استودیو سازنده Days Gone
محمد صادق شجاعی

استودیو سازنده بازی Days Gone طرح‌ها و برنامه‌های زیادی برای آثار بعدی خود داشته است

محمد صادق شجاعی 20 دی 1400 بدون دیدگاه
242 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، کارگردان بازی Days Gone یعنی جف راس در جریان یک استریم زنده به صحبت در مورد طرح‌ها و برنامه‌های استودیو Bend پس از لغو Days Gone 2 پرداخته است.

تصمیم شرکت سونی برای لغو دنباله بازی Days Gone با مخالفت شدید جف راس، کارگردان این اثر مواجه شده است. او مدتی پیش پستی را در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرد که توجه بسیاری به آن خود جلب شد. او در این توییت اعلام کرد که میزان فروش بازی دیز گان بیش از بازی Ghost of Tsushima بوده است. اما به دلیل رفتار‌های مدیریت شرکت سونی، این اثر به عنوان یک محصول شکست‌خورده شناخته می‌شود. روز گذشته دیوید جفی، خالق سری God of War، یک لایو استریم برگزار کرد که جف راس نیز در آن حاضر شد. کارگردان بازی Days Gone در جریان این برنامه به نکات جالب توجهی درباره اتفاقاتی که پس از لغو بازی دیز گان 2 رخ داده، اشاره کرده است.

جف راس در گفته‌هایش فاش کرد که از استودیو سازنده بازی Days Gone خواسته شده طرح‌های مربوط به اثر بعدی هیچ ارتباطی با این بازی نداشته باشند. همچنین مدیریت شرکت سونی از استودیو مذکور خواسته که اقدام به ریبوت سری Syphon Filter کند. اگر‌چه به نظر می‌رسد جف راس چندان علاقه‌ای به این چشم‌انداز ندارد. جف راس در این‌باره گفته که: «خیلی بدیهی است که به ما گفت شد در طرح‌هایمان برای محصول بعدی، هیچ اشاره‌ای به بازی Days Gone نداشته باشیم. پر واضح بود که مدیریت شرکت سونی علاقه‌ای به ادامه بازی مذکور نداشته و هیچ‌یک از بخش‌های مربوط به بازی Days Gone 2 مورد توجه آن‌ها قرار نگرفته است. احتمالا این مشکل به دلیل ضعف‌های تیم خلاق استودیو رخ داده است. نبرد برای بقای این بازی بسیار سخت و دشوار بود».

جف راس در ادامه صحبت‌هایش چنین گفت: «آیا IP دیگری داریم که بتوانیم از آن استفاده کنیم؟ تنها IP دیگر ما سری Syphon Filter است. اما صادقانه بگویم، من در مورد نحوه ریبوت این مجموعه هیچ ایده‌ای نداریم. در واقع اصلا علاقه‌ای به این امر ندارم».

استودیو سازنده Days Gone

شرکت سونی به هیچ عنوان علاقه‌ای به ادامه بازی Days Gone ندارد

جف راس در بخشی از لایو استریم دیوید جفی توضیح می‌دهد که او طرحی برای ساخت بازی جدید سری Resistance به صورت Open-World ارائه داده است. با این حال این طرح نتواست توجه مدیران سونی را جلب کند. بر اساس گفته‌های جف راس، این بازی هماهنگی خوبی با المان‌های جهان باز دیز گان داشت و در صورت ساخته شدن به تجربه‌ای عالی تبدیل می‌شد.

جف راس در این باره گفته: «طرحی که روی آن کار می‌کردم، ساخت بازی Resistance به صورت اوپن ورلد بود. به نظرم این بازی فوق‌العاده می‌شد. تمامی جنبه‌های Open-World که در دیز گان مورد استفاده قرار داده بودیم، مناسب سری Resistance بودند. در واقع بسیاری از ویژگی‌های این سری به گیم‌پلی اوپن ورلد آن کمک زیادی می‌کردند. با این حال سران سونی علاقه‌ای به آن نداشتند. نمی‌دانم که این اثر تا چه اندازه با استقبال مواجه می‌شد. آن‌ها به هر چیزی غیر از بازی Days Gone 2 علاقه‌مند بودند».

در پایان جف راس فاش می‌کند که چگونه در شرایطی که سونی میزان فروش بازی Days Gone را به صورت عمومی اعلام نکرده، به آمار آن دست پیدا کرده است. بر این اساس او تعداد نسخه‌های به فروش رسیده بازی دیز گان را از طریق وب‌سایت Gamestat به دست آورده است. این وب‌سایت که تروفی‌های دریافتی بازیکنان را نمایش می‌دهد، آمار دقیقی ارائه نمی‌کند و نمی‌توان روی آن حساب کرد. این امر از آن جهت است که افراد بسیاری به شکل‌هایی غیر از خرید بازی، آثار مختلف را دریافت و تجربه می‌کنند.

نظر شما در مورد طرح‌ها و برنامه‌های استودیو سازنده بازی Days Gone چیست؟ آیا جزو طرفداران بازی Days Gone بوده و به دنباله آن امیدوار هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.