اجرای بازی اندروید در کامپیوتر
یحیی رحیمی

سیستم مورد نیاز گوگل پلی برای اجرا بازی اندروید در کامپیوتر اعلام شد

یحیی رحیمی 3 بهمن 1400 8 دیدگاه
3,707 بازدید

مایکروسافت با معرفی ویندوز 11 قول انتشار بازی اندروید و اپ‌های مورد نیاز را داد و این باعث شد تا گوگل دست به کار شود و پورت گوگل پلی برای ویندوز را آماده کند. شرکت گوگل به‌تازگی یک نسخه آزمایشی از برنامه‌ای برای اجرای بازی اندروید در کامپیوتر منتشر کرده است. این برنامه در هنگ‌کنگ، کره جنوبی و تایوان تست شده است و به‌زودی در اختیار دیگر کشورها هم قرار می‌گیرد.

به گزارش پارسی گیم، تنها راه برای اجرا بازی اندروید در کامپیوتر، استفاده از شبیه‌سازهایی مانند BlueStacks است که مشکلات خود را دارد. مایکروسافت اپ استور آمازون را برای ویندوز 11 فعال کرده است و می‌توان تعدادی از برنامه‌های اندروید را از طریق اجرا کرد. همکاری با آمازون باعث شده تا گوگل محدودیت‌هایی برای این برنامه‌ها ایجاد کند و Android Authority گزارش داده است که گوگل به‌زودی مشکلات را حل می‌کند. برنامه تازه‌ای توسط گوگل در حال آزمایش است و به‌زودی در دسترس همگان قرار می‌گیرد.

گزارش تازه‌ای نشان می‌دهد که برنامه رسمی گوگل برای اجرای بازی اندروید در کامپیوتر وارد مرحله تست عمومی شده است و نسخه‌ای از آن در اختیار افراد محدودی قرار گرفته است. تعدادی تلاش کرده‌اند تا با تغییر آی پی به هنگ‌کنگ، این برنامه را دریافت کنند؛ اما نیاز به اکانت گوگل تائید شده وجود دارد و در نتیجه همه نمی‌توانند آن را امتحان کنند.

اجرا بازی اندروید در کامپیوتر سیستم مورد نیاز گوگل پلی

سیستم مورد نیاز گوگل پلی در کامپیوتر

افرادی که موفق به تست این برنامه شده‌اند؛ گفته‌اند که امکان اجرای تمامی بازی‌ها از طریق فضای ابری وجود دارد. نکته‌ی جالب، اتصال کامپیوتر و گوشی است و تمامی پیشرفت شما میان دو دستگاه به اشتراک گذاشته خواهد شد. به عبارتی دیگر می‌توانید روی گوشی بازی کنید و سپس ادامه آن را در ویندوز دنبال کنید. این ویژگی است که کاربران اندروید مدت‌هاست آرزوی دریافت آن را دارند و به‌زودی به واقعیت تبدیل می‌شود.

در مورد سخت‌افزار مورد نیاز برای اجرای بازی اندروید در کامپیوتر باید بگوییم که برنامه جدید گوگل تنها در ویندوز 10 ورژن v2004 به بالا کار می‌کند. این در حالی است که امکان اجرای بازی و برنامه اندروید تنها برای کاربران ویندوز 11 فراهم شده بود. این خبر خوبی برای افرادی است که قادر به دریافت ویندوز 11 نشده‌اند و حال می‌توانند پشتیبانی کاملی از سوی گوگل دریافت کنند.

به‌منظور اجرای برنامه جدید، نیازمند سخت‌افزار مناسبی خواهد بود. برای نمونه امکان اجرای بازی اندروید با گرافیک کمتر از 1 گیگابایت وجود ندارد. همچنین 8 گیگابایت رم لازم است و کارت گرافیک شما هم باید مخصوص بازی باشد. چنین سیستمی امروزه در هر خانه‌ای یافت می‌شود و در ادامه نگاهی به جزئیات کامل بیندازید.

حداقل سیستم مورد نیاز :

  • Windows 10 (v2004)سیستم مورد نیاز گوگل پلی کامپیوتر
  • حافظه اس اس دی
  • 20 گیگابایت فضای خالی
  • کارت گرافیک کلاس گیمینگ
  • پردازنده هشت هسته‌ای
  • 8 گیگابایت رم
  • اکانت ادمین ویندوز
  • گزینه مجازی‌سازی سخت‌افزار روشن باشد

گوگل هشدار داده است که توسعه‌دهندگان باید بازی اندروید را برای کامپیوتر بهینه کنند و کنترل‌های ویندوز را اعمال کنند. گوگل پیشنهاد‌هایی برای این کار منتشر کرده است و باید منتظر انتشار نسخه‌های جداگانه باشید.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 8 دیدگاه
  • Avatar

    ایمان

    مهمان

    پردازنده ۸ هسته ای رو درست بگید که ۸ هسته واقعی میخواد یا ۸ هسته مجازی این دو تا خیلی فرقش میشه اگه ۸ هسته واقعی میخواست که سیستم های امروزی هم جوابگو نبود ?

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به ایمان

      نویسنده

      به بخش پشتیبانی گوگل مراجعه کنید. این برنامه در دست آزمایش قرار داره و فعلا در سه کشور تست شده است.

    • Avatar

      سهیل در پاسخ به ایمان

      مهمان

      ۸ هسته حقیقی میخواد

  • Avatar

    Amirali

    مهمان

    روی این سیستم اوکی هست
    Ram 16 g
    Gpu rx460 2g gigabytes 2fans

    Cou i7 3777
    نسل ۳

    پاسخ دهید
  • Avatar

    امید

    مهمان

    برای ما بدبخت بیچاره هایی که رم پایین داریم چی؟

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به امید

      نویسنده

      این مشخصات برای نسخه آزمایشی اعلام شده، احتمال تغییر هنگام انتشار نسخه رسمی وجود داره

  • Avatar

    ایلیا

    مهمان

    اکانت ادمین ویندوز چیه؟

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به ایلیا

      نویسنده

      یعنی باید اکانت اصلی ویندوز برای اجرای بازی‌ها استفاده بشه و اگر چندین کاربر از یک سیستم استفاده می‌کنند، فقط یک نفر امکان اجرای بازی را خواهد داشت.