رتبه بندی شهرها در بازی The Witcher 3
رسول امینی

رتبه بندی شهرها در بازی The Witcher 3

رسول امینی 1 بهمن 1400 8 دیدگاه
1,592 بازدید

The Witcher 3: Wild Hunt به معنای واقعی کلمه، یک بازی منحصر به فرد است؛ عنوانی که از هر لحاظ عالی و بی‌نقص عمل می‌کند و نه تنها یکی از بهترین بازی‌های نسل هشت، بلکه در زمره بزرگ‌ترین عناوین ویدیو گیمی تاریخ قرار می‌گیرد. هر اندازه که از عظمت و بزرگی دنیای The Witcher 3: Wild Hunt بگوییم، کم است؛ هر گوشه و شکاف دنیای آن مملو از شخصیت است، قدم زدن در هر شهر و مکان احساس زنده بودن و حیات قبلی را دارد و دنیا، همه چیز و همه‌ی شخصیت‌های آن، حس واقعی بودن را به گیمر القا می‌کند. از بلندی‌های شهر Novigrad گرفته تا جذابیت منحصر به فرد Skellige، این بازی همچنان به لذت بخشیدن طرفدارها با شهرهای عالی و فعالیت‌های درگیرکننده ادامه می‌دهد. رتبه بندی شهرها در بازی The Witcher 3 شاید کار چندان ساده‌ای نباشد اما با بررسی ویژگی‌های هر کدام می‌توان به نتایج خوبی برای این منظور رسید.

بهترین شهرها در بازی The Witcher 3

The Witcher 3 یک بازی همه‌جانبه است و در حالی که دلایل زیادی برای این امر وجود دارد، یکی از مهم‌ترین آن‌ها باید روش باور نکردنی‌ای باشد که این بازی جهان خود را می‌سازد. هر مکانی که شما از آن دیدن می‌کنید مانند یک تاریخچه می‌ماند و ماهیت خاص خودش را داراست، هر شخصی که ملاقات می‌کنید چیز جالبی برای گفتن دارد و موارد جالب و شگفت انگیزی از پس زمینه داستانی گرفته تا فرهنگ عامه در سراسر جهان آن نهفته است. مطالعه در مورد هیولاها در بخش Bestiary می‌تواند بسیار سرگرم‌ کننده باشد در حالی که یادگیری در مورد پیچیدگی‌های سیاسی که شهرهایی مانند Novigrad را به ستوه و طاعون کشیده نیز جذاب است. مکان‌های این بازی در نوع خود بی‌نظیر هستند و شاید تعجب برانگیز باشد اما حتی شهرها و جهان‌های وسیع مجموعه The Elder Scrollsرا نیز شرمنده خود می‌کند. به منظور درک کامل از بی‌نقص بودن شهرهای The Witcher 3، در اینجا آن‌ها را رتبه بندی کرده‌ایم تا هنگامی که مشغول تعقیب و شکار هیولاها، جادوگران یا دختران معجزه‌گر نیستند، در گوشه پس گوشه‌های هر یک غوطه‌ور شوید. همچنین در پارسی گیم می‌توانید مقالات ترسناک‌ترین مراحل بازی The Witcher 3 و مکان‌هایی که در بازی The Witcher 3 که از دنیای واقعی الهام گرفته شده‌اند را در مورد این بازی جذاب مطالعه کنید.

شهر Lindenvale در بازی The Witcher 3

Lindenvale .15

فهرست رتبه بندی شهرها در بازی The Witcher 3 را با Lindevale آغاز می‌کنیم. اگرچه Lindenvale بیشتر یک دهکده کوچک است تا یک شهر بزرگ، اما در اینکه گشت و کاوش در آن لذت بخش است، شکی نیست. با در نظر گرفتن وسعت آن، زودتر از انتظار می‌توان همه مکان‌های این دهکده زیبا را زیر و رو کرد، با این حال دنیای بزرگ The Witcher 3 را تازه و جذاب نگه می‌دارد. هر گوشه و نقطه از دنیای The Witcher 3 مملو از موارد شگفت انگیزی است و به تبع، دهکده زیبا و کوچک لیندن‌ویل از این موضوع جدا نیست و گیمرها را ساعت‌ها در محیط‌های خود مشغول می‌کند. همچنین دو تاجر و یک آهنگر در این دهکده مستقر هستند که برای خرید و فروش آیتم‌ها و تیز کردن شمشیرهای گرالت کمک شایانی به حساب می‌آیند.

