بازی Days Gone
یحیی رحیمی

کارگردان Days Gone طراحی باس فایت نهایی بازی را افتضاح خواند

یحیی رحیمی 24 دی 1400 4 دیدگاه
1,109 بازدید

پلی استیشن 4 بازی‌های انحصاری فوق‌العاده‌ای دریافت کرد که نسبت به دیگر نسل‌ها، قابل‌مقایسه نبود. علاوه بر آنچارتد 4 و گاد آو وار و Horizon Zero Dawn، یک بازی انحصاری دیگر به نام Days Gone نیز منتشر شد که از نظر منتقدان، چندان خوب عمل نکرد. پلی استیشن ساخت دیزگان 2 را متوقف کرده و علی‌رغم فروش رضایت‌بخش، آن را یک شکست تجاری نامیده است. کارگردان Days Gone اخیراً اطلاعاتی از نسخه دوم منتشر کرده و همچنین در مورد جنبه‌های مختلف بازی اظهارنظر کرده است.

به گزارش پارسی گیم، جف راس باور دارد که فروش بازی دیزگان رضایت‌بخش بوده و بازیکنان بیشتری نسبت به Ghost of Tsushima سرگرم کرده است. او همچنین ایده‌های خود برای شماره دوم را به گوش مدیران استودیو Bend رسانده بود. این ایده‌ها شامل قابلیت شنا کردن و همچنین دشمنان بیشتر و ادامه داستان دیکن و سارا است که به نظر مدیران، چندان جالب نبوده است. جف راس اگرچه از انتقادات رضایت ندارد؛ اما اذعان به وجود مشکلاتی در دیزگان کرده است و باور دارد که باس فایت نهایی افتضاح بوده است.

کارگردان Days Gone در گفتگو با خبرگزاری USAToday، طراحی دشمنان بازی را به چالش کشیده است و باور دارد که بسیاری از غول‌آخرها بسیار بد طراحی شده‌اند. او به یکی از این دشمنان به نام Skizzo اشاره کرده که دشمن نهایی بازی به‌حساب می‌آید. او گفته است که طراحی Skizzo «افتضاح» است و دلیل آن نیز محدودیت‌های تیم او بوده است و آن‌ها قادر به طراحی هوش مصنوعی مناسبی برای حریف و دشمنان نشده‌اند. به‌خصوص مراحل مخفی‌کاری بازی که طراحی آن‌ها به‌هیچ‌عنوان مناسب نیست و بازی‌کننده مجبور است مدت‌ها منتظر حرکت حریف بنشیند و درنهایت دستگیر شود.

باس فایت کارگردان Days Gone دیزگان

دلیل ایرادات Days Gone چه بوده است؟

جف راس باور گفته است که بودجه آن‌ها برای ساخت بازی دیزگان محدود بوده است و آن‌ها نمی‌توانسته‌اند هزینه‌ی زیادی برای کد نویسی هوش مصنوعی انجام دهند. مشکل دیگر نیز فیلم‌برداری و ضبط صدا بازیگران در مراحل ابتدایی توسعه بوده است و آن‌ها نمی‌دانسته‌اند چطور این فیلم‌ها را در بازی قرار دهند. درنتیجه استودیو هیچ‌کدام از صحنه‌ها را دوباره فیلم‌برداری نکرده است و درنهایت منجر به طراحی ضعیف غول‌آخرها شده است.

وی در ادامه به طراحی ضعیف و مینیمالیستی تعدادی از بخش‌ها اعتراف کرده است و گفته است که تمامی این مشکلات به دلیل روایت داستان ایجاد شده‌اند و آن‌ها نمی‌توانسته‌اند بخش‌های مختلف بازی را هم جدا کنند کارگردان Days Gone درخواست ساخت ادامه بازی را دارد و می‌گوید که تمامی مشکلات موجود و ساز و کارهای گیم پلی در نسخه بعدی حل می‌شوند. سونی علاقه‌ای به انجام این کار ندارد و بعید است که دنباله بازی ساخته شود.

منبع: GameRant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 4 دیدگاه
  • Avatar

    محمد

    مهمان

    به نظرم بازی سرگرم کننده ای بود درحالی که ازش توقع نداشتم گاهی ساعت ها منو مشغول نگه میداشت و باخودم میگفتم اگه دوشو بسازند حتما ایرادات و کاستی هایی که میتونست بازی از معمولی به فوق العاده تبدیل کنه رو اضافه میکنن و بازی واقعا عالی میشه ولی مثل اینکه سرمایه گذاران بازیهای ویدویی بر خلاف فیلم سازی به نظرات و امتیاز ها بیشتر از فروش اهمیت میدن درحالی که باید برعکس باشه چرا که یه بازی معمولی پر فروشو میشه با تزریق سرمایه عالیش کرد ولی یه فیلم ضعیف پر فروش که داستانش چرته رو هرچی ادامه بدن و بیشتر خرج کنن کار از بیخ و بن مشکل داره
    در ضمن سازندگان دیز گان بازی رو با گوست او توشیما هم تراز ندونستند فقط گفتن فروشمون نزدیک و یا بیشتر بوده به این منظور که بازی پتانسیل بالایی داره اگه رو نسخه های بعدی سرمایه و وقت بیشتری بذاریم

    پاسخ دهید
  • Avatar

    کامران زارعی

    مهمان

    بازی جذابیست ،البته مشکلات و باگهای فراوان هم داره و درحد gost of tushima نیست که باهاش مقایسه کرده

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Pooya021

    مهمان

    با این همه انتقادی که شده بازی خیلی جذابی بود و منو ساعت ها سرگرم کرده بود

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Adel

    مهمان

    با وجود تمام انتقادات بازی جذابی بود.

    پاسخ دهید