بازی اندروید ویندوز شبیه ساز اندروید
یحیی رحیمی

گوگل بازی های اندروید را سال آینده برای ویندوز منتشر می‌کند

یحیی رحیمی 20 آذر 1400 بدون دیدگاه
345 بازدید

کامپیوترهای مخصوص بازی در طی چند سال اخیر، پیشرفت بسیار زیادی داشته‌اند و در حال حاضر هر فردی یک دستگاه گیمینگ، چه موبایل چه کامپیوتر در اختیار دارد. کنسول‌های دستی مانند استیم دک و ریزر کلاود عملاً مرز میان کامپیوتر و موبایل را شکسته‌اند و عرضه چنین دستگاه‌هایی باعث ایجاد نگرانی برای ناشران بزرگ بازی‌ های موبایل شده است. گوگل پلی قرار است تمامی بازی های اندروید را از طریق یک فروشگاه مخصوص ویندوز به کامپیوترهای شخصی بیاورد. در حال حاضر تنها راه برای اجرای بازی موبایل، استفاده از شبیه ساز اندروید است.

گوگل از جمله شرکت‌هایی بود که اکثر تبلیغات گیم اواردز را به خود اختصاص داده بود. چندین تبلیغ از بازی های گوگل پلی مشاهده کردیم و سرنخ‌هایی در مورد انتشار بازی های موبایل برای ویندوز پیدا شد که نیاز به توضیح بیشتر داشت. این شرکت در بیانیه‌ی مطبوعاتی که برای رسانه The Verge فرستاده است، سرویس جدید خود را معرفی کرده است. این سرویس به بازی‌کنان اجازه‌ی انتقال آنی میان کامپیوتر و موبایل را می‌دهد و تمامی فایل‌های ذخیره و پیشرفت انجام شده، میان دو پلتفرم به اشتراک گذاشته خواهد شد.

در حالی که اکثر بازی‌های کامپیوتر از طریق سرویس‌هایی مانند xCloud و Geforce Now در اختیار کاربران موبایل هستند؛ هیچ گونه راه حلی رسمی برای تجربه بازی های موبایل روی ویندوز وجود ندارد. پورت فروشگاه نرم‌افزاری گوگل برای ویندوز، خلأ موجود را حل می‌کند؛ البته گوگل روی گفته خود پافشاری می‌کند و چندین بار تذکر داده که قرار نیست رویکرد آن‌ها نسبت به ویندوز و سیستم‌عامل مایکروسافت مشابه اندروید باشد. با ارائه این سرویس، دیگری نیازی به نصب شبیه ساز اندروید نخواهید داشت.

بازی گوگل اندروید ویندوز

بازی های اندروید روی ویندوز اجرا می‌شوند

مایکروسافت اخیراً امکان اجرای بازی های اندروید از طریق ویندوز 11 را فراهم کرده؛ اما سرویس جدید گوگل، مستقیم به گوگل پلی وصل می‌شود و کارایی بهتری از راه‌حل مایکروسافت دارد. امکان اجرای بازی های اندروید روی کامپیوتر به زودی فراهم می‌شود. این سرویس که Windows Play Store نام دارد، دروازه ورود به دنیای بازی اندروید را به روی کاربران ویندوز می‌گشاید. این اپ همچنین برای افرادی که کنسول استیم دک را خریداری کنند نیز فوق‌العاده کاربردی خواهد بود؛ زیرا که از این طریق، امکان تجربه تمامی بازی های اندروید را خواهند داشت.

انتشار یک فروشگاه نرم‌افزاری اندروید برای ویندوز، پلی برای همکاری نزدیک گوگل و مایکروسافت خواهد بود. ممکن است تغییرات بزرگی در راه باشد و به زودی مرزهای میان موبایل و کامپیوتر شکسته شود. در حال حاضر اطلاعاتی از زمان انتشار این سرویس مشخص نیست و نمی‌دانیم آیا مایکروسافت تغییری در رویکرد خود نسبت به ارائه بازی های اندروید برای ویندوز ایجاد می‌کند یا خیر؟ نظر شما چیست؟ آیا این سیستم می‌تواند به بازار شبیه ساز اندروید پایان دهد؟

منبع: PCGamesN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.