فورتزا هورایزن 5
هادی اسماعیل‌زاده

تمام آنچه باید قبل از تجربه بازی Forza Horizon 5 بدانید

هادی اسماعیل‌زاده 13 آبان 1400 4 دیدگاه
2,204 بازدید

بازی‌های Forza Horizon همیشه به‌خودی‌خود شاهکار خواهند بود؛ این بازی‌ها که کار خود را به عنوان زیرمجموعه سری فورزا آغاز کردند، حتی توانستند از بازی‌های اصلی پیشی بگیرند. با توجه به اطلاعاتی که تاکنون از بازی Forza Horizon 5 منتشر شده است، به نظر می‌رسد که این بازی نیز یک تجربه عالی دیگر در فرنچایز مسابقات جهان‌باز خواهد بود؛ بنابراین منطقی است که هیجان برای آن بسیار بالا باشد. در این مقاله، با ذکر برخی از جزئیات کلیدی که باید در مورد بازی بدانید، برای عرضه قریب‌الوقوع آن آماده می‌شویم. ماجراجویی جدید را با فورتزا هورایزن 5 آغاز کنید.

نقشه بازی Forza Horizon 5

اندازه نقشه

یکی از بزرگ‌ترین خصوصیات بازی‌های Forza Horizon، جهان‌باز بودن آن‌ها است؛ بنابراین طبیعی است که Forza Horizon 5 به دنبال دستیابی به رکوردهای جدیدی در این زمینه باشد. اگرچه گذر از استانداردهای تعیین‌شده توسط نسخه قبلی بازی آسان نخواهد بود، با این حال Playground مصمم است که این کار را انجام دهد. به عنوان مثال، در مورد اندازه نقشه، Forza Horizon 5 بزرگترین بازی سری تا به امروز خواهد بود و نقشه آن، 50٪ بزرگ‌تر از نقشه نسخه قبلی است.

11 اقلیم منحصربه‌فرد

دنیای Forza Horizon 5 تنها از نظر اندازه بزرگ‌تر نشده است؛ بلکه این بازی از نظر تنوع نیز بهبود پیدا کرده و این نکته‌ای است که توسعه‌دهندگان، بارها در ابتدای معرفی بازی بر آن تاکید کرده‌اند. در واقع، یکی از دلایل اصلی انتخاب مکزیک به عنوان محل نقشه بازی، تنوع محیطی موجود در این کشور است که به موجب آن، Playground توانسته متنوع‌ترین نقشه سری را خلق کند. در مجموع، یازده زیست‌بوم منحصربه‌فرد در دنیای Forza Horizon 5 وجود خواهد داشت که هر کدام دارای مناظر، اصوات و الگوهای آب‌وهوایی منحصربه‌فرد خود هستند.

Forza Horizon 5

جزئیات جهان آزاد بازی Forza Horizon 5

با وجود یازده منطقه جغرافیایی منحصربه‌فرد که در سراسر جهان بازی پراکنده شده‌اند، مطمئناً مکان‌های جالبی در بازی وجود خواهد داشت و Playground جزئیات بسیاری از آن‌ها را فاش کرده است. شما می‌توانید جنگل‌های متراکم با شاخ و برگ‌های انبوه و زمین‌های کشاورزی با نواحی تپه‌ای و پوشش گیاهی سرسبز را انتظار داشته باشید؛ همچنین دره‌هایی با صخره‌های منحصربه‌فرد، باتلاق‌ها و تپه‌های خشکی که شما را به خروج از جاده ترغیب می‌کنند و این تنها نیمی از جزئیات جهان بازی است.

افزایش رویدادهای جهان‌باز

Forza Horizon 5 مکان‌های جذاب‌تری خواهد داشت؛ از جمله این مکان‌ها می‌توان به یک آتشفشان فعال در منطقه‌ای با ارتفاع بالا اشاره کرد که جاده‌های پر پیچ و خمی دارد. Guanajuato، یک مکان شهری متراکم، بیابان‌هایی با صخره‌های منحصربه‌فرد، بیابان‌هایی تحت سلطه تپه‌های شنی بزرگ، مناطق گرمسیری با سواحل زیبا و یا سواحل صخره‌ای که پر از سنگ‌های ریزودرشت است، از دیگر مکان‌های موجود در بازی هستند.