شهر Arinbjron در بازی The Witcher 3

Arinbjorn .14

پرتگاه‌ها و دهکدهای قلمروی شمالی Skellige، مکان‌هایی دلربا با چشم اندازهای دلنشین برای گشت و گذار دوستداران این بازی فراهم کرده و Arinbjorn از جمله مکان‌هایی است که زیبایی این منطقه حتی در منزوی‌ترین نقاط جهان بازی خودنمایی می‌کند. آرینبیورن که در سمت غربی Ard Skellig واقع شده، خصوصا به لطف کارت‌های ارزشمند و منحصر به فردی مانند Crone: Whispess ،Arachas ،Fiend و Thaler که در میخانه Arinbjorn یافت می‌شوند، برای طرفدارهای مینی گیم Gwent یک مکان ارزشمند و مهم است، اما به دلیل وسعت Skellige، متاسفانه اکثر بازی‌بازها متوجه این دهکده زیبا و دل انگیز نمی‌شوند و بسیاری خود را از کاوش در آن محروم می‌کنند.

شعر Claywich در بازی The Witcher 3

Claywich .13

ولن (Velen) که همچنین با نام No Man’s Land (منطقه بی‌طرف) شناخته می‌شود، استانی واقع در تمریای شمالی است. اما بعدا این مکان به مردابی جنگ‌زده تبدیل شد و تحت تصرف امپراطوری نیلفگارد درآمد. این استان یکی از مکان‌های مهم این بازی و مرداب‌ها و جنگ‌های متراکم آن نمایش‌ دهنده عناصر مرموز و تاریک بخشی از داستان بازی هستند. ضایعات به وجود آمده در این مکان باعث شده تا این منطقه به میزبانی برای افراد مسلح مثل مزدوران، سربازان، غارتگران و راهزنان عادی تبدیل شود.

با این حال، این استان زیبا مملو از سکونتگاه‌های کوچک برای ماجراجویی و کاوش است و اکثر گیمرها قبل از ادامه گشت و گذارشان در ولن، از Claywich به عنوان یکی از دهکده‌های این استان دیدن می‌کنند. در این منطقه فعالیت‌های زیادی برای انجام دادن وجود ندارد، چونکه این مکان بیشتر یک روستا برای از بین بردن یکنواختی دشت‌های باز بازی است. با این حال، حتی اگر به عنوان یک دست انداز کوچک روی جاده در نظر گرفته شود، به طرز شگفت آوری پر جزئیات و چشم نواز است.

شهر Heartherton

Heatherton .12

به عنوان دهکده‌ای متروکه که گذشته آن حاکی از درگیری‌ها و کشمکش‌های خونین دارد، Heathertown به مانند یک شهر ارواح در شمال Blackbough واقع شده است. هدرتاون منطقه قربانی گرفتن ارواح Wild Hunt بود که در آن یک جاسوس نیلفگاردی به نام Hendrik را اسیر کردند تا شاید اطلاعاتی درباره دخترخوانده گرالت یعنی سیری به دست آورند. هرچند این دهکده چیزی به جز یک مکان ساده برای تحقیقات گرالت نیست، اما بدون در نظر گرفتن این واقعیت نیز یک دهکده بسیار مهم بازی محسوب می‌شود. هرچه باشد، این Heathertown بود که گرالت را یک قدم به دیدار دوباره با سیری نزدیک‌تر کرد.

قلعه Kaer Morhen در بازی The Witcher 3

Kaer Morhen .11

کر مورهن که در کوهستان قلمروی کدون و در کنار رودخانه گوئنلک واقع شده، یک اقامتگاه و قلعه قدیمی برای تمرین دادن ویچرها مورد استفاده قرار می‌گرفت. در زمان‌های گذشته ویچرهای زیادی در کر مورهن تمرین داده می‌شدند و جهش‌های خود را در آن جا می‌گذراندند اما در مقطعی، افرادی متعصب که ویچرها را پلید می‌پنداشتند به این اقامتگاه حمله کردند و بیشتر استادان و شاگردان را به قتل رساندند. وزمیر آخرین ویچر شناخته شده است که در این سنگر زندگی می‌کند و البته ویچرهای دیگر نیز گاهی در میان ماموریت‌های خود به خصوص در فصل زمستان، این قلمروی زیبا را به عنوان استراحتگاه خود انتخاب می‌کنند.

البته از منطق و دیدگاه بازی به کائر مورهن، این مکان در اصل و به معنای واقعی کلمه یک شهر نیست، با این حال قلعه Kaer Morhen دارای میراث عظیمی است و قبل از حمله به آن، چندین ویچر بالقوه را در خود جای داده بود. با در نظر گرفتن تاریخچه‌ی دشواری که این قلعه پشت سر گذشته، کائر مورهن هنوز دارای زییایی‌های خودش است و مناطق اطراف آن، برای ساعت‌ها گیمر را مشغول گشت و کاوش می‌کند. به عنوان حسن ختام، این قلعه زمینه‌ساز یکی از بزرگ‌ترین و به یادماندنی‌ترین نبردهای بازی را فراهم می‌کند تا شهرت افسانه‌ای آن بیشتر از قبل برای جهانیان ثابت شود.

