آموزش اجرای بازی ‌های اندروید در کامپیوتر
Avatar

آموزش اجرای بازی ‌های اندروید در کامپیوتر

آرین علیرضایی 15 آذر 1399 1 دیدگاه
3,812 بازدید

امروزه با توجه به پیشرفت روز افزونی که در بازی‌های اندرویدی شاهد هستیم، افزایش آمار مخاطبان آن چیز کم تعجبی نیست؛ اما با وجود مشکلاتی نظیر کوچک بودن صفحه گوشی، کمبود حافظه یا عدم اجرای بازی‌های سنگین، کار کمی برای این افراد سخت شده است. چاره چیست؟ آیا راهی برای رهایی از این مشکلات وجود دارد؟

خوشبختانه باید گفت به لطف برنامه‌های شبیه‌ساز می‌توان این مشکلات را پشت سر گذاشت و بازی‌های اندرویدی را این بار روی دسکتاپ یا رایانه شخصی خود تجربه کنید.

شبیه ساز چیست و چه کاربردی دارد؟

به طور خلاصه شبیه‌ساز، نرم افزاری است که برای یک سیستم‌عامل در یک پلتفرم در نظر گرفته شده است را در پلتفرم دیگری اجرا می‌کند. بنابراین سیستم‌عامل ویندوز و رایانه‌های شخصی به تنهایی قادر به اجرای برنامه‌ها و بازی اندروید نیستند و برای اجرای آن‌ها نیاز به یک شبیه‌ساز دارند. پس شما با نصب یک شبیه‌ساز بر روی دستگاه خود می‌توانید بازی‌ها و کلیه برنامه‌های اندرویدی را روی سیستم‌عامل ویندوز یا لپ تاپ خود و با استفاده از ماوس و کیبورد تجربه کنید.

نرم افزار BlueStacks

آشنایی با شبیه‌ساز BlueStacks

شبیه‌ساز BlueStacks یکی از بهترین و پرطرفدارترین آن‌هاست که اگر می‌خواهید به منظور بازی کردن از یک شبیه‌ساز استفاده کنید، بهترین گزینه برای بازی کردن بر روی رایانه‌های شخصی است. شما با استفاده از نرم افزار BlueStacks می‌توانید میانبرهایی بر روی صفحه کلید خود تنظیم کنید و حتی چندین بازی را هم‌زمان انجام دهید. در یک جمله، این نرم افزار یک شبیه‌ساز کامل و قوی برای سیستم‌عامل اندروید است.

شما می‌توانید بازی‌ها را به طور مستقیم از Google Play Store دانلود کرده و آن‌ها را ذخیره کنید؛ حتی می‌توانید بدون نیاز به نصب نرم‌افزارهای دیگر و تنها با متصل شدن به توییچ، اقدام به استریم کنید.

لازم به ذکر است که پردازنده سیستم شما برای اجرای این نرم افزار نیاز به قابلیت مجازی سازی (Virtual Technology) دارد. همچنین برای عملکرد بهتر آن به حداقل 2 گیگابایت رم، 4 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و آخرین نسخه درایورهای کارت گرافیک سیستم خود نیاز دارید.

اگر سیستم شما قابلیت مجازی‌سازی داشته باشد تنها کافی است برای فعال‌سازی آن به تنظیمات مادربرد (BIOS) دستگاه خود رفته و گزینه Virtualization Technology را روی حالت Enabled قرار دهید.

نحوه کار با نرم افزار BlueStacks

فرایند نصب این نرم‌افزار به سادگی انجام‌پذیر است و مانند سایر برنامه‌های تحت ویندوز تنها با چند کلیک ساده انجام می‌شود. بعد از اتمام نصب و وارد شدن به برنامه، از شما برای ورود به حساب Google Play درخواست می‌شود. با انتخاب گزینه Sign in می‌توانید با وارد کردن ایمیل حساب کاربری خود، وارد اکانت خود شوید و با انتخاب گزینه I’ll do it later می‌توانید این کار را به بعد موکول کنید. به محض اینکه به حساب خود وارد شدید، می‌توانید بازی‌ها و برنامه‌های مورد نظر خود را اجرا کرده و از تجربه آن‌ها در ویندوز لذت ببرید.

