Call-of-Duty-Vanguard
یحیی رحیمی

توهین بازی Call Of Duty Vanguard به مسلمانان با پخش صفحات قرآن روی زمین

یحیی رحیمی 21 آبان 1400 84 دیدگاه
42,231 بازدید

بازی Call Of Duty Vanguard هفته‌ی گذشته منتشر شد و توانست امتیازهای متوسطی دریافت کند. این شوتر اول شخص چند نفره، بازگشتی مهیج به نبردهای جنگ جهانی دوم را به تصویر می‌کشد که موردحمایت طرفداران قدیمی کالاف دیوتی قرار گرفته است. بر اساس تصاویر منتشر شده از نقشه‌های زامبی ونگارد، صفحاتی از قرآن روی زمین پخش شده است که بی‌احترامی به کتاب آسمانی تلقی می‌شود و موجب ناراحتی مسلمانان شده است.

در صورتی که مپ Der Anfang بازی Call of Duty Vanguard را به طور کامل و با دقت بگردید، صفحاتی از قرآن را پیدا خواهید کرد که روی زمین پخش شده‌اند و آثار خون و همچنین گلوله روی آن‌ها دیده می‌شود. چنین کاری توهین به قرآن حساب می‌شود، زیرا که مسلمانان، کتاب آسمانی را با احترام زیادی نگه‌داری می‌کنند و سوزاندن و بی‌احترامی به آن در طی سال‌های اخیر، جنجال زیادی به پا کرده است.

تصویر صفحات قرآن در بازی کالاف دیوتی ونگارد اولین بار توسط کاربران توییتر گزارش شد و فردی با نام کاربری BKTOOR با انتشار ویدیویی از مپ قید شده، نمایش صفحات قرآن بدین شکل را توهین به مسلمانان دانسته و از اکتیویژن، درخواست حذف محتوای توهین‌آمیز را کرده است. گفتنی است اکتیویژن سریعاً دست به کار شده و با انتشار آپدیت کوچکی، مشکل پیش‌آمده را رفع کرده است. اکانت توییتر خاورمیانه‌ی کالاف دیوتی نیز سریعاً عذرخواهی کرده و از حذف تصاویر توهین‌آمیز خبر داده است.

توهین بازی Call Of Duty Vanguard به مسلمانان

هشتگ «نه به Call of Duty» داغ‌تر از همیشه

بیش از دو میلیارد مسلمان در سراسر دنیا وجود دارد که یک‌چهارم جامعه‌ی جهانی را تشکیل می‌دهد. بخش بزرگی از مسلمانان نیز در خاورمیانه و کشورهای آسیایی مانند اندونزی، پاکستان، هند، بنگلادش و نیجریه زندگی می‌کنند و در نتیجه عذرخواهی از طریق اکانت توییتر خاورمیانه‌ی کالاف دیوتی کفایت نخواهد کرد و لازم بود که عذرخواهی توسط اکانت اصلی توییتر و به زبان انگلیسی انجام میشد. ترجمه‌ی متن عربی عذرخواهی به شرح زیر است:‌

بازی Call of Duty برای همگان ساخته شده است و محتوای بی‌ملاحظه، اشتباهاً در بازی به کار گرفته‌شده است و ما آن را حذف کردیم. این تصاویر نباید هیچ‌گاه در بازی اصلی استفاده میشد و ما عمیقاً عذرخواهی می‌کنیم. در حال بررسی داخلی بازی هستیم تا مشکل پیش‌آمده در آینده تکرار نشود.

توهین Call of Duty Vanguard

ابعاد کوچک عذرخواهی اکتیویژن، باعث ایجاد هشتگی «نه به کالاف دیوتی» شده و توسط کاربران خاورمیانه‌ای ترند شده است. این اولین بار نیست که محتوایی توهین‌آمیز در بازی Call of Duty پیدا می‌شود. Modern Warfare 2 با نمایش آیه‌های قرآن در سرویس بهداشتی نقشه‌ی Favela، جنجال زیادی به پا کرد.

کاربران خاورمیانه‌ای باور دارند که پخش صفحات قرآن در بازی Call Of Duty Vanguard، بخش از کمپین اسلام هراسی است که توسط دولت‌های غربی پیش می‌رود. نظر شما چیست؟

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 84 دیدگاه
  • Avatar

    bsve

    مهمان

    من به خاطر همین دیگه بازی های اکتیویژن رو بازی نمیکنم . هر چقدرم که بازیهاش مهیج و قشنگ باشه ولی ارزشش رو نداره که به حاطر اون دینم را زیر پا بزارم

    پاسخ دهید
مشاهده سایر نظرات :
تعداد دیدگاه کاربران: 84 دیدگاه