شهر Tir Na Lia

Tir Na Lia .10

Tir ná Lia پایتخت Aen Elle است که توسط آبرون میورکتاک اداره می‌شود. رود ایسناد از این شهر می‌گذرد و بنابر گفته‌ی سیری این مکان به قلعه باستانی Shaerrawedd الف‌ها در جنگل‌های Kaedwen شباهت‌های بسیاری دارد. بناهای این شهر به مانند نوری به همه‌ی جهات و شبیه به آلاچیق توصیف شده و قلعه اصلی آن به نظر واهی و مانند شبح‌هایی از سازه‌های دیگر هستند. در آن جا پل‌ها، ایوان‌ها، سنگ‌ تراشی‌ها و بناهای تاریخی به چشم می‌خورند و براساس گفته‌های Galahad، این سرزمین توسط مردم با نام‌های مختلفی چون فیری توسط Britonها، Annwn توسط دروئیدهای سلتی و الف‌لند توسط Saxonها شناخته می‌شود. به احتمال زیاد تا به حال نام این شهر را نشنیده‌اید یا برای‌تان کم‌آشنا است و دلیل آن، حضور بسیار کوتاه و چند دقیقه‌ای گرالت در آن است.

پس از اینکه جادوگر الف یعنی Avallach از بدن Uma خارج شد که البته نباید از مکافات و سختی‌های رسیدن به این مرحله چشم پوشی کرد، گیمر درمی‌یابد که شکل اصلی Uma درواقع بسیار خوش‌رو است. آولاچ که ظاهرا دل‌باخته‌ی سیری شده، گرالت را در بُعد دیگری به دنیای خود می‌برد و هر دوی آن‌ها از طریق پورتالی که جادوگر الف ایجاد می‌کند وارد زادگاه آولاچ یعنی پایتخت Tir ná Lia از قلمروی Aen Elle می‌شوند. اتمسفر این مکان به طور شگفت انگیزی تیره و تار است و حضور نژاد الف‌های Aen Seidhe در این سرزمین، Tir ná Lia را در شرف وقوع آخرالزمانی ویرانگر قرار داده است. در جریان بازی، گیمر حضور مختصری در این سرزمین خواهد داشت اما همین مدت زمان کوتاه برای درک انگیزه ارواح Wild Hunt برای اسیر کردن سیری یا حمله به دنیای سرسبز و امن‌ Aen Elle کافی است.

شهر Spikeroog

Spikeroog .9

Spikeroog در اصل جزیره‌ای از جزایر Skellige و سکونت‌گاه قدیمی Brokvar و کنونی دو قبلیه Svorlag و Hov است که هر کدام دهکده‌های مختص به خودشان را در این منطقه اداره می‌کنند. این دو روستا از محیط‌های نسبتا شلوغ این منطقه هستند اما با در نظر گرفتن کل جزیره، محیط‌های زیادی برای جست و جو و کشف ماموریت‌های جانبی از جمله تعدادی از نقاط کلیدی و مورد توجهی مانند یک برج نگهبانی قدیمی و کلبه‌ای متروکه با رازهای تاریک را در خود جای داده است.

با این حال، شاید مهم‌ترین نکته برجسته در مورد این جزیره مربوط به ماموریت جانبی Possession باشد که ترسناک‌ترین فعالیت در کل بازی Witcher 3 محسوب می‌شود. در این ماموریت، شاهد درگیری گرالت با شیطانی که اهالی جزیره آن را به اسم Hym می‌شناسند، هستیم که تنها به عنوان یک سایه مخوف و وحشتناک در بازی ظاهر می‌شود. Possession نه تنها یکی از ماموریت‌های خاص بازی بلکه وجه متمایزکننده جزیره Spikeroog نسبت به بسیاری از محیط‌های دیگر ویچر 3 است. همچنین بازی‌باز می‌تواند یکی از Places of Powerهای دنیای بازی را در غرب Udalryk’s Longhouse پیدا و جذب خود کند؛ Places of Power مکان‌های قدرت تقریبا نامرئی در جهان بازی هستند که جادو در آن‌ها متمرکز شده است.