بازی ‌اندروید برای کامپیوتر

در گام بعدی می‌توانید از طریق Google Play Store، برنامه‌های مورد نظر خود را دانلود کنید و بعد از اتمام دانلود، آیکون برنامه بر روی Home Screen شما قبل مشاهده است و کافی است تا روی آن کلیک کنید تا اجرا شود.

در صورتی که قصد حذف یک برنامه یا بازی را دارید، می‌توانید کلیک چپ ماوس را روی آیکون آن نگه داشته و با انتخاب گزینه ضربدر آن را حذف کنید.

هنگام اجرای برخی از بازی‌ها مانند Pubg یا Call Of Duty Mobile که آیکون‌های بازی روی صفحه بازی می‌باشند، شاهد تعدادی کلید کیبورد بر روی صفحه بازی هستید که بیانگر اعمال کنترل بازی در سیستم‌عامل ویندوز است. با باز کردن صفحه Control می‌توانید نحوه کنترل بازی با ماوس و کیبورد را اعمال کنید و در قسمت Setting نیز می‌توانید رزولوشن و کیفیت تصویر را انتخاب کنید.

برای حذف کلیدهای کوچک روی صفحه هم کافی است تا روی علامت چشم در منوی سمت راست تصویر کلیک کرده و نوار را روی کمترین حالت ممکن بگذارید تا محو شوند.

آیا شبیه‌سازهای دیگری هم وجود دارد؟

باید به این نکته نیز اشاره کرد که ما در این مقاله تنها به بررسی یک مورد از شبیه‌ساز‌های اندرویدی پرداختیم. شبیه‌ساز‌های بسیاری وجود دارد که سهولت استفاده و کیفیت آن‌ها به یک اندازه است و استفاده از آن‌ها تنها به سلیقه شما بستگی دارد. از موارد دیگر آن می‌توان به NoxPlayer،Android Studio’s emulator، AndY، KoPlayer، Gameloop و MEmu اشاره کرد.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا با نصب یک شبیه‌ساز سیستم عامل فعلی تغییر می‌کند ؟

خیر. شما با استفاده از شبیه‌ساز می‌توانید از یک سیستم‌عامل جدید، در سیستم‌عامل فعلی خود استفاده کنید.

۱
آیا کیفیت بازی اندروید در ویندوز تغییر می‌کند ؟

خیر. اما می‌توانید با ورود به تنظیمات برنامه، کیفیت دلخواه خود را انتخاب کنید.

۲
مقدار حجم یک شبیه‌ساز چقدر است ؟

در حال حاضر شبیه‌ساز BlueStacks که در این مقاله به آن اشاره شد، حجمی حدود 500 مگابایت دارد. ولی شبیه‌سازهایی با حجم‌های پایین‌تر نیز وجود دارند.

۳
آیا شبیه‌سازها ایمن هستند ؟

بله. بعضی از آن‌ها توسط خود آن پلتفرم و بعضی توسط شرکت‌هایی ساخته می‌شوند که دارای حقوق و قوانین خاصی هستند.

۴
آیا از طریق Screen Mirroring می‌توان از اندروید به کامپیوتر متصل شد ؟

این قابلیت تنها می‌تواند تصویر صفحه گوشی شما را با اتصال به یک نمایشگر دیگر، بزرگ‌تر نشان دهد و صرفا به معنای ایجاد یک شبیه‌ساز برای محیط اندروید نیست. به عبارتی شما نمی‌توانید از این طریق نرم‌افزارهای خود را روی سیستم‌عامل جدید اجرا کنید.

۵
آیا شبیه‌سازی برای سیستم‌عامل مک هم موجود است ؟

بله. هم در ویندوز و هم در مک، می‌توان از شبیه‌ساز اندروید استفاده کرد.

۶
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    امین

    مهمان

    فورتنایت میشه؟؟

    پاسخ دهید