امتیاز بازی Forza Horizon 5
محمد صادق شجاعی

بازی Forza Horizon 5 موفق‌ترین بازی سال از نظر متاکریتیک شناخته شد

محمد صادق شجاعی 14 آبان 1400 بدون دیدگاه
743 بازدید

از زمانی که بازی Forza Horizon 5 با نمایش فوق‌العاده خود در در نمایشگاه E3 2021 توجه بسیاری را به خود جلب کرد، بازیکنان زیادی برای تجربه این اثر انحصاری مایکروسافت لحظه‌شماری می‌کنند. روز گذشته و همزمان با برداشته شدن امبارگو، رسانه‌های فعال در زمینه بازی‌های ویدیویی اقدام به انتشار نقد‌ و اعلام امتیاز دوازدهمین بازی سری فورتزا کردند. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، استقبال منتقدین باعث شد که بازی Forza Horizon 5 به موفق‌ترین اثر سال جاری از نظر امتیاز تبدیل شود.

در زمان نگارش این مطلب، نسخه ایکس باکس سری ایکس بازی فورتزا هورایزن 5 از 77 نقد ثبت شده در وب‌سایت Metacritic توانسته امتیاز 91 را به دست بیاورد. بر این اساس، اثر مذکور در کنار بازی Psychonauts 2 و پس از بازی‌های Disco Elysium: The Final Cut (امتیاز 97)، The House in Fata Morgana – Dreams of the Revenants Edition (امتیاز 97)، Tetris Effect: Connected (امتیاز 95)، Hades (امتیاز 93) در رتبه‌ پنجم تا ششم لیست بهترین بازی‌های متاکریتیک قرار دارد.

نکته حائز اهمیت در مورد آثار ذکر شده بالا این است که تمامی آن‌ها در سال‌های قبل در دسترس قرار گرفته‌اند و تنها در سال 2021 برای پلتفرم‌های جدید منتشر شده‌ یا نسخه کامل آن‌ها عرضه شده است. به همین دلیل، بازی‌های Forza Horizon 5 و Psychonauts 2 نه تنها موفق‌ترین تولیدات Xbox Studios هستند، بلکه بالاترین امتیاز را در بین بازی‌های جدید سال جاری دارند. بازی Hades، تنها اثر پلتفرم ایکس باکس سری ایکس است که امتیاز بالاتری نسبت به فورتزا هورایزن 5 دریافت کرده است. در مقام مقایسه با آثار کنسول پلی استیشن 5، می‌توانیم به بازی Demon’s Souls اشاره کنیم که با یک امتیاز بیشتر نسبت به بازی Forza Horizon 5 در رتبه دوم بهترین بازی‌های این پلتفرم قرار دارد.

امتیاز بازی Forza Horizon 5

بازی Forza Horizon 5 موفق‌ترین اثر Opencritic در سال جاری

براساس 93 نقد ثبت شده در وب‌سایت Opencritic ، بازی Forza Horizon 5 امتیاز 92 را به نام خود ثبت کرده است. بر این اساس، محصول استودیو Playground Games با دستیابی به بالاترین امتیاز در بین بازی‌های 2021، به موفق‌ترین اثر سال جاری در وب‌سایت اوپن‌کریتیک تبدیل شده است. پس از فورتزا هورایزن 5، بازی‌های Bustafellows ،Swarm ،Psychonauts 2 و It Takes Two با امتیاز 89 رتبه‌های دوم تا چهارم را در اختیار دارند.

بازی Forza Horizon 5 در تاریخ 9 نوامبر (18 آبان) برای پلتفرم‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و کامپیوتر منتشر می‌شود. هم‌اکنون خریداران نسخه پریمیوم این اثر می‌توانند آن را تجربه کنند. همچنین بازی مذکور از روز اول انتشار در دسترس کاربران سرویس ایکس باکس گیم پس قرار خواهد گرفت.

نظر شما در مورد امتیازات بازی Forza Horizon 5 چیست؟ آیا عملکرد آن در جلب نظر منتقدین شما را شگفت‌زده کرده است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.