شهر White Orchard

Vizima Palace .8 و White Orchard

کاخ سلطنتی در ویزیما قلعه‌ای است که زمانی به عنوان مقر قدرت پادشاه تمریا، Foltest و دربارش بوده است. پس از متروک شدن این منطقه به دلیل مشکلاتی که هیولا Striga برای پادشاهان قبلی تمریان ایجاد کرده بود، کاخ ویزیما ساخته شد. Striga در ابتدا یک زن معمولی بوده اما به دلیل یک نفرین به هیولا خون‌خواری تبدیل شده که کل وجودش را نفرت نسبت به همه موجودات زنده فراگرفته است. متاسفانه اطلاعات زیادی در مورد تاریخچه‌ی این مکان وجود ندارد اما شایان ذکر است ویزیما قبل از این که توسط انسان‌ها تصاحب شود زمانی زیستگاه الف‌ها بوده است. White Orchard روستایی واقع در تمریا که به خاطر باغ‌های میوه‌اش معروف است و در فصل بهار شاخه‌های درختانش با شکوفه‌های سفید رنگ دل هر رهگذری را می‌دزدد. رودخانه Ismena از این روستا عبور می‌کند و به سمت شمال ادامه می‌یابد. این روستا پس از نبردی با همین نام وایت اردچارد، استقلال خود را از دست می‌دهد و به تصرف امپراطوری نیلفگارد درمی‌آید.

کاخ سلطنتی Vizima و روستای White Orchard از مناطق سرزمین Temeria هستند بنابراین هر دوی آن‌ها را با هم در یک رتبه قرار داده‌ایم. یکی از دیدنی‌های جالب بازی و البته تنها مکان مهم ویزیما، کاخ آن است و هدف White Orchard آشنایی گیمر به دنیای بازی از روشی کاملا درست است تا گیمر را هرچه بیشتر با سیاست و حومه‌های جنگ‌‌زده بازی آشنا کند. به ویژه تنش و درگیری‌های وایت اردچارد مانند یک بمب فیوز کوتاه عمل می‌کند و گیمر مدام در حال مشاهده پشت سرهم تاثیرات استعمارگری مردم Temeria است که زمانی باعث غرور و افتخار این سرزمین بوده‌اند. همچنین تعدادی از ماموریت‌های اولیه و به یادماندی بازی در این سرزمین به وقوع می‌پیوندند که در یکی از آن‌ها، گرالت در جست و جوی ماهی‌تابه گم شده یک پیرزن، آغاز یک توطئه جاسوسی را رقم می‌زند.

شهر Crows Perch

Crow’s Perch .7

فلیپ سترنجر (Phillip Strenger) که در بازی با نام بلادی بارون شناخته می‌شود، یک زمین‌دار خودخوانده و مستقر در سرزمین ولن بود و پس از این که مالک قبلی Crow’s Perch یعنی وسراد به جزیره فایک فرار کرد، بلادی بارون به همراه خانواده‌اش به خاطر تهدید ارتش‌هایی که در حال نزدیک شدن به محل زندگی آن‌ها بودند، ساکن این منطقه شدند. او در طول زندگی‌اش در چند نزاح برای تمریا مبارزه کرده بود و در جریان یکی از نبردها که در شهر Anchor به وقوع پیوست، نیزه‌ای به کتفش می‌خورد و توسط آنا پرستاری می‌شود. پس از بهبودی او از آنا درخواست ازدواج می‌کند و مدتی پس از ازدواج، صاحب دختری به نام تامارا می‌شوند. مدت زمان کوتاهی پس از تولد تامارا، فلیپ برای مبارزه در جنگ دیگری به قلمروی کوچکی به اسم Cidaris می‌رود و این بار از طرف پادشاه Foltest به شاه Ethain کمک می‌کند. پس از گذشت چند سال، هنگام بازگذشت فلیپ به خانه، یادداشتی از آنا می‌یابد که نشان از بی‌علاقگی همسرش به او داشت؛ آنا به همراه دخترش، فلیپ را ترک می‌کند تا با مردی به نام Evan که دوست دوران بچگی‌اش بوده، زندگی جدید خود را شروع کند. فلیپ سعی کرد آن‌ها را بازگرداند اما ایوان را در مقابل خود دید و اوضاع طوری پیش رفت که فلیپ این مرد را به قتل رساند. آنا که از اقدام فیلیپ بسیار ناراحت شد، شروع به فریاد و چنگ‌زدن و حتی سعی در چاقو زدن او کرد. فیلیپ که نمی‌دانست چه کار باید بکند آنا را مورد ضرب و شتم قرار داد و این ماجرا رابطه‌ی آن‌ها را به کلی متحول کرد.

