صدر‌نشینی بازی Horizon Forbidden West
محمد صادق شجاعی

پرفروش‌ترین بازی‌های هفته گذشته بریتانیا: صدر‌نشینی بازی Horizon Forbidden West

محمد صادق شجاعی 3 اسفند 1400 بدون دیدگاه
408 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، جدول پرفروش‌ترین بازی‌های هفته گذشته بریتانیا در حالی منتشر شده که صدر‌نشینی بازی Horizon Forbidden West، محصول جدید استودیو Guerrilla Games، قابل پیش‌بینی بود.

در هفته گذشته بسیاری از بازی‌های بزرگ و مورد‌انتظار سال جاری در دسترس قرار گرفتند. یکی از این آثار بازی هورایزن فوربیدن وست است که به صورت انحصاری روی کنسول‌های پلی استیشن منتشر شده است. با توجه به شهرت سری Horizon و نمایش‌های متعدد این اثر که بازیکنان بسیاری را مجذوب خود کردند، قرار‌گیری بازی Horizon Forbidden West در صدر جدول پرفروش‌ترین بازی‌های هفته گذشته بریتانیا چندان دور انتظار نبود.

بر اساس گزارشی که رسانه GamesIndustry منتشر کرده، بازی هورایزن فوربیدن وست پس از بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، دومین عرضه بزرگ کنسول پلی استیشن 5 محسوب می‌شود. با استناد به گزارش مذکور، در حدود 68 درصد از فروش بازی Horizon Forbidden West مربوط به نسخه PS5 این اثر است.

فروش بازی هورایزن فوربیدن وست نسبت به اثر قبلی سری هورایزن، به میزان 35 درصد کاهش یافته است. لازم به ذکر است که میزان فروش نسخه دیجیتالی در این آمار محاسبه نشده است. همچنین تعداد کمتر کنسول‌های پلی استیشن 5 در مقایسه با کنسول PS4 نیز عامل دیگری برای کاهش فروش بازی Horizon Forbidden West نسبت به بازی Horizon Zero Dawn است. یکی دیگر از آثار حاضر در لیست پرفروش‌ترین بازی‌های هفته گذشته بریتانیا، بازی Pokemon Legends: Arceus است. این اثر با کاهش 52 درصدی فروش به جایگاه دوم لیست مذکور سقوط کرده است.

صدر‌نشینی بازی Horizon Forbidden West

فروش بازی Horizon Forbidden West کمتر از بازی قبلی بوده است

بازی Dying Light 2 Stay Human پس از سال‌ها انتظار به تازگی منتشر شد. با این حال این بازی نیز با یک پله سقوط، در جایگاه سوم لیست پرفروش‌ترین بازی‌های هفته گذشته بریتانیا قرار گرفته است. بازی Mario Kart 8 Deluxe که محبوبیت زیادی در بین کاربران کنسول Nintendo Switch دارد، همچنان جایگاه چهارم را حفظ کرده است. از بین آثاری که اخیرا در جمع بازی‌های پر‌فروش بریتانیا در هفته گذشته قرار گرفته‌اند، می‌توان به بازی Assassin’s Creed: The Ezio Collection اشاره کرد. به واسطه استقبال از نسخه نینتندو سوییچ این اثر، بازی اساسینز کرید اتزیو کالکشن در رتبه 21 قرار گرفته است. بازی The King of Fighters XV نیز یکی از آثار جدید ماه جاری است که در هفته اول انتشار موفق تصاحب رتبه 30 لیست پرفروش‌ترین بازی‌های هفته گذشته بریتانیا شده است.

بازی Cyberpunk 2077 در ابتدای انتشار با مشکلات مختلف و متعددی رو‌به‌رو بود. به همین دلیل بسیاری از بازیکنان ترجیح دادند که منتظر انتشار نسخه نسل نهم این اثر بمانند. پس از بار‌ها تاخیر، بالاخره این نسخه در روز‌های اخیر منتشر شد. این امر باعث شد که بازیکنان بسیاری به سراغ بازی سایبرپانک 2077 بروند. به همین دلیل فروش اثر مذکور نسبت به هفته‌های قبل به میزان 271 درصد افزایش یافته است. به این واسطه بازی Cyberpunk 2077 در جایگاه 23 قرار گرفته است.

لیست 10 بازی‌ پر‌فروش در هفته منتهی به 19 فوریه (30 بهمن) در بریتانیا را در زیر مشاهده می‌کنید:

  1. Horizon Forbidden West
  2. Pokémon Legends: Arceus
  3. Dying Light 2 Stay Human
  4. Mario Kart 8 Deluxe
  5. FIFA 22
  6. Animal Crossing: New Horizons
  7. Call of Duty: Vanguard
  8. Minecraft (Switch)
  9. Mario Party Superstars
  10. Just Dance 2022

نظر شما در مورد صدر‌نشینی بازی Horizon Forbidden West در پرفروش‌ترین بازی‌های هفته گذشته بریتانیا چیست؟ آیا این اثر لیاقت چنین جایگاهی را دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.