما سورپرایز بزرگی بود. تاد هاوارد سالها بود که در مورد آپدیت موتور فعلی صحبت می‌کرد اما کسی باور نداشت که یک شماره به موتور گرافیکی بتسدا اضافه شود و چنین تغییرات بزرگی را ببینیم. به‌هرحال استارفیلد بازی بسیار مهمی برای بتسدا و ایکس باکس است و همین باعث شده تا موتور قبلی کوبیده شود و از نو ساخته شود.

در حال حاضر نمی‌دانیم که این موتور گرافیکی دارای چه ویژگی‌های برجسته‌ای است اما مشخص است که سالها تجربه و تلاش در دل این موتور وجود دارد و کیفیت تریلر هم نشان‌دهنده‌ی این نکته بود. امیدواریم به زودی اطلاعات بیشتری در مورد این موتور گرافیکی دریافت کنیم، زیرا که بازی‌های دیگر شرکت بتسدا هم بر اساس همین فناوری ساخته خواهند شد و اطلاع از ویژگی‌های آن بسیار مهم خواهد بود.

بازی Starfield

4- اسکرین‌شات‌های لو رفته کاملاً درست بودند

با تصویر بالا خوب خیره شوید، آن وصله‌ی رو دوش شخصیت را می‌بینید؟ به نظرات لوگوی چاپ‌شده روی‌ آن آشنا نیست؟ اگر اسکرین‌شات‌های قبلی بازی را دیده باشید، قطعاً می‌دانید که این لوگو در آن‌ها به‌کاررفته بود. این نشان می‌دهد که تصاویر درز پیداکرده از بازی یک شایعه بی‌اساس نبود و آن‌ها واقعاً متعلق به بازی استارفیلد بودند. اما در مورد این لوگو چه می‌دانیم؟

وصله‌ی چسبیده به دوش فرد موجود در تریلر، مربوط به سازمان فضایی است که قرار است ما به‌عنوان یکی از اعضایش به فعالیت بپردازیم. این سازمان فضایی «صور فلکی» (Constellation) نام دارد که اسم چندان خلاقانه‌ای نیست اما بالاخره کارش را به‌خوبی انجام می‌دهد. بیان این نکته کافی است تا بگوییم که بتسدا به‌تمامی جزئیات موجود فکر کرده و بازی که می‌خواهد به دست مخاطب برساند، کامل و کارشده خواهد بود.

5- شما تنها نیستید

من سعی دارم که لحظه‌به‌لحظه با تریلر بازی پیش برویم و نکات مهم را یاد بگیریم. همان اوایل ویدیو بود که بخشی از سفینه‌ی فضایی به ما نشان داده شد که عکس‌ها و نوشته‌های مختلفی روی بدنه‌ی سفینه قرار داشت. این نشان می‌داد که افراد مختلفی در سفینه حضور دارند و زندگی انسان در فضا هم با تمام احساسات و هیجان‌های روزمره دنبال می‌شود. شخصیت‌ها همگی به بیان افکارشان می‌پردازند و حتی روی دیوارنوشته شده که فردی به نام واسکز باید‌ منبع نامشخصی را پر کند.

Starfield

آیا نشان دادن چنین تصویری به معنی آن است که بازی استارفیلد یک اثر چند نفراست یا اینکه ما قرار است یک بازی مشابه مجموعه‌ی مس افکت ببینیم؟ این تمام سؤالاتی است که بتسدا و تاد هاواراد باید به آن‌ها پاسخ دهد و خوشبختانه، یک سال و نیم فرصت دارد تا این کار را انجام دهد. به‌طور کل باید بگوییم که قرار نیست در این کهکشان بزرگ تنها باشیم و دوستان دشمنانی هم خواهیم داشت.

6- قرار است کارمند ناسا شویم!