در اصل نمی‌توان Crow’s Perch را یک شهر خطاب کرد و بیشتر شبیه به یک قصر یا یک دژ دفاعی کوچک می‌ماند که توسط یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های فرعی دنیای ویچر 3 یعنی بارون خونین یا همان Bloody Baron اداره می‌شود. البته اگر مردمانی که خارج از دیوارهای این قصر زندگی می‌کنند را نیز درنظر بگیریم، Crow’s Perch یک شهر کوچک در میان سرزمین بزرگ Velen است. این ناحیه به ظاهر کوچک، نقش برجسته‌ و بزرگی در داستان بازی ایفا می‌کند و نادیده گرفتن آن به دلیل ارتباط شخصیت بارون با سیری غیرممکن است. در طول اقامت خود در این قصر، جدا از تلاش گرالت برای کشف سرنخ‌هایی در رابطه با دخترخوانده خود، با یکی از قوی‌ترین نقاط داستان بازی یعنی اختلافات خانوادگی بارون نیز آشنا می‌شوید. بسته به تصمیماتی که در طول ماموریت‌های این بخش اتخاذ می‌کنید، عواقب غمناک و دردناکی انتظارتان را می‌کشند و هرچه بیشتر شما را با درام‌ها و دل شکستگی‌های شخصیت فراموش نشدنی Bloody Baron آشنا می‌کنند، طوری که هر موقع از دروازه‌های اصلی وارد این قصر شدید، فکر و ذهن‌تان درگیر عذاب‌های او می‌شود.

قلعه Kaer Muire

Kaer Muire .6

Kaer Muire یکی از مناطق و شهرهای بزرگ‌تر واقع در صخره‌های جنوبی Ard Skellig است و  توسط شخصیت دردسرساز و دیوانه Madman Lugos از قبیله Drummond اداره می‌شود. چیزی که این شهر کوچک و قلعه‌اش را به مکانی برای یادآوری طرفدارها می‌کند، فعالیت‌های ویچری گرالت و پیامدهای سیاسی بازدید او از این مکان است.

هنگامی که تاج پادشاهی Ard Skellige بر سر یک فرد شایسته قرار گرفت، شخص Crach An Craite از شما می‌خواهد تا وفاداری او را به adman Lugos اعلام کنید، اما لوگوس دیوانه این درخواست را رد می‌کند و به به‌جای آن، طرف نیلفگاردی‌ها را می‌گیرد. در این موقعیت سرنوشت ساز گرالت باید لوگوس را از مسیر و عقیده اشتباهی که دارد، پشیمان کند اما متاسفانه او با نادیده گرفتن حرف‌های گرالت وارد نبردی تن به تن می‌شوند و پایان اسفناکی برای خود رقم می‌زند. البته در ویچر 3 همیشه قادر به کشتن فرد اشرافی یا سلطنتی نیستید و این یکی از دلایل خاص بودن دژ Kaer Muire است.

شهر Hindarsfjall

Hindarsfjall .5

Hindarsfjall کوچک‌ترین جزیر از جزایر Skellige محسوب می‌شود و در نزدیکی Undvik با شکل مخروطی‌اش دارای آب دره‌های فراوان، پوشش گیاهی سرسبز و جنگلی زیبا است. بیشه مقدس Hindar و معبد Temple of Freya در این جزیره قرار دارند و توسط کاهن اعظم نگه داری می‌شوند. همچنین صخره بزرگ Kaer Hemdall، یکی دیگر از مکان‌‎های افسانه‌ای بازی در نزدیکی ساحل این جزیره واقع شده است.

بهترین بخش در مورد شناسایی سرنخ‌ها و جست و جو برای پیدا کردن Ciri بازدید و تعامل داشتن با مناطق مختلف بازی است و خوشبختانه سیری بهترین مکان‌ها را از جمله یکی از زیباترین استان‌های Skellige Isles در طول سفر دراز خود انتخاب کرده است. در یکی از جزیره‌های این قلمروی محسور کننده گرالت باید نشانه‌ها را دنبال کند که راهش به Hindarsfjall می‌افتد تا با آداب و رسوم این جزیره یعنی حمام آب گرم، ماساژ و بسیاری دیگر، سفر طولانی خود را کمی تحمل پذیرتر از قبل کند. البته به دنبال بازدید سیری از این مکان، مشکلات ناخوشایندی گریبانگیر دهکده‌های این ناحیه شد تا Hindarsfjall که زمانی آرام و دل انگیز بود، اکنون توسط اهریمن‌های Wild Hunt به گورستان قبرهای یخی تبدیل شده است. علاوه بر این، جزیره Hindarsfjall یکی از آن مکان‌های است که Yennefer طرز فکر و رفتار سرخود و یک دنده‌اش را از آن نشأت گرفته است. در مجموع این جزیره محل رخ دادن خاطرات غم انگیز و مهم بسیاری است.

