Days Gone
مبین نعمت‌اللهی

بازی Days Gone علی‌رغم فروش خوب پروژه‌ای ناامیدکننده از دیدگاه سونی بود

مبین نعمت‌اللهی 17 دی 1400 بدون دیدگاه
372 بازدید

درحالیکه این روزها استودیو ساکر پانچ پروداکشنز موفقیت بزرگ بازی Ghost of Tsushima در فروش بیش از 8 میلیون نسخه در بازارهای جهانی را جشن می‌گیرد، مدیر اسبق استودیو Bend از این فرصت استفاده کرده و نارضایتی خود از نحوه‌ی برخورد شرکت سونی در استقبال از بازی Days Gone را بیان کرده است.

آقای جف راس، مدیر اسبق استودیو Bend در حساب‌کاربری رسمی خود در توئیتر به بیان برخی از نارضایتی‌ها در قبال آمار فروش Days Gone پرداخته است. طبق گفته‌ی ایشان، با گذشت نزدیک به 3 سال از انتشار جهانی بازی Days Gone، این عنوان تا به امروز موفق به فروش بیش از 9 میلیون نسخه با احتساب فروش نسخه‌های رایانه‌های‌شخصی شده است؛ موفقیتی بزرگ که نحوه‌ی برخورد تیم‌های مدیریتی سونی، استودیو Bend را بر این باور داشت که علی‌رغم آمار فروش خوب، بازی Days Gone به پروژه‌ای شکست‌خورده بدل شده است.

این در حالی‌ست که تا قبل از جدایی آقای جف راس به‌عنوان مدیر استودیو Bend در پایان سال 2020، Days Gone موفق به فروش 8 میلیون نسخه همانند بازی Ghost of Tsushima در بازه‌زمانی 20 ماهه شده بود.

Days Gone

ساخت دنباله‌ای برای Days Gone به سیاست‌های سونی وابسته است

همان‌حال، بسیاری از علاقه‌مندان بازی‌های کامپیوتری از صحبت‌های آقای جف راس چنین برداشتی را کرده‌اند که عامل اصلی تعیین‌کننده در قلمداد کردن یک پروژه‌ ناامیدکننده از سوی سونی، نقدها و نمرات به ثبت‌رسیده در وب‌سایت متاکریتیک است. با نگاهی کوتاه و اجمالی به امتیازات منتقدان، به‌وضوح قابل‌رویت است که عملکرد بازی Ghost of Tsushima با ثبت میانگین نمره 83 از 122 نقد، در قیاس با Days Gone‌ بهتر بوده است.

از سوی دیگر، به گفته‌ی BenjiSales، یوتیوبری شناخته‌شده که بر آمار و ارقام فروش صنعت بازی‌های کامپیوتری تمرکز دارد، بازی Days Gone پرفروش‌ترین بازی انحصاری پلی استیشن 4 بر روی PSN بوده است. همچنین، علی‌رغم خواست سونی در اعلام این مهم، Days Gone در بین 10 بازی دیجیتالی پرفروش سال 2019 میلادی قرار گرفته و با وجود موفقیت‌‌های تجاری، بلومبرگ در ماه آپریل گزارش داد که Bend Studio نمی‌تواند سونی را به ساخت دنباله‌ای محکوم کند و همین دوگانگی، آینده‌ی این عنوان جذاب را در معرض خطر قرار داده است.

زمانی که از آقای راس پرسیده شد که آیا هرگز دنباله‌ای برای Days Gone وجود خواهد داشت، ایشان پاسخ داد «به این زودی‌ها اتفاق نمی‌افتد.» از طرفی دیگر، در‌ پاسخ به یکی از کاربران توئیتر عنوان شد «هیچ‌وقت در رابطه با حواشی سر بسته ماندن ساخت دنباله‌ Days Gone توضیحات دقیق و مناسبی ارائه نشده است.»

با تمامی این اوصاف، اگر از گشت‌و‌گذار در شهر اورگان زیبای آخرالزمانی همراه با یک دستگاه موتورسیکلت مدل Drifter Bike لذت می‌برید، در تجربه‌ی بازی دیز گان بر روی یکی از پلتفرم‌های رایانه‌شخصی، پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 درنگ نگرده و نظرات خود را در رابطه با این اثر جهان‌باز زامبی‌محور با ما به اشتراک بگذارید.

شما همچنین می‌توانید فارسی‌ساز کامل بازی Days Gone را به طور رایگان از پارسی‌گیم دانلود کنید.

منبع: Kotaku

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.