کمی که در تریلر پیش می‌رویم، یک ساعت فضایی و مدرن را می‌بینیم که لوگوی قبلی رو آن حک‌شده اما عبارتی اطراف آن نگاشته که نکته‌ی مهمی در خود دارد. قرار است که ما بازیکنان، به جستجو برای حیات بیگانه در کهکشان بپردازیم و این به‌نوعی مأموریت سازمان فضایی موجود در بازی است. احتمالاً ما به دنبال پیدا کردن خالق این جهان یا یک حیات بیگانه در کهکشان‌های دوردست خواهیم بود. این نکته‌ای است که تاد هاوارد هم در مورد آن صحبت کرد و سرنخ خوبی در اختیار ما گذاشت.

بازی Starfield

هاوارد در مصاحبه با تلگراف، تائید کرده است که سازمان «صور فلکی» یکی از بخش‌های مهم بازی است که در طول استارفیلد با آن در ارتباط خواهیم بود. او می‌گوید: « این به شکلی مشابه اسکایرم است و ازنظر ساختار، شباهت زیادی به بازی دارد؛ زیرا که شما همانی خواهید بود که می‌خواهید. گروه‌هایی وجود دارند که می‌توانید به آن‌ها بپیوندید و مسیر داستانی مشخصی برای خود بیابید.» این صحبت‌ها نشان‌دهنده‌ی وسعت دنیای استارفیلد است که فعلاً در ذهن ما نمی‌گند.

7- Tranquilitea یک کوکاکولای فضایی!

بیایید دوباره به همان دیوار نشان داده‌شده برگردیم که جمله‌های جالبی روی آن نوشته‌شده است. یکی از این جملات، درخواست برای یک نوع نوشیدنی به نام Tranquilitea است که یک نوشیدنی کافئین دار است و مشابه قهوه یا کوکاکولا. شرکت بتسدا علاقه‌ی زیادی به خوراکی‌های داخل بازی دارد و می‌دانید که هزاران آیتم را دربازی‌های خود به کار می‌برد. برای نمونه در سری بازی Fallout، شاهد نوکاکولا هستیم که یک نوشابه‌ی هسته‌ای است البته نه آن هسته‌ای که فکر می‌کنید!

ممکن است که Tranquilitea یک نوشیدنی فرح‌بخش باشد که قدرت قهرمان بازی را بازیابی می‌کند؛ اما نکته‌ی مهم آن است که درخواست روی دیوار، برای نسخه‌ی بدون کافئین این نوشیدنی است! به‌هرحال نمی‌دانیم این چه نوشیدنی خواهد بود اما به نظر خوشمزه می‌آید.

بازی استارفیلد

8- سفینه‌ی فضایی کاملاً قابل شخصی‌سازی است

یکی دیگر از نکات مهم تریلر، قابلی شخصی کامل سفینه‌ی فضایی بود. باید دقت کنیم که بخش بزرگی از بازی داخل همین سفینه دنبال می‌شود و مهم است که بازی‌کننده بتواند تمامی متعلقات را ارتقاء دهد و آیتم‌های جدید اضافه کند. این نکته هنوز تائید نشده اما در تصویر می‌بینید که سؤال جالبی نگاشته شده:‌« آیا می‌خواهید رآکتور را ارتقاء دهید؟» جواب به این سؤال می‌تواند برای ما بسیار مهم باشد. آیا تمامی بخش‌های سفینه قابل شخصی‌سازی است یا اینکه تنها رآکتور را می‌توان ارتقاء داد؟‌

هنگام ساخت چنین سفینه‌هایی باید دقت کرد که بازی‌کننده حس و حال مخصوص به خود را دریافت کند، به‌نوعی باید بدانیم که این سفینه برای ماست و متعلق به من است. به همین دلیل، منتظر گزینه‌های شخصی‌سازی زیادی باشید.

9- تفنگ‌های فضایی درراه است

تریلر معرفی بازی Starfield از سویی نکات مثبتی داشت اما جا برای انتقاد هم وجود دارد و آن‌هم اینکه چطور تاریخ انتشار بازی معرفی می‌شود اما هنوز نباید در مورد گیم پلی بدانیم؟‌ بتسدا هنوز زبان گیم پلی بازی را برای ما تعریف نکرده و تریلر هم چندان اطلاعاتی در اختیار ما قرار نمی‌دهد. یکی از نکات ریزی که می‌توانیم از صحنه‌ی بالا متوجه شویم، وجود سلاح‌های فضایی است و درنتیجه مبارزه هم قلب این اثر نقش‌آفرینی خواهد بود. درواقع اگر مبارزه‌ای هم وجود نداشته باشد، خبری از چالش هم نیست و با یک اثر تکراری روبه‌رو خواهیم شد.

