گوگل کروم محبوب ترین مرورگر کامپیوتر
یحیی رحیمی

گوگل کروم و سافاری محبوب‌ ترین مرورگرهای کامپیوتر نام گرفتند

یحیی رحیمی 13 اردیبهشت 1402 بدون دیدگاه
96 بازدید

شرکت اپل به‌طور مداوم در حال بهبود تجربه کاربری مرورگر سافاری است و توانسته این ماه از مایکروسافت اج جلو بزند و جایگاه آن را تصاحب کند. مرورگر گوگل کروم همانند ماه‌های پیشین توانسته صدر فهرست محبوب‌ ترین مرورگرهای کامپیوتر را اشغال کند و همچنان به صدرنشینی ادامه دهد. مایکروسافت اج با یک پله سقوط به جایگاه سوم رسیده است.

طبق آمار وب‌سایت آنالیز وب StatCounter، گوگل کروم همچنان محبوب‌ ترین مرورگر دسکتاپ است و هیچ‌کدام از مرورگرها رقیب نتوانسته‌اند صدرنشینی آن را به خطر بیندازند. کروم مدت‌هاست که در صدر جدول قرار دارد و به نظر می‌رسد که قرار نیست به این زودی‌ها از صدر فاصله بگیرد. گوگل با ارائه آپدیت‌های منظم و افزودن قابلیت‌های جدید، همچنان این نرم‌افزار را تازه نگه داشته است. البته دیگر مرورگرها همانند فایرفاکس همچنان کاربران ثابت خود را حفظ کرده‌اند.

اگر بخواهیم این گفته‌ها را به‌صورت آماری تکرار کنیم، باید بگوییم که گوگل کروم در حال حاضر 66.13 درصد از بازار مرورگرها را در اختیار دارد. سافاری با اختلاف زیاد در جایگاه دوم قرار گرفته و 11.87 درصد از بازار در اختیار آن است. مرورگر مایکروسافت اج با فاصله اندک در جایگاه سوم قرار دارد و یازده درصد بازار در اختیار آن است. فایرفاکس نیز 5.65 درصد بازار را در اختیار دارد و سپس نوبت به مرورگر اوپرا می‌رسد. نکته قابل‌توجه آن است که اینترنت اکسپلورر همچنان در این فهرست قرار دارد و حدود 0.55 درصد از کاربران از آن استفاده می‌کنند.

محبوب ترین مرورگر کامپیوتر گوگل کروم

گوگل کروم، محبوب ترین مرورگر کامپیوتر

مرورگر سافاری اگرچه اختلاف زیادی با کروم دارد، اما توانسته از مایکروسافت اج جلو بزند. البته محبوبیت سافاری به تعداد مک‌های فعال بستگی دارد و این در حالی است که افراد زیادی از کامپیوترهای ویندوزی برای وب‌گردی استفاده می‌کنند. افزایش میزان تقاضا برای مک و مک‌بوک در سال 2022 احتمالاً به افزایش تعداد کاربران سافاری منجر شده است. مرورگر اج به‌تازگی قابلیت‌های جذابی دریافت کرده است و هوش مصنوعی بینگ با آن تلفیق شده است. ممکن است این قابلیت منجر به رشد تعداد کاربران اج شود.

  1. گوگل کروم – 66.13 درصد
  2. سافاری – 11.87 درصد
  3. مایکروسافت اج – 11 درصد
  4. فایرفاکس – 5.65 درصد
  5. اپرا – 3.09 درصد
  6. اینترنت اکسپلورر – 0.55 درصد

باید خاطرنشان کرد که مرورگر سافاری تنها برای محصولات اپل در دسترس است. اما کروم روی ویندوز نیز ارائه می‌شود. البته این باعث نمی‌شود تا سلطه کروم پایان یابد و این مرورگر همچنان طرفداران زیادی دارد. کروم خالی از اشکال نیست و علاوه بر استفاده بیش از حد حافظه رم، جلوی استفاده از افزونه‌های به‌خصوص را می‌گیرد. شما از چه مرورگری برای وب‌گردی استفاده می‌کنید؟ در بخش نظرات برایمان بنویسید.

منبع: Wccftech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.