شهر Oxenfurt

Oxenfurt .4

قلمرو Redania که براساس دوک قدیمی به نام Roeden نام‌گذاری شده، یکی از چهار قلمرو است که به خاطر تجارت و کشاورزی قلمرویی ثروتمند محسوب می‌شود. ساختار اجتماعی ردانیا بسیار خاص و فرقه‌ی اشرافی از امتیازات بیشتری در این کشور برخوردار هستند و سواره نظام ردانیا از بهترین‌ها در دنیا و قلب ارتش آن‌ها را تشکیل می‌دهند. پایتخت ردانیا ترتوگور و شهرهای مهم دیگر آن آکسنفورت با بزرگ‌ترین دانشگاه در میان قلمروهای شمالی و شهر آزاد نوویگراد است. همسایگان این قلمرو کوویر، کینگورن، Kaedwen، تمریا و Aedirn هستند.

در هر دو نسخه اول سری Witcher به شهر Oxenfurt اشارهایی شد و از آن به عنوان شهر عملی یاد می‌شود که جوانان قلمروی Northern Kingdoms برای تحصیل به کالج‌های این شهر می‌آمدند. بالاخره آکسنفورت در نسخه سوم قرار گرفت و بسیاری از طرفدارهای قدیمی این مجموعه را خوشحال کرد. Oxenfurt شهری از قلمرو Redania واقع در ساحل شمالی رود پونتار و در جنوب شرقی Novigrad است. این شهر به خاطر وجود دانشگاهش که بزرگ‌ترین آکادمی در قلمروهای شمالی است شناخته می‌شود و همچنین مکانی شلوغ و مملو از دانشجویان، هنرمندان، عالمان و آزاد اندیشان بسیاری است. علی‌رغم اینکه آکسنفورت به طور قابل توجهی کوچک‌تر از نوویگراد است، اما همه امکانات پیشرفته و حتی میخانه‌‌ای به اسم Rosebud که برای تحصیل کرده‌هایی با سلیقه‌های پیچیده است را شامل می‌شود. البته میخانه مدنظر به دلایلی از بازی حذف شده و دلیل منطقی آن شاید مناسب نبودن این اقامتگاه برای یک شهر علمی باشد، اما اگر از طرفدارهای مینی گیم Gwent هستید، آکسنفورت به یکی از محبوب‌ترین شهرهای این بازی برای‌تان تبدیل خواهد شد.

قلعه Kaer Trolde

Kaer Trolde .3

Kaer Trolde شهر بندری در ساحل Ard Skellig است و توسط یکی از فرمانرواهای قبیله Clan an Craite اداره و حکم فرمایی می‌شود. به دلیل تعداد بیشماری از سخت پوستان دریایی که توسط امواج روی ساحل این شهر به گل نشسته‌اند، مردم معمولا Kaer Trolde را شهری سیاه و بی‌جان خطاب می‌کنند. این شهر دقیقا زیر دژ اصلی جزیره بنا شده که روی بلندترین برج آن، تمام مجمع الجزایر Skellig قابل مشاهده است.

در کل، Skellige Isles اغلب به عنوان مکان‌های برای ترمیم و استراحت وایکینگ‌های پادشاهی Skellige تقلی می‌شدند و شهر Kaer Trolde به عنوان پایتخت این مکان‌ها، نمایشی از قدرت و سکونتگاهی برای مردم سخت کوش Ard Skellige است. قلعه چشم نواز آن که در نزدیکی قله‌ی کوه بنا شده و موسیقی که در دل این قلعه پخش می‌شود با دیوارهای قدیمی و مستحکم Kaer Tolde که توسط نسل‌های مختلفی از وایکینگ‌ها ساخته شده، هم‌خوانی کامل دارد و دل و روح هر گیمری را اسیر خود می‌کند. اکنون سوالی که شاید ذهن بسیاری از طرافدارها را نیز درگیر کرده این است که چرا گرالت در این شهر ساکن نشد؟

