بازی Resident Evil Village
سید مسعود کاظمی

Resident Evil Village سازگارترین بازی با محیط زیست شناخته شد

سید مسعود کاظمی 25 آذر 1400 بدون دیدگاه
492 بازدید

طبق آخرین تحقیقات انجام‌شده، دو بازی Resident Evil Village و Animal Crossing: New Horizons به‌عنوان سازگارترین و بازی League of Legends به‌عنوان بدترین بازی برای محیط زیست انتخاب شدند. این تحقیقات توسط یک سازمان حامی محیط زیست صورت گرفته که در آن مقدار الکتریسیته مصرف‌شده (kWh) توسط کنسول برای هر بازی را محاسبه می‌کند. با محاسبه مقدار مصرف انرژی و زمان صرف شده برای هر بازی، این سازمان دو عنوان رزیدنت اویل 8 و آخرین نسخه Animal Crossing را به‌عنوان سازگارترین بازی با محیط زیست انتخاب کردند.

بازی Animal Crossing که انحصاری کنسول نینتندو سوییچ است، جایگاه بالاتری را نسبت به بازی رزیدنت ایول کسب کرد. طبق محاسبات انجام شده توسط Green Gaming، کنسول سوییچ هنگام اجرای این بازی فقط 0.003 کیلوگرام دی‌اکسید کربن یا C02 در ساعت تولید می‌کند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که کنسول نینتندو سوییچ بسیار کوچک‌تر از کنسول‌های خانگی است و طبیعی است که مصرف الکتریسیته بسیار کمتری داشته باشد.

بیشترین تعداد بازیکن آنلاین بازی Animal Crossing: New Horizons به رقم 232,528 بازیکن می‌رسد. بر طبق آماری که سایت HowLongToBeat ارائه می‌دهد، هر بازیکن، میانگین 60 ساعت را صرف تجربه این بازی می‌کند. با در نظر گرفتن مقدار انرژی مصرفی کنسول، نینتندو سوییچ هنگام اجرای این بازی در طول یک سال فقط 3,038.98 کیلوگرام دی‌ اکسید کربن تولید می‌کند.

Animal Crossing و Resident Evil Village محیط زیست

بازی Animal Crossing دوست خوب محیط زیست

مصرف کمِ انرژی توسط این بازی با پیامی که می‌خواهد به گیمر برساند تطابق بسیار خوبی دارد. بازی Animal Crossing: New Horizons در سبک شبیه‌سازی اجتماع ساخته شده است که در آن بازیکنان می‌توانند جزیره‌ی شخصی خودشان را طراحی کنند و از دوستان خود بخواهند که به جزیره‌ی آن‌ها سر بزند. درکنار این بازی خانوادگی، بازی ترسناک Resident Evil Village نیز به‌عنوان یکی از سازگارترین بازی‌ها با محیط زیست شناخته شد.

از سوی دیگر، بازی‌های بزرگ و آنلاین مثل League of Legends، Fortnite، Apex Legends و Warzone به‌عنوان بدترین بازی‌ برای محیط زیست شناخته‌ شده‌اند. طبق آماری که این تحقیقات ارائه می‌دهد، بازی League of Legends بدترین بازی برای محیط زیست است که بیش از 58هزار تُن دی‌اکسید کربن در سال تولید می‌کند. این درحالی است که دومین بازی که بیشترین تولید کربن را دارد، عنوان فورتنایت با 6 هزار تن دی‌اکسید کربن در سال است.

بازی League of Legends یکی از محبوب‌ترین بازی‌های آنلاین محسوب می‌شود که بیشترین تعداد بازیکن آنلاین آن به عدد 2.3 میلیون می‌رسد. دلیل تولید بالای دی‌اکسید کربن این بازی مربوط به مقدار ساعاتی است که هر بازیکن برای تجربه این بازی مصرف می‌کند. یک رایانه که بتواند این بازی را اجرا کند 0.0023 کیلوگرام دی‌اکسید کربن در ساعت تولید می‌کند. تخمین زده شده که هر بازیکن League of Legends میانگین هزار ساعت به تجربه‌ی این بازی پرداخته‌اند. پس دلیل اصلی که این بازی سبب تولید دی‌اکسید کربن بسیار می‌شود، زمان بسیاری است که گیمرها صرف تجربه‌ی این بازی می‌کنند.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.