Chrome
یحیی رحیمی

غیرفعال کردن ویژگی کاهش استفاده از رم در مرورگر کروم؛ مایکروسافت نظر دیگری دارد

یحیی رحیمی 1 مرداد 1399 بدون دیدگاه
404 بازدید

مایکروسافت ماه گذشته از ویژگی جدیدی در آپدیت May 2020 ویندوز 10 رونمایی کرد. این ویژگی باعث کاهش استفاده از حافظه رم توسط مرورگرها می شود و بر اساس تست های اولیه، میزان استفاده از رم بیش از 27 درصد کاهش پیدا کرده است. همه چیز عالی به نظر می رسد تا اینکه گوگل این ویژگی را از کرومیوم حذف کرده است.

ویژگی که باعث مدیریت حافظه رم در ویندوز می شد، Segment Heap نام دارد. گوگل در مورد این قابلیت جدید بسیار هیجان زده بود و آن را راه حل کاهش میزان استفاده از حافظه رم می دانست و تست های انجام شده هم عملکرد مثبتی را نشان می دادند. اما غیرفعال کردن آن از گوگل کرومیوم چه دلیلی می تواند داشته باشد؟

اخیرا یکی از مهندسان اینتل کشف کرده است که ویژگی کنترل حافظه رم باعث افزایش 6.2 درصدی مصرف پردازنده توسط مرورگرها می شود. تست میزان استفاده از پردازنده روی پردازنده Intel Core i9 9900K انجام شده است که یکی از بهترین پردازنده های موجود برای گیمینگ است. نتیجه تست رضایت بخش نبوده است و میزان استفاده از پردازنده بیش از حد مجاز برای یک مرورگر بوده است.

مهندسان گوگل بعدها متوجه شده اند که میزان استفاده از پردازنده شدیدتر از 6 درصد بوده است و به همین دلیل استفاده از ویژگی Segment Heap را متوقف کرده است. در سوی دیگر مایکروسافت نظر دیگری دارد و باور دارد که کاهش استفاده از حافظه ارزش بالایی دارد و افزایش استفاده از CPU نباید منجر به غیرفعال کردن این ویژگی شود.

مهندسان مایکروسافت باور دارند که به منظور کاهش استفاده از رم باید از قدرت پردازنده استفاده شود و چنین چیزی در زمینه نرم افزار معمول است و حتی یک تیم به دنبال حل مشکل می گردند. گوگل به هیچ راضی به استفاده از ویژگی گفته شده نیست و باور دارد که میزان عمر باتری لپ تاپ ها با افزایش استفاده از پردازنده کاهش خواهد یافت. نظر شما چیست؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.