بازی استارفیلد

شکل و قیافه‌ی تفنگ در نوع خودش بسیار جالب بود و تصویر به ما نشان می‌دهد که استارفیلد می‌تواند یک شوتر علمی تخیلی بزرگ برای ایکس‌ باکس هم باشد! حالا که بتسدا تحت مالکیت مایکروسافت است، چه اشکالی دارد که مستر چیف هم سری به این بازی بزند و طرفداران هیلو را به وجد آورد؟‌ نظر شما چیست؟

10- ربات‌های قابل‌کنترل؟

در آخرین لحظات از تریلر، دیدیم که سفینه‌ی فضایی بالاخره به یک سیاره‌ی بی‌آب‌وعلف می‌رسد و نمایی از یک ربات هوشمند دیده می‌شود که تک‌وتنها روی سیاره‌ی بیگانه در حال حرکت است. طراحی ربات به سفینه شباهت دارد و مشخص است که این‌یک ربات دست‌ساز انسان است اما هدف از ساخت آن چیست؟‌ به نظر می‌رسد که این ربات به‌منظور جستجو روی سطح سیارات استفاده می‌شود. دنیای استارفیلد با انواع و اقسام سیارات و محیط‌های بیگانه تزئین شده و همین می‌تواند وجود یک ربات پیشرفته را تائید کند.

استارفیلد

امیدواریم که این ربات هم قابل ارتقاء باشد و بتوانیم تمامی قسمت‌های آن را تغییر دهیم و حتی سلاح‌ روی آن سوار کنیم و از جستجو در فضای بیگانه، لذت بیشتری ببریم.

11- The Elder Scrolls اینجا چه می‌کند؟

چشمان تیزبین طرفداران ایکس باکس توانسته‌اند یک ایستراگ جالب را داخل تریلر پیدا کنند. این بازی مکانیکی که به نظر از تیتانیوم هم ساخته‌شده باشد، یک طرح عجیب روی بدنه‌ی خود دارد که یافتن آن برای هرکسی ساده نیست و به چشمان تیز نیاز دارد؛ اما اشاره به بازی The Elder Scrolls دارد. شایعات مختلفی حاکی از دو منطقه‌ی جدید به نام‌های Hammerfell و High Rock در جدیدترین شماره از مجموعه‌ی الدر اسکرولز است. آیا وجود چنین نقشه‌ای در بازی استارفیلد بدون دلیل است؟ قطعاً خیر!

از ژانویه سال پیش تابه‌حال شایعاتی در مورد مکان اصلی بازی The Elder Scroll VI منتشرشده و اسم Hammerfell چندین بار مطرح‌شده است. اگر این مجموعه را تجربه کرده باشید، می‌دانید که همرفال، خانه‌ی نژاد ردگارد است که انسان‌هایی باقدرت تحمل بسیار بالا هستند. این منطقه بسیار گسترده و وسیع است و دشت بزرگی هم در خود دارد. اگرچه جدیدترین شماره‌ی این مجموعه در کنفرانس E3 امسال حاضر نبود، اما همین ایستراگ می‌تواند خبر مهمی باشد.

12- تاریخ انتشار

پس از اعلام انحصاری شدن بازی برای کنسول ایکس باکس، مهم‌ترین و برجسته‌ترین نکته‌ی تریلر معرفی بازی Starfield، بدون شک زمان انتشار بود. حال می‌دانیم که بازی استارفیلد روز 11 نوامبر 2022 برابر با 20 آبان 1401 منتشر خواهد شد. با توجه به آنکه تاریخ انتشار بازی به سال آینده افتاده است، زمان زیادی وجود دارد تا بتسدا ما را با تیزرها و شایعات دوباره در مورد گیم‌پلی دیوانه کند! مطمئنم دوباره روند انتشار شایعات بازی شروع خواهد شد و امیدواریم زودتر گیم‌پلی این نقش‌آفرینی فضایی را ببینیم.