آب‌ و هوا

وجود فصل‌های مختلف، ویژگی بزرگ و منحصربه‌فرد بازی Forza Horizon 4 بود و اگرچه این ویژگی در دنباله‌ی آن بازمی‌گردد، با این حال شکل متفاوتی به خود خواهد گرفت. در واقع Playground Games از طبیعت متنوع دنیای Forza Horizon 5 برای داشتن چندین الگوی مختلف آب‌وهوایی در نقاط مختلف نقشه، به طور هم‌زمان استفاده می‌کند. این بدان معناست که می‌توانید از یک سر نقشه به سر دیگر رانندگی کنید و فصل‌های مختلفی را یکی پس از دیگری تجربه کنید؛ از مه شدید در جنگل گرفته تا طوفان گردوغبار در بیابان یا کولاکی سهمگین در ارتفاعات یک کوهستان.

فورتزا هورایزن 5

خودروها

فورتزا هورایزن نیز مانند هر بازی مسابقه‌ای دیگری، قبل از هر چیز به خودروها مربوط می‌شود و از آنجایی که بازی‌های Forza در این زمینه به ندرت طرفداران را ناامید می‌کنند، انتظارات از بازی Forza Horizon 5 بالاست. چند هفته پیش، Playground لیست کاملی از خودروهای موجود در بازی را فاش کرد که در آن زمان بیش از 400 خودرو وجود داشت و سازندگان اشاره کردند که این لیست، حتی هنوز هم نهایی نشده است. Forza Horizon 4 در زمان عرضه، بیش از 450 وسیله نقلیه داشت و تا زمانی که پشتیبانی پس از عرضه آن به پایان رسید، این تعداد به بیش از 750 دستگاه افزایش یافت. بنابراین انتظار داریم که همین تعداد وسیله نقلیه و یا حتی بیشتر، در بازی Horizon 5 وجود داشته باشد.

ماجراجویی در هورایزن 5

ساختار کمپین فورتزا هورایزن 5 کمی متفاوت خواهد بود و بخش Horizon Adventure، چارچوب بزرگ‌تری است که تمام فعالیت‌های بازی در آن شکل می‌گیرد. هدف نهایی شما ورود به تالار مشاهیر خواهد بود اما به گفته Playground Games، هدف نهایی این است که به بازیکنان آزادی بیشتری در نحوه رسیدن به آن داده شود. در واقع فعالیت‌ها و رویدادهای پراکنده در سراسر نقشه به چندین دسته مختلف تقسیم می‌شوند و بازیکنان می‌توانند چگونگی پیشرفت خود را انتخاب کنند؛ به این معنی که شما می‌توانید به طور خاص بر روی فعالیت‌هایی تمرکز کنید که بیشتر از آن‌ها لذت می‌برید.

Forza

بخش ACCOLADES

هم راستا با Forza Adventure، بخش Accolades نیز وجود خواهد داشت. این بخش در واقع یک سیستم پیشرفت است که کل بازی را در بر می‌گیرد. هر کاری که درForza Horizon 5 انجام می‌دهید به شما پاداشی اهدا می‌کند. هزاران مورد از این جوایز در انواع مختلف فعالیت‌ها وجود دارند؛ از شرکت در رویدادهای خاص گرفته تا خرید خودرو و بازی آنلاین و بسیاری از محتویات دیگر. آنلاک کردن Accoladeها، به شما امتیازهای Accolade می‌دهد که به نوبه خود برای باز کردن قفل چپترهای جدید در Forza Adventure، به کار برده می‌شوند.