شهر Novigrad در بازی The Witcher 3

Novigrad .2

Novigrad شهری آزاد و بی‌طرف در قلمرو ردانیا و به همین دلیل تابع قوانین این پادشاهی نیست. این شهر یکی از مهم‌ترین بندرهای اقلیم و حدود 30 هزار نفر جمعیت دارد که آن را به یکی از بزرگ‌ترین شهرهای شمالی تبدیل کرده است. نوویگراد همانند کلان‌ شهرهای دیگر حاوی تعداد زیادی کارخانه و خاستگاه انواع صنعتگران است. این شهر همچنین تعدادی بانک و یک باغ وحش را در خود جای داده است و گفته شده که آتش ابدی (آیین دینی) از ساکنان این شهر در برابر پلیدی‌ها و هیولاها حفاظت می‌کند. دیوارهای ضخیم این شهر توسط معماران آکادمی آکسنفورت طراحی شده و هرگز شکافی در آن ایجاد نشده است و از این‌رو میزبان ساکنان دائمی و هم میزبان بازدیدکنندگان مقطعی است. هیچ ارتشی در این شهر وجود ندارد اما نوویگراد یک سرویس مخفی، یک گارد معبد همیشه حاضر و یک ناوگان معبد قدرتمند در اختیار دارد.

به طور کلی، نوویگراد که بزرگ‌ترین شهر ویچر 3 محسوب می‌شود، به عنوان جواهر قلمروی شمالی در بین تمام شهرهای دیگر این بازی می‌درخشد. در حالی که در ناحیه فقیر نشین آن، گِل‌ولای و فقر و ترس شهروندان ناشی از شکار ویچرها و جنگ به وضوع احساس می‌شود، در بخش بالای Novigrad ثروت‌مندان بدون هیچ دغدغه و ناراحتی به دورهمی‌های Gwent نشسته‌ و مشغول هستند. نوویگراد یک شهر تاریک و فانتزی قرون وسطایی است که به استادانه‌ترین شکل ممکن خلق شده و چنان نقش مهمی در صنعت بازی‌های ویدیویی و ویچر 3 ایفا می‌کند که اولین ورود هر گیمری به آن، فراموش نشدنی و بی‌نظیر خواهد بود.

شهر Beauclair در بازی The Witcher 3

Beauclair .1

Toussaint یک قلمروی خودمختار کوچک زیر پرچم امپراتوری نیلفگارد با خاک آتشفشانی و ترکیبی از روزهای آفتابی و بارانی است. توسان از ارتش بزرگی برخوردار نیست و در عوض متکی بر گارد دوکال و دسته‌های معدودی از شوالیه‌ها است که در مرزها و جاده‌ها پاسداری می‌کنند و همچنین از معدود کشورهای اقلیم بازی که فاقد یک سرویس امنیتی است. با وجود اینکه توسان یک تبعه از نیلفگارد است اما استقلال بسیار بالایی دارد و امپراتوری نیلفگارد نیز تمایلی بر تحمیل قدرت خود بر امور داخلی این قلمرو ندارد. اگرچه سطح این قلمروی دوک‌نشین مرتب و بی سر و صدا است اما در زیر آن سیستمی زیرزمینی از معادن و سیاهچال‌ها، غارهای طبیعی و تونل‌های خالی شده توسط گدازه وجود دارد که به هم پیوسته‌اند. Beauclair از شهرهای قلمروی توسان، احتمالا زمانی به‌وجود آمد که Peter Faramond این منطقه را بازسازی و بانوی دوک Adela Marta را همسر اول دربار آن کرد.

The Witcher 3 معادل دیزنی لند در بازی‌های ویدیویی است و مکان‌های آن خصوصا Novigrad ظاهری زیبا و دلنشین دارند. اما علی‌رغم طبیعت دوطرفه و جمعیت متراکم نوویگراد، نمی‌توان این شهر را بهترین مکان ویچر 3 اعلام کرد و این جایگاه به پایتخت قلمروی Toussaint یعنی Beauclair می‌رسد که تنها از طریق بسته گسترش دهنده Blood and Wine قابل دسترس است. پس از یک پیاده‌روی کوتاه در مسیرهای Beauclair، تقریبا و به معنای واقعی کلمه می‌توان نور خورشید و بوی انگور را حس کرد و صدای هیاهوی قرون وسطایی را با گوش نوازش کرد که گویی در حال گشت و گذار در یک نسخه فانتزی عمیق از فرانسه فئودال قرار هستید. این شهر کاری می‌کند تا گیمر از یک ویچر بی‌رحم و جنگ دیده به یک شوالیه خیالی مزه‌کننده سرخوشی‌ها تبدیل شود تا در محیط‌های محسور کننده بوکلر خود را برای روزها، سرگرم دلخوشی‌های ساده اما مهم کند.