نظر شما چیست؟‌

منبع:GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی Starfield برای چه پلتفرم هایی منتشر می شود؟

بازی Starfield در انحصار کنسول های ایکس‌ باکس بوده و تنها برای این پلتفرم عرضه می شود. این‌یک پالس قوی به جامعه‌ی طرفداران ایکس‌باکس و به‌خصوص پلی‌استیشن بود که مایکروسافت هیچ ابایی از انحصاری کردن بازی‌های بتسدا ندارد و با این حساب، احتمال انحصاری بودن جدید‌ترین شماره‌ی مجموعه‌ی The Elder Scrolls هم وجود دارد. مدت‌هاست در مورد احتمال انحصاری شدن بازی Starfield می‌شنویم و تقریباً فعالان عرصه‌ی ویدیو گیم، هرروز با انتشار توییت تازه‌ای از چنین واقعه‌ای خبر می‌داند.

۱
بازی Starfield در چه تاریخی منتشر می شود؟

پس از اعلام انحصاری شدن بازی برای کنسول ایکس باکس، مهم‌ترین و برجسته‌ترین نکته‌ی تریلر معرفی بازی Starfield، بدون شک زمان انتشار بود. حال می‌دانیم که بازی استارفیلد روز ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ برابر با ۲۰ آبان ۱۴۰۱ منتشر خواهد شد. با توجه به آنکه تاریخ انتشار بازی به سال آینده افتاده است، زمان زیادی وجود دارد تا بتسدا ما را با تیزرها و شایعات دوباره در مورد گیم‌پلی دیوانه کند! مطمئنم دوباره روند انتشار شایعات بازی شروع خواهد شد و امیدواریم زودتر گیم‌پلی این نقش‌آفرینی فضایی را ببینیم.

۲
داستان بازی استارفیلد در چه جهانی روایت می شود؟

قرار است که ما بازیکنان، به جستجو برای حیات بیگانه در کهکشان بپردازیم و این به‌نوعی مأموریت سازمان فضایی موجود در بازی است. احتمالاً ما به دنبال پیدا کردن خالق این جهان یا یک حیات بیگانه در کهکشان‌های دوردست خواهیم بود. این نکته‌ای است که تاد هاوارد هم در مورد آن صحبت کرد و سرنخ خوبی در اختیار ما گذاشت. هاوارد در مصاحبه با تلگراف، تائید کرده است که سازمان «صور فلکی» یکی از بخش‌های مهم بازی است که در طول استارفیلد با آن در ارتباط خواهیم بود. او می‌گوید: « این به شکلی مشابه اسکایرم است و ازنظر ساختار، شباهت زیادی به بازی دارد؛ زیرا که شما همانی خواهید بود که می‌خواهید. گروه‌هایی وجود دارند که می‌توانید به آن‌ها بپیوندید و مسیر داستانی مشخصی برای خود بیابید.» این صحبت‌ها نشان‌دهنده‌ی وسعت دنیای استارفیلد است که فعلاً در ذهن ما نمی‌گند.

۳
بازی Starfield با چه موتور گرافیکی ساخته خواهد شد؟

اگر به اولین سکانس از تریلر معرفی بازی استارفیلد نگاه کنید، خواهید دید که این بازی از یک موتور کاملاً جدید به نام Creation Engine 2 استفاده می‌کند که برای همه‌ی ما سورپرایز بزرگی بود. تاد هاوارد سالها بود که در مورد آپدیت موتور فعلی صحبت می‌کرد اما کسی باور نداشت که یک شماره به موتور گرافیکی بتسدا اضافه شود و چنین تغییرات بزرگی را ببینیم. به‌هرحال استارفیلد بازی بسیار مهمی برای بتسدا و ایکس باکس است و همین باعث شده تا موتور قبلی کوبیده شود و از نو ساخته شود.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.