بازی Call of Duty
یحیی رحیمی

انتقاد تند توسعه‌دهنده کالاف دیوتی از اکتیویژن: این مجموعه نیاز به احیاء دارد

یحیی رحیمی 12 دی 1400 بدون دیدگاه
525 بازدید

رابرت باولینگ، استراتژیست سابق استودیو Infinity Ward و از توسعه‌ٔدهنده‌های کلیدی بازی کالاف دیوتی در سال‌های 2006 تا 2012 از روند اخیر این مجموعه انتقاد کرده است و باور دارد که نسخه‌ی جدید، مشکلات را حل نمی‌کنند و نیاز به احیاء و تجدید حیات این مجموعه وجود دارد. انتقادات زیادی نسبت به وضعیت نامناسب Call of Duty و ضعف آن در طی چند سال اخیر مطرح شده است و طرفداران قدیمی اکتیویژن را آزرده‌خاطر کرده است.

اکانت توییتر ModernWarzone که به افشاء اطلاعات جدید از بازی کالاف دیوتی می‌پردازد، وضعیت اخیر وارزون و مجموعه‌ی پرطرفدار Call of Duty را موردانتقاد قرار داده و وضعیت فعلی از وارزون تا ونگارد و پرو لیگ را فاجعه خوانده است. این توییت بسیار بحث‌برانگیز شده و با واکنش توسعه‌دهنده سابق بازی همراه شده است. رابرت باولینگ باور دارد که این مجموعه باید احیاء شود و فلسفه‌ی تازه‌ای برای آن تعریف شود. وی در جواب گفته است:

وقت آن است که از صفر شروع کنیم. یک نسخه جدید کافی نخواهد بود، ما نیاز به احیاء بازی داریم. تمرکز باید به هسته‌ی گیم پلی برگردد، نه ارائه محتوای جدید. ما عادت داشتیم که با بازیکنان مانند یک خانواده رفتار کنیم، نه مصرف کننده و آن‌ها را به منظور ارسال بازخورد در مورد نقشه و بازی به خود نزدیک کردیم؛ نه اینکه در مورد فروش و سود بیشتر نظر دهند.

بازی کالاف دیوتی Call of Duty

اوضاع نامناسب کالاف دیوتی

کالاف دیوتی اوضاع مناسبی ندارد و داستان بازی Vanguard نیز موردانتقاد افراد زیادی قرار گرفت. نه‌تنها جنبه‌ی فنی بازی افت کرده است؛ بلکه پافشاری روی فروش بیشتر و تبدیل بازی به یک محصول توخالی، باعث شده تا بسیاری آرزوی ساخت بازی Ghost 2 را در سال 2022 داشته باشند؛ بازی که از نظر بسیاری، ضعیف‌ترین کالاف دیوتی در دهه گذشته حساب می‌شود. توهین به قرآن در بازی Vanguard نیز جنجال زیادی به پا کرد و بسیاری این بازی را حذف کردند.

رابرت باولینگ پس از جدایی از اکتیویژن و پیوستن به چند استودیو بازی‌سازی دیگر، تصمیم گرفته تا بخشی از استودیو Midnight Society باشد. این استودیو توسط دکتر دیسریسپکت، استریمر مشهور کالاف دیوتی، تأسیس شده و هدف آن، ساخت بازی‌های چند نفره PvP است که استانداردهای تازه‌ای در این ژانر، تعریف خواهد کرد. افت مجموعه Call of Duty و بتلفیلد، می‌تواند بهانه‌ی مناسبی برای این استودیو باشد تا طرفداران ژانر تیراندازی اول‌شخص چندنفره را گرد هم آورد.

اکتیویژن پس از انتشار Call of Duty Vanguard به دنبال توسعه Modern Warfare 2 و پرداختن به کارتل‌های مواد مخدر کلمبیا است و باید دید آیا این بازی، نوش‌دارویی برای کالاف دیوتی خواهد بود یا خیر؟ نظر شما چیست؟

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.