فستیوال‌های هورایزن

فورتزا هورایزن 5 دارای چندین رویداد فستیوال Horizon نیز خواهد بود و در مجموع، شش رویداد در مقیاس بزرگ و سراسر نقشه پراکنده شده‌اند. Horizon Mexico فستیوالی خواهد بود که همه بازیکنان، بازی را با آن شروع خواهند کرد اما پس از آن، شما می‌توانید به هر سمتی که می‌خواهید بروید. فستیوالی به نام Horizon Rush وجود دارد که بر روی حرکات نمایشی در دره‌های تنگ و باریک تمرکز دارد. فستیوال Horizon Apex شامل مسابقات آسفالت و اتومبیل‌هایی با عملکرد فنی بالا می‌شود. فستیوال Horizon Baja مسابقات حومه شهری را شامل می‌شود که زیست‌بوم‌های مختلفی را در بر می‌گیرند. Horizon Wilds بر روی مسابقات آفرود و جاده خاکی تمرکز دارد و سرانجام در جریان فستیوال Horizon Street Scene، در مسابقات خیابانی شبانه شرکت می‌کنید.

Forza-Horizon-5

بخش هورایزن آرکید

یکی از ویژگی‌های جدید اضافه شده در بازی Forza Horizon 5 بخش Horizon Arcade است. این بخش شامل مینی‌گیم‌های چندنفره متنوعی است که در بازی خواهید یافت. بیش از صد مورد از این مینی‌گیم‌ها، در حین رانندگی در سراسر جهان آزاد بازی و به صورت پویا روی نقشه ظاهر می‌شوند و فعالیت‌های منحصربه‌فردی ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، در یکی از آن‌ها بازیکنان وظیفه خواهند داشت تا با همکاری یکدیگر، پیناتاهای بزرگی را که توسط هواپیماهای باری رها می‌شوند، منفجر کنند. تکمیل فعالیت‌های آرکید، همچنین پاداش‌های مختلفی را برای بازیکنان به همراه خواهد داشت.

صداگذاری

طراحی صدا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر بازی مسابقه‌ای است و مخصوصاً بازی‌های Forza که همیشه در این زمینه عالی بوده‌اند. بازی فورتزا هورایزن 5 نیز نویدبخش جهشی بزرگی در این زمینه است. طبق گفته‌های Playground، از ویژگی ردیابی پرتو در بخش صداگذاری نیز استفاده شده است که اجازه می‌دهد صداها از اشیاء موجود در محیط از جمله ساختمان‌ها، صخره‌ها، درختان و موارد دیگر، به طور واقعی‌تری منعکس شوند و سرعت وسیله نقلیه شما نیز در این خصوص مؤثر باشد؛ بنابراین بسته به این که با چه سرعتی و کجا رانندگی می‌کنید (و البته نوع وسیله نقلیه‌ای که در اختیار دارید)، صداهای متفاوتی را تجربه خواهید کرد.

Forza-Horizon-5-Wallpaper

وضوح و نرخ فریم

Forza Horizon 5 به وضوح، یک جهش بزرگ در زمینه جلوه‌های بصری داشته است. این بازی دارای دو حالت گرافیکی است که از نهایت قدرت سخت افزاری سیستم شما بهره می‌برند. در حالت Quality، شاهد اجرای بازی با وضوح 4K و سرعت 30 فریم در ثانیه در ایکس باکس سری ایکس و وضوح 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه در ایکس باکس سری اس خواهیم بود. همچنین یک حالت Performance وجود خواهد داشت که برخی از ویژگی‌های گرافیکی را به منظور بالا بردن نرخ فریم، کاهش می‌دهد. در این حالت، بازی با وضوح 4K و سرعت 60 فریم در ثانیه در ایکس باکس سری ایکس و وضوح 1080p و سرعت 60 فریم در ثانیه در ایکس باکس سری اس اجرا خواهد شد.

نسخه ایکس باکس وان Forza Horizon 5

Forza Horizon 5 یک بازی بین نسلی خواهد بود و با توجه به این که بازی از نظر فنی و بصری بسیار ارتقا یافته است، باید دید که آیا می‌تواند به نتایج مشابهی در سخت‌افزار قدیمی‌تری مانند ایکس باکس وان دست پیدا کند یا خیر. Playground که اصرار دارد این کار شدنی است. در حالی که جزئیات دقیقی برای رزولوشن و نرخ فریم بازی در کنسول نسل قبلی اعلام نشده، با این حال سازندگان اطمینان داده‌اند که بازی برای داشتن یک عملکرد خوب، بهینه شده است. اگرچه مشخصاً برخی از ویژگی‌های گرافیکی در نسخه نسل قبلی، حذف خواهد شد و به طور کلی، بازی برای اجرا در تمامی پلتفرم‌های معرفی‌شده بهینه شده است.