شهرها، محیط‌ها، سازه‌ها، سکونت‌گاه‌ها و مکان‌ها نه‌تنها در The Witcher 3: Wild Hunt بلکه در تمام بازی‌های ویدیویی، اهمیت بسیاری بالایی در غوطه‌ور شدن هرچه بیشتر و القای حس واقعی بودن یک بازی به گیمر دارند و چانچه به جزئیات محیط‌ شهرهای یک عنوان به‌خوبی پرداخته شود، نتیجه خلق دنیایی خواهد بود که به طور مداوم و بدون توجه به بازی‌باز به زندگی ادامه می‌دهد اما همیشه به اقدامات و واکنش‌های او پاسخ می‌دهد. از زیبایی‌های بی‌بدیل Novigrad و چشم اندازهای دلربای Beauclair تا اتمسفر عمیق و مهبوت کننده Oxenfurt، بناهای تاریخی Tir Na Lia و شهر مهد علم دانش Oxenfurt، همه و همه دنیای فانتزی، بی‌مانند و زنده The Witcher 3 را به زیباترین شکل ممکن خلق کرده‌اند تا بازی‌باز با هر سبک و سیاقی، روزها و حتی ماه‌ها در دنیای بی‌کرانش غرق ماجراجویی و سرخوشی‌های سرمست کننده شود.

TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

زیباترین شهرهای The Witcher 3 کدام‌اند؟

Beauclair و Novigrad از زیباترین شهرهای بازی هستند.

۱
در کل The Witcher 3 شامل چند پادشاهی است؟

چهار قلمروی پادشاهی Kaedwen ،Temeria ،Redania و Aedirn

۲
The Witcher 3 شامل چند منطقه است؟

ویچر 3 به شش منطقه White Orchard، کاخ سلطنتی Vizima، قلمروی Skellige، منطقه Velen، قلمروی Novigrad و دره Kaer Morhen با وسعت‌های مختلف تقسیم شده است.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 8 دیدگاه
  • Avatar

    sepehr

    مهمان

    خیلی ممنون از اطلاعات خوبتون من به تازگی این بازی شروع کردم و واقعا دنیا فوق العاده ای داره مخصوصا این که قبل از این بازی سایبرپانک رو تموم کردم و الان متوجه میشم که چرا توقعات گیمر ها از سی دی پراجکت اینفدر بالا بود نسبت به اون بازی

    پاسخ دهید
    • رسول امینی

      رسول امینی در پاسخ به sepehr

      نویسنده

      ??

  • Avatar

    hal9000

    مهمان

    ممنون برای این مقاله خوب، این بازی اینقدر غنی و کامله که ده ها مقاله top 10 خوب میشه ازش درآورد.به شخصه منتظر مقالات بعدی شما در مورد این بازی هستم

    پاسخ دهید
    • رسول امینی

      رسول امینی در پاسخ به hal9000

      نویسنده

      ممنون از لطفت دوست گرامی. حتما منتظر باشید که مقاله‌های جذابی از این سری افسانه‌ای در روزهای آینده تقدیم شما و کاربران پارسی‌گیم خواهـم کرد ?

  • makan_art

    makan_art

    مهمان

    ممنون بسیار زیبا بود.
    واقعن به معنای واقعی کلمه ویچر 3 یه بازی زنده و پویاست.
    به شخصه زیباترین نقشه بازی رو توسانت میدونم اما ولن سرزمینیه که در حین بازی بیشتر حسش میکنی بخصوص مرداب کروبکش.تو شهرها هم بنظرم نویگراد احساس سرزندگی بهت میده وقتی توش قدم میزنی.
    یعنی ویچر 3 اینقد سطح توقعات رو بالا برده که سی دی پراجکت رد کار سختی داره برای ساختن ویچر4.فعلن که میخوان با نسخه نسل نهمی ویچر3 سر ملت رو گرم کنن تا یه خورده وقت بخرن برای ساختن نسخه چهارم.یعنی اگه گرالت نباشه این مجموعه معنایی نداره.یه حرف و حدیثایی هست که نسخه چهارم فقط داستانه سیریه.ایشالله که اینطور نیس.
    باتشکر فراوان

    پاسخ دهید
    • رسول امینی

      رسول امینی در پاسخ به makan_art

      نویسنده

      خوشحالم از اینکه مقاله به میلت خوش اومده. به شخص تصور نسخه‌ای دیگر از ویچر بدون گرالت برام غیرممکنه و سی دی پراجکت نیز از محبوبیت بی‌اندازه این شخصیت نمادین کاملا اگاهی داره، برای همین فکر نکنم نسخه بعدی رو بدون او عرضه کنه.

  • Avatar

    مسعود روشن

    مهمان

    سلام. ممنون اطلاعات خوبی ارائه دادید

    پاسخ دهید
    • رسول امینی

      رسول امینی در پاسخ به مسعود روشن

      نویسنده

      ?✌️