سیستم مورد نیاز Forza Horizon 5

حداقل مشخصات مورد نیاز Forza Horizon 5

اما اگر قصد اجرای بازی بر روی رایانه شخصی داشته باشید چطور؟ بازی جدید پلی‌گراند گیمز به دنبال بهبود بهینه‌سازی در نسخه رایانه‌های شخصی است و Playground Games، مشخصات سیستم مورد نیاز  Forza Horizon 5 را در تعدادی از تنظیمات گرافیکی اعلام کرده است. در حداقل تنظیمات گرافیکی، به سیستم چندان قدرتمندی نیاز نخواهید داشت. در این حالت، یک رم 8 گیگابایتی، پردازنده Ryzen 3 1200 یا i5-4460 و کارت گرافیک Radeon RX 470 یا GTX 970 کافی خواهد بود. اما در عوض به یک فضای ذخیره سازی بزرگ در حد 110 گیگابایت نیاز دارید (که البته در تنظیمات گرافیکی مختلف یکسان است).

مشخصات سیستم پیشنهادی و ایده‌آل

همانطور که انتظار می‌رود، مشخصات سیستم پیشنهادی و ایده‌آل کمی بالاتر است. در حالت اول به پردازنده Ryzen 5 1500X یا i5-8400 به همراه کارت گرافیک Radeon RX 590 یا GTX 1070 نیاز دارید. مشخصات سیستم ایده‌آل شامل پردازنده Ryzen 7 3800XT یا i7-10700K به همراه کارت گرافیک Radeon XT RX 6 یا RTX 3080 است. مقدار رم مورد نیاز برای هر دو تنظیمات، 16 گیگابایت است.

تاریخ رسمی عرضه بازی، 9 نوامبر 2021 مصادف با سه‌شنبه 18 آبان ماه 1400 است. بخش بزرگی از علاقه‌مندان، جدیدترین پروژه پلی‌گراند را در همین تاریخ تجربه خواهند کرد؛ با این حال بازیکنانی که دسترسی زودهنگام بازی را تهیه کرده‌اند، 4 روز زودتر موفق به تجربه بازی خواهند شد.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا فورتزا هورایزن 5 برای نسل هشتم هم منتشر می‌شود؟

در حالی که جزئیات دقیقی برای رزولوشن و نرخ فریم بازی در کنسول نسل قبلی اعلام نشده، با این حال سازندگان اطمینان داده‌اند که بازی برای داشتن یک عملکرد خوب، بهینه شده است. اگرچه مشخصاً برخی از ویژگی‌های گرافیکی در نسخه نسل قبلی، حذف خواهد شد و به طور کلی، بازی برای اجرا در تمامی پلتفرم‌های معرفی‌شده بهینه شده است.

۱
برای اجرای Forza Horizon 5 چه سیستمی لازم دارم؟

در حداقل تنظیمات گرافیکی، به سیستم چندان قدرتمندی نیاز نخواهید داشت. در این حالت، یک رم 8 گیگابایتی، پردازنده Ryzen 3 1200 یا i5-4460 و کارت گرافیک Radeon RX 470 یا GTX 970 کافی خواهد بود. اما در عوض به یک فضای ذخیره سازی بزرگ در حد 110 گیگابایت نیاز دارید (که البته در تنظیمات گرافیکی مختلف یکسان است).

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 4 دیدگاه
  • Avatar

    علی

    مهمان

    سلام من میخوام فروزا4 رو روی لبتاب نصب کنم میتونم با کیبورد بازی کنم؟//

    پاسخ دهید
  • Avatar

    محمدرضا

    مهمان

    سلام وقت بخیر من ایکس باکس سری است دارم چطوری بازی رو با کیبورد پلی کنم

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Amir ali

    مهمان

    سلام اقا اقا یک سوال داشتم این فورزا هریزون 5
    برای لب تاب لنوو ایدیاپد 330 با کارت گرافیک Mx 150 4gig چطوره به نظرت میکشه؟

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به Amir ali

      دبیر محتوا

      در مطلب دانلود بازی کامنت بگذارید.